Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Rezultate CONCURS pentru directori de școli în ALBA: LISTA finală a candidaților admiși la proba scrisă. Calendarul examenului

Publicat

examen profesor

Inspectoratul Școlar Județean Alba a publicat miercuri, 20 octombrie, lista cu rezultatele finale la proba scrisă pentru candidații care participă la concursul pentru ocuparea funcțiilor de directori în școli.

Vezi LISTA Rezultate finale proba scrisă concurs directori școli ALBA 20 octombrie 2021

Vezi LISTA Rezultate proba scrisă concurs directori școli ALBA 28 octombrie (candidați aflați în carantină la 20 oct)

Lista este prezentată de IȘJ Alba în format anonimizat, cu unele excepții.

Rezultate în județul Alba – concursul pentru directorii de școli 2021

În județul Alba, aproape 40% dintre candidații care au participat la proba scrisă din 15 octombrie, la concursul pentru funcțiile de directori de școli, au fost respinși.

Cea mai mică notă a fost 3,4, iar cea mai mare a fost 9,2. Nota minimă de promovare a probei scrise a fost 7.

Dintre cei 159 de candidați înscriși la concurs, 158 au fost validați în urma evaluării dosarelor.

UPDATE – date actualizate – IȘJ Alba: S-au prezentat la examen 152 de candidați, 92 (60,5%) au fost admiși și 59 respinși (38,8%).

Au depus contestații doar 9 candidați, însă niciuna nu a fost admisă.

În județul Alba sunt 160 de posturi scoase la concurs, în 127 de unități de învățământ.

Vezi și Concursul pentru funcțiile de directori de școli 2021: LISTA posturilor vacante în ALBA

Din 21 octombrie se face înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează, iar în perioada 15 noiembrie – 8 decembrie vor fi interviurile.

Până atunci, în 28 octombrie se organizează o probă scrisă specială, doar pentru candidații care nu au putut participa la testul din 15 octombrie, din cauza pandemiei.

Calendarul concursului:

14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

27-29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere

30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

1 octombrie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

4-6 octombrie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

8 octombrie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

13 octombrie – Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise

15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21 octombrie – 1 noiembrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare

28 octombrie – proba scrisă pentru candidații care în 15 octombrie se aflau în carantină sau izolare; afițarea rezultatelor și depunerea contestațiilor

29 octombrie – soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale pentru candidații care au susținut proba scrisă în 28 octombrie

28 octombrie – 2 noiembrie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/ universităților

2-10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

Condițiile de participare la concursul pentru directori de școli

Cadrele didactice au avut de îndeplinit, cumulativ, următoarele condiții:

a) absolvenți ai învățământului superior cu diplomă de licență sau atestat de echivalare in conditiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completarile ulterioare;

b) titulari în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată;

c) vechime în învățământul preuniversitar de minimum 5 ani;

d) calificativul „Foarte bine“ acordat în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice Ministerului Educației;

e) nu au fost sancționate disciplinar în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori de îndrumare și control din inspectorate școlare/ funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii, potrivit art. 248 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f) nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa o funcție de conducere în învătământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală și nici nu au fost sancționate disciplinar, conform art. 280 alin. (2) litera (d) din Legea nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, printr-o decizie de sancționare disciplinară, rămasă definitivă și în vigoare, cu suspendarea dreptului de a se înscrie la un concurs pentru ocuparea unei funcții de conducere;

g) apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;

h) nu au avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“.

Probele de concurs pentru candidații la funcțiile de directori de școli

Probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și de director adjunct din unitățile de învățământ sunt următoarele:

Proba scrisă – rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:

– capacități cognitive;

– competențe de management și leadership.

Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor obținute. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise.

Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor.

Interviul cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

– competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează

– abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;

– competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Desfășurarea probelor de concurs la care participă candidații se inregistrează audio-video.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum 5 pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei.

Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare.

Punctajele se înregistrează în borderoul de notare conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferențelor mai mari de trei puncte, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele inițiale și se întocmește un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii își motivează, în scris, punctajul acordat.

Notele minime pentru candidații la posturile de director de școală

Este declarat ”admis” la proba scrisă candidatul care a obținut cel puțin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă.

Este declarat ”admis” la proba de interviu candidatul care a obținut cel puțin 7 puncte.

În conformitate cu borderourile de notare și situația centralizatoare cuprinzând toți candidații și toate punctajele obținute de aceștia, comisia de organizare a concursului calculează nota finală conform formulei de la art.13 alin (3) și realizează ierarhia candidaților.

Este declarat ”reușit” candidatul care a obținut nota cea mai mare dintre candidații care optează pentru aceeași funcție.

În cazul obținerii de note egale de către candidații pentru aceeași funcție, se aplică, în ordine, următoarele criterii de departajare:

a) Punctajul la proba de interviu. Este declarat ”reușit” candidatul care are punctajul cel mai mare la proba interviu.

b) Unitatea de învățământ la care este titular. Este declarat ”reușit” candidatul care este titularul unității pentru care candidează.

c) Gradul didactic. Este declarat ”reușit” candidatul care are gradul didactic cel mai înalt.

Componența comisiilor de evaluare

Comisia de evaluare a probei scrise, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – inspector şcolar general adjunct/director CCD/inspector școlar;

2) membri – inspectori școlari/metodiști, câte 2 pentru maximum 30 de candidați;

3) secretari – informaticieni/cadre didactice cu abilități de operare pe computer, câte 1 pentru maximum 30 de candidați;

c) Comisia de evaluare a probei de interviu, pentru fiecare unitate de învățământ, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – un inspector școlar;

2) membri:

a) doi reprezentanți ai unității de învățământ, dintre cadrele didactice titulare ale unității de învățământ, aleși prin vot secret de către consiliul profesoral. Consiliile profesorale din unitățile de învățământ vor desemna cei doi membri titulari în comisie și un membru supleant. În cazul centrelor județene de excelență, inspectorul școlar general desemnează două cadre didactice titulare cu performanțe profesionale deosebite la concursuri și olimpiade școlare.

b) un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local, respectiv un reprezentant al consiliului județean/ consiliului local al sectorului municipiului București, desemnat prin hotărâre a consiliului județean/local al sectorului, în cazul unităților de învățământ special, centrelor școlare pentru educație incluzivă și CJRAE/CMBRAE.

În cazul în care, în termen de 10 zile de la data solicitării, autoritățile locale nu-și desemnează reprezentantul, atunci membru de drept al comisiei de evaluare a interviului devine cadrul didactic desemnat ca membru supleant de către consiliul profesoral al unității de învățământ.

c) un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    miercuri, 20.10.2021 at 18:01

    Mi se pare curios ca trebuie sa-ti exprimi optiunea inainte de a fi finalizat tot concursul. Ipoteza : Daca eu vreau sa ma inscriu pentru postul de la HCC si am o nota la scris de 8.0 si directorul de la HCC 7,4, normal ca la oral se trag sfori pentru a nu depasi nota acestuia per total. Totul este tipic romanesc si pagubos, ca sa ne-am invatat, sa putem sa fentam.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

Agenție din Cluj-Napoca a băncii austriece Raiffeisen, vandalizată. Persoane necunoscute au scris pe ea ”Nazi Bank”

Publicat

O filială din Cluj-Napoca a unei bănci austriece a fost vandalizată vineri de persoane necunoscute.  Polițiștii clujeni au demarat cercetări. 

Pe fațada clădirii în care funcționează o agenție Raiffeisen au apărut mesajele ”Austria” și ”Nazi bank”.

Este o reacție la votul împotrivă al Austriei la aderarea României la spațiul Schengen, scrie Cluj24.ro.

”Polițiștii din cadrul Poliției municipiului Cluj-Napoca – Secția 4 Poliției au demarat verificări din oficiu, în vederea stabilirii situației de fapt și aplicării măsurilor legale, aspecte care urmează a fi înaintate unității de parchet.

Menționăm că până în prezent nu au fost depuse plângeri, în continuare, rezultatele verificărilor urmând a fi analizate de reprezentanții parchetului, în ceea ce privește derularea ulterioară a cercetărilor, în scopul tragerii la răspundere penală a persoanelor implicate.

Totodată, precizăm faptul că la nivelul unității de poliție au fost analizate și organizate activități specifice, pentru combaterea unor viitoare astfel de evenimente”, a precizat IPJ Cluj.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 80% dintre români spun că vor petrece sărbătorile acasă. Care este bugetul, comparativ cu anul trecut. Sondaj

Publicat

Peste 80 la sută dintre români spun că intenționează să petreacă sărbătorile acasă, în loc să aleagă să plece în vacanță. Aceștia recunosc că bugetele le sunt reduse de creșterile prețurilor din ultima perioadă.

Bugetul mediu alocat sărbătorilor de iarnă se ridică anul acesta la 1.090 de lei, în creștere cu 7% față de anul trecut. Însă doar 25,4% dintre respondenți spun că își permit un buget mai mare de Crăciun, față de 46,8% dintre respondenți care au declarat că anul acesta vor avea mai puțini bani pentru cheltuielile de sărbători, în timp ce 22,6% își vor menține bugetul constant.

Printre principalele motive pentru reducerea cheltuielile de sărbători față de anul trecut se numără: creșterea prețurilor la utilități – gaze, electricitate, întreținere, menționat de 40,3%, creșterea prețurilor la alimente – 34,6% și creșterea prețurilor la carburanți pentru 17,7%, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro.

Câți români intenționează să se împrumute

În ceea ce privește sursa fondurilor, 44,5% dintre respondenți se bazează pe salariul din luna curentă, 40,5% – pe economii și doar 8,1% speră că vor primi prime de la angajator. Circa 7% intenționează să se împrumute, de la prieteni sau de la instituții de credit. Față de anul trecut, a crescut ponderea celor care au economisit din timp pentru sărbători (cu cca 10%) și s-a redus ponderea celor care intenționează să apeleze la împrumuturi (12,5% în 2021).

Principalele cheltuieli generate de sezonul sărbătorilor sunt cele cu mesele festive – menționate de 50,4% dintre respondenți, urmate de cele cu cadourile (44,23%).

82,7% dintre români spun că vor petrece sărbătorile acasă, cu familia, și doar 7,3% au planuri să plece de acasă (6,25% în țară și 1,05% în străinătate), în timp ce aproape 10% plănuiesc ieșiri în oraș.

Bugetul pentru masa și cadouri de Crăciun

În ceea ce privește bugetul alocat mesei de Crăciun, 27,7% dintre români sunt dispuși să cheltuie mai puțin de 300 de lei, 38,3% între 300 și 600 de lei și 34% alocă un buget mai mare de 600 de lei.

Pentru cadouri, majoritatea respondenților (57,3%) alocă sub 500 lei, 28,7% – între 500 și 1.000 de lei, în timp ce doar 3,5% plănuiesc să cheltuie mai mult de 2.000 de lei.

În ceea ce privește bradul de Crăciun, 58,2% vor împodobi un brad ecologic, 21,8% dintre intenționează să cumpere un brad natural, iar 6,43% vor să opteze pentru un brad la ghiveci, în timp ce 13,5% nu intenționează să își facă bradul.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

METEO: Prognoza meteo pentru sfârșitul anului 2022 și începutul anului 2023. Cum va fi vremea de sărbători

Publicat

Meteorologii anunță precipitații bogate în Munții Apuseni și Carpații Orientali în perioada umătoare și anunță prognoza săptămânilor următoare, pentru sfârșitul de an și pentru prima merioadă din 2023. 

Mai cald decât este normal pentru această perioadă a anului va fi în săptămâna viitoare în întreaga țară.

Potrivit Administrației Naționale de Meteorologie, în săptămâna 12 – 19 decembrie, valorile termice vor fi mai ridicate decât cele specifice pentru această săptămână în regiunile sud-estice, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale.

Regimul pluviometric va fi excedentar în cea mai mare parte a țării, dar mai ales în zona Munților Apuseni și în nordul Carpaților Orientali, potrivit Mediafax.

În săptămâna 19 – 26 decembrie, temperatura medie a aerului va avea valori ușor mai ridicate decât cele normale pentru acest interval în zonele montane, iar în rest vor fi în general apropiate de cele specifice.

Cantitățile de precipitații vor fi ușor excedentare în jumătatea nord- vestică a țării, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale pentru această perioadă.

Săptămâna 26 decembrie – 2 ianuarie va avea temperaturi medii în jurul celor normale pentru acest interval, în toate regiunile.

Regimul pluviometric va fi în general apropiat de cel normal pentru această perioadă, la nivelul întregii țări.

Meteorologii spun că de Crăciun și Anul Nou, vremea, în România, se va încadra în parametri normali.

În săptămâna 02 – 09 ianuarie, mediile valorilor termice vor fi în general apropiate de cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României.

Cantitățile de precipitații vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval, în toate regiunile, precizează meteorologii.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Alba, Bihor și Cluj vor fi legate prin piste de biciclete lungi de sute de kilometri. Asociere administrativă pentru Velo Apuseni

Publicat

Consiliul Județean Cluj a votat vineri un proiect de asociere cu Alba și Bihor, prin care ar urma ca cele trei județe să fie legate prin piste de biciclete. Proiecte similare vor aproba și consilierii din celelalte județe. 

Este vorba despre proiectul VELO APUSENI – Amenajare trasee cicloturistice în munții Apuseni, pe zona județelor Bihor, Cluj și Alba din Investiția I.4 Implementarea a 3.000 km de trasee cicloturistice la nivel national, finanțat din PNRR, Componenta 11 – Turism și cultură.

O distanță cuprinsă între 82 și 100 de kilometri se va regăsi pe teritoriul județului Alba (fiind implicate, pe lângă Consiliul Județean Alba și administrațiile locale din Gârda și Arieșeni).

Cei 82 de kilometri reprezintă ruta prezentă. 60 de kilometri reprezintă ruta principală și peste 22 de kilometri formează mai multe rute secundare.

Este însă posibil ca aceste rute secundare să fie suplimentate, spun reprezentanții CJ Alba.

Consiliul Județean Cluj a identificat necesitatea construirii a două trasee cicloturistice, suprapuse cu cele două trasee stabilite prin Ghidul Solicitantului, cu o lungime totală de 210 km, astfel:

  • Traseu de 95 de km suprapus cu traseul Velo Râuri
  • Traseu de 115 km suprapus cu traseul Velo Carpatica

Liderul de parteneriat este Consiliul Județean Bihor, iar finanțarea va fi asigurată 100% din PNRR.

Care sunt pașii următori

Proiectul nu a fost încă definitivat cu privire la traseul care va fi urmat și nici la lungimea lui exactă. Vor trebui identificate terenurile și proprietarii lor.

Potrivit documentației, în termen de maxim 90 zile de la data semnării contractului de finanțare (estimat a fi semnat, în data de 28.12.2022), beneficiarii au obligația prezentării următoarelor documente:

a. Extrasele de carte funciară aferente terenurilor traversate de traseul cicloturistic propus din care să rezulte intabularea sau înscrierea provizorie a dreptului real.

b. Protocol privind utilizarea terenurilor din domeniul public – dacă e cazul;

Achiziția serviciilor de realizare a studiului de fezabilitate se va realiza după identificarea proprietarilor terenurilor care sunt traversate de traseul cicloturistic.

Termenul de finalizare a studiului de fezabilitate este de 6 luni de la semnarea contractului de prestări servicii, după care cei trei parteneri trebuie să prezinte documentația tehnico-economică – SF/DALI, decizia de aprobare a indicatorilor tehnico-economici și acordul de parteneriat actualizat, cu defalcarea valorii investiției pe fiecare beneficiar/partener în parte, respectiv pe categorii de cheltuieli.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax