Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Spitalul orășenesc din Ocna Mureș, reabilitat termic printr-o investiție de peste 5,7 milioane de lei


Publicat

Clădirea Spitalului orășenesc din Ocna Mureș va fi reabilitată termic și modernizată printr-o investiție de peste 5,7 milioane de lei, fără TVA.

Primăria Ocna Mureș a lansat marți, 22 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări și dotări pentru proiectul „Creșterea eficienței energetice în clădirea Spitalului orășenesc Ocna Mureș”.

Valoarea totală estimată este de 5.721.408,03 lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, clădirea realizată în 1984 are un regim de ocupare permanent 24 h din 24, 7 zile din 7, pe tot parcursul anului).

Conform contractutui de administrare nr. 16762/ 11.09.2015, s-a constituit dreptul de administrare al Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia asupra spațiilor aferente etajului 1 al clădirii Spitalului orășenesc Ocna Mureș, dată de la care aceste spații nu au beneficiat de finanțare publică. Conform HCL nr. 75/2011, două etaje ale Spitalului sunt administrate de Unitatea Medico-Socială, respectiv etajul 3 și etajul 4 și unele spații de la subsol (blocul alimentar, spălătoria, spațiul unde a funcționat morga, spațiul unde a funcționat atelierul electromecanic)

Descrierea lucrărilor incluse în soluția tehnică:

1. Lucrări de reabilitare termică a elementelor de anvelopare a clădirii

  • izolarea termică a fațadelor – parte opacă, a fațadei – parte vitrată
  • termo-hidroizolarea acoperișului de tip terasă
  • izolarea termică a pereților de la subsol pe fața interioară

2. Lucrări de reabilitare termică a sistemului de încălzire / sistemului de furnizare a apei de consum

  • înlocuirea cazanului din centrala termică proprie, corpurilor de încălzire cu radiatoare, instalației de distribuție a agentului termic pentru încălzire, instalației de distribuție a agentului termic pentru apa de consum

3. Instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei și/sau termice pentru consum propriu

  • instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei

4. Lucrări de reabilitare / modernizare a instalației de iluminat în clădire

  • reabilitarea instalației de iluminat
  • înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescente și incandescente

5. Reparația acoperișului de tip terasă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice (la nivelul terasei)

6. Demontarea instalațiilor și a echipamentelor montate aparent pe fațade/terasa clădirii precum și montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenție

7. Refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenție

8. Repararea trotuarelor de protecție, în scopul eliminării infiltrațiilor la infrastructura clădirii

9. Crearea de facilități / adaptarea infrastructurii pentru persoane cu dizabilități

  • realizarea unei rampe de acces în clădire
  • realizarea unui grup sanitar destinat persoanelor cu dizabilități

10. Procurarea și montarea lifturilor în cadrul unei clădiri prevăzute pentru proiectare cu lifturi

11. Lucrări specifice necesare obținerii avizului ISU

  • instalații de detectare, semnalizare și avertizare incendiu
  • refacere instalație existentă de hidranți interiori (în afară de etajul 1)

12. Reabilitarea / modernizarea instalației electrice, înlocuirea circuitelor electrice deteriorate sau subdimensionate

13. Lucrări de înlocuire a tâmplăriei interioare (uși de acces și ferestre)

14. Lucrări de modernizare a instalației de paratrăznet.

Lucrările propuse a se realiza în vederea creșterii eficienței enerqetice sunt:

Construcții:

  • izolarea termică a părții opace a fațadelor: montarea de sisteme compozite de izolare termică a fațadelor, parte opacă cu o grosime a termoizolației de 20 cm
  • izolarea termică a fațadei – parte vitrată: înlocuirea tâmplăriei exterioare existente cu tâmplărie termoizolantă
  • termoizolare planșeu peste ultimul nivel la partea superioară cu sistem compozit de 25 cm
  • izolarea termică a pereților e la subsol pe fața interioară, cu un sistem termoizolant realizat din plăci minerale cu o grosime de 10 cm

Instalații:

  • încălzire: înlocuirea cazanului din centrala termică proprie cu cazane în condensație cu funcționare pe gaze naturale combustibile, înlocuirea corpurilor de încălzit cu radiatoare din fontă dotate cu robinet retur, aerisitor, robinet de golire și robinet colțar reglaj tur cu cap termostatic, înlocuirea instalației de distribuție a agentului termic pentru încălzire, înlocuirea instalației de distribuție a agentului termic pentr apa caldă de consum
  • reabilitarea instalației de iluminat: înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescente și incandescente cu corpuri de iluminat de tip LED, cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață

Se propune instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei în scopul reducerii consumurilor energetice din surse convenționale și a emisiilor de gaze cu efect de seră și anume: instalarea unei centrale pe biomasă sub formă de peleți cu puterea minimă de 55 Kw și 22 de captatoare solare termice.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Recomandări ale specialiștilor pentru persoanele care s-au vaccinat anti-Covid. Ce trebuie să facă dacă resimt disconfort

Publicat

În contextul campaniilor de vaccinare anti-COVID-19 care se derulează în aproape toate ţările lumii, specialiştii oferă şi sfaturi utile pentru ca oamenii să ştie ce au de făcut după ce au fost vaccinaţi.

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă, pe site-ul său, ca persoanele care resimt durere sau disconfort după vaccin să discute cu medicul curant despre administrarea unui medicament fără prescripţie medicală, cum ar fi ibuprofen sau paracetamol.

De asemenea, pentru a reduce durerea şi disconfortul la locul administrării, poate fi aplicat un prosop curat, rece şi umed peste zonă. Este indicată folosirea sau efectuarea de exerciţii cu braţul.

Pentru a reduce disconfortul cauzat de febră, se recomandă consumul de lichide suficiente şi îmbrăcăminte lejeră.

Se impune apelarea medicului dacă roşeaţa sau sensibilitatea la locul administrării vaccinului creşte după 24 de ore şi dacă reacţiile adverse nu par să dispară după câteva zile.

De asemenea, Serviciul federal rus pentru supravegherea în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor Rospotrebnadzor recomandă ca cei cărora le-a fost administrat vaccinul să nu se expună la frig şi nici să se supraîncălzească, să evite stresul şi consumul de produse la care ştiu că au alergie, relatează TASS.

Academicianul Viktor Tutelian, consultant nutriţionist pe lângă Ministerul Sănătăţii rus, atenţionează să se evite timp de trei zile umezirea locului în care a fost injectat vaccinul, precum şi băile publice şi saunele. De asemenea, tot atâta timp ar trebui evitate activităţile fizice susţinute şi sportul.

Totodată, persoanele care au fost vaccinate împotriva COVID-19 ar trebui să acorde atenţie necesarului de vitamina D în organismul lor şi, dacă e nevoie, să elimine această deficienţă. Totodată, li se recomandă să consume alimente cu un conţinut ridicat de proteine. ‘Vaccinul se administrează pentru a stimula producerea de anticorpi specifici, iar anticorpii sunt structuri proteice. De aceea este mare nevoie de proteine, adică ouă, carne, peşte. Este important ca acestea să nu lipsească din alimentaţia zilnică’, explică Viktor Tutelian.

Întrucât alcoolul poate reduce sensibil imunitatea şi astfel poate face ca vaccinarea să fie ineficientă sau lipsită de sens, celor care se vaccinează li se recomandă să renunţe la consumul de băuturi alcoolice timp de trei zile după vaccinare.

Femeile şi tinerele sunt sfătuite să amâne cu două-trei luni după vaccin planificarea unei sarcini sau efectuarea unei ecografii. Sarcina este un factor de risc în cazul infectării cu SARS-CoV-2, conform experţilor ruşi. Sunt expuse unui risc ridicat în special femeile cu comorbidităţi.

Cu toate acestea, Ministerul Sănătăţii din Rusia – la fel ca instituţiile din domeniul sănătăţii din alte ţări – subliniază că riscurile în cazul vaccinării sunt mult mai mici decât posibilele consecinţe ale infectării cu SARS-CoV-2.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Voluntarii din Alba Iulia adună capace de plastic pentru cazuri medicale. Povestea unei campanii atipice

Publicat

Voluntarii din Alba Iulia s-au alăturat unei campanii naționale care presupune strângerea de capace de plastic, pentru cauze umanitare. 

Aceștia se organizează cu ajutorul grupului de Facebook ”Fapte bune din Alba”. Capacele strânse se adună la câteva magazine din oraș, care îi sprijină pe voluntari, lista lor fiind publică pe grupul respectiv.

Capacele sunt duse la Cluj, unde sunt preluate de Capace cu suflet și vândute, iar banii adunați din reciclarea lor sunt dublați de o persoană cu suflet mare, pe care inițiatorii campaniei o numesc ”îngerul sau păzitor” și care dorește să rămână anonimă.

Banii strânși sunt apoi donați spre diverse cazuri medicale.

  • Una dintre donațiile din anul 2020 a mers către Căsuța Blondie, un spațiu de tranzit realizat de Asociația Blondie, care oferă dreptul la viață și la dezvoltare copiilor bolnavi și singuri, celor care provin din familii cu probleme sociale, care au suferit intervenții chirurgicale complexe sau care au nevoie de un mediu atent controlat pentru o perioadă de timp, după externare.

Voluntarii strâng doar capace datorită raportului volum/greutate și a faptului că pot fi usor stocate și transportate față de alte tipuri de materiale reciclabile.

Sunt bune aproape orice de capace de plastic: de la PET-uri, sticle de lapte, iaurt, gel de duș, șampon, balsam, detergent de vase, stick-uri de lipici, tuburi de muștar, ketchup, de la borcanelele de plastic cu gumă de mestecat, de la borcanele de Nutella, de la cutiile de medicamente sau vitamine, capace de la spray-uri sau creme de față și de corp și multe altele.

Campania a început în 2013, la Cluj, iar treptat a prins amploare mare: se colecteaza acasă, la serviciu, la restaurante, la cafenele, la școli și la gradinițe și oriunde altundeva dorește lumea.

De atunci s-au strâns tone de capace, care au fost transformate în bani pentru cazuri speciale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sporuri de până la 7,5% din salariu pentru polițiști, cu impact bugetar de 119 milioane lei. Precizările ministrului de Interne

Publicat

Aproximativ 76.000 de angajați ai Poliției Române primesc din luna ianuarie sporul de titlu de specialist de clasă, care se calculează ca procent din salariul de bază și este acordat în trei trepte, de 2,5%, 5% și 7,5%.

Declarația a fost făcută de Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, pentru G4Media.ro

”Am ajuns la o soluție cu sindicatele încă din decembrie anul trecut, ceea ce înseamnă că acest spor a intrat în plată în ianuarie. Este un spor care exista în legislație, dar nu fusese acordat până acum, și noi am reușit să îl acordăm”, a spus Bode pentru G4Media.ro.

Acordarea sporului are un impact bugetar de 119 milioane de lei anual, potrivit ministrului de Interne.

El a mai spus că sindicatele din poliție, care au organizat proteste în care denunță înghețarea salariilor, ar trebui să îi informeze pe angajați despre noul spor plătit.

Mai multe sindicate ale poliției au protestat în ultimele două săptămâni, reclamând înghețarea salariilor la nivelul anului 2020, în contextul în care zeci de mii de angajați din sectorul privat fie și-au pierdut locul de muncă în pandemie, fie au veniturile scăzute.

sursă: g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concurs MAI: Peste 8000 de candidați au dat proba scrisă pentru a deveni ofițeri de poliție. Câte locuri sunt

Publicat

Peste 8.000 de candidați, subofițeri și agenți de poliție, au susținut proba scrisă pentru ocuparea a 1.317 posturi de ofițer/ofițer de poliție în Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Selecția s-a organizat pentru trecerea în corpul ofițerilor/ ofițerilor de poliție a maiștrilor militari/ subofițerilor/ agenților de poliție, a anunțat MAI, potrivit dcnews.ro.

Vezi și Ministrul de Interne: Peste 18.000 de candidaturi pentru 2.086 de locuri, la concursurile de trecere în corpul ofiţerilor

Având în vedere numărul mare de posturi scoase la concurs pentru trecerea agenților/subofițerilor în corpul ofițerilor, respectiv 2.086, s-a luat decizia susținerii probelor de concurs etapizat, începând cu 8 ianuarie, precizează MAI într-un comunicat de presă.

Dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne cărora le-a fost aprobată demararea procedurilor de concurs, un număr semnificativ de posturi pentru care s-a organizat concursuri a fost din cadrul Poliției Române (1.210), Jandarmeriei Române (220), Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (304), Poliției de Frontieră (147).

O pondere importantă a acestor posturi au avut-o cele din cadrul structurilor operative.

În situația posturilor din aceeași specialitate pentru care s-a organizat concurs,  au fost constituite comisii centrale de concurs, care au elaborat subiectele și grilele de corectare în mod centralizat, în condiții de confidențialitate, măsuri care au fost adoptate și în ceea ce privește distribuirea lor la nivelul unităților organizatoare.

Totodată, au fost dispuse măsuri care vizau identificarea și prevenirea unor situații de conflict de interese, în scopul evitării vicierii procedurilor de concurs și al asigurării tratamentului egal al candidaților, fără discriminări.

Conducerea ministerului a solicitat structurilor organizatoare să ia toate măsurile pentru desfășurarea concursurilor în cele mai bune condiții astfel încât să fie respectate atât regulile de protecție sanitară, cât și toate condițiile de legalitate. În acest context, inclusiv Corpul Național al Polițiștilor, Direcția Generală Anticorupție și Direcția Generală de Protecție Internă au acordat sprijin de specialitate pentru a garanta transparența și corectitudinea procedurilor de concurs.

La nivelul structurilor organizatoare, atât pe parcursul desfășurării probei scrise, cât și ulterior, nu au fost semnalate situații de nerespectare a procedurilor legale privind confidențialitatea subiectelor și a grilelor de corectare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate