Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

TITULARIZARE la inspectoratul şcolar, nu în centre de examen. Ministerul Educației pregăteşte SCHIMBĂRI de metodologie pentru 2015


Publicat

titularizareMinisterul Educaţiei pregăteşte o nouă metodologie pentru examenul de Titularizare. Potrivit acesteia, testările vor fi organizate de inspectoratul şcolar, nu în centre de examen, ca în ultimii doi ani. Se revine astfel la procedura din perioada anterioară. Inspectorii şcolari de resurse umane au participat la o întâlnire de consultare privind elaborarea metodologiei pentru Titularizare pentru 2015, care ar urma să fie finalizată în noiembrie.

Printre propunerile avansate de inspectorii de specialitate în ceea ce priveşte organizarea examenului de Titularizare pentru anul viitor s-au numărat creşterea responsabilităţii în organizarea acestuia pentru inspectoratele şcolare, mai precis comisia de organizare să fie la IŞJ şi nu la centrele de examinare, cum s-a procedat în ultimii ani. Astfel, dacă până acum comisia de la IŞJ doar monitoriza derularea examenului, se propune transferul de responsabilitate către inspectorat.

În judeţul Alba, în 2014 au fost organizate două centre de examen pentru Titularizare, iar anul trecut a fost doar un singur centru. Subiectele ar urma să fie transmise în continuare de la Bucureşti şi celelate detalii organizatorice să fie păstrate.

O altă propunere a inspectorilor şcolari se referă la organizarea celei de-a doua sesiuni înaintea începerii anului şcolar, mai precis în perioada 1-7 septembrie, pentru candidaţii care au inspecţia la clasă, însă nu au obţinut la examen nota 5. În metodologia aplicată în prezent, aceste concursuri se organizează de către şcoli, după 15 septembrie, existând situaţii în care anul şcolar a început cu catedre neocupate.

La această sesiune ar putea participa cei cu note sub 5 sau candidaţii care s-au retras de la examenele organizate anterior. Tot pentru asigurarea personalului din învăţământ, în cazuri exepţionale, absolvenţii de licee cu profil teoretic care doresc să devină profesori ar putea intra la testări pentru obţinerea unei catedre la şcoală. Testarea presupune o probă scrisă cu durata de trei ore şi un interviu, spre deosebire de examenul „clasic” de Titularizare, ce include şi proba de inspecţie la clasă.

Inspectorul de resurse umane de la IŞJ Alba, Constantin Negucioiu, care a participat la întâlnirea ce a avut loc la Piatra Neamţ, a declarat că au mai fost discutate propuneri privind neacceptarea detaşării pe posturi în primul an de la preluarea acestora, pentru asigurarea continuităţii, cadrele didactice cu funcţii de conducere (directorii de şcoli) să nu preia ore suplimentare la clasă, pentru a putea să se ocupe de problemele administrative şi de management ale unităţii, dar şi detalii legate de pretransferul profesorilor.

Pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar se realizează în aceeaşi localitate, în localitatea de domiciliu sau pentru apropiere de domiciliu. Potrivit metodologiei în vigoare, pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar a personalului didactic titular se poate realiza din mediul rural în mediul urban numai dacă persoana respectivă a obținut nota/media minimă 7 (șapte) la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante în baza căruia s-a transferat/titularizat în învățământul preuniversitar sau dacă a avut media minimă 7 (șapte) la repartiția guvernamentală ori dacă a obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la un concurs de titularizare în învățământul preuniversitar de stat în ultimii 6 ani, iar ulterior nu a obținut note sub 5 (cinci) la concursuri de titularizare în învățământul preuniversitar de stat.

În etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, cadrele didactice pot ocupa catedre vacante constituite în unităţi de învăţământ, indiferent de viabilitatea acestora, inclusiv posturi didactice/catedre care se pot vacanta în etapa de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar

Cadrele didactice titulare într-o singură unitate de învăţământ nu pot solicita pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar pe o catedră în componența căreia intră și ore din propria normă.

Cadrele didactice titulare în două sau mai multe unități de învăţământ pot solicita pretransferul pe o catedră în componența căreia intră și orele din propria normă, la una din unitățile la care este titular, de regulă, în mediul rural, dacă se justifică apropierea de domiciliu.

În sesiunea de pretransfer, care anul acesta s-a desfăşurat în perioada aprilie-mai, inspectoratul şcolar afişează lista cu posturile didactice şi catedrele vacante sau rezervate, iar candidaţii depun cererile de pretransfer la inspectorat şi la şcoli, pentru obţinerea acordului unităţilor, această procedură repetându-se în trei etape.

Consiliile de administrație al unităților de învățământ analizează solicitările depuse de cadrele didactice titulare și comunică hotărârea privind acordarea sau neacordarea acordului pentru pretransfer. Ulterior, profesorul care solicită pretransfer depune acordul la comisia de mobilitate a personalului didactic constituită la nivelul inspectoratului școlar, pentru verificare și avizare.

Propunerea privind pretransferul formulată de inspectorii şcolari a fost ca aceasta să se desfăşoare într-o singură etapă de selecţie, unitar, la IŞJ, pentru elimina eventuale cazuri în care criteriile din metodologie nu sunt interpretate corect de reprezentanţii şcolilor. Apoi, să fie afişate situaţiile posturilor şi candidaţii să ajungă la şcoli pentru celelalte demersuri administrative. Reprezentanţii şcolilor au posibilitatea de a impune condiţii specifice pentru ocuparea posturilor, cu avizul IŞJ.

Aceste propuneri vor fi preluate de grupul de lucru ce va fi constituit pentru redactarea noii metodologii, ce va fi prezentată Ministerului Educaţiei şi, după consultări cu sindicatele, varianta finală ar urma să fie aplicată prin ordin de ministru, luna viitoare.

În judeţul Alba, în prezent, sunt 5.209 profesori, iar în unele cazuri aceştia au catedra la mai multe şcoli.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

6 Comentarii

6 Comments

  1. Elena Micu

    miercuri, 08.10.2014 at 21:38

    Asta se numeste descentralizare? Se vede ca inspectorii de resurse umane habar nu au ce se intampla in scoli. Vor doar controlul, asa cum demonstreaza tot ceea ce au propus la acea intalnire! Ei organizeaza, adica manaresc, concursul, trimit omul in scoala iar aceasta este obligata sa incheie contactul cu persoana respectiva. Are, n-are competente, cunostinte de specialitate si de cultura generala, acolo ramane, ca scoala nu mai poate face nimic! Multi dintre profesori, au grave probleme de limba, lucru care se poate constata din modul in care isi redacteaza lucrarile, dar iau note de trecere. Aceleasi greseli se regasec apoi in documentele lor scolare!
    De ce sa nu organizeze scolile, constituite in consortii sau asocieri temporare aceste concursuri, pentru ca la modul cum merg lucrurile cu scaderea populatiei scolare, fiecare scoala va fi interesata sa aiba dascali bine pregatiti si de calitate! Si ar mai trebui ca, indiferent de nota, sa aiba contract pe durata determinata pe un an, timp in care sa fie monitorizat de cei din scoala, evaluat si daca este compatibil cu postul, sa-i fie facut contract pe durata nedeterminata iar daca nu, la revedere! In loc sa se restranga aria de competenta a ISJ-urilor, ei vor sa le largeasaca! De ce in Ungaria nici nu sunt inspectorate scolare si nici in alte state, iar programele scolare sunt diferite, chiar daca finalitatile sunt aceleasi, fiecare educatoare/invatator/profesor avand libertatea sa aleaga modul in care abordeaza continuturile, in functie de elevii cu care lucreaza. La noi, parca cei care fac curricula sunt cazuti din luna! In alte tari, copii invata sa scrie si sa citeasca pana prin clasa a II a sau a III a, astfel ca acolo cu siguranta nu sunt analfabeti, iar la noi se pare, ca iar vor invata copiii din cl.a II a, tabla inmultirii si impartirii! Ca sa nu mai spunem de „abundenta” de auxiliare(toate aprobate de minister si pe banii parintilor), in care sunt pusi copiii sa lucreze, la toate disciplinele si ne mai miram ca sunt agitati, ca sunt hiperkinetici si ca au, ca este la moda, ADHD!
    Atata vreme cat toate masurile si deciziile se iau de la „centru” sau de la ISJ-uri, cat politicul face si drege, incepand cu numirile de la orice nivel, inspectori, directori, detasari/angajari ca suplinitori pe culoare politica, etc., lucrurile in invatamant vor merge din rau in mai rau! Atata vreme cat, evaluarea cadrelor didactice se face pe baza de „hartii’, multe din ele fabricate(pentru ca majoritatea dascalilor au devenit experti in fabricarea acestora), pe „participari” la, de exp., 3 simpozioane in aceeasi zi in 3 locuri diferite, toate platite si la care nu esti obligat sa participi de fapt, sa „scrii” carti, pe care le tiparesti intr-un singur exemplar, despre care nu stie si pe care nu le-a citit nimeni, iar activitatea efectiva cu copilul/elevul la clasa, este pe ultimul loc, cat universitatile scot, in continuare, cadre didactice pe banda rulanta, indiferent de nivel, slab pregatite profesional, fara nici un fel de afinitati cu invatamantul doar pentru ca platesc si care vin in in scoli doar pentru ca, de bine, de rau, aici mai gasesti ceva de lucru, nu prea putem avea sperante de mai bine in invatamant!

    • augustin

      vineri, 30.01.2015 at 10:39

      Stimata doamna… de ce doriti dvs sa acordati mai multa ,, atentie” scolilor si nu inspectoratelor nespunand de ,, manariile” directorasilor care desi au posturi vacante le dau cand si cui vor ?Oare nu e normal ca orice institutie sa fie condusa de un for competent?Ganditi-va ca si acei directori pe care ii elogiati provin din randul profesorilor pe care ii blamati ( si rau faceti)

      • moderatorul de serviciu

        vineri, 30.01.2015 at 10:48

        @augustin, noi nu avem de unde sa stim despre ”manariile” directorasilor. Spuneti dumneavoastra si noi vom scrie. Trimiteti documente pe adresa redactiei

    • viviana

      joi, 19.02.2015 at 13:22

      d-vs. stiti ca in scoli sunt profesori care nu nici macar definitivatul dat si predau ca sunt pilosi.Cum ramane cu educatia data copiilor .Daca ei au 10-15 ani de invatamant si nu au fost in stare sa-si de-a
      definitivatul, atunci ei merg la concursul de titularizare?Nu prea cred .Se bat cu pumnul in piept ca au relatii si ca fac si ca dreg .Ce e de facut?cine trebuie sa stie de aceste lucruri?.

  2. eu

    joi, 09.10.2014 at 13:43

    Probleme grave de limba ,nu grave probleme de limba se vede ca esti prof.

    • Eeu

      sâmbătă, 06.12.2014 at 10:10

      Vai, tu, dai pe-afara de desteptaciune! Mai bine taci dracu’!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

600 de persoane au fost vaccinate marți, în județul Alba. Situația pe localități

Publicat

Marți, 19 ianuarie, în județul Alba au fost imunizate anti-COVID în total 600 de persoane, au transmis reprezentanții Direcției de Sănătate Publică (DSP) Alba. 

Dintre acestea, 528 de persoane au fost vaccinate în centrele fixe din județ amenajate pentru faza II, astfel:

  • 240 la Alba Iulia,
  • 60 la Aiud,
  • 60 la Sebeș,
  • 60 la Blaj,
  • 60 la Cugir,
  • 48 la Câmpeni

Alte 72 de persoane au fost imunizate de echipele mobile în centre rezidențiale din județ.

Nu au fost raportate pierderi de vaccin și nici nu au fost semnalate reacții adverse imediate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

CEDO a condamnat Elveția pentru o amendă aplicată unei cerșetoare românce. Instanța i-a acordat și despăgubiri

Publicat

Curtea Europeană pentru Drepturile Omului (CEDO) a condamnat marţi Elveţia pentru că a aplicat o amendă prea mare unei cerşetoare din România și apoi, pentru că nu a plătit, a plasat-o în detenție.

„CEDO apreciază că sancţiunea aplicată reclamantei nu constituia o măsură proporţională nici în scopul luptei împotriva criminalităţii organizate, nici al celui ce vizează protecţia drepturilor trecătorilor, rezidenţilor şi proprietarilor de magazine”, se arată în hotărârea instituţiei judiciare.

O cetăţeană română analfabetă, de etnie romă şi născută în 1992, a fost condamnată în ianuarie 2014 la 500 de franci elveţieni amendă pentru cerşetorie pe un drum public.

Această femeie, care nu avea un loc de muncă şi nu primea ajutor social, a fost apoi plasată în detenţie provizorie pentru că nu a plătit amenda.

„Plasată într-o situaţie de vulnerabilitate manifestă, reclamanta avea dreptul, inerent demnităţii umane, de a putea să-şi exprime situaţia grea şi să încerce să-şi asigure nevoile de bază prin cerşetorie”, consideră CEDO.

Prin urmare, CEDO a decis că Elveţia a încălcat articolul 8 al Convenţiei Europene a Drepturilor Omului, articol ce protejează respectarea vieţii private şi familiale.

Elveţia trebuie să-i achite reclamantei 922 de euro daune morale.

Sursă: Agerpres

Foto: Arhiva

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ce au obținut primarii orașelor din România, după întâlnirea cu premierul Florin Cîțu

Publicat

Primarii orașelor mari din România presează Guvernul cu o serie de solicitări legate de administrația publică, printre care transportul public și o lege a zonelor metropolitane.

Conducerea Asociației Municipiilor din România (AMR) a participat marți, 19 ianuarie, la o întâlnire cu premierul Florin Cîțu si Attila-Zoltán Cseke, Ministrul Dezvoltarii, pe tema bugetului de stat pe anul 2021.

În urma negocierilor, primarii au obținut următoarele:

1. Începând cu ianuarie 2021 cheltuielile pentru indemnizațiile lunare ale persoanelor cu handicap grav de la nivelul Municipiilor si sectoarelor municipiului Bucureşti, drepturile asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav, centrele de asistenţă socială a persoanelor cu handicap, sistemul de protectie a copilului, se vor finanta astfel:

– 90% de la bugetul de stat

– 10% din bugetele locale.

– Guvernul va reglementa componenta comisiilor de evaluare a dosarelor pentru persoanele cu handicap si va include in acestea reprezentantii municipiilor.

2. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) :

– va relua si va accelera procedurile privind transferul bunurilor, imobilelor, terenurilor din domeniul public / privat al statului, catre autoritatile locale,

– va elabora o lege sectorială pentru transferul bunurilor imobile aflate în proprietatea Ministerului Tineretului si Sportului ( MTS ) către municipii,

– va ugenta procedurile de transfer ale acestora si va permite cadastrarea si intabularea bunurilor dupa transferul acestora catre municipii

– va colabora cu AMR pentru modificarea prevederilor Codului Administrativ.

3. S-a agreat elaborarea unui proiect al “Legii zonelor metropolitane “ care va fi susținut de Guvern.

4. S-a acceptat propunerea AMR privind analizarea creșterii plafonului actual pentru autorizarea tragerilor din finanțările rambursabile, care este în prezent de 1.200 mil. lei, pentru anii 2021/2022 / 2023.( Autorizarea tragerilor se face prin Comisia de Autorizare a Împrumuturilor Locale – CAIL).

5. Suportarea costurilor burselor și a transportului public pentru elevi de către Guvern.

Sursă: comunicat de presă al AMR

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

MIERCURI: Guvernul va include noi categorii de persoane între cele eligibile în etapa a II-a de vaccinare împotriva Covid-19

Publicat

Guvernul adoptă miercuri o Hotărâre de Guvern prin care campania de vaccinare va fi extinsă pentru a include, în etapa a doua, și alte categorii de angajați, în special din instituții publice, persoane cu dizabilități și persoane fără adăpost.

Noile categorii din etapa a doua a campaniei de vaccinare:

Astfel, în etapa a doua vor fi incluse „persoane încadrate într-un grad de handicap, persoane imobilizate, persoane imunodeprimate, însoțitorii acestora și persoanele care locuiesc la același domiciliu cu acestea; persoane fără adăpost”.

Documentul poate fi vizualizat AICI.

De asemenea, în etapa a doua intră:

  • personal-cheie pentru funcţionarea instituţiilor statului, respectiv Parlament, Curtea Constituțională, Preşedinţie, Guvern, Consiliul Economic și Social, Avocatul Poporului, Consiliul Legislativ, Banca Națională a României, ministere şi instituţii subordonate acestora
  • personalul în activitate din cadrul celorlalte instituții din sistemul național de apărare națională, ordine publică și securitate națională, precum și executorii judecătorești, interpreții și traducătorii autorizați de Ministerul Justiției și avocații înscriși în tabloul avocaților întocmit potrivit Legii nr.51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat,republicată, cu modificările și completările ulterioare.
  • personalul navigant român maritim și fluvial;
  • personalul român care își desfășoară activitatea pe platforme marine (eoliene, gaz, petrol)
  • personalul român care își desfășoară activitatea pe unități mobile de foraj marin (nave tip FPSO și nave tip FSU).
  • personalul care lucrează în domeniul pompelor funebre, direct implicat în manipularea cadavrelor umane;
  • personalul din cadrul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului/serviciul public de asistență socială care își desfășoară activitatea în relație directă cu beneficiarii;
  • persoanele care asigură asistență medicală și socială persoanelor prevăzute la pct.(iii) al lit.a);
  • personalul din administrația publică locală;
  • lucrătorii din agricultură și din industria alimentară de alimente esențiale;
  • personalul din Administrația Națională de Meteorologie
  • membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare de carieră și reprezentanțelor organizațiilor internaționale din România, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc, deținători de cărți de identitate special emise de Ministerul Afacerilor Externe;
  • personalul civil și militar care urmează să execute misiuni în afara teritoriului național, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc la post, anterior plecării în misiune;
  • inspectorii sociali din cadrul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială și a structurilor subordonate acestora.
  • personalul Curții de conturi a României și ai camerelor de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti
    personalul din cadrul aparatului central și local al Consiliului Concurenței
  • sportivii componenți ai loturilor naționale sau ai loturilor olimpice, sportivii calificați individual la jocurile olimpice precum și staful tehnic care participă la pregătirea acestor sportivi‘.

În etapa a treia, destinată populației generale, intră următoarele categorii, potrivit Hotărârii de Guvern, „persoane care își desfășoară activitatea în cadrul unor unități, operatori economici cu risc ridicat de infectare al personalului propriu și al persoanelor deservite, din următoarele domenii de activitate”:

i) lucrătorii din Industria extractivă,

ii) lucrătorii din Industria prelucrătoare

iii) lucrătorii din Hoteluri și restaurante

iv) lucrătorii din domeniul de întreținere corporală, coafură și alte activități de înfrumusețare

v) lucrătorii din domeniul spectacole, activitati culturale și recreative.

vi) lucrătorii din sistemul financiar, bancar și din domeniul asigurărilor, cu precădere a celor care au contacte directe cu publicul și a celor care prestează servicii esențiale de plăți, administrare cont și investiții și operează infrastructuri critice naționale, precum și personalul critic de suport al acestora;

vii) membrii Uniunii naționale a notarilor publici

b) populaţia adultă, alte categorii decât cele prevăzute la punctele 1 și 2 de la litera C;

c) populaţia pediatrică, în funcţie de evoluţia epidemiologică şi de caracteristicile vaccinurilor aprobate pentru utilizarea la persoanele cu vârsta sub 18 ani.”

Până acum, în etapa a treia nu era specificată nicio categorie de angajați.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate