Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2020: Înscrieri la concurs, de JOI. Model de cerere, lista posturilor disponibile și alte detalii pentru candidați


Publicat

examen

Înscrierile pentru concursul de Titularizare 2020 încep de joi, 9 iulie. Examenul scris va fi organizat în 29 iulie, iar primele rezultate vor fi cunoscute în 4 august.

În acest an, va fi doar proba scrisă, cu respectarea măsurilor igienico-sanitare în vigoare.

Vezi și TITULARIZARE 2020: REZULTATELE la examen au fost publicate. NOTELE profesorilor la proba scrisă

Un nou model de cerere pentru înscrieri a fost publicat miercuri, de IȘJ Alba. AICI model de cerere.

Tot miercuri, a fost actualizată lista posturilor vacante/rezervate în Alba. Sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total. Vezi AICI lista posturilor în Alba.

Cererile-tip de înscriere la concursul național de ocupare a posturilor didactice, sesiunea 2020, însoțite de copii de pe documentele solicitate, se înregistrează la secretariatul comisiei județene de organizare şi desfășurare a concursului, în perioada 9-16 iulie.

Vezi TITULARIZARE 2020 în Alba: Centrele de înscriere la examenul din 29 iulie, pe specializări. Calendarul concursului

Înscrierea candidaţilor se face după următorul program:

Joi, 9 iulie 2020 – în intervalul orar 10:00-14:00;

Vineri, 10 iulie 2020 – în intervalul orar 9:00-15:00;

Luni, 13 iulie 2020 – în intervalul orar 9:00-15:00;

Marţi, 14 iulie 2020 – în intervalul orar 9:00-15:00;

Miercuri, 15 iulie 2020 – în intervalul orar 9:00-15:00;

Joi, 16 iulie 2020 – în intervalul orar 9:00-16:00.

Potrivit IȘJ Alba, candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani, depun/transmit pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2020, la centrul de înscriere, cererea-tip însoțită obligatoriu de:

Fişa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură;

Copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele şi domiciliul;

Copii ale avizelor necesare ocupării postului didactic/catedrei (dacă este cazul);

Copii de pe certificatele de naștere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele);

Avizul/adeverinţa medical(ă) din care să rezulte ca sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;

Adeverință/adeverinţe din care să rezulte că nu am fost sancţionat(ă) disciplinar în ultimii 2 ani şcolari încheiaţi şi nici pe parcursul anului școlar în curs cu desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă;

Declaraţie pe proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală şi nu mi s-a interzis dreptul de a fi încadrat într-o funcţie didactică printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;

Cazier judiciar din care reiese faptul că nu am antecedente penale;

Certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală;

Numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care să rezulte situaţia postului (structura pe ore şi discipline a catedrei, viabilitatea postului/catedrei, nivelul de învăţământ şi regimul de mediu) şi copii ale deciziilor de detaşare din perioada 01.09.2017 – 31.08.2020 (dacă este cazul).

Dacă Certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală și Cazierul judiciar nu pot fi prezentate la dosar, din motive obiective, acestea vor fi prezentate, obligatoriu, în original, la unitatea de învățământ/unitățile de învățământ la care cadrul didactic/candidatul a fost repartizat până la încheierea contractului individual de muncă.

Proba scrisă se susține pe baza subiectelor elaborate de Centrul National de Politici şi Evaluare în Educație, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educației şi cercetării.

Vezi și TITULARIZARE 2020: Modele de subiecte și bareme de corectare pentru examen. Detalii pentru candidați

Proba scrisă se evaluează prin note de la 10 la 1, potrivit datelor puse la dispoziția candidaților de către IȘJ Alba.

CALENDAR TITULARIZARE 2020:



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cum ar putea fi deschise restaurantele. Patronatul din HORECA dă soluția, dar și amenință cu proteste

Publicat

Într-o scrisoare deschisă adresată premierului Ludovic Orban, proprietarii și operatorii din HoReCa spun că sunt trataţi incorect de Guvern în comparaţie cu celelalte industrii şi atrag atenția că situația ar putea genera proteste.

Potrivit Asociaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), cifra de afaceri din industria HoReCa a scăzut cu 70% faţă de anul trecut, iar peste 40% dintre operatori şi-au suspendat activitatea, ca urmare a pandemiei globale şi a măsurilor restrictive instaurate de autorităţi.

”Urmare a crizei datorată pandemiei globale şi a măsurilor restrictive instaurate de autorităţi, industria noastră este în prezent cea mai afectată, înregistrând un declin brusc care a dus astazi la scăderea cifrei de afaceri cu aproximativ 70% faţă de anul trecut şi a determinat suspendarea activităţii în cazul a peste 40% dintre operatori.

Organizaţia Patronală HORA îşi exprimă public îngrijorarea cu privire la efectele dezastruoase create de răspândirea virusului Covid-19 în industria ospitalităţii, efecte care se resimt în toată industria turismului la nivel mondial”, arată HORA în scrisoarea deschisă.

*HoReCa aducea 5,07% la PIB

Înainte de criza Covid-19, în industria HoReCa activau 40.000 de societăţi comerciale cu capital 100% românesc având o cifră de afaceri de 5 miliarde euro, dar şi aproximativ 400.000 de angajaţi reprezentând 10% din numărul total al angajaţilor care activează in sectorul privat (190.000 de angajaţi direct implicaţi şi aproximativ 210.000 angajaţi ai furnizorilor de produse, materii prime şi servicii).

”Totodată industria noastră contribuia semnificativ la evoluţia unor companii ce dezvoltă afaceri în domenii conexe, precum agricultură, furnizori locali de ingrediente, producători şi distribuitori materie primă în bucătărie, importatori şi distribuitori de produse alimentare, prestatori de servicii dedicate industriei, precum şi sisteme de gestiune, curăţenie, transport, logistică, ambalaje”, precizează organizaţia patronală HORA.

Potrivit studiului comandat de HORA, împreună cu organizaţiile membre în Alianţa Pentru Turism (APT), efectuat pe o perioadă de 5 ani, reprezentanţii industriei atrag atenţia asupra faptului că aportul HoReCa la PIB este de aproximativ 5,07% astfel: impact financiar direct (valoare adăugată) – 3,42%; impact social (salarii angajaţi şi aport consum) – 0,91%; impact financiar indirect (furnizori si investiţii) – 0,74%.

”Lipsa predictibilităţii din industria HoReCa în climatul economic actual nu face decât să împingă pe marginea prăpastiei antreprenorii care astăzi au în derulare investiţii, responsabilităţi majore faţă de angajaţi, contracte de închiriere şi leasing, contracte cu clienţii externi, contracte de prestări servicii, contracte de servicii auxiliare, etc.”, arată patronatul.

*Comparația cu alte țări

În ceea ce priveşte activitatea din alte ţări europene, HORA precizează că industria HoReCa poate funcţiona. În afara României, toate ţările Comunităţii Europene au redeschis restaurantele (interior şi exterior) cu reglementări stricte, respectarea acestora fiind sub atenta supraveghere a statului, acesta reuşind astfel să menţină un număr mult mai mic de cazuri de îmbolnăvire faţă de România.

”Luând în considerare faptul că redeschiderea teraselor la 1 iunie 2020 nu a atras o creştere a numărului de persoane infectate, putem concluziona că redeschiderea completă a restaurantelor se poate face in siguranţă, în unităţile în care se respectă reglementările.

Aşa cum s-a putut observa, creşterea numărului de îmbolnăviri a avut loc la două săptămâni de la începerea vacanţelor din zonele turistice. În lipsa unor reglementări clare, restaurantele au întâmpinat dificultăţi, iar incapacitatea autorităţii centrale şi locale de a urmări respectarea regulilor a dus la suprareglementări şi controale abuzive, multe dintre ele fără a avea legătură cu situaţia pandemică în care ne aflăm”, adaugă reprezentanţii HORA.

*Cum ar putea arăta redeschiderea restaurantelor

Proprietarii şi operatorii din HoReCa afirmă că sunt trataţi incorect de către guvern în comparaţie cu celelalte industrii.

”În acest context, astăzi există intenţia anumitor operatori din HoReCa de a organiza proteste fizice dar şi sugestive impotriva guvernului. ​Luând în considerare situaţia dificilă cu care ne confruntăm şi climatul de incertitudine încă existent în ceea ce priveşte cursul pandemiei şi al industriei ospitalităţii, supunem atenţiei dumneavoastră următoarele solicitări şi, totodată, propuneri legate de viitorul industriei şi problemele acute ale operatorilor din HORECA în contextul actual, după cum urmează:

  • redeschiderea în cel mai scurt timp a restaurantelor în interior, cu respectarea regulilor împotriva răspândirii COVID-19;
  • asigurarea distanţării fizice prin menţinerea unui mese libere între două mese ocupate;
  • evitarea aglomerărilor de persoane la ghişee şi grupuri sanitare;
  • purtarea obligatorie a măştii de către client în momentul deplasării către grupurile sanitare, la intrarea sau ieşirea din restaurant;
  • se vor asigura dispozitive şi substanţe virulicide necesare dezinfectării mâinilor clienţilor şi informarea acestora cu privire la modul de utilizare;
  • informarea clienţilor asupra regulilor de igienă şi distanţare fizică precum şi a necesităţii limitării timpului de servire a mesei, acolo unde este cazul
  • curăţarea şi dezinfectarea cu substanţe bactericide şi virulicide a spaţiilor/suprafeţelor unde au acces clienţii şi a ustensilelor utilizate în timpul servirii mesei;
  • eliminarea obligativităţii purtării mănuşilor de către personalul de servire în interiorul restaurantului, considerăm că este mult mai eficientă spălarea frecventă si directă a mâinilor;
  • iniţializarea unei campanii de încurajare a publicului pentru a respecta regulile de distanţare fizică, purtare a măştii de protecţie, spălarea frecventă şi corectă a mâinilor;
  • eliminarea impozitului specific pentru anul 2021, respectiv 40 milioane euro anual, conform studiului comandat de HORA; reglementarea bacşişului/tip-ului din industrie ca venit din alte surse, fără plată CASS.

Alte propuneri prevăd: ”clasificarea grupurilor de firme afiliate ca parte a IMM-urilor, dacă nu îndeplinesc condiţii de întreprinderi mari; focusarea controalelor făcute de către instituţiile statului pe respectarea reglementărilor privind raspândirea virusului SARS COV 2”.

Sursa: spotmedia.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Guvernul aprobă măsuri de sprijin pentru angajaţi, angajatori și persoane cu venituri realizate independent

Publicat

Guvernul urmează să aprobe, în şedinţa de vineri, un pachet de măsuri de sprijin pentru angajaţii şi angajatorii care se confruntă cu situaţii de diminuare a contractelor, respectiv a cifrei de afaceri, dar și pentru unele categorii de persoane care realizează venituri în regim independent.

Măsurile urmează fie adoptate prin proiectul de ordonanţă de urgenţă privind instituirea unor măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă.

„Proiectul de act normativ reglementează o măsură de sprijin pentru revenirea în activitate, sub forma unei scheme de finanţare temporară a angajaţilor care vor avea program redus de muncă.

Având în vedere apariţia unor situaţii cu caracter imprevizibil şi excepţionale care determină stabilirea de reguli specifice pentru anumite domenii de activitate privind asigurarea continuităţii activităţii în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, astfel încât activitatea să fie menţinută la un flux continuu şi operată sub anumiţi parametri de eficienţă economică, prin prezentul act normativ se stabileşte posibilitatea acordată angajatorului de reducere a timpului de muncă al salariaţilor, cu cel mult 50% din durata prevăzută în contractul individual de muncă, cu repartizarea corespunzătoare a programului de lucru şi reducerea corespunzătoare a salariului.

Pe durata reducerii timpului de muncă, salariaţii beneficiază de o indemnizaţie de 75% din diferenţa dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă şi salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă”, se arată în nota de fundamentare a proiectului, dezbătut în şedinţa de Gguvern de săptămâna trecută.

Tot acolo se precizează că pe perioada reducerii temporare a activităţii cauzată de existenţa stării de urgenţă/alertă/asediu, salariatul beneficiază de toate celelalte drepturi aferente timpului normal de muncă prevăzut în contractul individual de muncă anterior reducerii unilaterale a timpului de muncă corespunzător timpului de muncă efectiv lucrat.

„În reglementarea cuprinsă în proiectul de act normativ, această măsură se propune a fi aplicată ori de către ori se instituie stare de urgenţă/alertă/asediu, în condiţiile legii”, conform notei de fundamentare.

În document se menţionează că prin proiectul de OUG se are în vedere şi sprijinirea altor categorii de persoane care realizează venituri în regim independent, respectiv „alţi profesionişti, astfel cum sunt reglementaţi de articolul 3 alineat (2) din Legea 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, a căror activitate este redusă ca urmare a instituirii stării de urgenţă/alertă/asediu”.

„Pentru aceştia, prin proiectul de act normativ se propune ca pe perioada stării de urgenţă/alertă/asediu să se acorde o indemnizaţie lunară de 41,5% din câştigul salarial mediu brut, de la bugetul de stat, prin Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, pe baza cererii şi a declaraţiei pe propria răspundere”, se spune în nota de fundamentare.

Totodată, se instituie măsuri de stimulare a ocupării, acordate pentru o perioadă de trei luni de la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, care vizează, în principal, domeniile afectate de întreruperea sau restrângerea activităţii ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2.

Măsurile au în vedere zilierii şi persoanele care lucrează în baza unui contract de muncă pe perioadă determinată pentru activităţi sezoniere.

Astfel, pentru zilieri se propune acordarea unei sume de „35% din remuneraţia cuvenită/ zi de muncă”, iar pentru sezonieri, acordarea unei indemnizaţii, reprezentând „41,5% din salariu, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut pe economie, aferent perioadei lucrate”.

Totodată, prin proiectul de OUG, în vederea impulsionării angajatorilor de a utiliza telemunca, se propune „acordarea o singură dată a unei sume de 2.500 lei pentru angajaţii care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau de alertă pentru cel puţin 15 zile, pentru achiziţionarea de pachete de bunuri şi servicii tehnologice necesare desfăşurării activităţii în regim de telemuncă”.

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a precizat la finalul şedinţei de guvern de săptămâna trecută că impactul bugetar pentru toate măsurile din pachet este estimat la 2,5 miliarde de lei.

„Estimăm un impact bugetar pentru toate aceste măsuri de 2,5 miliarde de lei şi estimarea noastră, urmând să fim constant atenţi la ceea ce se va întâmpla în piaţă, este că un număr de aproximativ 700.000 de persoane şi profesionişti ar putea beneficia de această nouă măsură. Suntem receptivi la toate semnalele pe care le-am primit. Această măsură privind munca flexibilă – ca şi toate celelalte – a fost gândită împreună cu partenerii sociali, a fost o măsură care ţine cont de toate evoluţiile care au loc pe piaţa muncii şi de toate semnalele pe care le avem de la angajatori”, a afirmat ministrul.

Pe agenda şedinţei de guvern mai figurează un proiect de ordonanţă de urgenţă privind „reglementarea unor măsuri” referitoare la acordarea de sporuri pentru comitetul director şi altor categorii de angajaţi ai DSP-urilor.

În nota de fundamentare se arată că: prin proiectul de act normativ „se creează cadrul legal astfel încât până la data încetării stării de alertă, instituită în condiţiile legii, comitetul director beneficiază de un spor pentru condiţii epidemiologice deosebite de 40% la salariul de bază, iar funcţionarii publici care desfăşoară activităţi în domeniul controlului în sănătatea publică, din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, beneficiază de un spor de 30% la salariul de bază, cu scopul ajustării diferenţelor salariale dintre categoriile de personal din cadrul direcţiilor de sănătate publică implicate în aplicarea măsurilor impuse pe perioada stării alertă, în vederea atragerii de personal calificat pe de o parte, cât şi menţinerii celui existent pe de altă parte, în condiţiile în care numărul angajaţilor din aceste instituţii este unul redus”.

Sursa: agerpres.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul Muncii propune un Registru Electronic special în care să fie cuprinși salariaţii din sectorul bugetar

Publicat

Ministerul Muncii propune înfiinţarea unui registru electronic denumit Reforma, care să cuprindă şi salariaţii din sectorul bugetar. Acesta va fi dezvoltat şi administrat de Inspecţia Muncii, potrivit unui proiect de Ordonanţă lansat în dezbatere publică.

„Prezentul proiectul de act normativ are ca obiect de reglementare centralizarea şi gestionarea evidenţelor tuturor formelor de desfăşurare a activităţii într-o relaţie de muncă prin înfiinţarea Registrului electronic naţional de evidenţă al Forţei de Muncă angajate din România.

Registrul cuprinde întreg personalul plătit din fonduri publice conform Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, atât personalul contractual, funcţionarii publici, cât şi personalul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi personalul din cadrul regiilor autonome, societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor comerciale la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, precum şi personalul încadrat cu contract individual de muncă din mediul privat”, se precizează în Nota de fundamentare care însoţeşte proiectul de act normativ.

Potrivit sursei citate, categoriile de personal avute în vedere îşi pot desfăşura activitatea prin contract individual de muncă, contractul de mandat, contract de management, contract de activitate sportivă, convenţie individuală de muncă prevăzută de Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, decizie/ordin de numire în funcţie, raport de serviciu sau în baza actului de numire.

În acest context, ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a precizat că excepţie de la înregistrarea în Reforma vor face cei care lucrează în cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, sectoare unde evidenţa personalului se ţine prin registre proprii.

„Tot ce înseamnă salariu, indemnizaţie, de fapt toţi cei plătiţi din bani publici trebuie să fie, alături de angajaţii din sistemul privat, într-un singur registru electronic. Propun Reforma, o variantă completă a evidenţei angajaţilor/a celor care lucrează în România, a persoanelor plătite din bani publici. Dezvoltăm Revisal.

Registrul va include salariaţii din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, din cadrul regiilor autonome şi a societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi a societăţilor comerciale cu capital social deţinut integral sau majoritar de stat.

Am inclus, totuşi, câteva excepţii: cei care lucrează în cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională; aici evidenţa personalului se ţine prin registre proprii”, a scris ministrul Muncii, joi seara, pe pagina sa de Facebook.

Aceasta a explicat că orice modificare de contract trebuie evidenţiată într-un registru unic pentru a avea o imagine completă asupra tuturor evoluţiilor din piaţa muncii.

„Am avut multe discuţii pe această temă de la momentul în care am luat decizia transformării actualului Revisal. Ba că nu se poate (din zeci de motive), ba că există la ANFP nişte evidenţe (exclusiv ale funcţionarilor şi strict în scop de urmărire a carierei acestora, lucru care trebuie făcut), ba că există la Ministerul Finanţelor alte evidenţe.

Orice modificare de contract (orice tip ar fi) trebuie evidenţiată într-un unic registru pentru a putea avea o imagine completă, în timp real, asupra tuturor evoluţiilor/modificărilor în piaţa muncii. Bănuiesc că nu va avea nimeni nimic împotriva transparenţei. Cine nu are ceva de ascuns nu are de ce să se teamă”, a arătat Violeta Alexandru.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

STUDIU: O simplă răceală poate pregăti sistemul imunitar pentru a ataca COVID-19

Publicat

Infecţiile anterioare cu virusurile care provoacă răceli pot antrena sistemul imunitar pentru a recunoaşte şi ataca virusul SARS-CoV-2, conform unui nou studiu publicat în revista Science, potrivit Agerpres.

Acest studiu a ajuns la concluzia că celulele imunitare T (limfocitele T), care recunosc coronavirusurile care produc răcelile obişnuite, recunosc şi părţi din virusul SARS-CoV-2 – inclusiv părţi ale deja „celebrei” proteine în formă de coroană prin care noul coronavirus se ataşează şi pătrunde în celulele umane.

Această memorie a sistemului imunitar poate explica de ce unii oameni se confruntă cu forme uşoare ale infecţiei cu COVID-19 prin comparaţie cu alţii. Autorii studiului au subliniat însă că ipoteza lor este „speculativă” şi este nevoie de mai multe studii pentru a o confirma. Şi aceasta pentru că încă nu se ştie cu exactitate cât de important este rolul jucat de limfocitele T în lupta organismului cu noul coronavirus – limfocite T, celule cu un rol central în imunitatea mediată celular, sunt doar o parte a arsenalului imunitar complex cu care este dotat organismul uman.

„Am demonstrat acum că, în cazul anumitor oameni, memoria preexistentă a limfocitelor T faţă de coronavirusurile care produc banala răceală poate recunoaşte părţi din SARS-CoV-2 sau chiar structura sa moleculară exactă”, susţine într-un comunicat unul dintre coordonatorii acestui studiu, Daniela Weiskopf, profesor asistent la Institutul pentru Imunologie La Jolla din La Jolla, California.

Este posibil ca această „reactivitate imună să asigure diferite niveluri de protecţie” în faţa COVID-19, susţine şi celălalt coordonator al studiului, Alessandro Sette, profesor la acelaşi institut. „Dacă ai un răspuns imunitar din partea limfocitelor T, poţi beneficia de o reacţie mult mai rapidă şi mai puternică a organismului în faţa acestei boli”, a adăugat el.

Studii anterioare au arătat că până la 50% dintre oamenii care nu au fost niciodată expuşi la COVID-19 au celule T care recunosc virusul SARS-CoV-2. Această abilitate a fost observată la oameni din diferite părţi ale lumii, în Olanda, Germania, Marea Britanie sau Singapore. Oamenii de ştiinţă au avansat ipoteza că această imunitate preexistentă poate fi rezultatul infecţiilor anterioare cu alte virusuri din familia coronavirusurilor, în special cu cele care produc răcelile comune.

În noul studiu, cercetătorii au analizat mostre de sânge recoltate de la oameni în perioada 2015 – 2018, cu mult înainte de apariţia primelor cazuri de COVID-19 la Wuhan, în China.

Aceste mostre de sânge conţin limfocite T care au reacţionat la peste 100 de zone specifice ale SARS-CoV-2. Cercetătorii au arătat că aceste limfocite T reacţionează similar şi la întâlniri cu patru coronavirusuri diferite care produc răceli comune.

„Acest studiu oferă dovezi moleculare directe foarte puternice conform cărora memoria limfocitelor T poate detecta secvenţe foarte similare între coronavirusurile care produc răceala comună şi SARS-CoV-2”, a mai susţinut Alessandro Sette.

Pe lângă proteina care produce coroana noului coronavirus, limfocitele T au recunoscut şi alte proteine virale ce aparţin noului coronavirus.

În prezent, majoritatea vaccinurilor candidate împotriva COVID-19 au drept ţintă această proteină care produce coroana, însă noul studiu deschide posibilitatea includerii şi a altor proteine în vaccin, proteine care pot atrage reactivitatea încrucişată a celulelor T şi pot implicit să crească eficienţa vaccinurilor, conform cercetătorilor care au reamintit că este nevoie de studii suplimentare pentru a demonstra cu precizie acest lucru.

Autorii au mai notat că descoperirea lor privind reactivitatea încrucişată cu limfocitele T este diferită de ceea ce s-a observat la nivelul anticorpilor – o altă armă a sistemului imunitar care blochează infectarea celulelor de către un agent patogen. Anticorpii formaţi împotriva virusurilor care produc răceala banală sunt specializaţi doar pe aceste virusuri şi nu prezintă o reactivitate încrucişată cu SARS-CoV-2, conform unor studii anterioare, au mai susţinut ei.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate