Administrație
UPDATE: Ultimul pas înaintea licitației: Proiectul Autostrăzii Sebeş – Turda, pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern
Pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern de vineri s-a aflat proiectul de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Autostrada Sebeş-Turda. Este vorba despre proiectul de hotărâre privind modificarea HG nr.234/2008 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Drum expres Sebeş-Turda”. Dacă acest proiect este adoptat în şedinţa de Guvern, este ultimul pas înaintea licitaţiei de la sfârşitul lunii octombrie.
UPDATE: Guvernul a adoptat această Hotărâre. Valoarea totală a investiţiei este de 4.643.146 mii lei, finanţarea efectuându-se din Fondul de Coeziune şi de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.
Construcţia autostrăzii Sebeş-Turda a fost scoasă la licitație de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Va fi prima autostradă finanțată din bani europeni în ultimul an, al cărei cost se ridică la aproximativ 2,5 miliarde lei fără TVA. Cu o lungime de 70 de kilometri, autostrada Sebeș-Turda va costa aproape 8 milioane de euro pe kilometru și este împărţită în patru loturi.
Lucrările la tronsonul Sebeş-Turda ar trebui să înceapă în primăvara anului 2014. Durata de construcţie a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor, iar contractul va fi atribuit constructorilor care vin cu oferta de preţ cel mai scăzut.
Data inițială pentru firmele interesate de lucrările de proiectare și execuție la autostrada Sebeș – Turda a fost 12 septembrie, iar ulterior de 1 octombrie, o nouă dată anunţată fiind 9 octombrie şi apoi 16 octombrie. Noul termen din 28 octombrie reprezintă a cincea amânare pentru depunerea ofertelor.
Pentru cei 70 de kilometri, cele patru loturi sunt:
Lotul 1 – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (17 km, km 0+000 – km 17+000) – 57,028 milioane de lei
Lotul 2 – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (24,25 km – km 17+000 – km 41+250) – 66,913 milioane de lei
Lotul 3 – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (12,45 km – km 41+250 – km 53+700) – 48,372 milioane de lei
Lotul 4 – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (16,3 km – km 53+700 – km 70+000) – 53,248 milioane de lei.
Pentru a putea participa la licitație, firmele trebuie să aibă o medie a cifrei de afaceri globale pentru anii 2010, 2011 și 2012 de minim 565.000.000 lei pentru lotul 1, 660.000.000 lei pentru lotul 2, 480.000.000 lei pentru lotul 3 și 525.000.000 lei pentru lotul 4. De asemenea, aceștia trebuie să dețină, pentru fiecare lot în parte, 1 stație asfalt, laborator autorizat pentru lucrările de drumuri, 30 de autobasculante, 3 excavatoare, 1 repartizator asfalt și 3 compactoare asfalt.
Proiectul este finanţat 85% din Fondul de Coeziune şi 15% din bugetul de stat. Contractul va fi atribuit prin licitaţie deschisă, pe criteriul preţului cel mai scăzut.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Otto
vineri, 18.10.2013 at 10:16
Se discuta, se discuta…
Dar de lucru nu s-apuca?
Roman
luni, 21.10.2013 at 08:33
Pontanel se tine de poante, ne arata el cum se fac autostrazi , ca doar asa ne-a zis……fratilor. Cu baselul e trist, cu pontanel e si mai trist…. Si e de plans fratilor…e de plans. Solutia cred ca sta in proteste in presiuni sa dam jos noroiul, sa deratizam , sa curatam tara asta de ipocritii astia care ne conduc de 23 de ani
Pingback: Analiză ZF: Autostrada Sebeș-Turda, cea mai scumpă după Bechtel. Costul total al unui kilometru de drum se apropie de 15 milioane euro | Alba24