Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Spitalul din Ocna Mureș, reabilitat parțial, NU poate trata bolnavi. ISU solicită scenariu de siguranță la foc pe toată clădirea


Publicat

spital

Reabilitarea unui etaj al Spitalului din Ocna Mureș nu poate fi finalizată și dată în folosință din cauza unor interpretări ale legilor care privesc siguranța la incendii. Practic, Spitalul Județean de Urgențe Alba Iulia a reabilitat etajul I al clădirii din Ocna Mureș, dar reprezentanții ISU Alba au refuzat să semneze procesul verbal la finalizarea lucrărilor.

Este nevoie, potrivit acestora, de un scenariu de siguranță la foc pentru toată clădirea, nu doar pe partea reabilitată. Fără procesul verbal, nu se poate face nici recepția lucrărilor și, evident, spitalul nu poate funcționa. Investiția a fost de 2,3 milioane de lei (inclusiv dotările).

Citește și EXCLUSIV: Autocar cu elevi din Alba, în consemn la frontieră. Copiii se întorc din Italia, dintr-o zonă afectată de coronavirus

Situația de la Ocna Mureș se întâlnește în cazul foarte multor proiecte din țară. Practic, dacă administrația locală repară, să spunem, un cabinet dintr-un spital, este necesar un scenariu pentru toată clădirea. Problema este că acest scenariu presupune alte investiții, care nu au fost bugetate anterior. Multe dintre ele nici nu aveau cum să fie bugetate (spre exemplu în cazul finanțărilor europene).

Există de asemenea cazuri în care în același spațiu ar putea fi 2 sau 3 proprietari. În condițiile în care scenariul de siguranță la foc este solicitat pentru întreg, lucrurile se complică foarte tare.

Legea, în forma actuală are o logică, aceea că focul nu ține cont de faptul că sunt mai mulți proprietari și incendiul se poate propaga de la unul la celălalt fără nici o problemă. Pe de altă parte, crează probleme birocratice imposibil de depășit și care fac o serie de investiții inutile. Este cazul de la Ocna Mureș, acolo unde Consiliul Județean Alba a preluat prin Spitalul Județean un etaj al clădirii. 

”Dar situația nu este singulară spune deputatul Florin Roman. Există județe care au pierdut din aceste motive zeci de milioane de euro. Soluția ar putea consta, spun specialiștii, într-un aviz de funcționare, până la obținerea unei autorizații ISU de funcționare. S-a cheltuit destul de mult și în partea de aparatură medicală, s-au pregătit medici, a avut loc prima vizită în teren, cei de la ISU au spus că totul este în regulă… apoi s-au sucit și au spus că e cam complicat să facă o recepție parțială.

Și aici am intervenit cu o modificare legislativă și săptămâna viitoare așteptăm un ordin de ministru, pentru că mie mi se pare total anormal ca autoritățile locale să fie împiedicate să redeschidă spitale, fie de stat, fie private și din cauza legislației neclare care e interpretată diferit de la județ la județ și dacă se poate sau nu și în ce condiții, generează interpretări diferite ale legii, aici așteptăm acest ordin de ministru pentru reglementarea cestor situații” a declarat Florin Roman.

  • Să deţii o autorizaţie de securitate la incendiu reprezintă un lux în România şi asta deoarece cheltuielile aducerii la norme sunt colosale, uneori implicând reabilitarea în totalitate a clădirilor. Mulţi din cei care pornesc pe acest traseu se opresc încă dinainte de a începe ceva deoarece devin conştienţi că nu au şanse să obţină acest document.
  • O clădire poate obţine acest document numai dacă ea îndeplineşte condiţiile specifice normativelor valabile la momentul depunerii, ori la normele existente este aproape imposibil.
  • Cum am spus mai sus la clădirile existente investiţiile ar fi colosale ca să le aducem la norme. Multe dintre clădirile publice ar trebui demolate şi reconstruite căci ar fi mai ieftin, dar acest lucru nu este posibil.
  • În majoritatea statelor europene nu emit un astfel de document pentru că accentul se pune pe cât de sigură este o clădire și nu pe ce hârtii sunt capabili administratorii ei să facă. Inspectoratele sau structurile similare se concentrează pe control şi în timpul acestora stabilesc măsuri PUNCTULAE de creştere a siguranţei.

Potrivit reprezentanților Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia, investițiile în cadrul Centrului multifuncțional Ocna Mureș, ce va funcționa la etajul 1 al fostului spital, s-au realizat în baza unei asocieri între Primăria Ocna Mureș și Consiliului Județean Alba, în subordinea căruia se află Spitalul Județean de Urgență (SJU) Alba Iulia.

Primăria a pus la dispoziție spațiul, Consiliul Județean a susținut financiar lucrarea, iar SJU Alba Iulia se ocupă de organizarea activității medicale. De asemenea, plata personalului și cheltuielile privind bunurile și serviciile vor fi suportate de SJU Alba Iulia, prin contractul de furnizare de servicii medicale încheiat cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate.

spital

În cadrul centrului multifuncțional din Ocna Mureș vor fi oferite servicii în regim de ambulatoriu și spitalizare de zi, în următoarele specialități medicale: Pediatrie, Obstetrică-ginecologie și Medicină internă.

Pentru serviciile de spitalizare de zi sunt alocate un număr de 20 de paturi.

Au fost ocupate 1 post vacant de medic rezident aflat în ultimul an de pregătire, confirmat în specialitatea pediatrie – normă întreagă și 1 post vacant de medic rezident aflat în ultimul an de pregătire, confirmat în specialitatea obstetrică-ginecologie – normă întreagă.

Totodată 1 post vacant de medic specialist confirmat in specialitatea medicină internă (normă întreagă) este scos la concurs. De asemenea, mai trebuie să fie ocupate, prin concurs, 4 posturi de asistenți medicali și 1 post de registrator medical.

Centrul multifuncțional Ocna Mureș a fost dotat corespunzător, astfel încât activitatea să se poată desfășura în cele mai bune condiții.

Aparatura achiziționată este modernă și permite furnizarea serviciilor la cele mai înalte standarde. Enumerăm: 1 ecograf 4D Doppler cu sondă vaginală, 1 masă ginecologică reglabilă, 1 cardiotocograf, 1 sterilizator cu abur, 1 aparat EKG, 2 cântare cu taliometru, 1 colposcop, lampe examinare, lampe ultraviolete, 1 pulsoximetru, 1 sistem Fortigate, paturi spitalizare, scaune de recoltare, canapea consultație, instrumentar medical și alte dotări necesare bunei desfășurări a actului medical, în conformitate cu Ordinul Ministerului Sănătății nr. 153 din 26 februarie 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale.

Pentru lucrările de construcții specifice, pentru modernizarea viitoarelor cabinete de consultații și saloane, dar și pentru aparatura medicală performantă, au fost investiți circa 2 mil. de lei, finanțare de la Consiliul Județean Alba.

Inaugurarea depinde de ocuparea celorlalte posturi scoase la concurs, respectiv de obținerea autorizației de securitate la incendiu emisă de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba. Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Alba va efectua evaluarea cabinetelor medicale.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Drumul dintre Valea Mănăstirii și Stremț s-a surpat din cauza apelor. Circulația se desfășoară pe un sens

Publicat

O porțiune din partea carosabila a Drumului Județean 750 C, s-a prăbușit pe o lungime de 5-6 metri, au transmis reprezentanții IPJ Alba. 

Surparea s-a produs la kilometrul 41+ 400 metri, pe sensul de mers Valea Mănăstirii – Stremț, pe raza localității Geoagiul de Sus (comuna Stremț).

Circulația se desfăsoară alternativ pe un sens.

Citește și: VIDEO: Momentul viiturii de pe râul Geoagiu. Imagini impresionante surprinse de un cetățean din Stremț

Miercuri, autoritățile au emis un COD ROSU de vreme rea, valabil în centrul și estul județului Alba.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Heliport la Blaj: Licitația pentru proiectare și execuția lucrărilor, lansată la licitație. Unde va fi amplasat și cum va arăta

Publicat

Licitația pentru proiectarea și construirea unui heliport în municipiul Blaj a fost lansată. Potrivit documentației, heliportul urmează să fie amenajat pe un teren de circa 9.600 mp, aflat pe partea stângă a DN 14B, la ieșire din Blaj spre Teiuș.

Pe heliport va putea ateriza elicopterul MI – 17 aflat în dotarea Inspectoratului General de Aviație al MAI – cel mai mare elicopter aflat în exploatare în România, dar și alte elicoptere din această clasă sau mai mici, atât de stat cât și private, ceea ce va permite executarea unor misiuni în folosul comunității și al regiunii. Heliportul va putea fi utilizat atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte.

Primăria Blaj a lansat marți, 22 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru proiectare și execuția lucrărilor pentru obiectivul „Realizare heliport în municipiul Blaj”.

Valoarea totală estimată este de 1.778.311,26 de lei, fără TVA.

În scopul îmbunătățirii stării de sănătate a populației, în condițiile compatibilizării sistemului sanitar românesc cu a celorlalte state ale Uniunii Europene, a redresării și dezvoltării asistenței medicale, inclusiv a sistemului de urgență prespitalicesc, Primăria municipiului Blaj dorește să amenajeze un heliport de suprafață, destinat elicopterelor care execută misiuni aeromedicale SMURD și în situații de urgență, pentru un trafic aerian pe timp de zi și pe timp de noapte, după reguli de zbor la vedere (VFR).

Amplasamentul propus pentru realizarea heliportului este adiacent Drumului Național DN 14B, pe partea stângă, la ieșirea din localitatea Blaj spre Teiuș, pe un teren cu o suprafață de 9.618 mp.

Platforma heliportuară va avea o suprafață de 441 mp și va fi formată din 23 cm îmbrăcăminte rutieră din beton, 20 cm strat de fundație superior, 30 cm strat de fundație din agregate naturale de balastieră, 20 cm strat de pământ stabilizat cu lianți hidraulici, strat anticontaminant din material geotextil.

Drumul de acces va avea o suprafață de 827,35 mp + remiză 128,85 mp.

Împrejmuirea heliportului se va face perimetral, cu un singur acces, atât rutier cât și pietonal, pe drumul care face legătură dintre DN 14B și heliport. Împrejmuirea heliportului se va realiza din panouri prefabricate din plasă zincată bordurată, cu înălțimea de 1,8 metri și stâlpi intermediari metalici, la pas de 2,5 metri. Lungimea perimetrală a suprafeței împrejmuite este de aproximativ 620 ml.

Accesul auto se va realiza printr-o poartă metalică din panouri de plasă bordurată cu o deschidere minimă de 5 metri.

Heliportul va fi echipat cu o unitate mobilă de stingere a incendiilor.

Rezultatele așteptate a fi atinse prin realizarea investiției:

  • asigurarea infrastructurii necesare operării elicopterelor care execută misiuni aeromedicale și în situații de urgență;
  • reducerea timpului de transport a: pacienților, organelor sau a echipei medicale pentru prelevarea organelor în vederea transplantului, a personalului care intervine în situații de urgență și a materialelor;
  • evitarea aglomerărilor din traficul rutier sau a blocajelor provocate de accidentele rutiere, inundații sau înzăpeziri, pentru deplasarea la locul intervenției;
  • sporirea gradului de disponibilitate a serviciilor medicale, printr-o mai bună acoperire a teritoriului;
  • reducerea timpului de răspuns în situații de urgență;
  • posibilitatea operării cu elicopterele atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte, în condiții de vizibilitate;
  • asigurarea disponibilității de executare a misiunilor aeromedicale 24/7;
  • îmbunătățirea trinomului: cost/misiune/eficiență.

Prin amenajarea unui heliport destinat celui mai mare elicopter aflat în exploatare în România, elicopterul MI – 17 aflat în dotarea Inspectoratului General de Aviație al M.A.I., vor putea ateriza toate elicopterele din această clasă s-au mai mici, atât de stat cât și private, permițând executarea unor misiuni în folosul comunității și al regiunii:

– cercetarea şi supravegherea din aer:

  • pentru respectarea normelor privind ordinea şi siguranţa publică;
  • a traficului rutier pe căile de comunicaţii;
  • pentru urmărirea, căutarea, descoperirea şi prinderea evadaţilor, dezertorilor sau a altor persoane despre care există date şi indicii temeinice că intenţionează să săvârşească sau au săvârşit infracţiuni, ori care se sustrag măsurii arestării preventive sau executării pedepselor privative de libertate;
  • pentru prevenirea şi combaterea braconajului şi a exploatării ilegale a altor resurse biologice şi nebiologice;
  • pentru evaluarea situaţiei şi a evoluţiei acesteia în zonele afectate de calamităţi naturale, accidente, incendii, explozii, avarii, poluări cu diverse substanţe.

– căutarea şi salvarea persoanelor aflate în dificultate sau a căror viaţă este pusă în pericol;

– sprijinul aerian al forţelor de intervenţie din cadrul tuturor structurilor M.A.I., prin: transport aerian, debarcare, paraşutare, coborâre rapidă din elicopter şi asigurare din aer a acţiunilor;

– transportul aerian al:

  • bunurilor materiale afectate de calamităţi naturale, accidente, incendii, explozii, avarii;
  • apei, hranei şi a bunurilor de strictă necesitate, în zonele afectate de dezastre;
  • delegaţiilor oficiale şi demnitarilor;
  • armamentului, muniţiilor, materialelor explozive, a altor substanţe periculoase, precum şi a materialelor care necesită un timp scurt de transport (inclusiv substanţe şi produse farmaceutice).

– escortă aeriană a:

  • coloanelor oficiale;
  • transporturilor speciale.

– comandă-control prin:

  • supravegherea şi coordonarea din aer a operaţiunilor şi acţiunilor structurilor M.A.I.;
  • filmarea, înregistrarea şi transmiterea în timp real a imaginilor în centrele operaţionale, ziua şi noaptea.

– stingerea incendiilor de suprafaţă cu ajutorul instalaţiilor speciale de la bordul elicopterelor;

– informarea/alertarea publică:

  • cu ajutorul dispozitivelor de comunicare acustică;
  • prin difuzare de materiale informative de la bordul elicopterelor.

– misiuni umanitare şi transport aeromedical de urgenţă în cooperare cu SMURD.

Descrierea obiectivului de investiție:

– reguli de zbor: VFR de zi și VFR de noapte, fără procedură de apropiere PinS;

– elicopter critic de proiectare: MI 17;

– tipul heliportului: de suprafață;

– structura platformei de aterizare: betonată;

– platforma de aterizare va avea formă pătrată cu dimensiunile în plan de 20 x 20 m;

– pe heliport nu va fi aterizat mai mult de un elicopter în același timp;

– heliportul nu va fi deschis traficului aerian internațional;

– pe heliport nu vor exista:

  • organe de trafic aerian;
  • depozit de carburant și posibilități de alimentare cu combustibil a elicopterelor;
  • hangar;
  • dispecer de sol.

– Se va amenaja o cale rutieră de acces la heliport.

– Se va realiza împrejmuirea amplasamentului, perimetral, cu un singur acces, atât rutier, cât și pietonal.

– Se va amenaja o parcare în suprafață de aproximativ 129,00 mp, racordată la drumul de acces proiectat, având aceeași structură rutieră cu a drumului.

– Se va realiza o cameră pentru personal, echipamente electrice și echipamente și o remiză pentru Unitatea Mobilă de Stingere a Incendiilor.

– Heliportul va fi dotat cu un indicator al direcției vântului, luminat.

– Heliportul va fi prevăzut cu marcaje și marcaje luminoase.

– Alimentarea cu energie electrică se face de la instalația electrică de 230 V.

– Se va realiza încă un circuit de alimentare a tabloului de comandă, independent, dintr-un generator independent, pentru situații de avarie și UPS.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Tradiție la Colegiul Militar ”Mihai Viteazul” din Alba Iulia. Ultimul apel de seară al promoției 2021

Publicat

Conform tradiției, miercuri 23 iunie 2021, de la ora 21:00, la Colegiul Național Militar ,,Mihai Viteazul” Alba Iulia se desfășoară ultimul apel al Promoției 2021 – „Regele Mihai I – 100”.

Ultimul apel de seară este un moment emoționant pentru absolvenți prin care aceștia își iau rămas bun de la cei patru ani de liceu, de la colegi, cadre didactice și militare, au transmis reprezentanții instituției de învățămînt.

”Apelul de seară este un moment din programul zilnic al elevilor de colegiu militar și se execută numeric, pe subunități, de către elevii gradați.

La terminarea numărătorii, aceștia raportează elevului plutonier adjutant efectivul prezent și absent. După apel elevii trec la activitățile din programul de seară.

Joi, 24 iunie 2021, începând cu ora 9:00 va avea loc ceremonialul prilejuit de absolvirea Promoției 70 „Regele Mihai I – 100” și încheierea studiilor anului școlar 2020 – 2021.

În cadrul festivității sunt incluse momentele specifice: acordarea premiilor de onoare, predarea-primirea cheii generațiilor, dezvelirea tabloului promoției a 70-a, ce poartă denumirea onorifică ,,Regele Mihai I – 100”, și un spectacol artistic susținut de către elevii de la cercurile artistice.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Momentul viiturii de pe râul Geoagiu. Imagini impresionante surprinse de un cetățean din Stremț

Publicat

Momentul viiturii de pe râul Goagiu, în zona comunei Stremț, a fost surprins miercuri de un cetățean al comunei Stremț.

Imaginile impresionante au fost postate pe contul acestuia de Facebook și arată cum, în doar câteva secunde, albia râului s-a umflat și au început să curgă din amonte lemne, gunoaie și tot ce a adunat apa în calea ei.

Miercuri, autoritățile au emis un COD ROSU de vreme rea, valabil în centrul și estul județului Alba.

Autoritățile anunțaseră ploi de 50-60 litri pe metrul pătrat, grindină de dimensiuni medii, vijelii, descărcări electrice.

VIDEO: Facebook, Dorel Lazăr

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate