Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Split TVA: Noul Formular 086. Cum se completează notificarea privind plata defalcată a TVA


Publicat

Ordinul preşedintelui ANAF, nr. 223/2018, ce prevede modificarea Formularului 086 – Notificare privind aplicarea/ renunțarea la aplicarea mecanismului de plată defalcată a TVA a fost publicat în Monitorul Oficial şi a intrat în vigoare din 2 februarie.

Formularul 086 se completează și se depune de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 316 din privind Codul fiscal, care optează pentru aplicarea mecanismului de plată defalcată sau notifică organului fiscal aplicarea acestui mecanism ori solicită renunțarea la aplicarea mecanismului de plată defalcată a TVA, conform OG nr. 23/2017.

Formularul se completează înscriindu-se cu majuscule, citeț, corect și complet toate datele prevăzute de acesta. Formularul se întocmește în două exemplare, din care:

un exemplar, semnat conform legii, se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunică prin poștă, cu confirmare de primire;

un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.

Noul model al formularului 086 conţine rubrici adecvate fiecărei situații în care persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA au obligația să transmită organului fiscal notificări privind aplicarea mecanismului de plată defalcată a TVA sau renunțarea la aplicarea acestui regim, luând în considerare modificările legislative aduse la sfârşitului anului trecut.

Din 1 ianuarie 2018, aplicarea Split TVA devine obligatorie doar pentru persoanele înregistrate în scopuri de TVA care înregistrează obligații fiscale restante reprezentând TVA peste un anumit cuantum sau se află sub incidența legislației naționale privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă. Celelalte persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA pot opta pentru plata defalcată a TVA, fiind obligate să notifice organul fiscal competent în acest sens.

De asemenea, s-a prevăzut, pentru persoanele înregistrate în scopuri de TVA care intră sub incidenţa legislaţiei privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, după 31 decembrie 2017, obligaţia de a notifica organului fiscal competent aplicarea plăţii defalcate a TVA, până la data de 1 a lunii următoare celei în care aceștia au intrat sub incidenţa legislaţiei privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă.

S-au stabilit și condițiile în care persoanele impozabile, care au aplicat mecanismul plății defalcate a TVA, fie opțional, fie în mod obligatoriu, pot renunța la aplicarea acestui mecanism.

În perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2017, persoanele impozabile care au optat pentru aplicarea Split TVA au utilizat formularul 086 aprobat prin OPANAF nr. 2743/2017.

Completarea formularului se face astfel:

Secțiunea I „Felul notificării”

Se bifează punctul 1 de către persoanele care optează pentru aplicarea mecanismului de plată defalcată a TVA, în conformitate cu art. 2 alin. (2) din ordonanță.

Se bifează punctul 2 de către persoanele înregistrate în scopuri de TVA care intră sub incidența legislației privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, după 31 decembrie 2017, în conformitate cu art. 2 alin. (6) din ordonanță .

Se bifează punctul 3 de către persoanele care solicită renunțarea la aplicarea mecanismului de plată defalcată a TVA, în conformitate cu art. 2 alin. (10)-(12) din ordonanță .

Secţiunea II „Date de identificare a persoanei impozabile”

Caseta „Denumire/Nume, prenume” se completează cu denumirea persoanei impozabile, respectiv a persoanei fizice, a grupului de persoane, a instituţiei publice, a persoanei juridice, precum şi a oricărei entități capabile să desfăşoare o activitate economică.

Caseta „Cod de înregistrare în scopuri de TVA ” se completează cu codul de înregistrate în scopuri de TVA atribuit potrivit art.316 din Codul fiscal, înscris în certificatul de înregistrare în scopuri de TVA.

Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.

Caseta „Domiciliul fiscal” se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al persoanei impozabile

Secţiunea III „Reprezentare prin împuternicit/reprezentant fiscal” se completează de către împuternicitul desemnat potrivit art.18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, înscriindu-se numărul şi data cu care împuternicitul a înregistrat actul de împuternicire, în original sau în copie legalizată, la organul fiscal sau de către reprezentantul fiscal desemnat în condiţiile legii.

Rândul „Nume, prenume/Denumire” – se completează cu datele privind numele şi prenumele sau denumirea împuternicitului/reprezentantului fiscal.

Rândul „Cod de identificare fiscală” se completează cu codul de identificare fiscală atribuit împuternicitului/reprezentantului fiscal.

Secţiunea IV „Opțiunea de aplicare a mecanismului de plată defalcată a TVA” se bifează de către persoanele impozabile care optează pentru aplicarea mecanismului de plată defalcată a TVA, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) din ordonanță și care au bifat punctul 1 de la Secțiunea 1.

Secțiunea V „Persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA care intră sub incidența legislației privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, după 31 decembrie 2017″ se bifează de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care intră sub incidența legislației privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, după 31 decembrie 2017 și care au obligația să notifice organului fiscal competent aplicarea plății defalcate a TVA, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (6) din ordonanță și care au bifat punctul 2 de la Secțiunea 1.

Notificarea se depune la organul fiscal competent până la data de 1 a lunii următoare celei în care persoana impozabilă a intrat sub incidenţa legislaţiei privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă.

Secțiunea VI „Renunțarea la aplicarea mecanismului de plată defalcată a TVA” se bifează de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care solicită renunțarea la aplicarea mecanismului de plată defalcată a TVA, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (10)-(12) din ordonanță și care au bifat punctul 3 de la Secțiunea 1.

Declară, pe propria răspundere, bifând căsuța corespunzătoare de la lit.a), persoana impozabilă care nu se află sub incidența legislației privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență la data depunerii notificării, care a optat pentru aplicarea mecanismului de plată defalcată a TVA potrivit art.2 alin.(2) din ordonanță și care renunță la aplicarea acestui mecanism potrivit art.2 alin.(10) din ordonanță. Astfel de persoane impozabile pot renunţa la aplicarea mecanismului plăţii defalcate a TVA la sfârşitul anului fiscal, dar nu mai devreme de un an de la data la care au fost înscrişi în Registrul persoanelor care aplică plata defalcată a TVA, dacă nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art.2 alin. (1) din ordonanță.

Declară, pe propria răspundere, bifând căsuța corespunzătoare de la lit.a), persoana impozabilă care nu se află sub incidența legislației privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență la data depunerii notificării, care a aplicat mecanismul de plată defalcată a TVA potrivit art.2 alin.(1) lit.a) sau b) din ordonanță întrucât a înregistrat obligații fiscale reprezentând TVA restante și care renunță la aplicarea acestui mecanism potrivit art.2 alin.(11) din ordonanță. Astfel de persoane impozabile pot renunţa la aplicarea mecanismului plăţii defalcate a TVA după o perioadă de minimum 6 luni de la data în care nu se mai află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art.2 alin. (1) din ordonanță.

Declară, pe propria răspundere, bifând căsuța corespunzătoare de la lit.b), persoana impozabilă care a ieșit de sub incidența legislației privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, care a aplicat mecanismul de plată defalcată a TVA potrivit art.2 alin.(1) lit.c) din ordonanță și care renunță la aplicarea acestui mecanism potrivit art.2 alin.(12) din ordonanță. Astfel de persoane impozabile pot renunţa la aplicarea mecanismului plăţii defalcate a TVA după ieşirea de sub incidenţa legislaţiei privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dacă nu se mai află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art.2 alin. (1) din ordonanță.

Vezi formularul: A1_086_Notificare

surse: anaf.ro, legestart.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

EXCLUSIV: Câte locuri LIBERE sunt în spitalele din județul Alba, pentru pacienții cu COVID-19. Date oficiale din 28 octombrie

Publicat

În județul Alba mai există 46 de paturi libere în spitale pentru pacienții COVID-19 și alte 3 paturi la ATI, la Spitalul Municipal Sebeș (Pediatrie). În total în județ sunt 258 de asemenea locuri, în condițiile în care vorbim de peste 2.700 de cazuri active.

Informații de mai jos sunt oficiale și au fost obținute de Alba24, în baza legii 544/2001, privind liberul acces la informații publice. Datele sunt valabile în data de 28 octombrie 2020. 

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia are în total 55 de paturi alocate COVID, dintre care 10 la Terapie Intensivă. Toate aceste paturi sunt în prezent ocupate.

Spitalul Municipial Aiud are 39 de paturi (0 la ATI) din care 22 sunt libere.

Spitalul Municipal Blaj are 46 de locuri pentru pacienții COVID-19, dintre care 8 sunt libere.

Spitalul Municipal Sebeș are 42 de locuri în total, alocate pacienților COVID. În afară de Spitalul Județean Alba, unitatea medicală din Sebeș este singura care mai are paturi la ATI, în cadrul secției de Pediatrie. Este vorba despre 3 locuri care sunt în prezent libere. De asemenea, spitalul mai are alte 7 locuri libere pentru pacienți cu coronavirus.

Spitalul Orășenesc Abrud are în total 30 de locuri, dintre care 6 sunt libere. Spitalul din orașul vecin, Câmpeni, nu are pacienți COVID (nici cel de boli cronice).

Spitalul Orășenesc Cugir are 18 locuri alocate, dintre care doar 2 mai sunt libere.

Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud are 28 de locuri pentru pacienții COVID. Doar un singur loc mai este liber la această unitate.

Marți, situația era aceasta:

Numărul total de îmbolnăviri de la începutul pandemiei era în județ de 4385.

1.545 persoane au fost declarate vindecate și s-au înregistrat 129 decese.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Restricții pe autostrada A1 Sebeș – Deva. Se fac lucrări de reparații la carosabil. Atenționări pentru șoferi

Publicat

asfalt

Centrul InfoTrafic din Inspectoratul General al Poliției Române informează că, astăzi, până la ora 16.00, pe autostrada A1 Sibiu – Deva, sunt restricții de circulație.

Pe A1 Sebeș-Deva, între kilometrii 342+200 de metri – 342+900 de metri, pe raza localității Orăștie, județul Hunedoara, pe sensul de deplasare către Sibiu (Sebeș), este restricționată a doua bandă pentru a permite efectuarea unor lucrări de reparații la partea carosabilă.

Conducătorii auto sunt sfătuiți să respecte semnificația semnalizării instituite temporar, circulând cu viteza adaptată condițiilor de trafic și de drum, avertizează Poliția.

sursă: politiaromana.ro

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ADR Centru: „Azi, la școala online, vorbim despre Europa”. Competiție cu premii pentru cadrele didactice din Regiunea Centru

Publicat

”Să vorbim despre Europa” este o activitate online dedicată cadrelor didactice din Regiunea Centru, propusă de Centrul Europe Direct Regiunea Centru, alături de structura gazdă, Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru și partenerii din acest proiect. ”Vorbind despre Europa”, prin acest proiect finanțat de Uniunea Europeană, Europe Direct Regiunea Centru își propune să susțină în primul rând cadrele didactice – și în subsidiar elevii – prin acordarea unor premii ce constau în echipamente IT sau vouchere valorice, pe baza cărora dascălii să poată pregăti lecțiile online mult mai ușor și care să crească vizibilitatea informațiilor predate la cursuri. Activitatea este dedicată cadrelor didactice din unitățile de învățământ din Regiunea Centru, iar de aceasta vor beneficia elevii din toate cele șase județe ale Regiunii, accesând mai ușor informațiile furnizate de profesori.

Pentru învățământul românesc, predarea on-line impusă de aceste vremuri pandemice, a venit cu foarte multe provocări. Sunt cerințe de adaptare a lecțiilor pentru un mediu unde nu se mai poate capta și coordona prea ușor atenția copiilor, de adaptare a timpului și resurselor logistice ale părinților la cerințele școlii, de adaptare a copiilor la clase și acomodarea cu prezența virtuală, de adaptare la informații văzute pe un ecran, în lipsa totală a interacțiunii din clasă. Practic, acum toată lumea vorbește în fața unui ecran, iar imaginea, conexiunea la internet, sunetul, sunt resurse foarte importante, calitatea lor putând altera informațiile, afecta atenția și întregul proces de predare-educare-învățare. Atât profesorii, cât și elevii și părinții, au nevoie de reguli clare, de suport din partea autorităților și solidaritate socială dar, mai ales, de voința și dorința de schimbare a celor implicați, pentru a putea desfășura ore online cu un fond consistent în noțiuni transmise și dobândite.

”Există o teamă generalizată a tuturor celor implicați referitoare la viitorul acestor generații, care acum trebuie să își asume și mai mult responsabilitatea studiului individual. Suntem de acord cu profesorii: niciodată clasa online nu va lua locul unei clase din școală, unde elevii stau în bănci și pot discuta direct cu dascălii. Munca online consumă altfel de energie și timp, iar satisfacțiile nu sunt aceleași, lipsesc sentimentele și reacțiile elevilor. Însă, adaptarea eficientă la această situație va lăsa în urmă mai multă maturitate, adaptare la nou și probleme, modernizare, fiind astfel pentru fiecare dintre noi o lecție. Până la urmă, ar fi bine să fim conștienți că în 10 ani vor exista meserii despre care acum nici măcar nu se vorbește, bazate pe aceste interacțiuni tot mai frecvente în mediul virtual. Există resurse online și platforme, instrumente educaționale, iar profesorii trebuie să facă eforturi de a lucra alături de copii, de a propune metode și exerciții care să-i provoace. Dorim să venim în sprijinul lor, prin această activitate online, oferind un sprijin pentru cel puțin 10 cadre care au nevoie de echipamente mai bune, iar la cerere le putem oferi și suportul echipei noastre”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

În mediul online lecțiile trebuie pregătite cu mare atenție, materialele la fel, iar a da un feedback constructiv este obligatoriu. Online-ul este un mediu nou, mai ales pentru profesori, iar studiul individual și implicarea la cursuri este o provocare pentru tineri. Se pare că a venit vremea ca profesorii să fie învățați de elevi, cum să utilizeze aplicațiile, pentru a putea utiliza corespunzător noile mijloace tehnologice, folosite la predarea lecțiilor. Mediul online impune trecerea de la predarea prin expunere, sau, mai rău, dictare, la adaptarea informațiilor prin utilizarea de aplicații. Astfel, exercițiile cu manualele clasice se transformă în prezentarea de informații succinte, care trebuie să aibă esență atrăgătoare. Pentru un format interactiv al lecțiilor, care să fie plăcute și interesante pentru copii, devine esențială utilizarea echipamentelor IT. În același timp, nu se poate preda și învăța online fără abilități tehnologice, adică abilități informatice de bază, fără abilitatea de a lucra cu aplicații software, sau abilitatea de căutare  pe internet, respectiv fără competențe pentru predarea asincron/sincron. Nu în ultimul rând, sunt foarte importante competențele de comunicare online: familiarizare cu platformele de comunicare și respectarea regulilor de comunicare online, pentru a se asigura legătura cu toți beneficiarii și partenerii actului educațional. Centrul Europe Direct Regiunea Centru vine în sprijinul profesorilor, în primul rând prin oferirea de materiale informative și prin suport de specialitate, dacă au nevoie. Iar acest concurs permite și oferirea unor instrumente utile: tablete simple sau grafice, camere video și microfoane, în funcție de nevoile lor.

Acum, online-ul impune păstrarea unui echilibru. Copiii au nevoie să fie în contact cu cineva și profesorul/dascălul își asumă acest rol pe parcursul predării online, dând astfel dovadă și de solidaritate și empatie. Sarcinile de lucru, proiectele individuale sau în grupuri, concursurile și jocurile sunt metode care acum susțin o mai bună înțelegere a noțiunilor predate și o implicare mai mare a elevilor.

Informații background competiție:

Perioadă derulare – 28.10.2020 – 4.12.2020.

Cine se poate înscrie: Competiția este dedicată cadrelor didactice din Regiunea Centru, respectiv din județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu.

Ce activități trebuie realizate: Profesorii trebuie să susțină o lecție pe teme europene, pornind de la informațiile puse la dispoziție de Centrul Europe Direct Regiunea Centru. Dacă dascălii doresc ca la respectiva lecție să participe și reprezentanții organizatorului, vor preciza într-un e-mail, transmis cu informațiile necesare, precizate mai jos. La finalul orei, elevii vor primi un link pentru un chestionar la care să răspundă, pe câteva noțiuni despre UE, dar și un feed-back despre felul în care percep educația online. Pentru a se înscrie în competiție – fără participarea reprezentanților Europe Direct Regiunea Centru – profesorii transmit un link, un scurt video sau două trei imagini cu elevii din cadrul orei respective, precum și o scurtă descriere a principalelor subiecte dezbătute și reacții ale copiilor.

Cum se pot înscrie profesorii: Pe adresa de e-mail europedirect@adrcentru.ro dascălii vor transmite o notificare cu nume, clasa la care predau, data programată pentru lecția pe teme europene, precum și, dacă consideră necesar, solicitarea de participare a reprezentanților Centrului. După realizarea lecției, se vor transmite imaginile și scurta descriere solicită la punctul anterior.

Regulamentul și anexele competiției pot fi consultate aici: Regulament Concurs profesori

Anexa 1Tematica europeană și resurse de documentare.

Anexa 2Ghid Conduită cursuri online, elaborat de Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noile reguli pentru tratarea pacienților cu COVID. UPU va face teste rapide iar unii pacienți vor fi consultați telefonic

Publicat

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a aprobat ordinul prin care pacienții cu COVID-19 fără simptome sau cu forme ușoare nu vor mai fi internați, ci vor fi izolați la domiciliu, fiind monitorizați de la distanță de medicii de familie.

În plus, potrivit ordinului publicat în Monitorul Oficial, pentru a reduce aglomerația de la unitățile de primiri urgențe, spitalele vor folosi și teste rapide pentru depistarea virusului, iar pacienții declarați vindecați nu vor mai fi testați timp de 3 luni, scrie G4Media.

Pacienții monitorizați la domiciliu vor fi declarați vindecați după 14 zile, fără un al doilea test, și își vor putea relua activitățile obișnuite, cu purtarea măștii pentru încă 10 zile.

Acești pacienți, care nu vor mai ajunge în spitale decât în cazul înrăutățirii stării de sănătate sau dacă au factori de risc de agravare a bolii, nu vor fi evaluați prin analize de laborator sau radiografie pulmonară.

  • „Pentru triajul simptomaticilor, conform definiției de caz, în UPU/CPU, având în vedere necesitatea de a descongestiona cât mai rapid, dar în siguranță, aceste zone se pot utiliza teste de detecție a antigenelor SARS-CoV-2. Concomitent cu testul rapid se va face și recoltare pentru RT-PCR.
  • Pacienții cu rezultat pozitiv la testul rapid vor fi izolați imediat în zonele Covid; pacienții cu rezultat negativ la testul rapid vor fi menținuți în zona-tampon dacă prezintă simptome care necesită spitalizare; dacă nu necesită spitalizare, acești pacienți vor fi lăsați la domiciliu până la primirea rezultatului RT-PCR. Pentru asimptomatici nu se recomandă la acest moment utilizarea testelor rapide” – ordinul aprobat de Tătaru.

După 14 zile de la data recoltării primului test pozitiv, pentru pacienții declarați vindecați de COVID-19, la reintrarea în colectivitate (loc de muncă, unitate de învățământ etc.) nu este necesar aviz epidemiologic și nici solicitarea unui test negativ pentru ARN SARS-CoV-2, precizează ordinul.

Citește știrea completă pe G4Media.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate