Eveniment
Titi Aur: Cum ne pregătim mașina pentru iarnă. ”Gheața neagră”, cel mai periculos inamic al șoferului
Anotimpul rece bate la ușă, motiv pentru care trebuie să ne asigurăm că mașina pe care o conducem va funcționa corect, chiar dacă va fi supusă unor temperaturi cu mult sub zero grade.
Există mulți factori care pot influența funcționarea mașinii, începând cu magazinul de piese auto de unde îți faci necesarul specific sezonului rece și terminând cu modul în care conduci.
Pilotul profesionist Titi Aur a oferit o serie de sfaturi legat de modul în care ne pregătim autoturismul pentru iarnă.
„În afară de cauciucurile de iarnă, care sunt principalul element, pregătirea maşinii înseamnă mai multe. În primul rând, maşina trebuie să fie de fiecare dată când plecăm la drum pe timp de iarnă foarte bine curăţată.
Geamurile, oglinzile, stopurile, farurile, tot. În al doilea rând, trebuie să avem ceva mai mult combustibil în rezervor decât de obicei, pentru că există riscul să rămânem blocaţi pe undeva şi trebuie să ne încălzim în maşină.
Apoi, să avem în maşină câteva lucruri: o lopată, un sac de nisip pentru a putea ieşi dintr-un loc îngheţat, o rezervă de alimente, o sticlă cu apă, o pătură. Sunt câteva lucruri cu care ne putem ajuta.
Bineînţeles, să avem şi haine groase la noi, pentru că pot apărea situaţii neprevăzute.
Vezi și: GHID: Cum îți pregătești mașina pentru iarnă. Trucuri pe care nu le știu nici măcar unii șoferi cu experiență
Nu în ultimul, un lucru pe care nu îl ştie lumea este că trebuie să avem filtrul de particule, cel de la climă şi aer condiţionat, foarte bine curăţat, nou.
Unii spun că dacă vine iarna nu mai e nevoie de el, pentru că nu este polen. Ba contează, pentru că altfel nu avem o dezaburire bună. Un filtru necurăţat duce la dezaburirea incorectă a maşinii.
Lichidul de parbriz trebuie să fie musai de iarnă, nu de vară, pentru că acesta nu doar că nu îngheaţă, ci curăţă mult mai bine parbrizul.
Şi vorbim aici mai ales de perioada în care plouă, dar temperatura e în jur de 0 grade şi se face o peliculă semiîngheţată pe parbriz. E la fel şi când nu plouă, dar ni se aruncă pe parbriz acea mâzgă de pe şosea care îngheaţă.
Cel mai periculos lucru care se poate întâmpla
Şi să fim atenţi la cum conducem şi mai ales la gheaţa neagră, adică la polei. Gheaţa, zăpada albă, le vezi, ştii că s-ar putea să aluneci.
Gheaţa neagră a cel mai periculos lucru care se poate întâmpla. Trebuie testată aderenţa din când în când.
Când nu avem pe nimeni în jur pe şosea, apăsăm mai tare pe frână. Dacă tremură pedala de frână, înseamnă că a intrat ABS-ul, deci avem aderenţă mică”, a explicat Titi Aur, exclusiv pentru DC NEWS.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News