Eveniment
Reabilitarea unor drumuri din comuna Fărău: Contractul de finanțare prin programul „Anghel Saligny” a fost semnat
Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a semnat un contract de finanțare prin programul „Anghel Saligny”, în valoare de 9.110.000 de lei, pentru reabilitarea unor drumuri comunale în comuna Fărău.
Reprezentanții Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației au anunțat joi că au fost semnate 49 de noi contracte de finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, în valoare totală de 483.342.729,63 lei.
Contractele semnate vizează modernizarea unor străzi și drumuri de interes local, înființarea sau extinderea rețelelor de alimentare cu apă, a sistemelor de canalizare și a stațiilor de epurare, precum și construirea sau reabilitarea unor poduri și podețe.
Cu aceste proiecte, numărul contractelor semnate, până în prezent, în cadrul Programului Național de Investiții „Anghel Saligny”, se ridică la 912, în valoare totală de 9.980.567.931,84 de lei.
Proiectul de reabilitare a unor drumuri comunale din comuna Fărău
Potrivit memoriului tehnic, proiectul vizează reabilitarea și modernizarea a trei drumuri comunale, cu o lungime totală de 8.220 metri.
Este vorba despre:
- DC 7 (DJ 107 D – Heria) – 3.768 m lungime
- DC 8 (DJ 107 D – Sânbenedic) – 2.073 m lungime
- DC 9 (DJ 107 D – Medves) – 2.379 m lungime
Drumurile comunale analizate (DC 7, DC 8, DC 9) sunt amplasate în comuna Fărău, în intravilanul si extravialnul localităților Fărău, Heria, Medveș și Sânbenedic.
Drumul comunal DC 7
Drumul comunal DC 7 începe din drumul județean DJ 107 D, în intravilanul localității Fărău și se termină în interiorul localității Heria și are o lungime totală de 3,768 km.
Sectorul de drum analizat este situat între km 0+000 (intersecția cu DJ 107 D) și km 3+768 în intravilanul localității Heria.
În profil longitudinal drumul este alcătuit din mai multe succesiuni de sectoare în rampă și pantă. Acestea se desfășoara între cotele extreme de 388 m și respectiv 305 m, iar declivitățile sunt cuprinse între cca. 0.00 – 10.52%.
În mare parte drumul este amenajat la cota terenului sau puțin peste aceasta, dar există și tronsoane cu taluz de debleu pe flancul amonte.
Drumul comunal DC 8
Drumul comunal DC 8 începe din drumul judetean DJ 107 D, în extravilanul localității Fărău și se termină în interiorul localității Sânbenedic și are o lungime totală de 2,073 km.
Sectorul de drum analizat este situat între km 0+000 (intersecția cu DJ 107 D) și km 2+073 în intravilanul localității Sânbenedic.
În profil longitudinal drumul este alcătuit din mai multe succesiuni de sectoare în rampă și pantă. Acestea se desfășoară între cotele extreme de 358 m și respectiv 314 m, iar declivitățile sunt cuprinse între cca. 0.01 – 8.96%.
În mare parte drumul este amenajat la cota terenului sau puțin peste aceasta, dar există și tronsoane cu taluz de debleu pe flancul amonte.
Drumul comunal DC 9
Drumul comunal DC 9 începe din drumul județean DJ 107 D, în extravilanul localității Fărău și se termină în interiorul localitatii Medveș și are o lungime totală de 2,379 km.
Sectorul de drum analizat este situat între km 0+000 (intersecția cu DJ 107 D) și km 2+379 în intravilanul localității Medveș.
În profil longitudinal drumul este alcătuit din mai multe succesiuni de sectoare în rampă și pantă. Acestea se desfășoară între cotele extreme de 346 m și respectiv 319 m, iar declivitățile sunt cuprinse între cca. 0.05 – 3.99%.
În mare parte drumul este amenajat la cota terenului sau puțin peste aceasta, dar există și tronsoane cu taluz de debleu pe flancul amonte.
Ce presupune proiectul
Soluția tehnică presupune realizarea următoarelor categorii de lucrări:
- Reabilitare sistem rutier în parte carosabilă și acostamente;
- Realizare dispozitive de scurgere a apelor de suprafață (rigole/șanțuri, podețe, guri de scurgere, canale din beton etc);
- Amenajarea acceselor la proprietăți;
- Amenajarea intersecțiilor cu drumurile laterale;
- Amenajare platforme de încrucisare;
- Amenajare spații verzi;
- Lucrări conexe pentru siguranța rutieră;
Lucrările propuse a se executa pe cele pe drumuri comunale amintite mai sus vor conduce la îmbunătățirea condițiilor de circulație și a fluenței traficului rutier și pietonal, precum și la sporirea siguranței și confortului pietonilor și vor influența benefic zona atât din punct de vedere ambiental, cât și din punct de vedere socio-economic.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News