Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Super-performanță a unui ciclist din Alba Iulia. A câștigat un concurs de ultra anduranță, după 588 de km parcurși, în Ungaria


Publicat

Performanță extraordinară pentru un tânăr ciclist albaiulian. Almond Edgar Chismorie, membru al grupului de prieteni pasionați de mersul pe bicicletă „Bicheru Cycling”, a câștigat concursul de ultra anduranță Five Peaks 500 desfășurat în Ungaria. După  52 de ore și 34 de minute, timp în care a dormit doar 7 ore, acesta a terminat pe primul loc traseul de 588 de kilometri, cu o diferență de nivel de peste 9.700 de metri.

La startul concursului s-au prezentat 75 de concurenți, dintre care 55 (din 12 țări) au terminat cursa. Five Peaks 500 a reprezentat un adevărat tur de aventură, de la Budapesta la Tokaj, prin cele mai înalte puncte ale Ungariei, pe drumuri de pietriș și asfalt. 

Almond Edgar Chismorie a povestit, pe site-ul bicheru-cycling.ro, cum a decurs aventura:

Ideea de a participa la un concurs de ultra anduranță a venit acum câteva luni, după câțiva ani de participări la curse de șosea, parcă a venit timpul să schimb direcția și pregătirea pentru turele mai lungi. Am ales cursa Five Peaks  500 cu plecare din Budapesta, datorită unui format atractiv: o cursă de bikepacking desfășurată pe mai multe zile.

Cu motivația ridicată dar cu o formă slabă din cauza lipsei de antrenament m-am pornit la drum, un drum lung datorită schimbării a mai multor trenuri și autocare.

Startul prea matinal la ora 6 și am pornit în prima zi pe dealurile din nordul Budapestei, drumurile erau în mare parte drumuri neasfaltate, într-o stare destul de proastă. Am reușit să merg primele două ore cu grupul de frunte, după aceea ceilalți au luat o pauză, eu am ales să continui, având ca obiectiv prinderea unui feribot peste Dunăre la ora 9:45. Mai aveam puțini kilometrii până la obiectiv, când pe o coborâre, undeva la 60 km/h dintr-un viraj, un șofer britanic în vârstă îmi taie fața pe contrasens, am fost foarte aproape de un inpact urât, reușind să evit în ultimul moment situația. Ajuns la feribot priveam cu dezamăgire cum el părasea malul sudic al Dunării și eu nu eram în el „If that ferry leaves the ground and you`re not with him, you`ll regret it. Maybe not today, maybe not tomorrow, but soon and for the rest of your life.„

După patru ore intense, avantajul meu s-a dus, fiind nevoit să mai aștept încă o oră următorul feribot. Odată ajuns pe celalălat mal al Dunării cursa a reînceput, de data asta cu un grup de vreo 12 oameni. Pe urcarea spre primul Checkpoint (la 100km) am reușit să mă desprind de ceilalți, dar am fost prins de alți doi sportivi pe final, ajungând al 3-lea. După un gulaș bine plasat am repornit la drum, alături de alți 4 băieți. Spre al doilea Checkpoint (180km) am atacat încă odată, mi-am dorit foarte mult măcar la un CP să ajung  primul. Am reușit, în vârful dealului am fost primul, dar am consumat multă energie, fapt care avea să mă coste mai târziu. Au urmat 50km valonați spre pensiunea unde aveam cazarea, ultima oră ne-a prins noaptea pe drumuri pline de rădăcini prin pădure, unde mă chinuiam cu farul să văd pe unde merg. Am terminat prima zi la ora 22, după 235km și 16 ore.

A doua zi a început destul de târziu, după un somn lung,  cu o durere de genuchi, care avea să mă însoțească până la sfârșit. O lungă urcare ne-a dus pe cel de-al treilea Checkpoint (256km) aflat în Munții Matra. Oboseală a început să își spună cuvântul în drum spre al patrulea Checkpoint (370km) , pe drumuri de pământ prin frumoase rezervații naturale, la al patrulea CP am ajuns la apus în a treia poziție. Odată cu căderea serii, grupul de frunte din care făceam parte a ales să rămână la o pensiune undeva la 410km. Pentru a mai avea o șansă la victoria finală, am ales să mai continui de unul singur 3 ore prin întuneric, prima experiență de genul, a fost ceva minunat, o liniște deplină pe drumuri puțin circulate. Am ajuns la o cazare, destul de târziu, nu mai erau camere, e timpul să îmi activez modul bikepacking – hamacul. Au urmat cele mai urâte 4 ore, nu am fost deloc pregătit să dorm sub cerul liber, am înghețat rău de tot, în timp ce durerea de genunchi era tot mai puternică. La ora 4 dimineața am realizat că nu am închis nici un ochi și că e mai bine să mă mișc decât să pierd timpul înghețând. Am pornit prin ceață cu obiectivul de a ajunge la ultimul Checkpoint (535km) undeva în jur de 8:30 cu jumătate de oră înainte să se deschidă, pentru a avea timp de un mic dejun și câteva reglaje la bicicletă înainte de finalul rapid al cursei. După 80km matinali am ajuns în timpul dorit în vârful ultimei urcări, al cincelea CP. Sus am avut supriza să nu găsesc pe nimeni, s-a făcut ora nouă când trebuia să primesc ultima ștampilă și să pornesc spre finalul din Tokaji, dar nici un organizator de găsit. La 9:10 apar și organizatorii, odată cu ei și un alt concurent. Primesc ștampila și pornesc, supriză un ceh a ajuns și el în vârf. Mai aveam 45km până la final și parcă cursa a reînceput, eram trei oameni în cursa pentru primul loc. Am pierdut ceva timp cu navigarea pe coborâre, dar am riscat foarte mult în viraje pentru a îmi păstra avantajul. Pe porțiunea plată pedalam aproape de pulsul maxim, după o noapte nedormită, o plăcere mai ales că genunchiul nu mai coopera deloc, se umflase destul de tare și simțeam ceva ligamente care se mișcau pe acolo. M-am întors și am avut parte de un sentiment puternic de spaimă când l-am văzut pe sportivul ceh apropindu-se la sub 500m de mine. Am avut noroc cu buna navigare, nu am greșit drumul în numeroasele intersecții. Odată ajuns pe un drum foarte circulat am și intrat în Tokaji, mă strecuram printre mașinii, riscam în intersecții, orice să nu pierd firavul avantaj.

Finish-ul în față, nimeni în spate, am reușit. Emoții puternice în fața a celei mai importante reușite din scurta carieră, udată corespunzător cu un vin de Tokaji.

Am încălecat pe șa, m-am suit în tren și asta a fost povestea mea.

Câteva date statistice despre succesul la Five Peaks  500:

  • 588 – numărul de kilometrii parcurși
  • 52 ore 34 minute – timpul necesar (din care 7 ore dormite)
  • 9740 metrii – diferența de nivel (puțin peste un vf. Everest)
  • 75 concurenți la start, au terminat 54 din 12 țări

În spatele reușitelor micilor sportivi stau marii oameni – mulțumesc băieților de la Alba Sport Vision pentru că au crezut în mine și tot odată echipei Bicheru Cycling”, a scris Eduard Chismorie.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Grindină și ploaie torențială la Răhău. SVSU a intervenit pentru a scoate apa din gospodăriile oamenilor

Publicat

Luni seara a fost ploaie torențială însoțită de grindină, la Răhău – Sebeș.

Potrivit reprezentanților Primăriei, apa a intrat și în curțile oamenilor, astfel încât voluntarii de la SVSU au intervenit unde a fost nevoie.

Județul Alba s-a aflat sub Cod Portocaliu de furtună, însă nu și zona Alba Iulia – Sebeș, chiar dacă aici a plouat torențial, luni seara.

La Răhău, grindina ar fi făcut și pagube în gospodăriile oamenilor.

sursă foto: Facebook (Dorin Nistor)

 

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

UPDATE FOTO: ACCIDENT MORTAL în Lunca Mureșului. Un bărbat a murit prins sub un tractor care s-a răsturnat

Publicat

Un bărbat de aproximativ 43 de ani a murit, luni seara, după ce un tractor s-a răsturnat, în Lunca Mureșului. A rămas prins sub utilaj, iar forțele de intervenție au constatat decesul, bărbatul având leziuni incompatibile cu viața.

UPDATE 1, ora 21.42: Bărbatul, de aproximativ 43 de ani, nu a mai putut fi salvat. Avea leziuni incompatibile cu viața, transmite ISU Alba. Acesta a fost scos de localnici, înainte să ajungă forțele de intervenție, de sub tractorul ce era răsturnat într-un șanț colector.

Știrea inițială

O persoană a fost rănită într-un accident de tractor, la Lunca Mureșului, luni seara.

Din primele date, potrivit ISU Alba, aceasta este prinsă sub utilaj.

La fața locului s-au deplasat echipaje ISU (Detașamentul Aiud) cu modul de descarcerare și de la Ambulanță (SAJ Alba).

UPDATE: Potrivit ISU Alba, este vorba despre un bărbat, care ar fi rănit grav.

sursă foto: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

LISTA actualizată a țărilor ”zonă verde” pentru care nu este nevoie de carantină sau izolare, la sosirea în România

Publicat

vama

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat luni  Hotărârea nr. 34 privind stabilirea listei țărilor membre U.E și ale Spațiului Economic European și a listei țărilor terțe pentru care nu se aplică recomandarea de instituire a măsurii de izolare/carantină asupra persoanelor care sosesc din acestea în România.

Statele care sunt exceptate de la recomandarea măsurii de izolare/carantină sunt stabilite în funcție de rata cumulată de incidență a cazurilor noi de îmbolnăvire din ultimele 14 zile raportată la 100.000 de locuitori, potrivit Grupului de Comunicare Strategică.

Zborurile suspendate către și dinspre statele aflate pe listele anexate Hotărârii nr. 34 se reiau începând cu data de 7 iulie.

LISTA țărilor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European pentru care nu se recomandă intrarea în izolare/carantină a persoanelor (asimptomatice) care sosesc în România din acestea:

1. BULGARIA

2. MONACO

3. CROAȚIA

4. REGATUL UNIT AL MARII BRITANII ȘI AL IRLANDEI DE NORD

5. CEHIA

6. POLONIA

7. AUSTRIA

8. ISLANDA

9. ELVEȚIA

10. SPANIA

11. FRANȚA

12. BELGIA

13. GERMANIA

14. SLOVENIA

15. DANEMARCA

16. ȚĂRILE DE JOS

17. ITALIA

18. NORVEGIA

19. SLOVACIA

20. IRLANDA

21. LIECHTENSTEIN

22. GRECIA

23. CIPRU

24. FINLANDA

25. MALTA

26. LITUANIA

27. UNGARIA

28. ESTONIA

29. LETONIA

30. ANDORRA

31. INSULELE FEROE

32. VATICAN

Lista țărilor terțe pentru care nu se recomandă intrarea în izolare/carantină a persoanelor (asimptomatice) care sosesc în România din acestea

1. CANADA

2. MAROC

3. ALGERIA

4. AUSTRALIA

5. RWANDA

6. URUGUAY

7. JAPONIA

8. COREEA DE SUD

9. GEORGIA

10. NOUA ZEELANDĂ

11. TUNISIA

12. THAILANDA

surse: Grupul de Comunicare Strategică, cnscbt.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șoferii vor putea compara ofertele RCA pe o platformă online oficială, pentru a alege cea mai potrivită asigurare

Publicat

Prețurile RCA vor putea fi comparate în curând printr-o platformă online oficială cu toate ofertele din piață, gestionată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), a anunțat luni asociația. Noul instrument de informare va furniza nivelul estimativ al primelor de asigurare RCA la oricare dintre asigurătorii autorizați care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României.

În piață sunt mai multe platforme online de comparare a ofertelor RCA, dar surse din industrie spun că aceste instrumente private nu ar afișa toate informațiile privind ofertele existente.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) a anunțat luni că a consultat de curând atât Autoritatea de Supraveghere Financiară, cât și Consiliul Concurenței și va proceda la operaționalizarea unui sistem de informare a consumatorilor de asigurări RCA cu privire la nivelul estimativ al primelor de asigurare RCA la oricare dintre asigurătorii autorizați care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României.

Prin intermediul acestui nou instrument, asigurații vor putea obține on-line informații privind prețul poliței RCA, având, în același timp, siguranța respectării legislației în vigoare și criteriile de securitate a informațiilor.

„Am pornit de la constatarea că, în prezent, la stabilirea primei de asigurare RCA, riscurile luate în considerare pot fi destul de segmentate, iar informațiile publice nu sunt întotdeauna disponibile în mod transparent pentru un potențial asigurat. Astfel, diferențele de primă pot fi înțelese mai greu, uneori, nu numai de la o persoană la alta, ci și în cazul în care o persoană deține mai multe autovehicule cu caracteristici diferite. Un comparator de asigurări RCA reprezintă o soluție pentru o mai ușoară, corectă și completă informare a consumatorilor de asigurări RCA”, a declarat Mădălin Roșu, Președintele BAAR.

Scopul acestui comparator este acela de a veni în sprijinul consumatorilor, prin facilitarea accesului acestora la informații corecte și obiective.

În comunicatul transmis luni, 6 iulie, BAAR mai spune că „stabilirea prețului poliței RCA depinde de o multitudine de factori, dintre care amintim doar câțiva, cum ar fi: clasa de bonus/malus (istoricul daunalității) în care se încadrează persoana respectivă, vârsta acesteia, capacitatea cilindrică a vehiculului. Toți acești parametri vor fi luați în calcul la implementarea proiectului, astfel încât, prima de asigurare afișată prin intermediul comparatorului RCA să fie aceea la care persoana interesată ar putea încheia polița RCA cu un anumit asigurător”.

Pentru a respecta legislația GDPR în vigoare, în cadrul comparatorului RCA, datele de identificare ale persoanei vor fi protejate printr-un sistem criptat, care asigură confidențialitatea informațiilor. BAAR precizează că această inițiativă nu intră în contradicție cu principiile Directivei Europene privind distribuția in asigurări așa cum acestea sunt transpuse în legislația românească, comparatorul RCA neavând scop comercial, ci doar de informare, oferind posibilitatea consumatorilor de a “compara produse de asigurare RCA disponibile pe piață”. Totodată, modul de funcționare al comparatorului și mijloacele tehnice de securitate vor asigura respectarea principiilor și regulilor de concurență privind schimbul de informații.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) este o asociatie profesională care are ca membri toate societățile de asigurare autorizate să practice, pe teritoriul României, asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și de tramvaie (RCA).

sursa: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate