Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Registrul Auto Român anunță ce se întâmplă cu valabilitatea ITP, în condiții de epidemie


Publicat

itp service

Registrul Auto Român a anunțat ce se întâmplă cu valabilitatea ITP în condițiile restricțiilor de circulație impuse din cauza epidemiei de coronavirus.

Potrivit reprezentanților RAR, șoferii sunt obligați ca și până acum să aibă ITP valabil, iar pentru efectuarea acestuia trebuie să se prezinte cu mașina la o stație de ITP sau reprezentanță RAR.

„Deoarece am primit mai multe întrebări în acest sens, facem precizarea că, până în acest moment, autoritățile competente nu au luat nicio decizie care să schimbe în vreun fel legislația în vigoare cu privire la valabilitatea inspecției tehnice periodice (ITP).

Orice decizie care privește activitatea RAR în acest sens va fi comunicată cu celeritate pe toate canalele oficiale!”, se precizează într-un mesaj publicat de RAR pe Facebook.

De asemenea, potrivit RAR, în vedere situația specială existentă, în vederea limitării deplasărilor și a contactelor personale, programele de reatestare a inspectorilor ITP și a conducătorilor de ateliere auto au fost suspendate pentru o perioadă de 3 luni.

Pentru ca această suspendare să nu afecteze activitatea stațiilor ITP și a atelierelor auto, la propunerea RAR, ministrul transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor a adoptat Ordinul nr. 766/11.03.2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214/17.03.2020, prin care se extinde valabilitatea certificatelor de atestare ale inspectorilor ITP și ale conducătorilor de ateliere auto cu 3 luni.

În consecință, toate certificatele de atestare ale inspectorilor ITP și ale conducătorilor de ateliere auto emise până la data de 16.03.2020 își extind valabilitatea cu 3 luni de la data expirării înscrisă în certificatul existent.

  • Nu vor fi emise noi certificate și nu vor fi modificate cele existente, extinderea efectuându-se informatic.
  • Nu este necesară contactarea RAR în vederea extinderii valabilității; în cazul apariției unor probleme legate de acest aspect se va contacta personalul RAR – Compartimentul Evaluare și Instruire Personal prin mijloacele de contact prevăzute pe site-ul RAR www.rarom.ro, la rubrica Informatii utile / Atestarea inspectorilor ITP; Reatestarea inspectorilor ITP, respectiv Informații utile / Atestări conducători ateliere.
  • După expirarea valabilității extinse, se va proceda la reatestare în conformitate cu procedurile existente (disponibile la adresele indicate mai sus).


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: 474 de cadre medicale și personal auxiliar, confirmate cu COVID-19. În continuare, situație eronată pentru județul Alba

Publicat

În România sunt, la această dată, 474 de cadre medicale și personal auxiliar din spitale infectate cu COVID-19, potrivit raportărilor centralizate de Institutul Național de Sănătate Publică.

Pe lista oficială, județul Alba figurează în continuare cu două cazuri de infecție fiind vorba de personal medical auxiliar, deși acest lucru nu este confirmat de DSP.

”La Alba, în situația transmisă acum de la centru încă apar eronat cele 2 cazuri personal auxiliar confirmat. Am transmis în repetate rânduri să corecteze”, a declarat Alexandru Sinea, directorul DSP Alba.

Lista conform raportărilor primite de INSP din teritoriu:

Alba total 2

Arad total 24

București total 65

Bistrița Năsăud total 3

Botosani total 1

Cluj total 3

Constanța total 1

Covasna total 8

Dâmbovița total 1

Galați total 7

Hunedoara total 24

Iasi total 5

Mehedinți total 1

Neamț total 7

Suceava total 318

Timiș total 2

Vrancea total 2

Total 474

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ȘOMAJUL TEHNIC: Circa un milion de persoane ar putea primi ajutor de la stat. Domeniile cu cele mai multe cereri

Publicat

Ministerul Muncii estimează că aproximativ un milion de persoane vor beneficia de șomaj tehnic în România. Până vineri, au fost înregistrate, la nivel național, peste 25.000 cereri la AJOFM (transmise de firme) și peste 22.000 la AJPIS (PFA, alte profesii liberale). Până acum, au fost suspendate circa 880.000 de contracte individuale de muncă.

Secretarul de stat Alin Ignat a precizat vineri, în conferință de presă, că la Agențiile de plăți și inspecție socială au fost înregistrate, în primele 3 zile de la primirea solicitărilor, peste 22.000 de cereri, majoritatea din București și Cluj.

În prima zi au fost înregistrate peste 6000 de cereri, iar în perioada 2-3 aprilie, câte 8000 pe zi.

Aproape 50% dintre solicitări sunt din partea PFA.

Prima cerere a fost înregistrată în 1 aprilie, imediat după ora 0.00, din Galați, pentru o întreprindere individuală.

Secretarul de stat Victor Picu, președintele ANOFM, a precizat că la agențiile de muncă au fost înregistrate peste 25.000 cereri pentru aproximativ 240.000 de angajați, majoritatea din industria prelucrătoare și HoReCa. Cele mai multe cereri, pentru peste 30.000 de salariați, au venit din Cluj.

ANOFM a constatat că au fost cazuri în care în cereri s-a calculat greșit cuantumul pentru șomajul tehnic. S-a trecut sumă mai mare decât este prevăzut în ordonanțe. În mod eronat, în anumite cazuri, calculul se face nu de la data suspendării contractului, ci de la data de 16 martie, chiar dacă contractul nu a fost suspendat, iar solicitarea se face pentru o lună, deși plata se face la 1 aprilie pentru luna martie. Sunt angajatori care solicită fonduri pentru salariați care nu au încă contractul suspendat.

Picu a precizat că pentru a depune mult mai ușor în format electronic, Guvernul a pus la dispoziție platforma aici.gov.ro

De asemenea, au fost înregistrate petiții în care au fost semnalate situații în care unii angajatori suspendă contractele pentru șomaj tehnic și în același timp cheamă și angajații la muncă. Reprezentații ministerului atenționează că acesta este un abuz.

Situația prezentată de Minister (date centralizate până în 3 aprilie):

Contracte individuale de muncă suspendate – 884.349 din care: 274.870 – industria prelucrătoare; 179.041 – comerț cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 116.584 – hoteluri și restaurante

Contracte individuale de muncă încetate – 180.170 din care: 35.510 – Comerț cu ridicata și amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 31.185 – industria prelucrătoare; 22.313 – construcții

Cum se acordă șomajul tehnic

Angajatorii care îşi reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parţial ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților  în valoare de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

Şomajul tehnic se acordă exclusiv angajaţilor având contract individual de muncă și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic (conform art. 52 alin. (1) lit. “c” din Codul Muncii).

Vezi integral: ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori

Și PFA, întreprinderile individuale, cele familiale, persoanele cu profesii liberale, cei care obțin venituri exclusiv din drepturi de autor sau conexe, sportivii pot transmite online cereri pentru șomaj tehnic, însă aceste categorii se adresează Agențiilor Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).

Vezi ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Încă 11 persoane infectate cu coronavirus au murit în România. Numărul deceselor a ajuns la 133

Publicat

Încă 11 persoane infectate cu coronavirus au murit în România, potrivit informării transmise vineri după-amiază de Grupul pentru Comunicare Strategică. Numărul deceselor a ajuns, astfel, la 133.

Este vorba despre opt bărbați și trei femei, din județele Bistrița-Năsăud, Sibiu, Galați, Ialomița și Suceava:

Deces 123: Bărbat, 66 ani, județul Bistrița-Năsăud

Internat în 28.03.2020 în SJU Bistrița – Boli Infecțioase, recoltat pentru COVID-19 în aceeași zi, confirmat pe data de 29.03.2020.

Data decesului: 03.04.2020

Comorbidități: Leucemie limfatică Cronică std III, Diabet zaharat tip II, HTA std II.

Deces 124: Bărbat, 59 ani, județul Bistrița-Năsăud

Aflat în autoizolare, întors din Elveția în data de 25.03.2020.

Internat în 31.03.2020 în SJU Bistrița – Boli Infecțioase, recoltat pentru COVID-19 în aceeași zi, confirmat pe data de 2.04.2020.

Data decesului: 01.04.2020

Comorbidități: Diabet zaharat insulinodependent

Deces 125: Bărbat, 27 ani, județul Sibiu.

Decedat în 31.03.2020 (găsit decedat acasă).

S-au investigat probe necroptice pentru COVID-19. Rezultat pozitiv în 2.04.2020.

Deces 126: Bărbat, 61 ani, județul Galați

Întors din Antalya în data de 20.03.2020.

Internat in SJU Galati în 26.03.2020, recoltat pentru COVID-19 în aceiași zi. Rezultat pozitiv în 26.03.2020.

Decedat în 3.04.2020.

Comorbidități: Diabet zaharat tip II, HTA, Boală hepatică cronică.

Deces 127: Bărbat, 46 ani, județul Ialomița.

Internat în SJU Slobozia-ATI în data de 31.03.2020.

Recoltat pentru COVID-19 în data de 1.04.2020, confirmat în aceiași dată.

Decedat în 3.04.2020.

Deces 128: Femeie, 77 ani, județul Suceava.

Internată în SJU Suceava în 19.03.2020.

Recoltare probe pentru COVID-19 in 25.03.2020. Rezultat pozitiv în 30.03.2020.

Decedată în 2.04.2020.

Deces 129: Bărbat, 62 ani, județul Suceava.

Internat în SJU Suceava în 17.03.2020.

Recoltare probe pentru COVID-19 in 24.03.2020. Rezultat pozitiv în 25.03.2020.

Decedat în 2.04.2020

Deces 130: Femeie, 63 ani, județul Suceava.

Internată în SJU Suceava în 27.03.2020.

Recoltare probe pentru COVID-19 in 27.03.2020. Rezultat pozitiv în 2.04.2020.

Decedată în 2.04.2020

Deces 131: Bărbat, 67 ani, județul Suceava.

Internat în SJU Suceava in 27.03.2020.

Recoltare probe pentru COVID-19 in 27.03.2020. Rezultat pozitiv în 2.04.2020.

Decedat în 30.03.2020

Deces 132: Bărbat, 58 ani, județul Suceava.

Internat în SJU Suceava în 29.03.2020.

Recoltare probe pentru COVID-19 in 29.03.2020. Rezultat pozitiv în 3.04.2020.

Decedat în 30.03.2020.

Comorbidități: Diabet zaharat tip II, CIC, Infarct miocardic în antecedente.

Deces 133: Femeie, 62 ani, județul Ialomița.

Internată în SJU Slobozia-Medicină Internă în data de 31.03.2020, transferată în ATI în data de 1.04.2020.

Recoltat pentru COVID-19 în data de 1.04.2020, confirmare în 2.04.2020.

Decedată în 3.04.2020.

Comorbidități: Diabet zaharat tip II, HTA afecțiuni renale.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Inspectorii Antifraudă, împuterniciți să verifice respectarea restricțiilor dispuse prin ordonanțe militare. Ce amenzi au dat

Publicat

Inspectorii din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF sunt împuterniciți să se deplaseze pe teren pentru a verifica respectarea interdicțiilor stabilite prin ordonanțele militare. Până acum, au dat amenzi în valoare de aproape 700.000 de lei.

Controalele efectuate în baza ordonanțelor militare sunt verificări specifice, atribuite temporar, doar pe durata valabilității acestora. În urma verificărilor derulate, inspectorii DGAF au constat în cazul a 11 contribuabili încălcarea măsurilor dispuse prin ordonanțele militare, aplicând amenzi în sumă de 674.000 lei, a comunicat ANAF.

În această perioadă, ANAF a suspendat acțiunile de control fiscal, cu excepția verificărilor aferente soluționării rambursărilor de TVA cu control anticipat, a acțiunilor de control  care pot fi continuate prin utilizarea unor mijloace de comunicare la distanță.

Situațiile în care există indicii de evaziune fiscală, ca urmare a analizei de risc, precum și cele sesizate de cetățeni, vor fi investigate de DGAF prin utilizarea activităților specifice de la distanță.

În mod excepțional, pentru instrumentarea unor cazuri flagrante, inspectorii DGAF vor acționa pe teren pentru a aplica legea, cu respectarea normelor de protecție sanitară care se impun în această perioadă și a drepturilor contribuabililor verificați.

Potrivit ANAF, în luna martie 2020, Agenția a restituit TVA în valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui număr de 24.526 deconturi (față de 1,6 miliarde de lei media rambursărilor din primele două luni ale anului 2020).

De la data declarării stării de urgență, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin relocarea personalului implicat în acțiunile de control suspendate. Totodată, ANAF a desfășurat campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările și restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare.

În vederea implementării mecanismului de rambursare care vizează soluționarea rapidă a deconturilor de TVA, ANAF a elaborat un proiect de act normativ care se află în prezent în  circuitul de avizare internă.

Conducerea ANAF a aprobat ca pe perioada stării de urgență susținerea contestației să poată fi realizată în fața autorităților de soluționare a contestațiilor și prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanță/telefon, iar Direcția Generală de Soluționare a Contestațiilor din cadrul ANAF menține legătura permanent cu contribuabilii pentru găsirea celor mai bune soluții. Procedura de soluționare contestații va continua în perioada stării de urgență, iar minutele întocmite cu ocazia susținerii contestației, în care sunt consemnate susţinerile contestatorului, vor fi comunicate de către ANAF tot prin mijloace de comunicare electronică.

În ceea ce privește scutirea de taxe vamale și TVA pentru importuri destinate combaterii COVID-19, Ministerul Finanțelor Publice a solicitat Comisiei Europene autorizarea pentru a putea aplica aceste scutiri. Comisia Europeană urmează să emită decizia de aprobare la finalul acestei săptămâni.

Totodată, Guvernul a aprobat prin Ordonanța de Urgență nr. 33 din 26 martie 2020,  ca în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA, să nu se facă plata efectivă la organele vamale a TVA pentru importul de medicamente, echipamente de protecție, alte dispozitive sau echipamente medicale și materiale sanitare, care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea și combaterea COVID – 19.

Organele vamale nu solicită plata TVA în vamă pentru importurile acestor produse pe toată durata stării de urgență și 30 de zile de la data încetării acesteia.

Taxa aferentă acestor importuri realizate în cursul perioadei fiscale se evidențiază de către importatori în decontul de TVA, atât ca taxă colectată, cât și ca taxă deductibilă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate