Economie
Procedura schemei de ajutor pentru HORECA, în consultare publică. Programul pune la ”bătaie” 500 de milioane de euro
Procedura de implementare a schemei de ajutor de stat pentru acordarea de sprijin financiar întreprinderilor din domeniul turismului, alimentaţiei publice şi organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19 a fost publicat spre consultare publică, a anunţat, luni, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT).
Potrivit sursei citate, procedura publicată detaliază implementarea schemei, iar acordarea ajutoarelor de stat se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevăzute de Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul pandemiei de COVID-19 cu modificările şi completările ulterioare.
Documentul poate fi vizualizat AICI: Procedura Ajutor de stat HORECA 24_05_2021
Schema de ajutor de stat se aplică pe întreg teritoriul Romaniei, în toate cele opt regiuni de dezvoltare şi, conform documentului, este implementată de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, prin intermediul Agenţiilor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Atragere de Investiţii şi Promovare a Exportului (AIMMAIPE), în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Bugetul alocat acestui tip de ajutor de stat este estimat la 500 milioane de euro, echivalent în lei, iar bugetul alocat Schemei pentru anul bugetar 2021, aprobat prin Legea nr. 15/2021 a Bugetului de Stat pentru anul 2021, este de 2,5 miliarde de lei.
„Schema se derulează până la 31 decembrie 2021, plata sumelor corespunzătoare urmând a fi realizată până cel târziu la data de 30 iunie 2022, în limita creditelor bugetare.
Ajutor pentru HORECA: maxim 74.000 de beneficiari
Prin implementarea măsurii se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr maxim de 74.000 de beneficiari.
Dacă valoarea însumată a cererilor de finanţare aprobate depăşeşte valoarea creditelor de angajament sau bugetare alocate cu această destinaţie, angajarea, respectiv plata către beneficiar se va face proporţional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totală a cererilor de finanţare aprobate”, se arată în procedura de implementare.
Ajutor pentru HORECA: Cum se face înscrierea în programul care pune la ”bătaie” 500 de milioane de euro
În ceea ce priveşte modalitatea de înscriere în cadrul acestei scheme, este nevoie de crearea unui profil, user, parolă şi completarea formularului de înscriere în vederea obţinerii finanţării se fac online, folosind ACEST LINK.
De asemenea, aplicanţii au obligaţia de a urmări informaţiile referitoare la Schemă postate pe site-ul MEAT pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, semnare contract, efectuare plăţi, monitorizare), precum şi în contul creat la înscriere, denumit în continuare front office (FO).
Procedura de implementare a schemei de ajutor de stat, instituită prin Ordonanţa de urgenţă nr. 224/2020, poate fi consultată pe site-ul Ministerului Economiei.
Beneficiari de ajutor de stat sunt:
-structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare clasificate
– structuri/unități de alimentaţie și organizatori de evenimente,
– agenţii de turism licenţiate şi ghizii de turism atestaţi,
4.2. Prin prezenta Schemă sunt acordate granturi în cuantum de maxim 20% din diferența dintre încasările obţinute din activitatea eligibilă aferentă anului 2019 şi încasările obţinute din activitatea eligibilă aferentă anului 2020, deci 20% din pierderea înregistrată în ultimul an.
3.5. Beneficiarii eligibili trebuie să îndeplinească și următoarele condiții cumulative:
a) nu sunt întreprinderi în dificultate, şi/sau nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019, dar care s-au confruntat cu dificultăţi sau au intrat în dificultate ulterior, din cauza epidemiei de COVID-19.
b) nu depăşesc plafonul de 1.800.000 Euro conform secțiunii 3.1. din Comunicarea Comisiei Europene – Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 [C(2020) 1863], cu modificările şi completările ulterioare;
c) nu fac obiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurenţei de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis
d) nu se află în insolvenţă la momentul înscrierii în cadrul schemei de ajutor de stat.
e) își mențin activitatea pentru care au obţinut finanţare pentru cel puţin 6 luni de la data primei plăţi a ajutorului de stat pentru valoarea grantului mai mică sau egală cu echivalentul in lei al sumei de 200000 euro, sau 12 de luni de la data primei plăţi a ajutorului de stat, în cazul în care valoarea grantului este mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro !!!!!!!
f) au depus situaţiile financiare anuale aferente ultimelor două exerciţii financiare încheiate (2019 și 2020)
4.6. Valoarea maximă a ajutorului de stat care poate fi acordată unui beneficiar prin prezenta Schemă este echivalentul în lei al sumei de 800.000 euro/întreprindere unică
Aplicanții care nu au depus situațiile financiare anuale aferente anilor 2019 și 2020 la instituțiile fiscale abilitate, nu se vor putea înscrie în program.
Sursa: AGERPRES
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News