Eveniment
REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2015 în ALBA, publicate de Ministerul Educaţiei: Cum s-au descurcat la examen elevii de clasa a VIII-a
Peste 2700 de candidaţi din Alba au susţinut, în perioada 22-24 iunie, probele la examenul de Evaluare Naţională 2015. Ministerul Educaţiei a publicat vineri primele rezultate ale elevilor de clasa a VIII-a. Cei nemulţumiţi de note pot depune contestaţii, iar în weekend şi luni acestea vor fi rezolvate. Rezultatele finale vor fi cunoscute marţi, 30 iunie.
Vezi AICI rezultatele în ALBA, în ordine alfabetică a candidaţilor.
Vezi AICI rezultatele în ALBA, în ordinea mediilor.
VEZI AICI rezultatele pe şcoli, în judeţul Alba.
Listele cu notele la Evaluarea Naţională se regăsesc şi la cele 74 centre de exameni din judeţul Alba.
Citește și EVALUARE NAŢIONALĂ pentru clasele II, IV şi VI. MODELE de TESTE la Română şi Matematică. CALENDAR 2016 şi detalii despre probe
UPDATE: Rezultatele la Evaluare Naţională 2015 au fost publicate pe edu.ro în jurul orei 12.30, însă vizualizarea notelor este dificilă, în condiţiile în care serverul este suprasolicitat.
UPDATE, ora 14.30: Rezultatele pot fi vizualizate pe edu.ro.
Citeşte şi REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2015 în ALBA: Cele mai bune medii de la examen. PATRU elevi cu 10 „pe linie”
Elevii de clasa a VIII-a au început Evaluarea Naţională, cu proba la Limba şi Literatura Română. Elevii au primit la subiectul I un text din basmul popular al lui Petre Ispirescu, „Lupul cel năzdrăvan și Făt-Frumos”, iar la subiectul II un eseu referitor la o zi de sărbătoare. Au fost prezenţi la examen 2787 de elevi, iar 57 au fost absenţi.
Citeşte şi SUBIECTELE și BAREMELE publicate de Ministerul Educației la Evaluare Națională 2015, proba la limba și literatura română
Marţi, Evaluarea Naţională a continuat cu proba la Limba maternă.
La proba scrisă de Matematică, au fost prezenţi, miercuri, 2.784 de elevi de clasa a VIII-a din judeţul Alba, dintr-un total de 2.844 candidaţi înscrişi. Testarea nu a fost susţinută de 60 de elevi, care au absentat de la ultima probă.
Candidaţii au avut de rezolvat şase exerciţii de algebră şi geometrie la subiectul I, desenul unui paralelipiped, calcul de medie aritmetică la subiectul al II-lea, respectiv probleme de geometrie la subiectul al III-lea, printre care determinarea ariei unui dreptunghi, demonstraţia că un triunghi este isoscel.
Citeşte şi EVALUARE NAŢIONALĂ 2015: BAREMELE de corectare la Matematică, publicate de Ministerul Educaţiei
Vezi și FOTO: EVALUARE NAŢIONALĂ. SUBIECTELE la Matematică. Ce au avut de rezolvat absolvenţii claselor a VIII-a la examenul din 2015
Au fost şi trei cazuri speciale, elevi cu handicap locomotor sau adeverinţă medicală, de la Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia, Şcoala Gimnazială Câmpeni şi Şcoala Gimnazială nr.2 din Sebeş. Aceştia au cerut suplimentarea timpului alocat probelor, cu o oră şi jumătate.
De asemenea, au fost şi subiecte de rezervă, pentru un elev internat la spital.
Testările au fost susţinute în 74 de centre organizate în judeţul Alba. Lucrările elevilor au fost corectate şi asistate de aproximativ 200 de profesori, în patru centre. Nu au fost anunţate tentativă de fraudă la examen.
Citeşte şi ADMITERE la LICEU şi ŞCOLI profesionale 2015 în ALBA: GHIDUL candidatului. Locuri disponibile şi ultimele medii de intrare
Admiterea la liceu se desfăşoară în trei etape, în perioada 3-15 iulie, 15-30 iulie, respectiv 1 august – 4 septembrie. Admiterea pentru învăţământul seral şi pentru cel cu frecvenţă redusă se desfăşoară în perioada 21-24 iulie.
Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la evaluarea naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 75%, şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 25% în calculul mediei de admitere.
Înscrierea în clasa a IX-a, la învăţământul de zi, a absolvenţilor de gimnaziu (cu excepţia celor care candidează pentru licee/clase pentru care se susţin probe de aptitudini, a celor care solicită înscrierea în învăţământul special şi a celor care candidează pe locurile speciale pentru romi, pentru care se aplică prevederile specifice menţionate în prezenta metodologie) se face prin repartizare computerizată, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în baza opţiunii candidatului pentru filiera, profilul, specializarea sau domeniul respectiv şi în limita locurilor aprobate, prin planul de şcolarizare, pentru unităţile şcolare finanţate de la bugetul de stat.
În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:
– media generală obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a
– media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
– nota obţinută la proba de limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale;
– nota obţinută la proba de matematică din cadrul Evaluării Naţionale;
– nota obţinută la proba de limbă maternă din cadrul Evaluării Naţionale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă, susţinută conform prevederilor Art.10, în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale.
În cazul în care, la o unitate de învăţământ, pe ultimul loc, există candidaţi cu opţiunea exprimată pentru acea unitate şcolară şi care au mediile de admitere, precum şi toate mediile menţionate egale, atunci toţi aceşti candidaţi sunt declaraţi admişi la opţiunea solicitată.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News