Actualitate
Start-up Nation 2017: Maximum 5%, dobânda la creditul-punte acceptată de stat pentru viitoarea bancă parteneră
Antreprenorii care vor lua credite-punte pentru acoperirea cheltuielilor din programul Start-up Nation până la decontare vor plăti viitoarei bănci partenere o dobândă de maximum 5% pe an, susține marți Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.
Pe site-ul programelor naționale pentru IMM-uri, ministerul precizează:
„Pentru a veni în sprijinul aplicanților care vor folosi în cadrul programului instrumentul de credit punte acordat de instituția de credit parteneră ce va fi selectată imediat după deschiderea aplicației de înscriere, va comunicăm următoarele:
- Dobânda estimată la valoarea creditului punte va fi de maxim 5%;
- Comisionul de garantare anual aferent creditului punte va fi de maxim 3,8% din valoarea garantată iar plafonul de garantare este de 80% din valoarea creditului”.
Reamintim că pe 15 iunie urmează să se deschidă, timp de o lună, aplicația de înscriere on-line a firmelor noi pentru a fi selectate în Programul Start-up Nation, prin care statul vrea să acorde fonduri nerambursabile de până la 200.000 RON pentru investiții.
În acest program, ministerul vrea să selecteze și o bancă parteneră care să acorde credite-punte cu dobânzi mai avantajoase decât cele obișnuite de pe piața. Cu aceste credite-punte, beneficiarii care nu dispun de lichidități ar putea să-și plătească furnizorii de echipamente care nu acceptă plăți amânate, iar apoi, banca să primească rambursările de la stat în contul beneficiarului.
Pe lângă dobânda la bancă și comisionul la fondul de garantare, beneficiarii ar trebui să țină cont și de comisoane către bancă, pe care acum ministerul nu le-a menționat. Anul trecut, băncile partenere în programele de sprijin pentru startupuri au perceput comisoane de maximum 2 – 2,5% din valoarea creditului, în condițiile în care perioada de creditare era de 60 de zile.
În schema de minimis Startup Nation 2017 se prevăd printre cheltuielile eligibile (care pot fi decontate de stat): „cheltuieli financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului”.
Decontarea acestor cheltuieli se face numai pe bază de cerere de rambursare pentru valoarea cheltuielilor financiare de după momentul semnării acordului de finanțare, pentru perioada de implementare.
sursa: startupcafe.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News