Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Proiecte de educație și dezvoltare comunitară pentru ALBA, prin „Țara lui Andrei”: Votează proiectul care îți place cel mai mult


Publicat

elevi

Opt proiecte de educație și dezvoltare comunitară în județul Alba au fost înscrise pentru finanțare prin „Țara lui Andrei”, în sesiunea mai-iunie. Formarea profesională a persoanelor cu dizabilități pentru ridicarea nivelului lor de trai, o abordare inovativă a istoriei, amenajarea de spații de joacă în școli, terenuri de sport în sate, sunt doar câteva dintre domeniile alese de oameni cu idei din Alba.

În această sesiune, proiectele au fost depuse până luni, 24 iunie. În perioada 25 iunie – 7 iulie, ideile proiectelor trebuie promovate în comunitate și pot fi votate. Evaluarea proiectului va consta 60% în nota juriului, iar 40% în numărul de voturi obținute.

Vă prezentăm proiectele inițiate pentru educația și dezvoltarea comunitară a județului Alba și vă invităm să îl votați pe cel care vă place și pe care îl considerați cel mai necesar comunității noastre.

Secțiunea Dezvoltare Comunitară

Proiectul „O nouă viață prin vechi tradiții”, inițiat de președinta Asociației ATMA Alba, Petruța Pop, își dorește să ofere şansa unui număr de 15 persoane cu deficienţe de auz de a învăţa o meserie, şi nu oricare, un meşteşug tradiţional. Prin meşteşugul olăritului, picturii de icoane pe sticlă si ţesătoriei vom dezvolta simţul estetic şi dragostea pentru frumos, pentru arta tradiţională. Învăţând şi practicând aceste meşteşuguri, aceste persoane au şansa la o viaţă mai bună. Prin proiect, Asociaţia ATMA va sprijini aceste persoane în dezvoltarea de ateliere proprii şi îi vom ajuta să-şi comercializeze produsele la târgurile locale, regionale şi naţionale. Suma necesară proiectului este 14.870 lei. Dacă vă place acest proiect, votați-l AICI.

Primul nostru loc de joacă”, un proiect inițiat de primarul comunei Săliștea, Aurel Emil Stănilă, pentru amenajarea unui loc de joacă în curtea școlii. „În curtea școlii avem disponibil un teren de 875 mp pe care dorim să-l amenajăm ca și loc de joacă. Noi dorim ca acest loc de joacă să conțină balansoar pentru 2 persoane, balansoar cu arc, hintă din metal cu 2 scaune, carusel pentru 4 persoane, aparat fitness pentru exterior, bănci pentru parc. La locul de joacă se vor desfășura următoarele activități: educație fizică, recreere, relaxare după terminarea orelor cât și în zilele libere este permis accesul. Prin amplasarea aparatului de fitness dorim să evităm creșterea obezității în rândul copiilor din sat”, explică inițiatorul proiectului. Bugetul necesar realizării lui este 4.935 lei. Dacă vă place acest proiect, votați-l AICI.

Fotbalul – viitorul comunității noastre”, un proiect inițiat de către Ioan Stanea, își propune să creeze condiții optime pentru desfășurarea activităților sportive, dar și pentru cei care urmăresc aceste activități, în satul Meșcreac, comuna Rădești din județul Alba. Pentru îndeplinirea obiectivului este necesară achiziționarea unei tribune pentru creșterea numărului de spectatori și achiziționarea unui pachet complet de vestiare, pentru atragerea mai multor tineri în sport. Bugetul proiectului este de 4.616 euro. Dacă vă place acest proiect, votați-l AICI.

Proiectul „Fotbalul – izvor de sănătate”, lansat de Ovidiu Muntean, dorește amenajarea unui terenul de minifotbal, în satul Cunța, comuna Șpring, din județul Alba. Terenul este prevăzut cu dimensiuni de 42×22 mp și este compus din: gazon natural, 2 porți cu plase speciale, terenul va fi împrejmuit cu plasă și dotat cu poarta de acces, pe lânga acestea mai sunt prevăzute bănci de rezerve și mingi. Suma necesară este 4.997 lei. Dacă vă place acest proiect, votați-l AICI.

Secțiunea Educație

Proiectul „Vreau să fiu arheolog”, lansat de președintele Asociației Alumni UAB, pornește de la sloganul „Un popor care nu îşi cunoaşte istoria este ca un copil care nu îşi cunoaşte parinţii” – Nicolae Iorga. „Am identificat nevoia de interveni în educarea tinerilor folosind metode nonformale și a prezenta istoria într-un mod mai plăcut care să atragă tinerii spre această disciplină și să competeze nivelul lor de cunoaștere. Proiectul are ca scop facilitarea accesului tinerilor la activități de învățare nonformală conectate cu istoria și arheologia prin implicare și stimularea acestora spre creativitate cultural-istorică. Proiectul își dorește să promoveze în rândul tinerilor o imagine pozitivă asupra meseriei de arheolog și a istoriei folosind metode nonformale de genul: Tur de bicilete în Cetatea Alba Carolina, Tresaure Hunt în Alba Iulia, Ateliere de Arheologie Exeprimentală la Sarmizegetusa”, a precizat inițiatorul proiectului. Suma necesară împlementării este 4.950 euro. Dacă vă place acest proiect, votați-l AICI.

(RE)Integrarea pacienților cu SM în viața comunității”, un proiect lansat de președintele Asociației SM Speromax Alba, Dragoș Zaharia, este destinat sprijinirii persoanelor diagnosticate cu scleroză multiplă, din județul Alba, în privința păstrării și redobândirii independenței fizice, prin creșterea capacității specialiștilor și voluntarilor Asociației SM Speromax Alba de a oferi servicii de calitate și creșterea nivelului de conștientizare a comunității cu privire la scleroza multiplă și diagnosticarea ei precoce. Bugetul necesar proiectului este 4.960 lei. Dacă vă place acest proiect, votați-l AICI.

Proiectul „Ajutați-ne să avem o școală călduroasă”, inițiat de Vasile Bitiu, își dorește schimbarea ferestrelor Școlii Gimnaziale din Ppetrești cu unele din PVC cu geam termoizolator pentru încălzirea eficientă a sălilor de clasă, aceasta scoala neavând parte de modernizări în ultimii 20 de ani. În una dintre sălile, va fi amenajat un cabinet de asistență psihopedagogică în cadrul căruia consilierul școlar va derula programe de prevenire și diminuare a tulburărilor comportamentale ale copiilor. Aceste comportamente întâlnite des în rândul copiilor de aici, creează adevărate probleme, în prezent fiind consiliați în fiecare zi cel putin 2 copii cu comportament deviant si deficiente de vorbire. Suma totală necesară proiectului este 14.989.25 lei. Dacă vă place acest proiect, votați-l AICI.

Hai să transformăm un vis în cea mai frumoasă realitate”, un proiect inițiat de Școala „Avram Iancu” din Abrud, își propune amenajarea unui spațiu destinat activităților în aer liber. „Ne propunem să amenajăm o alee de acces cu dale din beton, să montăm bănci, să plantăm arbuști pentru a ne asigura umbra în zilele călduroase, dar și oxigenul și împrospătarea aerului. Ambianța dată de verdeața pe care o vom planta ne va ajuta să ne relaxăm în timpul pauzelor sau a orelor organizate în aer liber”, menționează inițiatorii. Bugetul proiectului este de 5.000 lei. Dacă vă place acest proiect, votați-l AICI.

FOTO: Arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO UPDATE: Un bărbat a fost găsit decedat într-o fântână din cartierul Micești din Alba Iulia

Publicat

Pompierii din Alba Iulia intervin marți seara pentru extragerea cadavrului unei bărbat de aproximativ 53 de ani, căzut într-o fântână din cartierul Micești, din Alba Iulia. 

Potrivit ISU Alba, cadavrul bărbatului se afla în fântână la o adâncime de aproximativ 13 metri.

În jurul orei 22.5o, pompierii din Alba Iulia interveneau pentru extragerea corpului neînsuflețit.

UPDATE 23.00: Potrivit surselor alba24.ro, cadavrul bărbatului ar fi fost descoperit de fratele acestuia. Bărbatul căzut nu ar mai fi răspuns la telefon încă de marți dimineață.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

Publicat

Schimbări majore în salarizarea bugetarilor propuse de Ministerul Muncii, publicate într-un memorandum anunțat pe agenda ședinței de guvern de miercuri.

Principalele modificări sunt plafonarea sporurilor la maximum 20% din salariul de bază, refacerea coeficienților de ierarhizare în funcție de care sunt calculate salariile, o grilă separată pentru angajații din administrația locală, dar și introducerea unui spor de performanță lunar, potrivit unui document publicat de economedia.ro

Principiile majore enunțate în memorandum:

– reanalizarea coeficienților de ierarhizare pentru fiecare familie ocupațională de funcții bugetare, cu respectarea raportului de 1 la 12, dintre cel mai mic și cel mai mare salariu de bază, și înmulțirea coeficienților cu salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare – 2300 lei;

– introducerea unor grile de salarizare pentru administrația publică locală, corespunzător funcțiilor publice și funcțiilor contractuale;

– plafonarea sporurilor la 20% din salariul de bază, la nivel individual;

– revizuirea sistemului de acordare a sporurilor :

a) sporurile pentru condiții de muncă la care expunerea la condiții de muncă este aceeași, indiferent de funcția deținută, se vor acorda în cuantum fix, ca spor de până la 25% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată;

b) analiza tuturor categoriilor de sporuri, cu menținerea numai a celor cu adevărat relevante;

– acordarea unui spor de performanță lunar, personalului care a realizat sau a participat direct la obţinerea unor rezultate deosebite în activitatea instituţiei/autorităţii publice sau a sistemului din care face parte, a participat la activităţi cu caracter deosebit, a efectuat lucrări cu caracter excepţional ori a avut un volum de activitate ce depăşeşte în mod semnificativ volumul optim de activitate, în raport de complexitatea sarcinilor, în baza criteriilor stabilite de ordonatorul de credite;

– implementarea noului cadru legal pentru toate familiile ocupaționale în acelașii timp, în scopul evitării apariției unor noi dezechilibre în sistemul public de salarizare și al înlăturării posibilității contestării unor prevederi în fața instanțelor de judecată.

DOCUMENTUL poate fi văzut AICI: Memorandum Salarizare Unitara Bugetari

În document se arată că ”În prezent, în sectorul bugetar se identifică o serie de discrepanțe salariale, unele apărute în urma aplicării legislației anterioare privind salarizarea personalului bugetar, iar altele identificate după data apariției Legiicadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, respectiv luna iulie 2017, ca urmare a modificărilor legislative succesive ale Legiicadru în vigoare în Parlament, prin care unele categorii de personal au fost favorizate în raport cu celelalte categorii de personal din sectorul bugetar.

Mai mult decât atât, o serie de discrepanțe au apărut și ca urmare a efectelor unor hotărâri judecătorești definitive, prin care au fost acordate anumite drepturi salariale pe legislația anterioară Legiicadru nr.153/2017.

La nivelul administrației publice locale se identifică o serie de dezechilibre salariale între unitățile administrativeteritoriale de nivel similar, în condițiile în care nivelul de salarizare al personalului pentru fiecare în parte se stabilește prin hotărâre a consiliului local, a consiliului județean sau a Consiliului General al Municipiului București.

Acest lucru a condus, pe de o parte, la existența unor niveluri diferite de salarizare pentru aceeași funcție în cadrul administrației publice locale, iar pe de altă parte, la răsturnarea ierarhiilor firești pe nivele de complexitate a activității în administrația publică respectiv administrație publică centrală, administrație publică teritorială și abia pe a treia poziție administrația publică locală.

Aplicarea legii a dus la situația în care unele salarii de bază din administrația publică locală sunt mai mari decât salariile din administrația publică centrală.

Cât privește plafonarea la 30% din suma salariilor de bază, a sporurilor acordate personalului bugetar pe ordonator de credite, în prezent, există sectoare de activitate care sunt exceptate de la acest plafon de sporuri, ceea ce determină acordarea unui număr mai mare de sporuri pentru aceste categorii bugetare, în detrimentul altor categorii de personal bugetar care nu pot depăși acest plafon.

În acest sens, există excepții pentru instituţiile din sistemul sanitar şi de asistenţă socială şi cele din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, pentru care suma sporurilor, compensaţiilor, adaosurilor, primelor, premiilor şi indemnizaţiilor, acordate cumulat pe total buget pentru fiecare ordonator principal de credite nu poate depăşi 30% din suma salariilor de bază, a soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deţinut, gradaţiilor şi a soldelor de comandă/salariilor de comandă şi a indemnizaţiilor lunare, după caz.

Deoarece determinarea sporurilor se face în raport cu salariul de bază se creează o situație discriminatorie, unele funcții beneficiind de un cuantumul sporurilor cu mult mai mare decât altele, cu toate că activitatea se desfășoară în aceleași condiții, iar expunerea la condiții periculoase sau vătămătoare este aceeași, indiferent de funcția deținută.

Scopul elaborării noului cadru normativ privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice vizează eliminarea discrepanțelor salariale existente în prezent în sistemul bugetar, restabilirea ierarhiilor funcțiilor în cadrul domeniilor de activitate, precum și între domenii de activitate, precum și instituirea unui sistem de stimulare a performanței.

Propunerile formulate vor fi analizate și din punct de vedere al impactului financiar, prin raportare la plafoanele cheltuielilor de personal stabilite prin legea nr.14/2021 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscalbugetar pe anul 2021.

Față de cele prezentate, este necesar ca ministerele corespunzător familiilor ocupaționale de funcții bugetare să transmită în termen de 30 de zile, propuneri și observații de îmbunătățire a legislației privind salarizarea în domeniul de competență, în vederea reașezării politicilor salariale în conformitate cu principiile prezentate în acest Memorandum.

Facem precizarea că activitățile vor demara cu consultarea ordonatorilor principali de credite, corespunzător familiilor ocupaționale de funcții bugetare, iar pe parcursul desfășurării etapelor de lucru, se va discuta și cu ceilalți actori implicați, respectiv confederațiile sindicale reprezentative și structurile asociative.”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Israelul se deschide pentru românii vaccinați, din 23 mai. Turiștii vor putea călătorii deocamdată doar în grupuri organizate

Publicat

La mai bine de un an de la închiderea granițelor și după trei valuri pandemice agresive, Israelul a atins imunitatea de turmă în urma vaccinării masive și va permite accesul în țară începând cu data de 23 mai 2021 pentru toți turiștii români vaccinați.

Informația a fost dată marți, într-o declarație comună a ministrului turismului din Israel, Orit Farkash-Hacohen și a ministrului sănătății, Yuli Edelstein. În prima etapă, va fi permis accesul în Israel doar grupurilor organizate.

Citește și Românii pot merge în Grecia din 16 aprilie. Ministrul Economiei anunță condițiile de plecare și de întoarcere din vacanță

Redeschiderea turistică a Israelului se va face treptat, începând cu data de 23 mai, când primele grupuri de turiști vor avea acces în Țara Sfântă. Călătorilor individuali li se va permite să intre în Israel în cea de-a doua etapă.

Toți vizitatorii vor putea intra în Israel în baza unui test PCR negativ și vor trebui să facă și un test serologic care să ateste existența anticorpilor în urma vaccinării.

Testul serologic pentru români va putea fi eliminat prin semnarea unui acord bilateral între Guvernul Israelului si Guvernul României, prin care Israelul să recunoască certificatul de vaccinare emis de autoritățile din România. În acest sens, Guvernul Israelului a inițiat deja discuții cu partea românească și a trimis deja o propunere la care se așteaptă răspunsul oficial al Guvernului României. Astfel de tratate au fost semnate deja de Israel cu Grecia și Cipru.

Autoritățile de la Ierusalim vor oferi în zilele următoare mai multe informații despre întreg procesul de acces în Israel.

Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Guvernul aprobă noi sancțiuni pentru restaurantele care încalcă regulile: suspendarea activității și afiș obligatoriu la intrare

Publicat

Noi măsuri și sancțiuni pentru restaurantele care încalcă în mod repetat măsurile de protecție împotriva COVID-19 se află în lista actelor normative care vor intra la aprobare în ședința de guvern de miercuri, 14 aprilie 2021.

Astfel, localurile care încalcă regulile riscă, pe lângă amendă, și închiderea pentru 15 sau 30 de zile. Acestea vor fi obligate să afișeze un mesaj în care arată că sunt închise temporar din cauza nerespectării măsurilor.

Vezi și DOCUMENTE: MODELE DE DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de la angajator pentru CARANTINĂ

Localurile vor rămâne închise chiar dacă vor contesta măsura de suspendare a activității.

Măsurile sunt cuprinse într-un proiect de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Documentul este postat pe siteul secretariatului general al Guvernului în lista actelor normative care intra la aprobare în ședința de guvern de miercuri 14 aprilie 2021.

Aceste măsuri vor trebui să treacă și prin Parlament pentru adoptare, unde ar putea suferi modificări.

DOCUMENTUL complet poate fi văzut AICI: Măsuri restaurante

Potrivit proiectului de lege, firmele care sunt descoperite că încalcă în mod repetat măsurile anti-Covid într-un interval de 15 zile dintre constatări vor fi închise temporar, pe o durată de 15 zile (sediul principal sau secundar în care operatorul economic desfășoară activitatea). În prezent, aceste firme sunt sancționate doar cu o amendă nesemnificativă, cuprinsă între 1.000 și 1.500 lei.

Firmele închise vor trebui să afișeze, în locuri vizibile de la intrarea/intrările în sediul închis temporar, următorul mesaj: „Acest spațiu este închis temporar, până la data de ________ inclusiv, din cauza nerespectării măsurilor dispuse pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID-19”.

Dacă firma nu își suspendă temporar activitatea pentru 15 zile, autoritățile vor aplica sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu, pentru durata rămasă.

Mai mult, în cazul în care firma nu respectă măsura de suspendare a activității și își continuă activitatea, autoritățile vor dispune închiderea pentru 30 de zile. Și în acest caz vor fi aplicate sigilii. În prezent, firmele sunt sancționate doar printr-o amendă cuprinsă între 2.000 și 10.000 lei.

În plus, chiar și în cazul în care firmele închise contestă măsura de suspendare a activității, ele nu vor putea deschide pe durata stabilită a sancțiunii, mai stabilește proiectul.

Agenții și ofițerii de poliție, subofițerii și ofițerii de jandarmi, precum și polițiștii locali vor putea să aplice toate aceste sancțiuni.

Măsurile vor intra în vigoare la 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

Textul documentului

PARLAMENTUL ROMÂNIEI

LEGE pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID19Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art.ILegea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID19, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 396 din 15 mai 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1.După articolul 66 se introduce un nou articol, art.661, cu următorul cuprins:

„Art. 661(1) În cazul repetării la același sediu principal sau secundar, întrun interval de 15 zile de la constatarea precedentă, a contravenției prevăzute la art. 65 lit. q), de către conducătorul unui operator economic, pe lângă sancțiunea contravențională principală prevăzută la art. 66lit.b), agentul constatator dispune și sancțiunea contravențională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 15 zile, a sediului principal sau secundar în care operatorul economic desfășoară activitatea fără respectarea condițiilor stabilite potrivit art. 5 alin. (3) lit. f).

(2) Aplicarea sancțiunii contravenționale complementare prevăzute la alin. (1) se materializează prin afișarea de către agentul constatator, în locuri vizibile în interiorul sediului închis temporar, a următorului mesaj: „Acest spațiu este închis temporar, până la data de ________ inclusiv, din cauza nerespectării măsurilor dispuse pentru diminuarea efectelor pandemiei de COVID19”.

(3) În cazul în care operatorul economic nu respectă sancțiunea contravențională complementară prevăzută la alin. (1), orice persoană care are calitatea de agent constatator al contravenției prevăzute la art. 65 lit. q) aplică, pentru durata rămasă, sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu.

(4) În cazul în care constată săvârșirea contravenției prevăzute la art. 65 lit. r), pe lângă sancțiunea contravențională principală prevăzută la art. 66lit.c), agentul constatator dispune și sancțiunea contravențională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 30 de zile, a sediului principal sau secundar în care operatorul economic desfășoară activitatea suspendată temporar prin măsurile stabilite potrivit art. 5 alin. (3) lit. f).

(5) Aplicarea sancțiunii contravenționale complementare prevăzute la alin. (4) se materializează prin aplicarea de sigilii sau alte semne distinctive cu valoare de sigiliu.

2.La articolul 67alineatul (2), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:„c) agenții și ofițerii de poliție, subofițerii și ofițerii de jandarmi, polițiștii locali, pentru contravențiile prevăzute la art. 65 lit. d), e), g), h), i), j), k), l), m), n), o), q) și r);”

3.La articolul 68,după alineatul (1)se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul cuprins:„(2) Prin derogare de la dispozițiile art. 32 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001,aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.180/2002,cu modificările și completările ulterioare, plângerea împotriva procesuluiverbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii nu suspendă executarea sancțiunilor contravenționale complementare aplicate potrivit art.661.

Art.IIPrezenta lege intră în vigoare la10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I

surse:

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate