Connect with us
Publicitate

Eveniment

Titularizare 2012: Vezi modelul-cadru al subiectelor pentru examen şi alte detalii

sc

Publicat

Ministerul Educaţiei a publicat  modelul-cadru al subiectelor pentru proba scrisă a examenului de titularizare, care va avea loc în data de 2 august. Toate subiectele sunt obligatorii, iar timpul de rezolvare a acestora va fi de 4 ore.

Rezultatele candidaţilor din Alba la probele practice/probe orale la limba de predare pot fi consultate aici.

Vă prezentăm în continuare structura subiectelor publicate de minister:

Structura probei scrise din cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor declarate vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar 2012 va cuprinde, pentru fiecare dintre disciplinele/ domeniile/ specializările la care se susţine concursul, două subiecte, fiecare notat cu câte 45 de puncte. Se acordă 10 puncte din oficiu, iar nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obţinut pentru lucrare. Toate subiectele sunt obligatorii, iar timpul de lucru efectiv este de 4 ore. Subiectele vizează aplicarea conceptelor generale de metodică utilizând conţinutul ştiinţific al disciplinei/ disciplinelor de specialitate. Astfel, subiectele urmăresc:

– perspective practic-aplicative, ilustrări şi exemplificări, realizare de analize critice ale diferitelor aspecte abordate;

– calitatea, consistenţa, structurarea şi coerenţa ideilor şi a exemplificărilor;

– modalitatea de formulare a opiniilor şi pertinenţa argumentărilor;

– corectitudinea conţinutului ştiinţific;

– utilizarea adecvată a limbajului de specialitate.

Pentru toate disciplinele de concurs (cu excepţia: educaţie fizică şi sport, kinetoterapie, profesori documentarişti, consiliere psihopedagogică, psihopedagogie specială, terapie educaţională complexă şi integrată):

Subiectul I este elaborat din perspectiva abordării didactice a unor secvenţe/ unităţi de învăţare din programa/ programele şcolare în vigoare pentru disciplina/ disciplinele la care se susţine concursul. Subiectul I poate cuprinde itemi semiobiectivi şi/ sau subiectivi.

Subiectul al II-lea este centrat pe problematica proiectării şi realizării evaluării competenţelor dobândite de elevi şi prevăzute în programa/ programele şcolare în vigoare pentru disciplina/ disciplinele la care se susţine concursul. Acest subiect vizează demonstrarea competenţelor de evaluare ale cadrului didactic în contextul procesului instructiv-educativ pentru disciplina/ disciplinele de concurs. Subiectul al II-lea cuprinde itemi subiectivi.

Pentru educaţie fizică şi sport şi pentru kinetoterapie: Subiectul I este elaborat din perspectiva abordării didactice a principiilor de instruire şi a procedeelor şi metodelor specifice disciplinei la care se susţine concursul. Subiectul I poate cuprinde itemi semiobiectivi şi/ sau subiectivi. Subiectul al II-lea este elaborat pe problematica proiectării activităţii specifice disciplinei la care se susţine concursul. Subiectul al II-lea cuprinde itemi subiectivi.

Pentru profesori documentarişti: Subiectul I este elaborat din perspectiva activităţilor cu caracter practic aplicativ: proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii didactice, precum şi strategiile didactice utilizate în procesul de instruire. Subiectul I poate cuprinde itemi obiectivi şi/ sau semiobiectivi. Subiectul al II-lea este centrat pe problematica managementului clasei. Subiectul al II-lea poate cuprinde itemi semiobiectivi şi subiectivi. Aceste subiecte vizează demonstrarea competenţelor cadrului didactic în formarea elevilor şi în influenţarea climatului educaţional al şcolii.

Pentru consiliere psihopedagogică: Subiectul I este elaborat din perspectiva activităţilor cu caracter practic-aplicativ: proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii didactice, precum şi a programelor specifice de consiliere psihopedagogică. Subiectul I poate cuprinde itemi semiobiectivi şi/ sau subiectivi. Subiectul al II-lea este centrat pe problematica managementului propriei persoane, precum şi a managementului clasei de elevi. Acest subiect vizează demonstrarea competenţelor consilierului psihopedagog de formare de atitudini, de evaluare a progreselor realizate de elevi în urma consilierii, de realizare a unui climat educativ stimulativ şi eficient, precum şi demonstrarea competenţelor privind construirea demersurilor didactice interactive. Subiectul al II-lea poate cuprinde itemi semiobiectivi şi/ sau subiectivi.

Pentru psihopedagogie specială şi pentru terapie educaţională complexă şi integrată: Subiectul I este elaborat din perspectiva activităţilor cu caracter practic-aplicativ: proiectarea, organizarea şi desfăşurarea demersului didactic şi desfăşurarea activităţilor educaţional-terapeutice cu elevii/ copiii/ tinerii cu cerinţe educaţionale speciale (CES), abordarea strategiilor privind integrarea educaţională şi inserţia socială, desfăşurarea activităţilor instructiv-educative. Subiectul I poate cuprinde itemi semiobiectivi şi/ sau subiectivi. 3

Subiectul al II-lea este centrat pe monitorizarea procesului instructiv-educativ-recuperativ-compensatoriu şi pe evaluarea competenţelor dobândite de elevi în cadrul acestui proces, pe integrarea progresului şi a rezultatelor şcolare ale elevilor. Acest subiect vizează şi demonstrarea competenţelor de realizare a unui climat educativ interactiv, stimulativ, de creştere a eficienţei rezultatelor activităţilor didactice specifice. Subiectul al II-lea poate cuprinde itemi semiobiectivi şi/ sau subiectivi.

Alte detalii de metodologie pentru examenul de titularizare pot fi consultate aici.

Organizarea şi desfăşurarea concursului de Titularizare:

-este realizată de unităţile de învăţământ cu personalitate juridică, de consorţiile şcolare, de grupuri de unităţi de învăţământ prin asocieri temporare, la nivel local ori judeţean.

Probele concursului:

1. probă practică sau inspecţie specială la clasă;

2. probă scrisă din didactica specialităţii, potrivit programelor specifice pentru concurs, aprobate prin ordin MECTS.

Probele practice de profil se susţin numai pentru posturile care sunt condiţionate la ocupare de probă practică, se evaluează prin note de la 10 la 1. La aceste probe nu se admit contestaţii. Nota obţinută la proba practică are o pondere de 25% în media de repartizare.

Inspecţia specială la clasă se desfăşoară pe durata unei ore de curs si se evaluează prin note de la 10 la 1. La această probă nu se admit contestaţii. Nota obţinută la inspecţia specială are o pondere de 25% în media de repartizare.

Probele scrise se dau pe baza subiectelor elaborate de comisia de elaborare a subiectelor, baremelor de evaluare si de evaluare a lucrărilor scrise, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin MECTS si se evaluează prin note de la 10 la 1. Comisiile de elaborare a subiectelor asigură, la cererea candidaţilor, şi traducerea acestora în limbile minorităţilor naţionale. Nota obţinută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare.

Condiţiile de promovare a concursului:

– Rezultatul obţinut la probă practică – minimum nota 5,00;

– Rezultatul obţinut la inspecţia specială la clasă – minimum nota 5,00;

– Rezultatul obţinut la probă scrisă – minimum nota 5,00.

Condiţii pentru repartizarea pe post:

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată:

– candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială la clasă

– media de repartizare se calculează astfel: [(nota obţinută la proba scrisă)*3+(nota obţinută la proba practică/inspecţia specială la clasă)]/4.

Pentru angajarea pe perioadă determinată:

– candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât si la proba practică /inspecţia specială la clasă

– media de repartizare se calculează astfel: [(nota obţinută la proba scrisă)*3+(nota obţinută la proba practică / inspecţia specială la clasă)]/4.

Posturile didactice/catedrele vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată trebuie să fie sunt posturi/catedre complete, să aibă viabilitate estimată de cel puţin 4 ani; în structura lor pot fi incluse maximum 4 ore opţionale, sunt constituite, de regulă, într-o singură unitate de învăţământ.

Candidaţii repartizaţi au obligaţia de a se prezenta la post începând ca data de 1 septembrie 2012.

Calendarul examenului de Titularizare 2012, probele din 2 august:

1 august 2012 – Afişarea repartizării candidaţilor pe săli

2 august 2012 – Desfăşurarea probei scrise

6 august 2012 – Afişarea rezultatelor;

6-7 august 2012 – Înregistrarea contestaţiilor

8 august – Rezolvarea contestaţiilor

9 august 2012 – Afişarea rezultatelor finale

10-13 august 2012 – Etapa I de repartizare – repartizarea în sedinţă publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 7,00 (şapte) la concursul din 2012, pe posturile didactice/catedrele vacante publicate în vederea angajării pe perioada nedeterminată:

– repartizarea în sedinţă publică, la nivelul centrului de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin nota 7,00 (şapte), pe posturile didactice/catedrele vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată;

14 august 2012 – Reactualizarea si afisarea listei posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată la centrele/unităţile de învăţământ care organizează concurs;

15-16 august 2012 – Etapa a II-a de repartizare – repartizarea în sedinţă publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 5,00 (cinci) la concursul din sesiunea 2012 şi a candidaţilor care solicită angajare în baza notelor de la concursul din sesiunea iulie 2010 şi/sau la concursul din sesiunea iulie 2011, pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate pentru angajare pe perioadă determinată:

– repartizarea în sedinţă publică, la nivelul centrului de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media 5,00 (cinci) la concursul din sesiunea 2012 şi a candidaţilor care solicită angajare în baza notelor de la concursul din sesiunea iulie 2010 şi/sau la concursul din sesiunea iulie 2011, pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate în vederea angajării pe perioadă determinată, pe posturile didactice/catedrele vacante publicate în vederea angajării pe perioadă determinată

17 august 2012 – Transmiterea la inspectoratele şcolare, a listei posturilor didactice /catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete rămase neocupate, a listei candidaţilor repartizaţi şi a listei candidaţilor rămaşi nerepartizaţi

8-9 august 2012 – depunerea cererilor candidaţilor care au susţinut concurs în alte judeţe şi care au rămas nerepartizaţi

20 august 2012 – Publicarea la inspectoratele şcolare, a listei posturilor didactice /catedrelor vacante/rezervate complete si incompleteramase neocupate, a listei candidaţilor repartizaţi si a listei candidaţilor rămasi nerepartizaţi.

20 august 2012 – Etapa a III-a de repartizare: Numirea în funcţiile de conducere, îndrumare şi control neocupate prin concurs

23-24 august 2012 – Etapa a III-a de repartizare: Soluţionarea completărilor de normă didactică

25 august 2012 – Etapa a III-a de repartizare: Reactualizarea listei posturilor didactice/ catedrelor vacante/ rezervate pentru angajare pe perioadă determinată

27-28 august 2012 Etapa a III-a de repartizare: Repartizarea candidaţilor rămaşi nerepartizaţi după concursul din sesiunea 2012, precum şi a candidaţilor care solicită angajare în baza notelor de la concursul din sesiunea iulie 2010 li/sau la concursul din sesiunea iulie 2011

31 august 2012          Emiterea si comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pingback: ASTĂZI: Profesorii și învățătorii susțin examenul de titularizare. Vezi modelul subiectelor și calendarul examenului | alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate