Actualitate
RESTRICŢII de circulaţie pe sectoare de drumuri judeţene din Apuseni. Măsuri pentru protejarea carosabilului de maşinile cu lemn şi alte vehicule grele
Consilierii judeţeni din Alba vor avea de aprobat, în şedinţa din 29 iunie, instituirea de restricții temporare, parțiale de circulație pe unele sectoare de drumuri județene. Este vorba despre DJ762, pe 5,5 km, între Valea Vidrişorii, respectiv intersecţia cu drumul comunal Avram Iancu şi limita cu judeţul Hunedoara şi DJ 762A, în localitatea Vidrişoara, pe o distanţă de 1,3 km. Restricţiile sunt pentru vehiculele cu masa totală mai mare de 7,5 tone, în perioada 30 iunie 2017 – 29 iunie 2018, cu excepția riveranilor.
DJ 762 face legătura dintre limita Județul Hunedoara – Dealu Crișului – Valea Maciului – Mărtești – Vidra – Lunca de Jos – Vîrtănești – Burzonești – Mihoiești (DN75) și DJ762A între DJ 762 – Vidrișoara – Muntele Găina – limita Județul Arad.
Pe DJ762, restricţiile vor fi de la km 42+200 la km 47+700 pe distanța de 5+500 km între limita Județul Hunedoara și Valea Vidrișorii (intersecție cu drumul comunal din localitatea Avram Iancu), iar pe DJ 762A la de la km 0+000 la km 1+300 pe distanța de 1+300 km (în localitatea Vidrișoara)
Restricțiile temporare de circulație pentru vehiculele cu masa totală mai mare de 7,5 tone vor fi în perioada 30 iunie 2017 – 29 iunie 2018 cu excepția riveranilor şi vor fi semnalizate corespunzător la capetele sectoarelor de drum restricționat, cu indicatoare rutiere.
Reprezentanţii CJ Alba motivează că în zonele amintite, traseul pe unele porțiuni este în paralel cu albia unui râu, prezintă o singură bandă de circulație (drum îngustat pe ambele părți) și, prin lipsa acostamentelor, s-a constatat în timp că există riscul degradării părții carosabile pe porțiunea asfaltată, de surpare și cedare a corpului drumului din aceste segmente, dacă este supusă unui trafic de tonaj continuu, chiar și corespunzător din punct de vedere legal al maselor maxime admise și a dimensiunilor de gabarit.
“Pe aceste segmente de drum îngustat nu există platforme de întâlnire pentru o circulație alternativă din ambele sensuri, aceasta se desfășoară în condiții dificile în momentul de față pentru vehiculele cu masa sub 7,5 tone, cu atât mai dificilă fiind în momentul circulației alternative din ambele sensuri pentru vehiculele de tonaj și gabarit”, se precizează în documentaţia de proiect.
Totodată, segmental vizat din DJ 762 nu este asfaltat în totalitate, restul fiind un traseu pietruit și pământ prin serpentine cu unghiuri foarte strânse de curbe deosebit de periculoase, unde sunt și denivelări apărute în general după fenomenele de îngheț – dezgheț sau ploi, segment ce nu poate susține un trafic de tonaj, cu atât mai mult existând riscul în momentul de față în producerea unor accidente rutiere cu consecințe și pagube materiale deosebit de grave, ceea ce ar atrage răspunderea administratorului drumului.
Pe aceste segmente cu restricţii, circulaţia vehiculelor considerate riverane se face pe baza documentelor de transport atunci când vehiculul este cu încărcătură, iar din acestea reiese că punctele de încărcare și descărcare au acces la drumurile județene supuse restricției.
În cazul vehiculelor fără încărcătură, dar care depășesc 7,5 tone masa proprie din construcție, vor fi considerate riverane pe baza altor documente conforme cu legile în vigoare, din care să reiese că vehiculele aparțin persoanelor fizice și juridice care își desfășoară activitățile pe razele administrativ teritoriale cu acces la drumurile județene supuse protecției, inclusiv sediu social și/sau domiciliul.
“Datorită unui trafic intens pe unele sectoare de drumuri judetene, trafic supus tranzitului pe baza transportului masei lemnoase cu acces de pe teritoriile administrative din alte judete de catre unii transportatori, care circulă cu vehicule ce depăşesc masele totale maxime de peste 7,5 to pe sectoarele de drumuri judetene propuse pentru restricţii, datorită capacităţii portante a acestor sectoare de drumuri judeţene care nu permit preluarea traficului de tranzit în comparaţie cu drumurile naţionale care sunt proiectate pentru o capacitate portantă în acest sens, se creează degradarea şi distrugerea infrastructurii rutiere aparţinătoare, motiv pentru care este necesară instituirea de restricţii temporare parţiale de circulaţie pe unele sectoare de drumuri judeţene”, se mai arată în documentaţie.
În ceea ce priveşte altă restricţie de circulaţie, de data aceasta în vigoare din 23 februarie 2017, se fac precizări privind excepţiile, adică maşinile care vor avea totuşi acces.
Este vorba despre sectorulul DJ 107H de la intersecția DN1 – Galda de Jos – Cricău – Ighiu – Șard – Gara Șard Ighiu (DN74) de la km 2+375 până la km 18+210, pentru care Consiliul Judeţean Alba a instituit restricţii de tonaj prin limitarea traficului la maximum 7,5 tone, cu excepţia riveranilor.
În completare, cu privire la DJ 107H: Coşlariu Nou – Galda de Jos – Cricău – Ighiu – Şard – Gara Şard Ighiu (DN 74), administratorul drumului precizează tipul autovehiculelor destinate transportului de mărfuri şi a utilajelor cu masă totală maximă mai mare de 7,5 tone, ce pot circula fără restricţii:
– cele destinate intervenţiilor la avariile drumurilor, reţelelor tehnico-edilitare care apartin administratorilor acestor reţele;
– cele destinate tractării autovehiculelor avariate, înzăpezite, abandonate sau staţionate neregulamentar;
– cele destinate pregătirii şi examinării candidaţilor care solicita obţinerea permisului de conducere;
– cele aparţinând Companiei Naţionale Poşta Română S.A., precum şi ale agenţilor economici care fac servicii de expediţii şi curierat;
– cele aparţinând societăţilor de salubrizare;
– cele aparţinând instituţiilor publice (cele aparţinând serviciilor de ambulanţă, protecţiei civile, poliţiei, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Justiţiei – Direcţia Generală a Penitenciarelor, Ministerului Public şi unitatilor speciale ale S.R.I. şi S.P.P., aflate în misiune etc);
– cele care transportă pâine şi produse de panificaţie, precum şi cele specializate (cisterne) care transportă lapte destinat prelucrării către punctele de procesare;
– cele care efectuează intervenţii Transgaz şi Distrigaz, cele care efectuează intervenţii de deszăpezire asupra drumului;
– cele care efectuează transport rutier de mărfuri periculoase, în condiţiile legii;
– vehicule cu puncte de încărcare şi descărcare la persoanele fizice şi juridice ce îşi desfăşoară activităţile pe razele administrativ teritoriale cu acces la drumul judeţean supus protecţiei, dar justificate numai pe baza avizelor de însoţire a mărfii din care să reiese în clar că punctele de încărcare şi descărcare sunt situate pe sectorul restricţionat.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News