Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

RESTRICŢII de circulaţie pe sectoare de drumuri judeţene din Apuseni. Măsuri pentru protejarea carosabilului de maşinile cu lemn şi alte vehicule grele


Publicat

transport lemn camionConsilierii judeţeni din Alba vor avea de aprobat, în şedinţa din 29 iunie, instituirea de restricții temporare, parțiale de circulație pe unele sectoare de drumuri județene. Este vorba despre DJ762, pe 5,5 km, între Valea Vidrişorii, respectiv intersecţia cu drumul comunal Avram Iancu şi limita cu judeţul Hunedoara şi DJ 762A, în localitatea Vidrişoara, pe o distanţă de 1,3 km. Restricţiile sunt pentru vehiculele cu masa totală mai mare de 7,5 tone, în perioada 30 iunie 2017 – 29 iunie 2018, cu excepția riveranilor.

DJ 762 face legătura dintre limita Județul Hunedoara – Dealu Crișului – Valea Maciului – Mărtești – Vidra – Lunca de Jos – Vîrtănești – Burzonești – Mihoiești (DN75) și DJ762A între DJ 762 – Vidrișoara – Muntele Găina – limita Județul Arad.

Pe DJ762, restricţiile vor fi de la km 42+200 la km 47+700 pe distanța de 5+500 km între limita Județul Hunedoara și Valea Vidrișorii (intersecție cu drumul comunal din localitatea Avram Iancu), iar pe DJ 762A la de la km 0+000 la km 1+300 pe distanța de 1+300 km (în localitatea Vidrișoara)

Restricțiile temporare de circulație pentru vehiculele cu masa totală mai mare de 7,5 tone vor fi în perioada 30 iunie 2017 – 29 iunie 2018 cu excepția riveranilor şi vor fi semnalizate corespunzător la capetele sectoarelor de drum restricționat, cu indicatoare rutiere.

Reprezentanţii CJ Alba motivează că în zonele amintite, traseul pe unele porțiuni este în paralel cu albia unui râu, prezintă o singură bandă de circulație (drum îngustat pe ambele părți) și, prin lipsa acostamentelor, s-a constatat în timp că există riscul degradării părții carosabile pe porțiunea asfaltată, de surpare și cedare a corpului drumului din aceste segmente, dacă este supusă unui trafic de tonaj continuu, chiar și corespunzător din punct de vedere legal al maselor maxime admise și a dimensiunilor de gabarit.

“Pe aceste segmente de drum îngustat nu există platforme de întâlnire pentru o circulație alternativă din ambele sensuri, aceasta se desfășoară în condiții dificile în momentul de față pentru vehiculele cu masa sub 7,5 tone, cu atât mai dificilă fiind în momentul circulației alternative din ambele sensuri pentru vehiculele de tonaj și gabarit”, se precizează în documentaţia de proiect.

Totodată, segmental vizat din DJ 762 nu este asfaltat în totalitate, restul fiind un traseu pietruit și pământ prin serpentine cu unghiuri foarte strânse de curbe deosebit de periculoase, unde sunt și denivelări apărute în general după fenomenele de îngheț – dezgheț sau ploi, segment ce nu poate susține un trafic de tonaj, cu atât mai mult existând riscul în momentul de față în producerea unor accidente rutiere cu consecințe și pagube materiale deosebit de grave, ceea ce ar atrage răspunderea administratorului drumului.

Pe aceste segmente cu restricţii, circulaţia vehiculelor considerate riverane se face pe baza documentelor de transport atunci când vehiculul este cu încărcătură, iar din acestea reiese că punctele de încărcare și descărcare au acces la drumurile județene supuse restricției.

În cazul vehiculelor fără încărcătură, dar care depășesc 7,5 tone masa proprie din construcție, vor fi considerate riverane pe baza altor documente conforme cu legile în vigoare, din care să reiese că vehiculele aparțin persoanelor fizice și juridice care își desfășoară activitățile pe razele administrativ teritoriale cu acces la drumurile județene supuse protecției, inclusiv sediu social și/sau domiciliul.

“Datorită unui trafic intens pe unele sectoare de drumuri judetene, trafic supus tranzitului pe baza transportului masei lemnoase cu acces de pe teritoriile administrative din alte judete de catre unii transportatori, care circulă cu vehicule ce depăşesc masele totale maxime de peste 7,5 to pe sectoarele de drumuri judetene propuse pentru restricţii, datorită capacităţii portante a acestor sectoare de drumuri judeţene care nu permit preluarea traficului de tranzit în comparaţie cu drumurile naţionale care sunt proiectate pentru o capacitate portantă în acest sens, se creează degradarea şi distrugerea infrastructurii rutiere aparţinătoare, motiv pentru care este necesară instituirea de restricţii temporare parţiale de circulaţie pe unele sectoare de drumuri judeţene”, se mai arată în documentaţie.

În ceea ce priveşte altă restricţie de circulaţie, de data aceasta în vigoare din 23 februarie 2017, se fac precizări privind excepţiile, adică maşinile care vor avea totuşi acces.

Este vorba despre sectorulul DJ 107H de la intersecția DN1 – Galda de Jos – Cricău – Ighiu – Șard – Gara Șard Ighiu (DN74) de la km 2+375 până la km 18+210, pentru care Consiliul Judeţean Alba a instituit restricţii de tonaj prin limitarea traficului la maximum 7,5 tone, cu excepţia riveranilor.

În completare, cu privire la DJ 107H: Coşlariu Nou – Galda de Jos – Cricău – Ighiu – Şard – Gara Şard Ighiu (DN 74), administratorul drumului precizează tipul autovehiculelor destinate transportului de mărfuri şi a utilajelor cu masă totală maximă mai mare de 7,5 tone, ce pot circula fără restricţii:

– cele destinate intervenţiilor la avariile drumurilor, reţelelor tehnico-edilitare care apartin administratorilor acestor reţele;

– cele destinate tractării autovehiculelor avariate, înzăpezite, abandonate sau staţionate neregulamentar;

– cele destinate pregătirii şi examinării candidaţilor care solicita obţinerea permisului de conducere;

– cele aparţinând Companiei Naţionale Poşta Română S.A., precum şi ale agenţilor economici care fac servicii de expediţii şi curierat;

– cele aparţinând societăţilor de salubrizare;

– cele aparţinând instituţiilor publice (cele aparţinând serviciilor de ambulanţă, protecţiei civile, poliţiei, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Justiţiei – Direcţia Generală a Penitenciarelor, Ministerului Public şi unitatilor speciale ale S.R.I. şi S.P.P., aflate în misiune etc);

– cele care transportă pâine şi produse de panificaţie, precum şi cele specializate (cisterne) care transportă lapte destinat prelucrării către punctele de procesare;

– cele care efectuează intervenţii Transgaz şi Distrigaz, cele care efectuează intervenţii de deszăpezire asupra drumului;

– cele care efectuează transport rutier de mărfuri periculoase, în condiţiile legii;

– vehicule cu puncte de încărcare şi descărcare la persoanele fizice şi juridice ce îşi desfăşoară activităţile pe razele administrativ teritoriale cu acces la drumul judeţean supus protecţiei, dar justificate numai pe baza avizelor de însoţire a mărfii din care să reiese în clar că punctele de încărcare şi descărcare sunt situate pe sectorul restricţionat.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Pleci în vacanță vara asta? GHID cu informații utile despre încheierea unei asigurări pentru călătorie

Publicat

Redeschiderea granițelor pentru turiști și relaxarea măsurilor de călătorie în mai multe țări presupun, totodată, riscuri specifice la care pot fi expuși turiștii, precum intervenții medicale, anularea călătoriilor, pierderea bagajelor sau a documentelor și multe altele. Pentru a veni în sprijinul celor care au în plan o călătorie, UNSAR a lansat, împreună cu ANAT – Patronatul Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România, un Ghid cu informații utile despre cum îți poți asigura o vacanță liniștită.

Indiferent de frecvența călătoriilor, o asigurare poate reduce riscul pierderilor financiare, în cazul în care lucrurile nu merg conform planului. Spre exemplu, în 2020, chiar și în contextul pandemiei de COVID-19, companiile de asigurare Membre UNSAR au plătit despăgubiri de peste 24,5 milioane lei, din care 22,6 milioane lei pentru cheltuieli medicale, iar restul pentru acoperirea unor riscuri precum anularea călătoriei (storno), problemele cu bagajele, răspunderea civilă, pierderea documentelor, întreruperea călătoriei etc.

Comparativ, în 2019 au fost achitate daune de aproximativ 32 milioane lei, dintre care peste 29,7 milioane lei pentru cheltuieli medicale. Astfel, chiar și în condițiile în care numărul polițelor încheiate de români s-a redus în 2020 față de 2019 (de la 485.210 polițe în 2019, la 370.428 în 2020 ), iar valoarea totală a primelor brute subscrise s-a înjumătățit, impactul riscurilor asupra turiștilor s-a menținut aproape constant.

„Aceste cifre ne arată cât de important este ca turiștii să încheie o asigurare medicală de călătorie care să poată absorbi anumite cheltuieli neplanificate. Fie că este vorba de un zbor pierdut, de o problemă medicală gravă în străinătate sau pe teritoriul României sau de ivirea unei situații imprevizibile care ne împiedică să plecăm în vacanță, asigurarea de călătorie poate reprezenta o plasă de siguranță pentru turiști. În același timp, le recomandăm tuturor să se informeze din surse sigure înainte de încheierea unei polițe de asigurare – demersul comun al UNSAR și ANAT reprezentând încă un pas înainte în ceea ce privește educația financiară”, a declarat Adrian MARIN, Președinte, UNSAR.

“Societățile de asigurare reprezintă în mod tradițional partenerii agențiilor de turism și, firește, ai turiștilor. Dacă agenția de turism asigură consultanță și buna derulare a pachetelor turistice, asigurările acoperă incidente neprevăzute care se pot întâmpla oricând, atât în timpul vacanțelor, cât și înainte de plecarea turistului. Ne bucură să constatăm că turiștii au înțeles importanța asigurărilor, în cele mai multe cazuri nemaifiind nevoiți să le recomandăm încheierea unor astfel de polițe, așa cum procedam în trecut. În plus, agențiile de turism au însă un mare atu, despre care încă puțini clienți știu: toate pachetele de servicii de călătorie oferite sunt garantate împotriva insolvenței – adică toți banii achitați în avans sunt asigurați”, a declarat Dumitru LUCA, Președinte, ANAT.

Există mai multe tipuri de asigurări de călătorie disponibile, de la polițe de bază care acoperă cheltuielile medicale pentru asistență medicală, consultații și tratamente medicale, intervenții în caz de urgență, până la polițe mai complexe care pot acoperi asigurarea documentelor, bagajelor, sporturi de agrement, rambursarea contravalorii pachetelor turistice în cazul anulării călătoriei etc.

De asemenea, pot fi acoperite și cheltuielile medicale și de repatriere aferente îmbolnăvirii cu COVID-19, conform condițiilor speciale agreate la nivelul fiecărei societăți de asigurare.

Ghid de călătorie – care vine în sprijinul celor care călătoresc înăuntrul și în afara granițelor țării și care conține informații necesare cu privire la riscurile acoperite de asigurarea de călătorie

1. Cine poate încheia o asigurare de călătorie în afara granițelor României?

Orice persoană fizică cetățean sau rezident român, în calitate de asigurat care călătorește temporar în afara granițelor României. Această asigurare poate fi încheiată atât de asigurat, cât și de alte persoane în calitate de contractanți, cum ar fi, de exemplu, angajatorul sau părintele.

Chiar și în cazul asiguraților cu o vârstă mai înaintată, aceștia pot primi oferte personalizate, în funcție de politica fiecărei companii de asigurare.

2. Când se poate încheia polița medicală de călătorie?

Polița de asigurare se încheie obligatoriu pe teritoriul României și anterior începerii călătoriei. Există tot mai multe variante de achiziție a polițelor și în varianta online – astfel, asiguratul își poate achiziționa polița în format electronic chiar înainte de a se îmbarca spre destinație / părăsi teritoriul României.

3. Care sunt tipurile de călătorii pentru care vă puteți asigura?

Asigurarea este valabilă pentru deplasări în străinătate efectuate în:

  • scop turistic,
  • business (călătorie în scop de afaceri),
  • de studiu (călătorii efectuate pentru o specializare teoretică, studii de masterat, doctorat, studii de aprofundare, cercetare științifică etc.)
  • sau de lucru (efectuarea de călătorii în străinătate în scopul desfășurării unei activități legale remunerate în baza unui contract de muncă emis în România sau în altă țară și cu respectarea perioadei de ședere în străinătate).

4. Care sunt riscurile pe care le poate acoperi o poliță de asigurare pentru călătorie?

Asigurarea pentru călătorie poate cuprinde, în general, cheltuielile pentru asistență medicală, consultații și tratamente medicale, servicii de ambulanță, intervenții în caz de urgență, spitalizare în spitale acceptate și recomandate de societatea de asigurări, plata cheltuielilor efectuate pentru produse farmaceutice, intervenții stomatologice (în cazul durerilor acute – până în limitele de despăgubire menționate în polița de asigurare), serviciul de repatriere medicală (în cazul în care asiguratul nu poate beneficia de servicii medicale adecvate în zona în care se află) sau chiar repatriere în caz de deces.

De asemenea, ar putea fi acoperite și cheltuielile medicale și de repatriere aferente îmbolnăvirii cu COVID-19, conform condițiilor speciale agreate la nivelul fiecărei societăți de asigurare. Pot fi incluse și acoperiri suplimentare (clauze), cum ar fi: anularea călătoriei din motive neimputabile persoanei asigurate (asigurare sau clauza storno), întreruperea / extinderea călătoriei, servicii de asistență rutieră, asigurarea de accidente persoane, răspundere civilă legală, asigurarea documentelor, asigurarea bagajelor, sporturi de agrement etc.

Citește și GHIDUL complet – „Cum să îți asiguri o vacanță liniștită – informații utile pentru vacanțe fără griji” (.PDF)

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Anticorpii durează între 6 și 12 luni după infectare. Ce se întâmplă după vaccinare. Studiu

Publicat

Cercetătorii au descoperit că anticorpii continuă să evolueze timp de între 6 şi 12 luni, iar aceştia cresc atunci când o persoană care a trecut prin boală se vaccinează. Concluziile lor au fost că imunitatea împotriva COVID-19 ar putea fi astfel mai durabilă.

Anticorpii generaţi ca răspuns la o infecţie cu SARS-CoV-2 durează între şase şi 12 luni după contagiere, protejează împotriva diferitelor variante care circulă şi cresc după vaccinare, relatează EFE.

Este rezultatul unui studiu, realizat de o echipă internaţională de cercetători condusă de americanul Michel Nussenzweig, şef al Laboratorului de Imunologie Molecular al Universităţii Rockefeller şi cercetător la Institutul Medical Howard Hughes, ale cărui rezultate au fost publicate luni de revista Nature.

Michel Nussenzweig şi echipa sa au analizat mostre de sânge de la 63 de persoane care anul trecut au avut COVID-19.

Dintre acestea, 26 au primit deja cel puţin o doză dintre vaccinurile de la Moderna sau Pfizer-BioNTech. Ei au verificat că după o perioadă de între 6 şi 12 luni anticorpii produşi au crescut atât ca număr cât şi ca forţă.

Ulterior, când persoanele respective au fost vaccinate, organismele lor au produs anticorpi „cu o înaltă eficienţă” împotriva diferitelor variante de SARS-CoV-2 care circulă. La un an după infectare, activitatea neutralizatoare împotriva tuturor formelor ale virusului incluse în acest studiu era mai mică la persoanele care nu erau vaccinate, comparativ cu cele care se imunizaseră.

Rezultatele studiului arată astfel că vaccinarea sporeşte imunitatea celor care au suferit de COVID-19.

Cercetătorii au precizat că, dacă celulele evoluează în mod similar la persoanele vaccinate care nu au făcut boala, un vaccin de „întărire” programat în mod adecvat ar putea fi de asemenea capabil să genereze o imunitate protectoare împotriva variantelor noului coronavirus aflate în circulaţie.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vot final asupra moțiunii simple a PSD împotriva ministrului Cristian Ghinea. Ce reproșuri i se aduc

Publicat

Camera Deputatilor, Parlament

Votul asupra moţiunii simple iniţiată de PSD împotriva ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, va fi exprimat marţi, 15 iunie, de plenul Camerei Deputaţilor.

PSD a susţinut în moţiune că se impune demiterea urgentă a ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, pentru că acesta a dat dovadă de „diletantism managerial”, iar Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este „un dezastru” şi „distruge România pentru următorii cinci ani”, potrivit agerpres.ro

„Ce blestem pe această ţară ca tocmai cel care a îngropat fondurile europene în 2016 să aibă în pix miliardele de euro promise de Iohannis, pe care să le facă praf! Semnalele sunt clare: fiecare zi cu Ghinea la butoane înseamnă pierderi imense din fondurile europene şi scufundarea în abisul austerităţii. Absorbţia curentă este la pământ, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este un dezastru, iar programele din Cadrul Financiar 2021 – 2027 nu există nici pe hârtie. În fiecare zi, România pierde bani mulţi din cauza incompetenţei ministrului Ghinea”, susţine PSD.

Ministrul Cristian Ghinea a afirmat că textul moţiunii este un „banc prost”, susţinând că sunt „cinci mari minciuni” în document care se pot verifica uşor din informaţii publice.

„Am citit textul moţiunii. Este un banc prost. Am tot spus la dezbaterile din comisiile de afaceri europene că ar fi bine să discutam pe bune, serios, aşezat despre fondurile europene. Văd şi azi aici că nu am cu cine. Domnule Ciolacu, să nu publicaţi pe Facebook textul moţiunii că va suspenda contul pentru fake news. Sunt cinci mari minciuni în această moţiune pe care oricine le putea verifica uşor din informaţii publice. Trebuie doar să citiţi”, a declarat ministrul.

În opinia lui Cristian Ghinea, sunt opt motive pentru care „PSD fuge de PNRR ca dracu de tămâie”, menţionând, printre altele, examenul naţional pentru toţi funcţionarii publici pe baza meritocratică, reformarea companiilor de stat, tăierea accesului mafiei la păduri şi faptul că a prevăzut în plan „un sistem foarte strict de monitorizare şi prevenţie a fraudelor”.

„Haideţi să vorbim despre ce vă doare cu adevărat! Văd că sunteţi foarte supăraţi pe Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Adevărul este că după ce PNRR reuşeşte – şi va reuşi – partidul sărăciei, partidul subdezvoltării, partidul corupţiei, adică PSD, nu-şi va mai găsi locul şi menirea în România, pentru că PNRR înseamnă că vom repara România după ce aţi stricat voi. PNRR înseamnă opusul a ceea ce face PSD în România atunci când apucă să guverneze”, a declarat Ghinea.

Potrivit regulamentului, moţiunea simplă se aprobă cu votul majorităţii deputaţilor prezenţi.

Procedural, o moţiune simplă împotriva unui ministru nu are efect juridic şi, chiar dacă este adoptată de Parlament, acesta nu este automat demis.

sursă: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

SPAP Sebeș cumpără un buldoexcavator cu accesorii pentru întreținerea drumurilor și îngrijirea spațiilor verzi din muncipiu

Publicat

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș cumpără un buldoexcavator și accesorii necesare întreținerii drumurilor, respectiv a amprizei acestora precum și îngrijirea spațiilor verzi din municipiu. 

SPAP Sebeș a lansat luni, 14 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unui buldoexcavator cu accesorii.

Valoarea totală estimată este de 625.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se va achiziționa un buldoexcavator cu pneuri cu roți egale, nou, an de fabricație 2021, care va fi văzut prevăzut cu următoarele accesorii:

  • lamă de zăpadă articulată
  • cupă excavare pentru lucrări grele
  • cupă taluzare
  • picon
  • tocător vegetație

Buldoexcavatorul va contribui la asigurarea intervenției rapide și eficiente pentru realizarea activităților temporare și permanente de la nivelul SPAP Sebeș, respectiv:

  • reparația străzilor pietruite de pe raza municipiului Sebeș și din localitățile aparținătoare
  • tocat vegetație
  • diverse activități de reparații și întreținere
  • deszăpezirea străzilor în perioada sezonului rece din municipiul Sebeș și localitățile aparținătoare: Lancrăm, Petrești, Răhău
  • deblocarea drumurilor publice în caz de înzăpezire

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate