Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Programatorii vor beneficia de scutire la impozitul pe veniturile din salarii, de la 1 februarie. Condiții de acordare


Publicat

calculatorÎncepând cu 1 februarie, angajaţii operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României în conformitate cu legislaţia în vigoare, al căror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator, vor beneficia de scutirea de impozit pe veniturile din salarii.

Ordinul nr. 872/5932/2284/2903/2016 privind încadrarea în activitatea de creaţie de programe pentru calculator va intra în vigoare la 1 februarie 2017. Potrivit acestuia, angajaţii operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României în conformitate cu legislaţia în vigoare, al căror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN 5821, 5829, 6201, 6202, 6209), beneficiază de scutirea de impozit pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor.

Principala modificare este eliminarea condiției ca angajatorul să fi realizat în anul precedent venituri din vânzarea de softuri de 10.000 USD. Practic se poate acorda această scutire încă de la începutul unei activități ce presupune crearea de programe pentru calculator.

Activitatea de creaţie de programe pentru calculator, în sensul prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, reprezintă prestarea efectivă a uneia dintre activităţile de creare de programe pentru calculator corespunzătoare ocupaţiilor specifice menţionate în anexă în scopul realizării unui produs final sau a unei componente a unui produs final, destinat comercializării.

Condiții de acordare:

– posturile pe care sunt angajaţi corespund listei cuprinzând ocupaţiile menţionate în anexa ordinului

– postul face parte dintr-un compartiment specializat de informatică, evidenţiat în organigrama angajatorului, cum ar fi: direcţie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare;

– deţin o diplomă acordată după finalizarea unei forme de învăţământ superior de lungă durată sau deţin o diplomă acordată după finalizarea ciclului I de studii universitare de licenţă, eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată, şi prestează efectiv una dintre activităţile prevăzute în anexa ordinului;

angajatorul a realizat în anul fiscal precedent şi a înregistrat distinct în balanţele analitice venituri din activitatea de creaţie de programe pentru calculator.

Documentele justificative care se au în vedere la încadrarea persoanelor scutite de la plata impozitului pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, sunt următoarele:

– actul constitutiv, în cazul operatorilor economici;

– organigrama angajatorului;

– fişa postului;

– copia cu menţiunea „conform cu originalul“ a diplomei acordate după finalizarea studiilor

– copia cu menţiunea „conform cu originalul“ a contractului individual de muncă;

– statul de plată întocmit separat pentru angajaţii

– comanda internă, aprobată de organul de conducere abilitat al angajatorului,

– balanţa analitică în care să fie reflectate distinct veniturile din activitatea de creaţie de programe pentru calculator.

Dosarul cuprinzând documentele justificative se va păstra la sediul angajatorului în vederea controlului. În situaţia în care angajatorul păstrează documentele justificative în format electronic, acestea vor fi semnate cu semnătură electronică extinsă bazată pe un certificat calificat, furnizat de un furnizor de servicii acreditat.

Angajatorul va întocmi separat statul de plată pentru angajaţii care beneficiază de scutirea de impozit pe venit.

Încadrarea unei persoane în categoriile de activităţi sau de ocupaţii, în scopul beneficierii de scutirea de impozit pe veniturile din salarii prevăzută în Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, constituie responsabilitatea angajatorului.

Lista ocupațiilor pentru care se acordă scutirea de impozit sunt:

– Administrator baze de date – Activităţi de furnizare a expertizei de specialitate şi a asistenţei practice în managementul sistemelor de baze de date şi în utilizarea datelor informatice pentru a răspunde cerinţelor sistemului informatic în orice moment al ciclului de viaţă, în conformitate cu criteriile de calitate definite

– Analist – Activităţi de realizare a analizei în vederea definirii specificaţiilor pentru construirea efectivă a sistemelor informatice, susceptibile să răspundă cerinţelor utilizatorilor.

– Inginer de sistem în informatică – Activităţi care combină aptitudinile analitice şi de proiectare cu cunoştinţe adecvate de tehnologie software şi hardware, în vederea definirii, proiectării, realizării, testării, implementării şi modificării sistemelor informatice ce conţin software ca principal componentă.

– Inginer de sistem software – Activităţi de adaptare şi/sau de armonizare a soluţiilor hardware, software şi a sistemelor de operare, precum şi a aplicaţiilor existente ori proiectate la necesităţile reale sau estimate ale utilizatorilor, în vederea îndeplinirii cerinţelor privind satisfacerea gradului de solicitare (timpul de răspuns)

– Manager de proiect informatic – Activităţi de coordonare a sistemelor de dezvoltare specifice aplicaţiilor informatice majore, inclusiv coordonarea personalului şi urmărirea cerinţelor proiectelor (informaţii/date necesare, programare, analiză). Managerii de proiect dezvoltă, planifică, analizează, estimează şi stabilesc priorităţile aferente componentelor ce urmează să fie realizate, precum şi fazele şi termenele de execuţie a proiectelor).

– Programator – Activităţi de realizare a programelor pentru calculator, conform unor specificaţii predefinite, şi asamblarea lor în sisteme coerente, inclusiv testarea în vederea asigurării conformităţii cu specificaţiile

– Proiectant de sisteme informatice – Activităţi care combină aptitudinile analitice şi de proiectare bazate pe cunoştinţe de specialitate cu cunoştinţe în utilizarea instrumentelor software sau a limbajelor de programare, în vederea producerii şi implementării unor soluţii funcţionale care să corespundă cerinţelor predefinite ori unor necesităţi organizaţionale

– Programator de sistem informatic – Activităţi care combină aptitudinile analitice şi de proiectare cu cunoştinţe adecvate de tehnologie software şi hardware, în vederea definirii, proiectării, realizării, testării, implementării şi modificării sistemelor informatice ce conţin software ca principală componentă

sursa: lege5.ro, legestart.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de inundații în județul ALBA și alte zone din țară până miercuri după-amiaza

Publicat

Hidrologii au emis avertizări de inunundații pentru mai multe zone din țară. Pentru județul Alba este valabilă atenționare Cod Galben în bazinul Târnavelor.

Sunt anunțate fenomenele de scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale.

COD GALBEN  de marți, 29 septembrie, ora 15.00 până miercuri, 30 septembrie, ora 16.00

– pe râurile din bazinele hidrografice:

Târnava Mare – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior, Târnava Mică – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Harghita, Mureş, Sibiu, Braşov şi Alba)

Mureş – bazin amonte S.H. Glodeni şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Glodeni – amonte confluenţă Arieş (judeţele: Harghita, Mureş şi Bistriţa Năsăud)

Vişeu – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior, Iza – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Maramureş)

Tur – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Satu Mare)

Someşul Mare – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Bistriţa Năsăud)

Lăpuş – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Maramureş)

Suceava – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Suceava)

Moldova – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava şi Neamţ)

Bistriţa – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava, Neamţ, Harghita, Iaşi şi Bacău)

Bârlad – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Iaşi, Vaslui, Bacău, Neamţ, Vrancea şi Galaţi)

afluenţii mici ai Siretului aferenţi sectorului aval S.H. Huţani – amonte S.H. Adjudul Vechi (judeţele: Botoşani, Suceava, Iaşi, Neamţ şi Bacău)

Jijia – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Botoşani şi Iaşi)

afluenţii Prutului aferenţi sectorului aval S.H. Drânceni (judeţele: Vaslui şi Galaţi).

COD PORTOCALIU: marți, 29 septembrie, orele 15.00 – 24.00

– pe râurile din bazinele hidrografice: afluenţii Prutului aferenţi sectorului aval S.H. Drânceni – amonte S.H. Oancea (judeţele: Vaslui şi Galaţi).

sursa: inhga.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Spitalul Județean din Alba Iulia a decis testarea angajaților pentru depistarea COVID. PRECIZĂRI legate de situația infectărilor

Publicat

Având în vedere transmiterea comunitară și creșterea numărului de cazuri din ultima perioadă, la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia s-a decis testarea tuturor angajaților, personal medico-sanitar, dar și tehnic economic și socio-administrativ.

Potrivit reprezentanților instituției, în perioada 14-28 septembrie, au fost efectuate un număr de 714 teste, cu scop de screening sau în urma contactului direct cu un caz confirmat, conform metodologiei. În urma testelor efectuate, în ultimele 14 zile, au fost confirmate 30 persoane din rândul personalului medico-sanitar, după cum urmează: 13 asistenți medicali, 8 infirmieri, 4 îngrijitoare și 5 medici.

Citește și Probleme MARI la Spitalul Județean Alba. Medici și asistente din mai multe secții, infectați cu coronavirus

Toate cadrele medicale prezintă forme ușoare sau sunt asimptomatice. Patru angajați ai SJU, cu forme ușoare, sunt internați, în prezent, pentru supraveghere și evaluări medicale. Celelalte cadre medicale confirmate se află în izolare.

În cursul zilei de marți, 29 septembrie 2020, la nivelul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia vor mai fi testate 146 de cadre medicale si personal TESA – testări efectuate cu scopul de screening. Astfel, sunt testați și angajați ai SJU Alba Iulia care nu au simtpome, nu cunosc să fi intrat în contact cu persoane confirmate, dar care pot fi pozitivi și asimptomatici.

La SJU Alba Iulia, personalul medico-sanitar este testat la perioade regulate de timp. Însă, la mijlocul lunii septembrie, având în vedere accentuarea pandemiei, s-a decis testarea întregului corp de angajați, într-o perioadă scurtă de timp, ținând cont și de numărul zilnic de pacienți care necesită testare.

Date generale despre pacienți

Din 18 martie și până în prezent, în cadrul secției de Boli Infecțioase a SJU Alba Iulia au fost internați 594 pacienți suspecți; pentru 461 dintre aceștia a fost confirmată infecția cu virusul SARS-CoV-2, în urma testului RT-PCR.

Din 27 martie și până în prezent, în secția ATI au fost tratați 54 de pacienți cu forme severe/ critice.

În prezent în secția Boli Infecțioase a Spitalului sunt internați 48 de pacienți diagnosticați cu COVID-19, cu forme ușoare, dar cu boli asociate, respectiv cu forme medii și severe (majoritatea cu comorbidiăți). Un număr de 8 pacienți cu forme severe/critice sunt internați în compartimentul ATI COVID.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

122 de posturi de asistent medical la penitenciar. Angajări la Aiud și la alte unități similare. Condiții pentru candidați

Publicat

aiud penitenciar

Penitenciarul Aiud anunță că organizează concurs din sursă externă pentru ocuparea a trei posturi de agent în cadrul sectorului medical. În țară, sunt disponibile 122 de posturi similare, în cadrul penitenciarelor.

Încadrarea la Penitenciarul Aiud se va face pe poziție de poliţist de penitenciare, cele trei posturi fiind de asistent medical (generaliști) – 2 posturi, respectiv asistent medical (igienă) – 1 post.

Condiții pentru posturile de asistent medical generalist:

– studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat, emisă de instituţii acreditate potrivit legii; absolvent de studii medii sau postliceale în specialitatea asistent medical generalist, titularul unuia dintre titlurile oficiale de calificare prevăzute la Anexa nr.1 din O.U.G. nr. 144/2008 (absolvenţilor de studii superioare în specialitatea asistent medical generalist le sunt recunoscute studiile în vederea participării la concurs şi ocupării postului, dar pot fi încadraţi conform prevederilor specifice sistemului penitenciar, respectiv pe funcţii de agent de poliţie penitenciară – studii liceale); membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor si Asistenţilor Medicali din România (sunt necesare certificat de membru şi aviz anual valabil pentru autorizarea exercitării profesiei sau alt document care să ateste dreptul de exercitare a profesiei de asistent medical generalist (adeverinţa prevăzută de art. 2 din Hotărârea nr. 35/2015, cu modificările şi completările ulterioare), eliberate de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor si Asistenţilor Medicali din România); cunoştinţe şi aptitudini practice necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu (se verifică prin probă practică eliminatorie); autorizaţie de acces la informaţii clasificate conform nivelului prevăzut pentru post, specific fiecărei unităţi

Condiții pentru postul de asistent medical igienă:

– studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat, emisă de instituţii acreditate potrivit legii; absolvent al unei instituţii de învăţământ de specialitate (şcoală postliceală în domeniul sanitar, colegiu universitar medical, facultate de asistenţă medicală – specialitatea asistent medical igienă). Absolvenţilor de studii superioare în specialitatea asistent medical igienă le sunt recunoscute studiile în vederea participării la concurs şi ocupării postului, dar pot fi încadraţi conform prevederilor specifice sistemului penitenciar, respectiv pe funcţii de agent de poliţie penitenciară – studii liceale; membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor si Asistenţilor Medicali din România (sunt necesare certificat de membru şi aviz anual valabil pentru autorizarea exercitării profesiei sau alt document care să ateste dreptul de exercitare a profesiei de asistent medical igienă (adeverinţa prevăzută de art. 2 din Hotărârea nr. 35/2015, cu modificările şi completările ulterioare), eliberate de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România); cunoştinţe şi aptitudini practice necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu (se verifică prin probă practică eliminatorie); autorizaţie de acces la informaţii clasificate conform nivelului prevăzut pentru post, specific fiecărei unităţi.

AICI, condiții integral, pentru toate posturile scoase la concurs (122).

 Probele de concurs:

a) proba practică de verificare a aptitudinilor necesare îndeplinirii atribuţiilor de serviciu;

b) interviul;

c) proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor specifice postului.

Informații suplimentare, la sediul Penitenciarului Aiud, strada Morii, nr. 7-9, județul Alba, telefon 0258861021, interior 120, pentru cele 3 posturi anunțate.

Activitățile specifice concursului se vor derula cu respectarea normelor impuse de actualul context epidemiologic.

În total, în țară, sunt 122 de posturi de asistenți medicali disponibile la penitenciare. AICI, lista.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Gabriel Lupea și-a dat demisia din funcția de viceprimar al municipiului Alba Iulia, cu trei zile înainte de alegerile locale

Publicat

Gabriel Lupea și-a depus cererea de demisie din funcția de viceprimar al municipiului Alba Iulia. Cererea acestuia va fi supusă la vot, în ședință de Consiliu Local, în 2 octombrie. 

Lupea și-a înaintat cererea de demisie în data de 24 septembrie, cu trei zile înainte de alegerile locale în care colegul său de partid, Voicu Paul, a pierdut lupta pentru funcția de primar, în fața fostului liberal Gabriel Pleșa. 

Contactat de alba24.ro, Gabriel Lupea a declarat că și-a dat demisia din motive personale.

Gabriel Lupea a fost numit viceprimar al municipiului Alba Iulia pe 27 februarie, după ce Gabriel Pleșa și-a dat demisia din funcție și a mers spre USR.

Atunci, Lupea a fost votat în unanimitate de colegii Biroului Politic Local (BPL) al PNL Alba Iulia, pentru a candida la funcția de viceprimar.

A fost învestit în funcție după ce a obținut 13 voturi. Împotriva sa au mai candidat ”simbolic” Ioan Iulian Bunea (PSD), care a obținut 4 voturi și Bogdan Lazăr (ALDE) cu 2 voturi.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate