Actualitate
STUDIU: Ce vor tinerii de la jobul ideal și ce îi determină să plece de la un loc de muncă
Când se raportează la locul de muncă actual, tinerii consideră că se implică în ceea ce fac, contribuie la bunul mers al companiei, departamentului în care lucrează, fac tot ceea ce pot, însă simt că nu sunt apreciați suficient de șefi, nu li se oferă suficient feedback, arată un studiu realizat de EXACT Cercetare și Consultanță și WaveTreeZero.
Când se raportează la ei ca angajați, tinerii (generația millennials – vârste între 15-34 de ani) pun de asemenea, foarte mult accentul pe beneficiile ce țin de creștere și dezvoltare lor ca resurse umane, chiar dacă cele materiale sunt încă principalele lucruri la care se uită.
Chiar dacă atunci când vorbesc de aspecte legate de locul de muncă ideal, salariul este considerat important de către 40% dintre tineri, următoarele beneficii pe care le caută sunt în jurul păstrării echilibrului în viață și a mediului de lucru bun:
– caută îmbinarea dezvoltării profesionale cu cea personală la un job (33%)
– echilibru viața profesională – carieră (31%)
– mediu de lucru plăcut (28%) și dinamic (22%) și de asemenea
– o relație bună cu colegii (18%).
„Așadar, locul de muncă ideal pentru tinerii români reprezintă un loc de învățare în care simt că se pot dezvolta fără să le fie afectat timpul liber, un loc ce le permite să delimiteze viața personală de muncă, un mediu placut, dinamic unde au o relaționare bună cu colegii. Dinamic înseamnă inclusiv faptul că nu trebuie să se mai simtă fortați să fie legați de un birou ca spațiu fizic și de un timing <de stat la birou>. Generația aceasta lucrează în medie mai multe ore pe zi decât generația de peste 35+, făcându-și jobul și în afara biroului, după program, cu ajutorul tehnologiei care le facilitează această mobilitate”, declara Lăcrămioara Loghin, Managing Director la Exact.
Când se raportează la companiile din România, evaluează mai degrabă pozitiv interesul pe care acestea îl manifestă pentru dezvoltarea profesională a angajaților tinerii consideră:
– că li se ofera sprijin pentru îmbunătățirea abilităților de ocupare a unei funcții de conducere în compania în care lucrează (32% de acord vs. 23% dezacord)
– că angajații tineri sunt încurajați activ să se dezvolte pentru a ocupa funcții de conducere (33% de acord vs. 19% dezacord).
Și totuși, referitor la companiile din România, tinerii 15-34 de ani consideră că acestea sunt concentrate exclusiv pe agenda proprie și nu se gândesc la binele societății (46% de acord vs. 14% dezacord) și de asemenea, că nu au niciun scop în afara aceluia de a face bani (56 % de acord vs. 10% dezacord).
Chiar dacă sunt companii care se gândesc și la aducerea unor beneficii comunității în care activează (23% acord vs. 18% dezacord), acest comportament nu este încă în concordanță cu așteptările lor de a vedea companii private, branduri implicate în acțiuni societale, care contribuie la ameliorarea anumitor probleme sociale ale comunității în care activează.
Dacă pentru românii 15-60 de ani, calitatea produselor și serviciilor influențeaza cel mai mult succesul unei companii (peste o treime punând pe primul loc acest criteriu), pentru generația tânără, 15-34 de ani, satisfacția printre angajați are o importanță la fel de mare: 28% consideră acesta un influențator important al succesului unei companii, urmat de calitatea/fiabilitatea produselor și serviciilor cu 27%. Tot în rândul tinerilor crește importanța grijei și a focusului pe client, 14% considerând serviciile de client service importante pentru bunul mers al companiei. Așadar, se pune din ce în ce mai mult accentul în cazul milenarilor (15-34 de ani) pe grija pentru relațiile umane într-un business: fie că este vorba de personalul angajat, fie că este vorba de relațiile cu clienții companiei.
Datele au fost obținute folosind un mix de metodologii de cercetare: un studiu calitativ de tip comunitate online în care însuși respondenții au identificat beneficiile pe care le care le caută la jobul ideal și apoi au fost măsurate într-un studiu cantitativ pentru identificarea celor mai importante dintre ele. Studiul cantitativ online realizat în luna februarie 2017, pe un eșantion de 200 de respondenți, 15-34 de ani din mediul urban.
sursa: startupcafe.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News