Eveniment
Shrinkflația: Magazinele vor fi obligate să pună etichete speciale pentru a-și informa clienții cu privire la reducerea gramajului
Shrinkflația: Magazinele vor fi obligate să pună etichete speciale pentru a-și informa clienții cu privire la reducerea gramajului.
Ordinul care va pune capăt fenomenului „shrinkflation” din magazinele românești este gata. Anunțul a fost făcut de premierul Ciolacu.
Magazinele vor fi obligate să pună etichete speciale pentru a-și informa clienții cu privire la shrinkflație, fenomenul prin care producătorii ascund scumpirea produselor prin reducerea gramajului.
Noua cantitate este trecută pe etichetă, însă nu toţi consumatorii remarcă diferența.
Asociaţiile de comercianţi din România spun că 20 la sută din produsele de pe piaţă ar fi afectate.
Documentul, care se referă la acele produse cu gramaj micșorat și preț mare, așteaptă de 3 luni acceptul Comisiei Europene.
Odată ce va fi aprobat, magazinele vor fi obligate să pună etichete suplimentare la raft.
Marcel Ciolacu spune că ordinul urmează să primească undă verde de la Comisia Europeană cel târziu vineri, 6 septembrie, iar până luni va apărea și în Monitorul Oficial.
Comercianții vor avea, așadar, la dispoziție 30 de zile pentru a se pune la punct. Așa că, cel mai probabil, vom vedea pe rafturi etichetările suplimentare începând din luna octombrie.
Odată cu adoptarea acestui ordin, autoritățile de la noi au o bază legală prin care le pot impune comercianților să pună, la raft, în dreptul produselor care și-au micșorat cantitatea, dar prețul a rămas la fel, un afiș pe care să scrie clar că produsele respective au suferit modificări.
Ce este shrinkflația
Pentru a compensa, producătorii aleg să reducă dimensiunea sau conținutul produselor pentru a menține prețurile competitive sau pentru a menține marjele de profit.
Prin urmare, shrinkflația reprezintă o formă de reducere a dimensiunii sau cantității produsului, fără a reduce prețul în mod corespunzător, astfel încât consumatorii să primească mai puțin pentru aceeași sumă de bani.
Această practică poate fi dificil de observat de către consumatori și poate duce la o percepută scădere a valorii produsului.
Un exemplu comun de shrinkflație este ambalajele de alimente care devin mai mici, dar prețul rămâne constant sau crește.
Franța este prima țară europeană care, din luna iulie, îi obligă pe vânzători să pună asemenea etichete.
Acestea reflectă modificările de gramaj și mesaje clare în dreptul produselor a căror cantitate a fost modificată, transmite Europa Liberă.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News