Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Programul Casa Verde: LISTA instalatorilor validați din Alba pentru montarea panourilor fotovoltaice. GHID pentru înscriere


Publicat

Din 9 septembrie, persoanele fizice care doresc să își instaleze panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică pot obține până la 20.000 de lei de la stat, prin programul „Casa Verde”. Pentru înscriere, acestea trebuie să se adreseze la unul dintre instalatorii validați de Fondul pentru mediu.

Finanţarea se acordă în procent de până la 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, dar nu mai mult de 20.000 lei, pentru o putere instalată de cel puțin 3kWp. Suma finanţată se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferenţa se suportă de către beneficiarul final, din surse financiare proprii.

Luni, 26 august, la sediul Ministerului Mediului a avut loc semnarea contractului de finanțare a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională.

Valoarea contractului de finanțare este de 536 milioane lei, sumă asigurată din Programul Operațional Regional (POR). Valoarea totală a finanțării acordate pentru acest program se ridică la aproximativ 656 milioane lei, Administrația Fondului pentru Mediu asigurând, din Fondul pentru Mediu, sumele necesare pentru regiunea București – Ilfov.

Scopul programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice îl reprezintă creşterea eficienţei energetice, îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, prin utilizarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică necesară consumului propriu şi livrarea surplusului în sistemul energetic naţional.

Noul Program „Casa Verde”, destinat instalării de panouri fotovoltaice, va demara pe data de 9 septembrie, dată la care persoanele fizice se pot adresa instalatorilor în vederea înscrierii în program.

 

Instalatorii validați în cadrul Programului „Casa Verde” sunt așteptați în perioada 2 – 6 septembrie, la sediul AFM,  pentru semnarea contractelor

În perioada 2 – 6 septembrie 2019, instalatorii validați în cadrul Programului Național Casa Verde Fotovoltaice sunt așteptați să se prezinte la sediul Administrației Fondului pentru Mediu (Splaiul Independenței, Nr. 294, Sector 6, București) pentru a semna contractele de participare în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională (Programul Național Casa Verde Fotovoltaice).

„În vederea semnării contractelor, reprezentantul legal al instalatorului validat se va prezenta la sediul AFM cu actul de identitate valabil și cu dovada deschiderii contului la Trezorerie. De asemenea, contractul poate fi semnat și de către împuternicitul reprezentantului legal al instalatorului validat, caz în care se va prezenta actul de identitate și împuternicirea notarială”, au transmis reprezentanții AFM.

Lista instalatorilor validați din județul Alba:

  • Ener Rom Instal SRL – Alba Iulia
  • Delphi Electric SRL – Alba Iulia
  • Ecovolt SRL – Alba Iulia
  • Argona SRL – Blaj
  • Electra Exim SRL – Aiud
  • Electrotimeia SRL – Sebeș

Vezi AICI (.PDF) lista completă a instalatorilor validați.

Etapele programului

  • Înscrierea solicitantului la instalatorul validat, prin prezentarea documentelor solicitate prin Ghidul de finanțare acestuia; dacă documentele sunt conforme cu cerințele din ghid, iar solicitantul îndeplinește criteriile, instalatorul REZERVĂ suma solicitată, care se scade din valoarea alocată regiunii geografice din care face parte solicitantul; ATENȚIE – ținând cont că fondurile alocate regiunilor geografice se consumă prin rezervarea sumelor solicitate de persoanele fizice, acestea trebuie să depună diligențele necesare obținerii documentelor prevăzute de ghid pentru prima etapă și să se adreseze, în cel mai scurt timp, la un instalator validat, pentru înscriere;
  • Aprobarea finanțării de către AFM și publicarea persoanelor fizice aprobate;
  • În termen de 90 de zile de la data publicării rezultatelor, persoana fizică aprobată, prin intermediul instalatorului ales, are obligația să comunice la AFM avizul tehnic de racordare. ATENȚIE – Dacă avizul tehnic de racordare nu este înscris, de către instalatorul validat, în aplicația informatică în termenul de 90 de zile, persoana fizică pierde dreptul de a semna contractul de finanțare;
  • Cu cei care comunică avizul tehnic de racordare în termenul de 90 de zile, AFM semnează contractul de finanțare nerambursabilă;
  • Implementarea proiectului se realizează în termen de 8 luni de la semnarea contractului de finanţare nerambursabilă, termen în care beneficiarul final depune la instalatorul validat certificatul de racordare şi încheie cu acesta toate formalităţile privind recepţia sistemului de panouri fotovoltaice, emiterea facturii şi plata contribuţiei proprii. Nerespectarea acestui termen conduce la neplata sumelor din partea AFM;
  • Beneficiarul finanțării achită instalatorului contribuția proprie (ex. de calcul – în situația unei investiții cu valoarea totală de 22.230 lei, finanțarea acordată este de 20.000 lei pentru o putere instalată de cel puțin 3kWp, iar contribuția proprie a persoanei fizice este de 2.230 lei; în situația în care investiția are o valoare totală de peste 22.230, finanțarea este de 20.000 lei, iar persoana fizică susține diferența.)

Unde te poți înscrie

Înscrierea se realizează la unul dintre instalatorii validați de Fondul pentru mediu.

Toate formalitățile persoanelor fizice în legătură cu programul se realizează prin intermediul instalatorilor validați. Prin urmare, nu este suficientă obținerea documentelor în termenele prevăzute în ghidul de finanțare, ci, în termenele respective, este necesară prezentarea acestora la instalatorii validați și încărcarea în aplicația informatică.

Prin depunerea cererii de finanțare, dar și prin semnarea contractului, persoanele fizice își dau acordul pentru prelucrarea, de către AFM și instalatorul validat, a tuturor datelor personale furnizate, sau care rezultă din documentele prezentate, precum și cu privire la transmiterea acestora, de către AFM către terțe părți, în scopul verificării îndeplinirii tuturor obligaţiilor şi clauzelor prevăzute în prezentul ghid sau în scopul elaborării de situaţii şi statistici.

În perioada de 6 ani de la semnarea contractului, AFM va monitoriza menținerea și funcționarea investiției, iar dacă se constată neîndeplinirea obligațiilor asumate de persoana fizică, va dispune recuperea sumelor finanțate.

Ce se finanțează

  • cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3kWp (sistemul de panouri fotovoltaice, invertor, conexiuni, tablou electric);
  • cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice (15% din costurile echipamentelor şi instalaţiilor electrice);
  • TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Valoarea finanțată: Finanţarea se acordă în procent de până la 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, dar nu mai mult de 20.000 lei. Suma finanţată de AFM se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferenţa se suportă de către beneficiarul final, din surse financiare proprii.

Cine beneficiază de finanțare

Beneficiază de finanţare solicitantul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

  • a) este persoană fizică cu domiciliul în România;
  • b) este proprietar al imobilului construcţie pe care se amplasează sistemul de panouri fotovoltaice, astfel cum rezultă din extrasul de carte funciară; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, este proprietar/deţine un drept de folosinţă şi asupra imobilului-teren, astfel cum rezultă din extrasul de carte funciară;
  • c) are acordul tuturor proprietarilor cu privire la implementarea proiectului, astfel cum rezultă din cererea de finanţare, în situaţia în care imobilul construcţie pe care se amplasează sistemul de panouri fotovoltaice este deţinut în coproprietate;
  • d) imobilul nu trebuie să facă obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun sau al unei proceduri de expropriere pentru cauză de utilitate publică;
  • e) nu are obligaţii restante la bugetul de stat şi la bugetul local, conform legislaţiei naţionale în vigoare, la data înscrierii;
  • f) solicitantul şi coproprietarii pot depune o singură cerere de finanţare în cadrul programului pentru un imobil identificat cu număr cadastral şi topografic; în cazul în care există mai mulţi proprietari asupra imobilului pentru care se solicită finanţare, cererea de finanţare va fi depusă doar de către unul dintre aceştia şi va fi semnată de toţi coproprietarii;
  • g) solicitantul şi, după caz, coproprietarii se obligă să permită accesul persoanelor autorizate în vederea colectării datelor înregistrate de sistemul de panouri fotovoltaice şi verificării sistemului de panouri fotovoltaice finanţat. În cazul prevăzut la lit. c), acordul privind accesul este asumat de toţi coproprietarii imobilului, exprimat prin cererea de finanţare.

În cazul în care se depun două cereri de finanţare pentru acelaşi imobil identificat cu număr cadastral şi topografic, eligibil este solicitantul care a depus primul cererea de finanţare.

Nu este eligibil solicitantul care deţine în proprietate un imobil format din teren cu una sau mai multe construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală pentru mai mult de două unităţi individuale, apartamente-locuinţe, aflate în proprietate exclusivă, care poate fi reprezentată de locuinţe şi spaţii cu altă destinaţie, după caz.

Criterii de eligibilitate a proiectului şi cerinţe tehnice ale componentelor sistemului de panouri fotovoltaice

Este eligibil proiectul care are ca scop realizarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru producerea energiei electrice pentru consum propriu, iar surplusul de energie fiind preluat în reţeaua naţională de distribuţie. Prin program se finanţează proiecte privind instalarea de sisteme de panouri fotovoltaice cu o putere instalată de minimum 3kWp.

Sistemul de producere a energiei electrice pentru consumatori racordaţi la reţeaua naţională de distribuţie a energiei electrice va avea următoarea dimensionare:

  • sistemul de panouri fotovoltaice – cu o putere însumată instalată de minimum 3kWp, fiecare panou cu o putere minimă instalată de 250 Wp;
  • invertor/invertoare – putere instalată – minimum 3,0 kW;
  • conexiuni – curent continuu şi curent alternativ;
  • structura de susţinere a sistemului – capabilă să susţină tot sistemul şi adaptată zonei unde va fi instalată;
  • tablou electric alternativ – pentru racordul la instalaţia existentă.

Componentele sistemului de producere a energiei electrice trebuie certificate de un organism acreditat în conformitate cu SREN/ISO 17065.

Schema electrică cu protecţiile aferente prevăzută de fabricantul echipamentelor de producere a energiei electrice trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe tehnice:

  • deconectarea automată, la dispariţia tensiunii din reţea;
  • reconectare automată/manuală, la apariţia tensiunii în reţea;
  • protecţie la minimă tensiune;
  • protecţie la maximă tensiune;
  • protecţie maximală de curent;
  • protecţie de minimă frecvenţă;
  • protecţie de maximă frecvenţă.

Documente necesare solicitantului în vederea înscrierii

Documentele pe care le depune solicitantul la instalatorul cu care Autoritatea a încheiat contract de participare sunt:

  • a) cererea de finanţare, în original, completată integral prin tehnoredactare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 3 a ghidului;
  • b) actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii, în copie;
  • c) împuternicirea notarială, în situaţia în care cererea de finanţare este semnată de către altcineva decât solicitantul, în original;
  • d) actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data înscrierii, în copie;
  • e) extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii, din care să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului construcţie pe care se va implementa proiectul, în original; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii, din care să rezulte că este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren;
  • e^1) copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară, care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală;
  • f) în situaţia în care informaţiile din cererea de finanţare nu corespund, în parte sau în totalitate, cu cele cuprinse în extrasul de carte funciară, se va prezenta un document emis de unitatea administrativ-teritorială, în original sau copie, prin care să se realizeze corespondenţa datelor respective;
  • g) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data înscrierii, în original, în copie legalizată sau emis în SPV;
  • h) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii, în original sau în copie legalizată;
  • i) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul, în termen de valabilitate la data înscrierii, în original sau în copie legalizată, în cazul în care solicitantul are domiciliul în altă localitate decât cea în care se implementează proiectul.

Documente necesare înscrierii pentru situații deosebite:

  • dacă sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta în plus și extras de carte funciară, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren;
  • dacă din extrasul de carte funciară nu rezultă exact adresa de implementare completată de solicitant în cererea de finanţare, se va prezenta în plus și un document, în original sau copie, emis de unitatea administrativ-teritorială din care să rezulte că imobilul înscris în cartea funciară, prezentată în vederea implementării proiectului, este aferent adresei menţionate în cererea de finanţare;
  • dacă solicitantul dorește să implementeze proiectul la o altă adresă decât adresa de domiciliu, se va prezenta în plus și certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul;
  • dacă cererea de finanțare este semnată de altă persoană decât solicitantul (proprietarul imobilului), se va prezenta în plus și împuternicirea notarială din care să rezulte acest lucru, inclusiv actul de identitate al persoanei împuternicite;

Toate documentele solicitate trebuie să fie în termen de valabilitate la data înscrierii, în original sau în copie legalizată. Extrasele de carte funciară nu trebuie să fie mai vechi de 30 de zile la data înscrierii.

Se pot depune cereri de finanțare pentru imobile care au maximum două cărți funciare individuale înscrise într-o carte funciară colectivă (ex. maximum două apartamente într-un imobil, maximum două case în oglindă, etc.).

În cazul unui imobil, identificat cu număr cadastral şi topografic, care are mai mulți coproprietari, unul singur dintre aceștia poate depune o singură cerere de finanţare în cadrul programului; dacă doi proprietari ai aceluiași imobil depun cerere de finanțare pentru același imobil, prioritate are prima cerere de finanțare depusă, doar una dintre cele două putând fi aprobată.

Vezi AICI Ordinul nr. 1.287 din 5 decembrie 2018 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la STAT: POSTURILE vacante la instituții publice din Alba. Calendar și condiții pentru candidați

Publicat

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în instituții publice din județul Alba.

Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

POSTURI VACANTE:

Direcţia Naţională de Probaţiune – Serviciul Alba

– secretar

Condiții: studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat; experiență de cel puțin 1 an pe o funcție ce presupune ca principală atribuție activitatea de secretariat; cunoștințe de utilizare și operare PC (Word, Excel), precum și de utilizare e-mail.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 15 decembrie 2021

Concurs: 17 decembrie 2021 – selecția dosarelor; în perioada 07-14 ianuarie 2022, începând cu ora 08.30 – proba practică; în perioada 20-27 ianuarie 2022, începând cu ora 08.30 – proba interviu.

Posturi similare sunt la serviciile din alte 24 de județe.

Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei Naţionale de Probaţiune din strada Apolodor nr. 17, etaj 6, sectorul 5, Bucureşti,  telefon mobil: 0726/755.330, e-mail: sru.probatiune@just.ro.

Administraţia Naţională Apele Române – Administraţia Bazinală de Apă Mureş – Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba

șofer/ F.I. Mecanizare

Condiții: studii medii – calificare șofer profesionist cat. CE; vechime în muncă: minimum 1 an; disponibilitate la program prelungit.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 15 decembrie 2021, ora 15:00

Concurs: 22 decembrie 2021, ora 09:00 – proba practică; 27 decembrie 2021, ora 09:00 – proba interviu.

– agent hidrotehnic/F. I. Sebeș (2 posturi)

Condiții: studii medii/școala profesională în domeniul construcțlllor/generâle + calificare în meseriile de zidar, dulgher sau agent hidrotehnic; vechime în muncă minimum 1 an; disponibilitate la program prelungit; domiciliu în zona de activitate a F.L. Sebeș

muncitor hidrometru (1/2 normă) Stația hidrometrică Colibi

Condiții: studii medii/școală profesională; domiciliul în satul Colibi, com. Ohaba; timp de lucru inegal.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 14 decembrie 2021, ora 15.00

Concurs: 21 decembrie 2021, ora 09.00 – proba practică(agent hidrotehnic)/scrisă (muncitor hidrometru); 24 decembrie 2021, ora 09.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Administraţia Naţională Apele Române”, Administraţia Bazinală de Apă Mureş, Sistemul de Gospodărire a Apelor Aba, cu sediul în Alba Iulia, Str. Lalelelor nr. 7A, telefon 0258/835.578, 0258/834.426, e-mail: personal@sgaab.dam.rowater.ro.

Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.

– inspector de specialitate debutant (S) la Agenția Teritorială Alba – Compartimentul inspecție siguranța rutieră

Condiții: studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă: științe inginerești, administrative, economice sau juridice ori studii echivalente potrivit prevederilor 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum și, în cazul solicitanților care au obținut actul de studii în străinătate, documentul de recunoaștere/echivalare a acestuia emis în condițiile legii de către autoritatea administrației publice centrale competente; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu este cazul; permis de conducere valabil pentru categoria B; nu are mențiuni înscrise în certificatul de cazier judiciar; cunoștințe operare calculator: Pachetul Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook)

Termenul limită de depunere a dosarelor: 13 decembrie 2021, ora 16.30

Concurs: 21 decembrie 2021, ora 10.00 – proba scrisă – la sediul Formenerg, București, bd. Gheorghe Șincai nr. 3, sectorul 4, sau în altă locație, în funcție de numărul de candidați înscriși la concurs; 24 decembrie 2021, ora 10.00: proba interviu – la sediul Formenerg – București, bd. Gheorghe Șincai nr. 3, sectorul 4, sau în altă locație, în funcție de numărul de candidați admiși la proba scrisă.

Posturi similare sunt în Mureș, Brașov, Arad, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Harghita, Caraș-Severin, Mehedinți, Constanța, Galați, Ialomița, Tulcea, Vrancea, Ilfov, București.

Relaţii suplimentare, la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., cu sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, telefon 021/313.48.53, Serviciul Resurse Umane.

Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier I.S.C.T.R.

– inspector trafic rutier gradul IA – Inspectoratul Teritorial nr. 4 – Alba

Condiții:

studii superioare absolvite cu diplomă de licență ca urmare a absolvirii unei instituții acreditata de învățământ superior în domeniul științelor inginerești, specializarea ingineria autovehiculelor sau ingineria transporturilor; cunoștințe operare calculator: MS Office, Word, Excel, e-mail, internet – nivel mediu; să cunoască la nivel mediu o limbă străină de circulație internațională

sau

studii superioare absolvite cu diplomă de licența ca urmare a absolvirii unei instituții acreditate de învățământ superior în domeniile științe juridice, științe economice și/sau științe inginerești și au o vechime în muncă în domeniul transporturilor rutiere de cel puțin 3 ani;

vechime: minimum 7 ani experiență în muncă în țară/străinătate pe studii superioare; cunoștințe operare calculator: MS Office, Word, Excel, e-mail, internet – nivel mediu; să cunoască la nivel mediu o limbă străină de circulație internațională.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 8 decembrie 2021, ora 16.00

Concurs: 16 decembrie 2021, ora 10.00 – proba scrisă; 21 decembrie 2021, ora 10.00 – proba interviu.

Posturi similare sunt în Cluj, Bistrița-Năsăud, Teleorman, Vrancea București și sediul central.

Relaţii suplimentare, la sediul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier I.S.C.T.R. din Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, telefon 0725/597.680.

ALBA IULIA

Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia

– expert, gradul IA – psiholog, pe perioadă nedeterminată, la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul sociopsihopedagogie, specialitatea psihologie; vechimea minimă în specialitatea studiilor absolvite de cel puțin 6 ani și 6 luni; atestat de liberă practică eliberat de Colegiul Psihologilor din România în domeniul de specialitate psihologia muncii și organizational, treapta de specializare minimum practicant, forma de atestare autonom; dreptul de liberă practică să nu fie suspendat în condițiile art. 18 din Legea nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Psihologilor din România – condiție dovedită prin prezentarea unei adeverințe sau declarații pe propria răspundere; cunoștințe de operare PC (Microsoft Word, Excel); cursuri sau specializări în domeniul psihologiei muncii și organizationale; cursuri sau specializări în domeniul psihologiei clinice reprezintă un avantaj.

Termen limită de depunere a dosarelor: 8 decembrie 2021

Concurs: 20 decembrie 2021 – proba scrisă; 22 decembrie 2021 – proba interviu.

Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări și/sau în rezolvarea unor teste-grilă.

Interviul – în cadrul interviului se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.

Relaţii suplimentare, la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, str. I.C Brătianu nr. 1, județul Alba, telefon 0258/810.964.

Colegiul Economic „Dionisie Pop-Marţian” Alba Iulia

– muncitor calificat

Condiții: studii medii; vechime în muncă minimum – 3 ani; certificat de absolvire curs sau atestat în una dintre următoarele calificări profesionale: lăcătuș, tâmplar, electrician, mecanic, instalator instalații sanitare.

Termenul limită de depunere a dosarelor (pentru îngrijitor): 13 decembrie 2021

Concurs: 16 decembrie 2021, ora 10.00 – proba practică, 20 decembrie 2021, ora 10.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul instituției din Alba Iulia, str. Octavian Goga nr. 11, telefon: 0258/811.468.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Unirea” al Județului Alba

– îngrijitor – Serviciul logistic – Patrimoniu imobiliar – Echipa de întreținere și reparații imobile

Condiții: studii gimnaziale; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu este cazul.

Concurs: 14 decembrie 2021, ora 12.00 – proba scrisă; 17 decembrie 2021, ora 12.00 – proba practică; 21 decembrie 2021, ora 12.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al Județului Alba, str. A.I. Cuza nr. 10, jud. Alba, telefon mobil: 0743/134.717.

AIUD

Primăria Municipiului Aiud

– muncitor necalificat – Biroul Administrația Pieței

Condiții: studii generale.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 6 decembrie 2021, ora 16.00

Concurs: 16 decembrie 2021, ora 9.00 – proba practică, la sediul Biroului Administrația Pieței, situat în Aiud, str. Iuliu Maniu nr. 38; 21 decembrie 2021 – proba interviu, la sediul Biroului Administrația Pieței, situat în Aiud, str. Iuliu Maniu nr. 38.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Municipiului Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, camera 22, județul Alba, telefon 0258/861.310, interior 1013, fax 0258/861.280, e-mail: resurse@aiud.ro.

SEBEȘ

Unitatea Militară 02213 Sebeş

– muncitor calificat II (mecanic auto) – Grupa casare și manipulare materiale.

Condiții: nivelul de acces la informații clasificate este secret de serviciu, fiind necesar acordul scris al persoanei care dorește Să candideze privind verificarea în vederea obținerii autorizației de acces la informații clasificate sau a certificatului de securitate, în situația în care va fi declarată admisă; nivelul studiilor: studii medii sau generale absolvite; vechime: 6 ani vechime în meserie/specialitate; perfecționări specializări: certificat de calificare profesională în meseria de mecanic auto/echivalent.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 8 decembrie 2021, ora 14.00

Concurs: 16 decembrie 2021, ora 09.00 – proba scrisă; 23 decembrie 2021, ora 09.00 – proba practică; 30 decembrie 2021, ora 09.00 – proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul U.M. 02213 Sebeş, str. Călăraşi nr. 74, Sebeş, judeţul Alba, telefon 0258/731.905, interior 102, e-mail: um02213@mapn.ro sau sebescentru@yahoo.com.

Alte localități

Liceul Tehnologic Jidvei

– 0,5 secretar și 0,5 bibliotecar (1 post)

Condiții: studii universitare; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 21 decembrie 2021, ora 10:00 – proba scrisă; 23 decembrie 2021, ora 11:00 – proba practică; 23 decembrie 2021, ora 12:00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare se, la sediul Liceului Tehnologic Jidvei, str. Perilor nr. 19, Judeţul Alba, telefon: 0258/881.124.

Primăria Comunei Vadu Moţilor

– asistent medical, debutant – Compartimentul asistență medicală în unitățile de învățământ

Condiții: diplomă de bacalaureat, diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă, diplomă de studii postliceale prin echivalare conform H.G. nr. 797/1397 privind echivalarea studiilor absolvenților liceelor sanitare, promoțiile 1976-1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare; certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R.; adeverință pentru participare la concurs eliberată de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: fără vechime.

Concurs: 15 decembrie 2021, ora 10.00 – proba scrisă, data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la Primăria Comunei Vadu Moţilor, judeţul Alba, telefon mobil: 0764/778.786

Primăria Comunei Poiana Vadului

– guard I

Condiții: studii medii; vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu necesită.

Concurs: 15 decembrie 2021, ora 10.00 – proba scrisă; 16 decembrie 2021, ora 14.00 – proba practică; 17 decembrie 2021, ora 15.00 – proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Poiana Vadului, judeţul Alba, telefon 0786/395.317, e-mail: primaria@poianavadului.ro.

Şcoala Gimnazială „Aron Cotruş” Cergău Mare

– secretar 0,5 normă (post temporar vacant)

Condiții: studii superioare; vechime în muncă – minimum 7 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 9 decembrie 2021

Concurs: 15 decembrie 2021, ora 9.00 – proba scrisă; 15 decembrie 2021, ora 14.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Şcolii Gimnaziale „Aron Cotruş” din Cergău Mare, str. Principală nr. 166, judeţul Alba, telefon 0258/719.125.

Școala Gimnazială Roșia de Secaș

– secretar 0,5 normă (post temporar vacant)

Condiții: studii superioare; vechime în muncă: minimum 6 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 9 decembrie 2021

Concurs: 13 decembrie 2021, ora 09.00 – proba scrisă; 13 decembrie 2021, ora 14.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Școala Gimnazială Roșia de Secaș, cu sediul în comuna Roșia de Secaș, Str. Școlii nr. 282, județul Alba, telefon: 0258/765.715, mobil: 0729/075.969.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ASTĂZI: LOTERIA vaccinării, a zecea extragere săptămânală. Ce numere participă și care sunt premiile

Publicat

Duminică, 5 decembrie, va avea loc cea de-a zecea extragere săptămânală la Loteria de Vaccinare.

La această extragere participă numerele de ordine din intervalul 3.061.028 – 3.173.048, corespunzătoare participanților care s-au înscris, conform Regulamentului, până vineri, 3 decembrie, la orele 12:00.

La cea de-a zecea extragere săptămânală se vor acorda 80 de premii a câte 10.000 de lei și un premiu de 100.000 de lei.

Extragerea va fi difuzată pe TVR 1, duminică, 5 decembrie 2021, la orele 20:50. Rezultatele extragerilor vor fi afișate pe site-ul Loteriei Române www.loto.ro, pe site-ul Ministerului Economiei și pe site-ul Ministerului Sănătății.

Conform Legii nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, revendicarea premiilor se face în termen de maximum 30 de zile de la data extragerii, acest termen reprezentând termen de decădere din dreptul de a revendica premiul.

Ce este Loteria Vaccinării

Loteria de Vaccinare se desfășoară pe parcursul a 14 săptămâni, în perioada 3 octombrie – 31 decembrie 2021 și constă în 19 extrageri organizate în zilele de duminică/vineri, pe parcursul a 14 săptămâni, astfel:

  • 14 extrageri, respectiv câte 1 extragere pe săptămână
  • 3 extrageri, respectiv câte 1 extragere în fiecare lună
  • 2 extrageri organizate în săptămâna 14, respectiv în ultima săptămână a acțiunii.

La Loteria de Vaccinare se acordă un număr total de 1.139 premii în valoare totală de 15.000.000 de lei, după cum urmează:

  • 81 de premii săptămânale (80 de premii a câte 10 000 lei + 1 premiu mare săptămânal de 100.000 lei);
  • 3 premii lunare, (câte 1 premiu în ultima săptămâna a fiecărei luni de 300.000 lei);
  • 2 premii la finalul Loteriei Programului național de vaccinare, respectiv în luna 3, săptămâna 14, respectiv 1 premiu de 500.000 lei și premiul cel mare în valoare de 1.000.000 lei.

Fiecare participant la Loteria de Vaccinare va avea 4 șanse de câștig, respectiv posibilitatea de a câștigă 4 premii: 1 premiu în valoare de 10.000 lei sau de 100.000 lei, 1 premiu de 300.000 lei, 1 premiu de 500.000 lei și premiul cel mare în valoare de 1.000.000 lei.

Extragerea finală la Loteria de Vaccinare are loc la 31 decembrie 2021. Premiile acordate la această extragere vor fi în valoare de 500.000 de lei și marele premiu va fi de 1.000.000 de lei.

Cum te înscrii la extragerile viitoare

Înscrierea la Loteria de vaccinare se va face pe site-ul https://certificat-covid.gov.ro/login, începând cu data de 30 septembrie 2021, de către persoanele cu schemă completă de vaccinare, după generarea certificatului digital al UE privind COVID-19 pe baza CNP-ului.

Ulterior înscrierii, participantul primește un număr de ordine, alocat cronologic, corespunzător momentului înregistrării acestuia în aplicație.

Înscrierea pornește cu numărul de ordine 1, pentru primul participant înscris, și continuă până la finalizarea Loteriei de vaccinare, respectiv până la data de 31.12.2021, ora 12.00.

Aplicația permite atribuirea unui singur număr de ordine alocat aceluiași CNP. După finalizarea operațiunii de înscriere, participantul poate vizualiza numărul de ordine alocat.

Acesta se transmite prin e-mail către contul de e-mail al utilizatorului autentificat pe site-ul https://certificat-covid.gov.ro/login.

În vederea înscrierii, participantul trebuie să accepte condițiile prevăzute în Regulament.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Tradiții de Moș Nicolae. Obiceiuri din ajunul sărbătorii din 6 decembrie. Legende și superstiții

Publicat

Seara de 5 decembrie are o semnificaţie aparte pentru toţi copiii. În fiecare an, în această seară, ei îşi spală şi îşi lustruiesc pantofii, cizmele ori ghetele, aşteptându-l pe Moş Nicolae, să le aducă daruri.

Vezi și MESAJE de SFÂNTUL NICOLAE. URĂRI și felicitări pe care le poți trimite celor care-și sărbătoresc onomastica

Originile sărbătorii

Tradiţia darurilor primite de la Moş Nicolae are origini vechi – din vremea unui personaj legendar, care a existat cu adevărat. Acesta era un episcop cu mare credinţă în Dumnezeu, care a trăit în secolul al IV-lea – Nicolae din Myra-Lichia (undeva, pe meleagurile Turciei de astăzi), căruia îi sunt atribuite numeroase fapte bune faţă de oamenii săraci ori necăjiţi. Provenind dintr-o familie înstărită, la moartea părinţilor săi, el şi-a dăruit întreaga avere celor nevoiaşi, conform volumului ”Cartea de Crăciun” de Sorin Lavric, Editura Humanitas, 1997.

Legenda celor trei fete sărace

Una dintre cele mai cunoscute legende despre Moş Nicolae este aceea a trei fete sărace – care, neavând zestre, nu puteau să se căsătorească şi urmau să fie vândute de tatăl lor unor bărbaţi înstăriţi. Dar Sfântul Nicolae, aflându-le necazul, a aruncat prin fereastră, fiecăreia dintre ele – în noaptea de 5 spre 6 decembrie -, câte un săculeţ de bani. Săculeţii au căzut fie în ciorapii puşi la uscat, fie în ghetele fetelor. Probabil, de aici este obiceiul ca darurile de Moş Nicolae să fie puse în ghete, scrie sursa amintită.

Şi tot din acest motiv, copiii au grijă ca ghetele ori cizmele lor să fie foarte curate în această noapte.

Moș Nicolae, pe cal alb

În tradiţiile româneşti, Moş Nicolae apare, în noaptea dinspre 5 spre 6 decembrie, pe un cal alb (un soi de trimitere la prima zăpadă care cade la începutul iernii). Tot el păzeşte Soarele pentru a nu se strecura spre tărâmurile de miazănoapte şi a lăsa lumea fără lumină şi căldură, ajută văduvele, orfanii şi fetele sărace, este stăpânul apelor şi salvează de la înec corăbierii, apără soldaţii pe timp de război (motiv pentru care este invocat în timpul luptelor), precizează volumul ”Cartea de Crăciun”.

Crenguțe de pomi în casă

Mai există şi obiceiul să se pună în apă, în această noapte, crenguţe de pomi fructiferi – în casă, lângă icoane -, care ar trebui să înflorească de Anul Nou. În funcţie de crenguţa pomului care a înflorit, se aşteaptă recolta bună de fructe în noul an. La sate există obiceiul ca în ziua de Sfântul Nicolae feciorii să se organizeze în cete şi să-şi aleagă gazda unde vor merge pentru a repeta colindele de Crăciun şi de Anul Nou.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

”Șmecher”, ”fraier” și ”mișto”. Cum au apărut în limba română și ce însemnau inițial aceste cuvinte

Publicat

Șmecher, mișto și fraier, trei cuvinte uzuale, din vocabularul curent, a căror proveniență o cunoaște foarte puțină lume. Aceste cuvinte sunt ”adaptări” românești din limba germană și au pentru noi un cu totul alt sens decât avea pentru nemți. Explicațiile vin de la mai mulți autori și din mai multe surse. 

“Şmecher”vine de la faptul că boierii olteni care aveau podgorii au angajat câte un specialist în degustarea vinurilor. Cum în germană cuvântul “schmecken” înseamnă a avea gust, a fi bun la gust, s-a ajuns ca specialistul respectiv, pe care nu îl puteai păcăli cu vin prost, să fie numit “şmecher”, adică un individ isteţ, imposibil de fraierit. El era mintea limpede.

Anecdota spune că era o vreme când saşii din Siebenburgen (cum i se mai spunea Transilvaniei), treceau Carpaţii pentru schimburi comerciale şi ajungeau şi în zona Drăgăşanilor, de unde cumpărau vin. Ofereau la schimb articole de meşteşugărie, pe care saşii le produceau de o calitate recunoscută în toată Europa.

Oltenii au găsit repede o modalitate să-i păcălească pe negustorii saşi. Le dădeau să mănânce, apoi le serveau vinul cel mai tare pe care-l aveau. Cum saşii nu erau obişnuiţi cu băutura, se „ameţeau” repede, iar când începeau negocierile pentru preţul produselor, erau aproape beţi şi nu mai reuşeau să vândă la preţ bun.

Pe când cumpărau vinul, oltenii le dădeau să guste şi din ăla şi din ăla şi din ăla. şi imediat negustorii saşi se „pileau” la loc.

Când încărcau vinul târguit, pe lângă faptul că era cumpărat la un preţ mult peste cel normal, vinul bun era înlocuit cu cel mai rău zaibăr şi tulburel. Când ajungeau acasă, își dădea seama că negustorii saşi erau păcăliţi: vindeau ieftin produse de calitate şi cumpărau vin scump și prost.

Așa a apărut meseria de Smecken, care îi însoțea pe negustorii saşi spre podgoria Drăgăşani pentru a face schimb de produse şi pentru a aduce vin în Transilvania.

După ce saşii se îmbătau, intra în joc Der “Schmecken”, „cel care gustă”. Toţi îl respectau şi nici unul nu-i ieşea din vorbă. Dintre toţi el era singurul care nu punea strop de băutură în gură.

Acesta negocia și stabilea preţul de vânzare a produselor meşteşugăreşti și tot el gusta vinul şi fixa preţul de cumpărare. Oltenii i-au spus ”șmecher” și au înțeles că el este ”cel care nu poate fi păcălit.

“Fraier” este de asemenea adaptat din limba germană. Se pare că inițial desemna bărbații neînsurați, ”freiherr”, liberi, ținte pentru doamne.  Alte două variante ale provenienței cuvântului țin de ”freier” – logodnic , sau ”freiherr” în accepțiunea de om liber. În cartea sa, Istoria oltenilor, Alex Mihai Stoenescu se ocupă pe larg de acest subiect.

Cuvântul “mișto”, revendicat acum de țigani, derivă, după unii autori, de la sintagma nemțească „mit stock”, adica „cu baston”, ceea  ce înseamna cineva de condiție bună. Un tip cu baston e un tip mișto.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate