Eveniment
Şapte din zece români se tem că ar putea cădea victime fraudelor online. Zeci de cazuri înregistrate în Alba, într-un an
În ultimul an, România a experimentat o creștere semnificativă a fraudelor online, cu 4 din 10 cetățeni raportând mai multe incidente decât în trecut, arată un studiu realizat de o companie de AI și analytics.
Zeci de cazuri au fost raportate în județul Alba, într-un singur an. Aproape toate au avut un mod similar de operare: fie utilizatorii au accesat linkuri suspecte și și-au introdus datele bancare, fie s-au trezit cu tranzacții on line pe care nu le-au făcut.
În lipsa unor indicii clare care să ducă la identificarea unor potențiali făptași, mai toate cazurile sunt închise de anchetatori.
CITEȘTE ȘI: O femeie din Alba a rămas fără banii de pe card, după ce a plătit deblocarea unui colet pe care îl aștepta. Ce a accesat de fapt
Majoritatea românilor solicită organizațiilor, companiilor și instituțiilor cu care interacționează să ofere mai multe măsuri de protecție împotriva fraudelor online.
Acest lucru reflectă o schimbare semnificativă în conștientizarea cetățenilor cu privire la pericolele cibernetice, deoarece aproape 8 din 10 români afirmă că instituțiile financiare le-au furnizat informații despre măsurile luate pentru a preveni fraudarea.
Tipuri de fraude: Principalele metode de fraudă online întâlnite în România
Studiul identifică mai multe tipuri de fraude online întâlnite de români, inclusiv tentative de obținere a detaliilor bancare și personale, asumarea identității unor organizații sau autorități oficiale și pretexte pentru a extrage bani din conturile bancare ale victimelor.
CITEȘTE ȘI: Hackerii au reușit să compromită cardul bancar al unui bărbat din Alba fără să lase vreo urmă. Câți bani au încercat să fure
Aceste fraude sunt realizate prin canale diverse, precum telefonul mobil, e-mail, SMS și rețelele sociale.
Pe de altă parte, românii se arată deschiși să folosească metode biometrice pentru a-și securiza plățile și tranzacțiile online, dar preferă în continuare parole statice pentru autentificare.
Această flexibilitate reflectă dorința lor de a se asigura că plățile online sunt securizate.
CITEȘTE ȘI: O persoană din Alba a plătit cinci lei pentru transportul unui colet, dar a rămas fără bani pe card. Cum au acționat hackerii
Cu toate acestea, aproape 7 din 10 români sunt pregătiți să renunțe la un serviciu financiar dacă devin victime ale unei fraude sau dacă există o alternativă mai sigură.
Acest lucru pune presiune asupra organizațiilor pentru a-și îmbunătăți măsurile de protecție împotriva fraudelor.
În context global, studiul arată că fraudele online sunt o problemă la nivel mondial, cu 70% dintre respondenți care au fost victime ale fraudelor cel puțin o dată.
Canale preferate ale escrocilor: Cum atacatorii online contactează potențialele victime
Canalele de comunicare cele mai folosite de atacatori pentru a iniția contactul sunt telefoanele mobile și e-mailurile.
Cu numărul crescut de frauduri online, organizațiile din sectoarele bancar, al asigurărilor, guvernamental, de retail și telecomunicații devin involuntar canale de desfășurare a fraudelor.
CITEȘTE ȘI: Hackerii au folosit cardul unei femei din Alba pentru a face plăți pe o platformă de poker online. Autorii nu au fost descoperiți
Acest lucru subliniază importanța sporirii eforturilor pentru protejarea clienților și prevenirea fraudelor online.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News