Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Reorganizarea ANAF. Direcţie de Executări Silite şi 1000 de posturi noi la Fisc. Proiect al Ministerului Finanţelor

Publicat

anaf Un proiect lansat în dezbatere publică de Ministerul Finanţelor prevede înfiinţarea unei Direcţii de executări silite, de anul viitor. Va avea, printre atribuţii, valorificarea bunurilor sechestrate. De asemenea, se mai propune suplimentarea cu o mie a numărului total de posturi din cadrul ANAF.

În proiectul de HG privind modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 520/2013 (privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice) se arată că “în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se organizează şi funcţionează Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, instituţie publică cu personalitate juridică, cu buget propriu, prin preluarea atribuţiilor și a activităţii corespunzătoare din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală”.

Sediul central al acesteia va fi la Bucureşti, şi are ca obiect de activitate ansamblul activităţilor de administrare fiscală a marilor contribuabili aflaţi în sfera de competenţă stabilită prin ordin al preşedintelui Agenţiei

Va fi condusă de un director general, numit în funcţie prin ordin al preşedintelui ANAF şi are calitatea de ordonator terţiar de credite.

Modificările principale vizează:

– organizarea şi funcţionarea Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili ca organ fiscal cu personalitate juridică şi buget propriu, în subordinea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, măsură recomandată, printre altele și de către Fondul Monetar Internațional, în Raportul întocmit în luna august 2015, se arată în document.

– organizarea şi funcţionarea în cadrul aparatului propriu al ANAF a Direcţiei de executare silită – cazuri speciale, precum şi a structurilor teritoriale subordinate organelor fiscale, cu atribuţii în coordonarea şi monitorizarea modalităţilor de executare silită, inclusiv a valorificării bunurilor sechestrate prin modalităţile prevăzute de lege, precum şi a aplicării măsurilor asigurătorii;

reorganizarea Direcţiei verificări fiscale care gestionează programul de creştere a conformării voluntare a persoanelor cu venituri mari la nivel de direcţie generală, sub denumirea Direcţia generală control venituri persoane fizice;

înfiinţarea postului de secretar general adjunct, având în vedere dimensiunile și complexitatea activității aparatului propriu al ANAF. În noua organizare, se pot delega din atribuțiile de ordonator de credite către postul de secretar general adjunct care va coordona în mod direct Direcția generală de investiții, achiziții publice și servicii interne, Unitatea de imprimerie rapidă și Direcția generală de buget și contabilitate, urmând ca secretarul general să coordoneze direct doar Direcția generală de organizare și resurse umane și Serviciul de comunicare, relații publice și mass-media, precum și diverse proiecte cu finanțare externă existente la nivelul ANAF;

suplimentarea numărului total de posturi alocat Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală cu 1.000 posturi; ocuparea posturilor suplimentare se va realiza etapizat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale, aprobate pentru ordonatorul principal de credite; justificările iniţiatorilor sunt: volumul activității de executare silită pentru care se constituie și structura nouă de executare silită cazuri speciale; deficitul de personal la nivelul Direcției generale regionale a finanțelor publice București; necesarul de posturi la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, mai ales în contextul primirii calității de ordonator terțiar de credite de la 1 ianuarie 2016; deficitul de personal pe anumite arii de activitate și necesitatea completării posturilor în vederea îndeplinirii în condiții corespunzătoare a obiectivelor Direcției generale antifraudă fiscală și direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice; necesarul de posturi constatate punctual cum ar fi: servicii suport cu precădere pentru DGAMC, activitatea juridică, tehnologia informației etc.

includerea serviciilor și birourilor fiscale (municipale/orașenești/ comunale) în structura administrațiilor județene ale finanțelor publice, precum și crearea structurilor de administrare a contribuabililor mijlocii de la data de 1 ianuarie 2016;

– simplificarea organigramei aparatului propriu al ANAF prin eliminarea de pe anexă a direcțiilor aflate în cadrul direcțiilor generale, acestea continuând să funcționeze în baza art.9, alin.(2) din HG nr. 520/2013;

– transferul fără plată al mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar între unităţile Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin proces verbal semnat de ordonatorii de credite implicaţi;

ANAF funcţionează în prezent în subordinea Ministerului Finanţelor Publice şi are ca obiect de activitate colectarea veniturilor bugetului de stat, aplicarea unitară a prevederilor legislaţiei privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare în domeniul său de activitate, exercitarea prerogativelor stabilite de lege prin aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor, combaterea evaziunii fiscale, precum şi aplicarea în domeniul vamal a măsurilor specifice rezultate din Programul de guvernare şi din legislaţia în domeniul vamal.

“A crescut exponenţial volumul bunurilor confiscate sau intrate în proprietatea privată a statului în temeiul legii, al sentinţelor judecătoreşti definitive şi irevocabile sau al deciziilor organelor împuternicite să dispună confiscarea, dacă deciziile, procesele-verbale sau alte acte prin care s-a dispus confiscarea, nu au fost contestate în termenul legal sau contestaţia a fost respinsă prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă,

astfel încât pentru acoperirea optimă a necesarului de resurse umane alocat acestui tip de activitate se impune suplimentarea numărului de posturi și organizarea unor structuri cu atribuții specifice”, se arată în expunerea de motive.

De asemenea, “în prezent, structurile fiscale din zona Capitalei şi împrejurimi deţin mai puţin de 9% din totalul resurselor umane de la nivelul ANAF, însă, împreună cu marii contribuabili din aceeaşi zonă, au contribuţie de cca. 70% la veniturile colectate la bugetul statului”.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax