Eveniment
Taximetriștii din Alba Iulia, REVOLTĂ împotriva șoferilor de la Bolt: Acuzații de concurență neloială
Taximetriștii din Alba Iulia au început să se revolte față de sistemul de ride-sharing, Bolt, care funcționează în oraș de câteva luni. A fost doar o chestiune de timp, până când taximetriștii au început să aibă comenzi mai puține și automat pierderi financiare de când a apărut o alternativă în oraș la sistemul de taxi.
Pe lângă aplicația Bolt, prezentă deja în oraș, o altă companie puternică de ride-shareing va ajunge în Alba Iulia, de la începutul lunii mai.
Este vorba despre Uber.
Puși în fața unei concurențe care nu este constrânsă de un număr maxim de mașini care pot face curse, taximetriștii din oraș încep să se revolte. La nivel național, conflictul dintre șoferii de taxi și cei de ride-sharing, este deja cunoscut, și nu de puține ori s-a ajuns la adevărate scandaluri între aceștia sau chiar procese în instanțele de judecată.
Reporterii alba24.ro au discutat cu un șofer de taxi, care și-a exprimat nemulțumirile atât față de primăria Alba Iulia, dar și față de concurența nou apărută din oraș, pe care o numește ”concurență neloială”.
Ce susțin taximetriștii din Alba Iulia
Taximetristul cu care reporterii alba24.ro au discutat, a precizat că reprezintă vocea a mai mulți colegi de breaslă care sunt revoltați față de noua concurență de pe piață.
În primul rând aceștia au o problema cu primăria Alba Iulia. Mai exact, taximetristul a declarat pentru alba24.ro, că de ani buni, primăria Alba Iulia nu mai emite autorizații de taximetrie și că numărul taximetriștilor a rămas același.
Asta înseamnă ca în condițiile în care cei de la companiile de ride-shareing nu au un număr de mașini limitat de lege, autorizațiile de taximetrie din Alba Iulia sunt limitate.
De asemenea, aceștia mai susțin că taximetriștii au mai multe condiții de îndeplinit în ceea ce înseamnă dotarea mașinilor: mașinile trebuie să fie dotate cu taximetru, mașinile trebuie să fie albe și trebuie să îndeplinească toate condițiile impuse de autorități, a mai precizat taximetristul pentru alba24.ro.
În ceea ce înseamnă ”concurență neloială” aceștia au o problema cu prețurile practicate de aplicații. Bolt spre exemplu are promoții, în care o cursă poate fi chiar și cu 40% mai ieftină, decât una făcută cu un taxi.
În linii mari, cu o firmă de ride-share-ing deja pe piață în Alba Iulia, cu firma Uber care va ajunge din luna mai și mai mult de atât cu prețurile mult mai mici pe care aceștia le practică, taximetriștii rămân fără clienți, dar stau în stații cu mașinile pornite.
Primăria Alba Iulia, despre autorizații
Potrivit reprezentanților primăriei Alba Iulia sunt eliberate 280 de autorizații de taximetrie. Mai exact numărul de autorizații e calculat la 4 locuri de taximetriști la o mie de locuitori.
Autorizațiile se aprobă odată la cinci ani, prin hotărâre de consiliu local. Cele 280 de autorizații care sunt acum active în Alba Iulia au fost atribuite în anul 2018.
De asemenea, reprezentații primăriei au mai precizat că autoritățile locale nu au nici un atribut în ceea ce privește autorizarea sau monitorizarea transportului alternativ.
”Din păcate, administrațiile publice locale nu au niciun atribut în autorizarea, monitorizarea, verificarea sau controlul activității de transport alternativ motiv pentru care nu putem lua nicio măsură legală pentru a reglementa aceasta activitate”, a precizat pentru alba24.ro, Flaviu Buta, purtător de cuvânt al primăriei.
Ce spun șoferii de Bolt
Reporterii alba24.ro au stat de vorbă și cu un reprezentant al unei firme care are o flotă de mașini pe aplicația Bolt. Acesta a declarat că șoferii care activează pe Bolt, au carte de muncă sau PFA.
De asemenea aceștia au spus că și ei au de plătit mai multe comisioane către aplicație. Spre exemplu se poate ajunge ca aplicația să ceară un comision de până la 25% din câștiguri.
De asemenea, dacă un șofer este afiliat unei flote mai trebuie să dea un comision de 10 % către flota afiliată Bolt. La fel ca și taximetriștii sau firmele de taxi și cei care fac transport alternativ au de platit impozite către stat, fie că este vorba despre PFA-uri, sau cărți de muncă pentru angajați.
În legătură cu numărul nelimitat de șoferi care pot activa pe o aplicație, într-un oraș, reprezentantul Bolt a făcut o precizare. Acesta a spus că spre exemplu, în Alba Iulia, momentan activează în jur de 50-60 de șoferi Bolt. Însă și numărul de șoferi poate fi limitat, iar limitarea se face în funcție de câștigurile unui șofer. Dacă se oberservă că scad cursele și șoferii câștigă prea puțin, se oprește pentru o perioadă înscrierea pe platformă.
Mai mult de atât, șoferii de Bolt pot activa pe două aplicații: adică pot face curse și pe Bolt, dar și pe Uber. În acest fel, numărul de șoferi care activează pe transportul alternativ nu va crește excesiv în Alba Iulia, deoarece șoferii actuali ori se vor împărți pe cele două aplicații, ori vor fi prezenți pe ambele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Concurenta
vineri, 15.04.2022 at 07:15
In tara asta, nu exista concurenta la nimic ? Nici concurenta politica nu are sansa de izbinda, fara pinca sau pupindosism !