Actualitate
”Școlar cu identitate”. 500 de elevi informaţi de către specialiști despre efectele nocive ale drogurilor și alcoolului
În jur de 500 de elevi din şapte școli din Alba și Sibiu vor învăța, de la specialiștii din cadrul Agenției Naționale Antidrog, despre efectele nocive ale consumului de tutun, alcool și droguri. Pe lângă elevi, proiectul intitulat ”Școlar cu identititate” se adresează și părinților, pentru a învăța cum să îi ferească pe copiii lor de consumul de droguri.
Agenţia Naţională Antidrog (ANA), prin Centrele de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Alba şi Sibiu (CPECA), implementează, în perioada februarie – iunie, proiectul regional „Școlar cu identitate”, în cadrul Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” Alba Iulia, Școlii Gimnaziale Nr. 4 Sibiu, Școlii Gimnaziale Nr. 10 Sibiu, Școlii Gimnaziale nr. 21 Sibiu, Școlii Gimnaziale nr 23 Sibiu, Școlii Gimnaziale Șelimbăr, Școlii Gimnaziale Veștem.
Obiectivul specialiştilor CPECA este implementarea unui proiect regional de educaţie nonformală, în vederea dezvoltării personalităţii de tip asertiv şi a mecanismelor de coping necesare în adoptarea deciziilor corecte şi responsabile în legătură cu consumul de tutun, alcool şi alte droguri, adresat unui număr de 500 elevi, cu vârsta cuprinsă între 9 şi 11 ani, din ciclul primar din cadrul celor 7 unităţi şcolare. Proiectul include și o componentă adresată părinților.
Pe durata implementării proiectului se vor desfăşura câte 4 activităţi interactive, cu fiecare clasă implicată în proiect și o activitate cu părinții.
„Copilăria mijlocie a fost adesea descrisă ca fiind anii cei mai frumoşi din viaţa unui copil. Creşterea este mai lentă în această perioadă de dezvoltare, iar copiii sunt expuşi multor experienţe noi care pot să creeze anxietate şi nesiguranţă, dar şi multe emoţii pozitive.
În prezent, copiii nu se confruntă doar cu problemele normale ale dezvoltării, ci şi cu o mulţime de factori de stres care nu apăreau la generaţiile anterioare şi care îi pot copleşi. Ca profesori, părinţi şi profesionişti avem nevoie de toate resursele pe care le putem aduna pentru a salva copiii de comportamentele distructive”, transmit organizatorii.
Programele centrate pe prevenire facilitează aspectele dezvoltării şi ajută copiii să-şi accepte o îmbunătăţire a propriului eu, abilităţile de relaţionare interpersonală, strategiile de rezolvare de probleme şi de luare a deciziilor, abilităţile de a face faţă emoţiilor problematice şi o perspectivă mai flexibilă asupra vieţii potrivit sursei citate.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News