Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Protecția copilului Alba suspendă accesul populației în sediu. Precizările instituției


Publicat

protectia copilului

În contextul măsurilor aplicate pentru prevenirea răspândirii virusului COVID19 și în contextul decretării la nivelul României a stării de urgență, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba  suspendă accesul cetățenilor în sediul instituției.

Pentru transmiterea unor documente sau a unor petiții, aveți la dispoziția dumneavoastră următoarele date de contact:

Adresă poștală:  Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, Alba Iulia, Alba, 510207

E-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro;

Pentru probleme urgente, apelaţi numerele de telefon:

0258–818 266; 0358-401538; 0741–818 074; 0755-069 444; 0258 – 833 230

fax: 0258/817- 037;

De asemenea, la nivelul instituției noastre au fost instituite următoarele măsuri de interes pentru locuitorii județului Alba, ca urmare a prevederilor Decretului nr. 195/2020:

I. Prelungirea valabilității certificatelor de încadrare în grad de handicap:

Până la încetarea stării de urgență, certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap și atestatele de asistent maternal, eliberate de Comisia pentru Protecția Copilului Alba, precum și certificatele de încadrare în grad și tip de handicap pentru persoane adulte eliberate de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Alba, a căror valabilitate expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc valabilitatea de drept, pentru perioada stării de urgenţă (în conformitate cu prevederile art. 39 din anexa nr. 1 a Decretului nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgenţă, emis de Preşedintele României .

II. Emitere/reînnoire certificate de încadrare în grad de handicap:

Toate cererile de evaluare/reevaluare și documentele  în vederea încadrării în grad de handicap pentru copii și persoane adulte pot fi transmite  prin una dintre următoarele modalități:

Prin servicii poştale sau curierat (documentele vor fi transmise în format original).

Prin poșta electronică la  adresa:

,,sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro”, privind încadrarea în grad de handicap a copilului și   ,,sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro”, privind încadrarea în grad de handicap a persoanei adulte. Ulterior, beneficiarilor le revine obligativitatea transmiterii documentelor în original prin serviciile poștale.

Depunerea documentelor în original  la primăria de domiciliu/reședință de către persoana solicitantă/reprezentant legal sau de către o altă persoană fizică. Dosarul va fi transmis la DGASPC Alba de către primăria din localitatea de domiciliu/reședință la care a fost efectuată depunerea acestuia, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare.

Evaluarea cererilor de încadrare în grad de handicap se realizează  în baza documentelor existente  la dosar.

Certificatele de încadrare în grad și tip de handicap a persoanelor care solicită pentru prima dată încadrarea vor avea valabilitate doar în perioada stării de urgență. La încetarea stării de urgență, toate aceste persoane vor fi reprogramate pentru evaluare în fața specialiștilor din cadrul serviciilor de evaluare complexă – copii și adulți.

Se suspendă toate demersurile de potrivire practică a familiei adoptatoare cu copilul adoptabil pe perioada decretării stării de urgență. Motivația care stă la baza acestei decizii este că, scopul potrivirii practice este de a produce apropiere între părțile implicate (familie/persoană – copil), fiind astfel imposibilă respectarea instrucțiunilor de instituire și aplicare a regulilor minime de protecție, respectiv purtarea măștilor de protecție și menținerea unei distanțe sigure. De asemenea,  se suspendă activitatea de consultare a profilului copilului greu adoptabil de către familiile adoptatoare. Familiile care au programare vor fi anunțate telefonic de către angajații Biroului Adopții și postadopții din cadrul DGASPC Alba.

În perioada stării de urgență biletele gratuite de călătorie, rovinietele, cardurile europene pentru dizabilitate și legitimațiile de transport urban  nu se vor acorda personal, ci vor fi trimise prin intermediul serviciilor poștale, cu confirmare de primire din partea solicitantului îndreptăţit, în baza cererii trimise de persoana cu handicap sau de reprezentantul legal al acesteia.

Solicitantul – persoana adultă cu certificat de încadrare în gradul grav și accentuat, reprezentantul legal al adultului sau copilului cu dizabilități, asistentul personal al persoanei cu dizabilități sau altă persoană cu împuternicire notarială în acest sens, dată de către persoana cu dizabilități/reprezentant legal va putea solicita printr-o cerere eliberarea biletelor de călătorie gratuite, a cardurilor europene pentru dizabilitate, a rovinietelor și a legitimațiilor de transport urban;

Cererea solicitantului trebuie să cuprindă: nume, prenume, numărul și seria actului de identitate, codul numeric personal, adresa de domiciliu completă, numărul și data certificatului de încadrare în grad de handicap, calitatea în care se solicită eliberarea facilităților menționate mai sus, datele personale de contact (telefon, fax, adresa de poștă electronică);

Cererea va fi trimisă către Direcția Generală de Asistența Socială și Protecția Copilului Alba prin poștă, curier rapid, fax: 0258 -0817037 sau e-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro, sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro, de către solicitant sau asistentul social de la primăria de domiciliu/reședință a persoanei cu dizabilități;

Biletele de călătorie gratuită, rovinietele, cardurile europene pentru dizabilitate și legitimațiile de transport urban vor fi trimise către solicitant prin serviciile poștale, în plic, la care se atașează formularul de confirmare poștală de primire a documentului.

Suspendarea audiențelor la sediul DGASPC Alba, cu excepția situațiilor care impun de urgență, caz în care acordarea audienţelor se realizează telefonic (conform programului de activitate al instituţiei: în fiecare zi lucrătoare din săptămână, în intervalul orar 8,00 – 16,00).



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Din 15 iulie se acordă ajutorul pentru instalarea tinerilor fermieri. 20 de milioane de euro, alocați aplicanților din diaspora

Publicat

Ajutorul de stat acordat tinerilor fermieri prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020) va putea fi solicitat începând din 15 iulie, fiind alocată o sumă de 43 de milioane de euro, din care 20 de milioane de euro pentru cei care aplică din diaspora, a declarat, joi, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, într-o conferinţă de presă.

„Sprijinul pentru instalarea tinerilor fermieri, măsură care va fi lansată în 15 iulie, până în 15 octombrie, va avea 43 de milioane de euro, din care 20 de milioane de euro, cum am spus şi altădată, tinerilor fermieri din diaspora. Acolo unde există posibilitatea, vom acorda în concesiune până la 50 de hectare teren”, a spus Adrian Oros.

El a precizat că în iulie va mai fi lansată o măsură dedicată zonei montane, iar în august măsurile de sprijin pentru participarea la schemele de calitate şi pentru activităţile de informare şi promovare desfăşurate de grupurile de producători în cadrul pieţei interne.

„În august vom lansa încă două măsuri: sprijin pentru participarea, pentru prima dată, la schemele de calitate şi sprijin pentru activităţile de informare şi promovare desfăşurate de grupurile de producători în cadrul pieţei interne. În iulie mai avem o măsură pentru zona montană, pentru că în acest exerciţiu bugetar nu au fost destinate sume expres pentru zona montană, iar la începutul anului am mutat pentru abatoare de mică capacitate în zona montană 12 milioane de euro”, a adăugat şeful de la MADR.

Potrivit sursei citate, din 30 iunie este activă şi măsura privind înfiinţarea grupurilor de producători în sectorul pomicol, care are fonduri disponibile de 1,985 milioane de euro.

Sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: ACCIDENT RUTIER pe șoseaua de centură a orașului Alba Iulia: Impact între un autoturism și un autotren. TRAFIC ÎNGREUNAT

Publicat

Un accident rutier a avut loc vineri dimineață, pe șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia. Potrivit ISU Alba, două persoane au fost rănite în urma impactului dintre un autoturism și un autotren.

Cele două persoane rănite ușor erau pasageri în autoturism. Acestea au fost preluate de o ambulanță și transportate la spital, au mai precizat reprezentanții ISU Alba.

Traficul este îngreunat în zona accidentului și se circulă pe o singură bandă, au transmis reprezentanții IPJ Alba.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenţionare COD GALBEN de inundaţii în ALBA, până vineri dimineața. Este vizat bazinul hidrografic Arieș

Publicat

Hidrologii au emis joi o avertizare Cod Galben de inundaţii valabilă până vineri dimineața, la ora 07:00, pe râuri din bazinul hidrografic Arieș, în judeţele Alba și Cluj.

Fenomene vizate: scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale Cotelor de Atenție.

Potrivit hidrologilor, ca urmare a precipitaţiilor înregistrate, a celor prognozate şi propagării, se pot produce scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale Cotelor de Atenție (CA) pe râurile din bazinele hidrografice: Arieș – bazin superior și afluenți bazin mijlociu și  inferior, județele Alba și Cluj.

Fenomenele hidrologice periculoase se pot produce cu probabilitate și intensitate mai mare pe unele râuri mici din bazinul hidrografic al râului Iara.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

„Odalisca”, pictură realizată de Sava Henția în anul 1882, exponatul lunii iulie la Muzeul municipal „Ioan Raica” din Sebeș

Publicat

Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș continuă proiectul „exponatul lunii”, pentru luna iulie propunând expunerea unei piese din colecția de artă a muzeului, respectiv pictura „Odalisca”, realizată de artistul plastic Sava Henția.

Exponatul lunii iulie, „Odalisca”, pictură realizată de Sava Henția, în anul 1882, ilustrează fascinația pe care artiștii europeni ai epocii au manifestat-o față de cultura și civilizația orientală. Odalisca, sau cadâna, era o femeie care servea într-un harem oriental, în pictura lui Sava Henția aceasta fiind reprezentată parțial nud, având pe cap o basma albastră și purtând un veșmânt de culoare violet deschis, cu falduri ample; pe frunte, în urechi, la gât, pe brațe și pe abdomen poartă bijuterii, formele pline emanând un senzualism reținut; alături este redată o vază cu flori, iar în fundal o draperie, dincolo de care se observă o clădire, parte a unui peisaj urban oriental.

Sava Henția (1848-1904) a fost pictor, grafician și muralist român, absolvent al Școlii de Belle Arte din București și al École Nationale Supérieure des Beaux-Arts de la Paris, cel mai important pictor pe care l-a dat zona Sebeșului. Opera sa numără peste 500 de lucrări, portrete, compoziții istorice, peisaje, naturi statice etc., dintre acestea 44 aflându-se în colecția de artă a Muzeului Municipal „Ioan Raica” Sebeș.

Proiectul „exponatul lunii” este organizat de Primăria Municipiului Sebeș, Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș și Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate