Connect with us
Publicitate

Educație

REZULTATE finale TITULARIZARE 2021: Au fost publicate notele și mediile după contestații. Calendar repartizare pe posturi

examen

Publicat

Ministerul Educației a publicat rezultatele finale la Titularizare 2021.

Candidații află notele și mediile după contestații

Rezultate finale TITULARIZARE 2021, disponibile AICI.

AICI, situația după contestații pe țară (harta județe).

AICI, rezultatele din județul Alba (actualizat 3 august).

UPDATE, ora 14.00: Listele cu rezultatele actualizate în 2 august au fost disponibile pe site-ul oficial Titularizare 2021 încă de marți dimineața. O reactualizare cu data de 3 august a fost accesibilă, în jurul orei 13.00.

97% dintre contestațiile depuse au dus la modificarea notei inițiale, a anunțat ministrul Educației. Rata de promovare a examenului de titularizare a crescut ușor, la 46%, de la 44,47%, la nivel național

Declarații ale ministrului Educației:

  • S-au înregistrat 6048 de contestații, din care 6045 de contestații s-au soldat cu schimbarea notei inițiale. Un procent de 97 la sută procent greu de explicat în condițiile în care e nevoie de încredere în evaluarea inițială.
  • La Titularizare s-au înscris în număr de 34.000 de candidați, au reușit să ajungă la proba scrisă 27.000 de candidați. Au fost înregistrate 25.000 de lucrări scrise din care 6.045 au avut nota schimbată în urma contestațiilor.
  • Prin urmare. a crescut la 47 la sută, procent asemănător cu cel din anul 2019, mult sub cel înregistrat în anul 2020. Doar 11.000 de candidați au reușit să obțină peste nota șapte necesară pentru titularizare. Este un puternic semnal de alarmă.
  • Care au nota 10 a rămas neschimbat după contestații
  • Este inadmisibil să îți dorești să fii cadru didactic și să obții nota unu la examen
  • Trebuie o evaluare digitalizată care să elimine subiectivismul uman. Mă refer la numărul foarte mare de contestații care s-au soldat cu schimbarea notei. Dacă acest lucru este posibil pentru elevii care susțin evaluările de la clasele a doua, a patra, a șasea, va trebui să fie posibil și pentru cei care susțin evaluările profesorilor
  • Rezultatele cele mai slabe sunt obținute de cei mai proaspeți absolvenți din învățământul superior.
  • Nu toți cei care au obținut peste nota șapte vor putea să obțină un post de titular, dar la unul dintre subiectele următoare – o să mă refer la rectificarea bugetară pentru care am solicitat o creștere de buget bazată pe creșterea numărului de posturi. Creșterea numărului de posturi are la bază micșorarea numărului de elevi în clasă și are la bază construcția de noi grădinițe, spre exemplu. Odată cu creșterea numărului de posturi în sistem va crește și șansa de titularizare a acelor cadre didactice care au obținut rezultate bune .
  • Pe de altă parte, numărul total al posturilor titularizabile este dat de suma deciziilor fiecărei școli de la nivelul Consiliului de Administrație. Aceste decizii trebuie să fie profesioniste, e nevoie de un management mult mai bune școli. În acest sens vom organiza concursul pentru ocuparea posturilor de directori în școli. Așa cum v-am spus, la finalul acestei săptămâni, va fi publicată metodologia de concurs. În data de 14 septembrie va debuta concursul, pe 15 octombrie vom avea proba scrisă, apoi cei care vor putea să obțină peste nota șapte la proba scrisă se vor prezenta la comisiile de interviu care vor avea o structură puternic profesionalizată, în așa fel încât înainte de sărbătorile de iarnă să se emită deciziile pentru directorii câștigători ai concursului începând cu ianuarie 2022.
  • Este al doilea motiv pentru care dorim să dăm șansa profesorilor buni, cu vocație de dascăl, se poate să obțină posturi de titulari în sistemul de educație. Pentru că avem nevoie de resursă umană, competentă în sistemul de educație.

Județul Alba – rezultate mai slabe ca anul trecut, număr record de contestații

Anul acesta, 131 de candidați din Alba, dintre cei 426 care au susținut proba scrisă la Titularizare 2021 au depus contestații după publicarea notelor inițiale. Este vorba despre un număr record de contestații din ultimii cinci ani. În 2021, și rezultatele au fost mai slabe. Majoritatea contestațiilor au fost depuse de candidați educatori, învățători și profesori de Educație Fizică.

Cea mai mare notă contestată este 8,35, iar cea mai mică 1,8.

Vezi și TITULARIZARE 2021: ALBA, pe locul 19 după rata de promovare a examenului. Rezultate mai slabe în țară față de anii precedenți

Înainte de contestații, în județul Alba, 42,7% dintre candidați au luat note între 7 și 9,99. Anul acesta, a fost o singură notă de 10 la proba scrisă. Comparativ, anul trecut, procentul era de 54,23% și erau două note maxime.

Vezi și TOP REZULTATE la Titularizare 2021 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note la examen. Un candidat a luat 10 la proba scrisă

Potrivit datelor centralizate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC), în județul Alba au fost 426 de candidați cu note la proba scrisă, dintre care:

–  1 candidat cu nota 10

–  182 candidați cu note între 7 și 9,99 –  42,7%

–  151 candidați cu note între 5 și 6,99 – 35,4%

–  92 candidați cu note între 1,01 și 4,98 – 21,5%.

Vezi și Rezultate TITULARIZARE 2021 în ALBA: 92 de profesori cu note sub 5. Rată de promovare de 42,7%, mai mică față de anul trecut

Cele mai mici note, sub 2, au fost la următoarele discipline: Educație Fizică, Economie, Psihopedagogie. Alte note mici, între 2 și 3 au fost la Geografie, Educație FIzică, Comerț, Chimie, Istorie sau învățători.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Vezi și TITULARIZARE 2021: SUBIECTELE și baremele de corectare, pe discipline, la proba scrisă

Inițial, în Alba au fost 570 candidați înscriși, dintre care 109 din promoția curentă. Au absentat 110 și s-au retras din examen alți 34 de profesori (426 prezenți).

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în intervalul 4 – 5 august.

CALENDAR TITULARIZARE 2021:

21 iulie 2021desfășurarea probei scrise

27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Procedura contestații – Titularizare 2021

În cazul în care diferența – în plus sau în minus – dintre nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor şi nota acordată de comisia de evaluare este mai mică de 1,5 puncte sau egală cu 1,5 puncte, rămâne definitivă nota acordată de comisia de contestaţii. (6) Dacă diferența între nota finală stabilită de comisia de evaluare a lucrărilor scrise şi nota finală stabilită de comisiade soluţionare a contestaţiilor este mai mare de 1,5 puncte, diferenţă care poate fi în plus sau în minus, lucrarea scrisă este recorectată de o comisie de recorectare numită prin decizie de inspectorul şcolar general, formată din alte persoane decât cele care au evaluat iniţial/reevaluat lucrarea scrisă. Rezultatul stabilit de comisia de recorectare, conform prevederilor art. 70 şi Procedurii specifice privind desfăşurarea activităţilor din centrele de evaluare/contestaţii, este definitiv. Inspectorul şcolar general dispune aplicarea măsurilor legale asupra persoanelor care nu şi-auîndeplinit atribuţiile în cadrul concursului.

După afişarea rezultatelor finale, candidaţii pot solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului să îşi vadă lucrarea, fără ca, în urma vizualizării, să obţină reevaluarea lucrării şi/sau modificarea notelor acordate.

Condiții pentru Titularizare 2021 – repartizări pe posturi

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/ inspecția specială la clasă în profilul postului sau cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2021, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisa)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie săobțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială în profilul postului sau cel puțin media 5 (cinci) la inspecțiile la clasă în profilul postului sau în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2020, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisă)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie stabileşte 3 (trei) variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.

Cadrul didactic titular în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care se prezintă la concursul naţional pentru ocuparea unui alt post didactic/unei alte catedre declarat(e) vacant(e)/rezervat(e) în învăţământ preuniversitar şi nu ocupă post/catedră sau obţine o notă mai mică de 5 (cinci), îşi păstrează calitatea de titular în unitatea/unităţile de învăţământ din care provine.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2021 şi obţine media de repartizare minimum 7 (şapte) poate solicita repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care este angajat, în condiţiile în care consiliul de administraţie/consiliile de administraţie al/ale unităţilor de învăţământ confirmă, prin adresă scrisă, că postul didactic/catedra respectiv(ă) are o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani şcolari şi poate fi ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată. Adresa se depune la dosarul de înscriere la concursul naţional de către candidat.

În situaţia în care cadrul didactic angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei nu obţine media de repartizare minimum 7 (şapte), dar obţine cel puţin media de repartizare minimum 5 (cinci), rămâne angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform deciziei de repartizare pe post/catedră.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar pierde această calitate în situaţia în care obţine o notă mai mică de 5 (cinci) la proba scrisă din cadrul concursului naţional, sesiunea 2021, la disciplina/una dintre disciplinele corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care este angajat, conform deciziei de repartizare.

Posturile didactice/catedrele eliberate, inclusiv posturile didactice/catedrele vacante propuse pentru a fi ocupate pe perioadă nedeterminată, care se includ în listă sub un singur cod, se ocupă în şedinţele de repartizare ulterioare.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate au, în ordine:

a) candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate;

b) candidaţii cu domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra solicitat(ă);

c) candidaţii care au dobândit gradul didactic I;

d) candidaţii care au dobândit gradul didactic II;

e) candidaţii care au dobândit definitivarea în învăţământ;

f) candidaţii cu media de departajare cea mai mare

g) candidaţii cu media cea mai mare obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media cea mai mare obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice.

Vezi integral Extras Metodologie Titularizare 2021

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate