Connect with us
Advertisement

Eveniment

TITULARIZARE la inspectoratul şcolar, nu în centre de examen. Ministerul Educației pregăteşte SCHIMBĂRI de metodologie pentru 2015

Publicat

titularizare Ministerul Educaţiei pregăteşte o nouă metodologie pentru examenul de Titularizare. Potrivit acesteia, testările vor fi organizate de inspectoratul şcolar, nu în centre de examen, ca în ultimii doi ani. Se revine astfel la procedura din perioada anterioară. Inspectorii şcolari de resurse umane au participat la o întâlnire de consultare privind elaborarea metodologiei pentru Titularizare pentru 2015, care ar urma să fie finalizată în noiembrie.

Printre propunerile avansate de inspectorii de specialitate în ceea ce priveşte organizarea examenului de Titularizare pentru anul viitor s-au numărat creşterea responsabilităţii în organizarea acestuia pentru inspectoratele şcolare, mai precis comisia de organizare să fie la IŞJ şi nu la centrele de examinare, cum s-a procedat în ultimii ani. Astfel, dacă până acum comisia de la IŞJ doar monitoriza derularea examenului, se propune transferul de responsabilitate către inspectorat.

În judeţul Alba, în 2014 au fost organizate două centre de examen pentru Titularizare, iar anul trecut a fost doar un singur centru. Subiectele ar urma să fie transmise în continuare de la Bucureşti şi celelate detalii organizatorice să fie păstrate.

O altă propunere a inspectorilor şcolari se referă la organizarea celei de-a doua sesiuni înaintea începerii anului şcolar, mai precis în perioada 1-7 septembrie, pentru candidaţii care au inspecţia la clasă, însă nu au obţinut la examen nota 5. În metodologia aplicată în prezent, aceste concursuri se organizează de către şcoli, după 15 septembrie, existând situaţii în care anul şcolar a început cu catedre neocupate.

La această sesiune ar putea participa cei cu note sub 5 sau candidaţii care s-au retras de la examenele organizate anterior. Tot pentru asigurarea personalului din învăţământ, în cazuri exepţionale, absolvenţii de licee cu profil teoretic care doresc să devină profesori ar putea intra la testări pentru obţinerea unei catedre la şcoală. Testarea presupune o probă scrisă cu durata de trei ore şi un interviu, spre deosebire de examenul „clasic” de Titularizare, ce include şi proba de inspecţie la clasă.

Inspectorul de resurse umane de la IŞJ Alba, Constantin Negucioiu, care a participat la întâlnirea ce a avut loc la Piatra Neamţ, a declarat că au mai fost discutate propuneri privind neacceptarea detaşării pe posturi în primul an de la preluarea acestora, pentru asigurarea continuităţii, cadrele didactice cu funcţii de conducere (directorii de şcoli) să nu preia ore suplimentare la clasă, pentru a putea să se ocupe de problemele administrative şi de management ale unităţii, dar şi detalii legate de pretransferul profesorilor.

Pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar se realizează în aceeaşi localitate, în localitatea de domiciliu sau pentru apropiere de domiciliu. Potrivit metodologiei în vigoare, pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar a personalului didactic titular se poate realiza din mediul rural în mediul urban numai dacă persoana respectivă a obținut nota/media minimă 7 (șapte) la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante în baza căruia s-a transferat/titularizat în învățământul preuniversitar sau dacă a avut media minimă 7 (șapte) la repartiția guvernamentală ori dacă a obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la un concurs de titularizare în învățământul preuniversitar de stat în ultimii 6 ani, iar ulterior nu a obținut note sub 5 (cinci) la concursuri de titularizare în învățământul preuniversitar de stat.

În etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, cadrele didactice pot ocupa catedre vacante constituite în unităţi de învăţământ, indiferent de viabilitatea acestora, inclusiv posturi didactice/catedre care se pot vacanta în etapa de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar

Cadrele didactice titulare într-o singură unitate de învăţământ nu pot solicita pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar pe o catedră în componența căreia intră și ore din propria normă.

Cadrele didactice titulare în două sau mai multe unități de învăţământ pot solicita pretransferul pe o catedră în componența căreia intră și orele din propria normă, la una din unitățile la care este titular, de regulă, în mediul rural, dacă se justifică apropierea de domiciliu.

În sesiunea de pretransfer, care anul acesta s-a desfăşurat în perioada aprilie-mai, inspectoratul şcolar afişează lista cu posturile didactice şi catedrele vacante sau rezervate, iar candidaţii depun cererile de pretransfer la inspectorat şi la şcoli, pentru obţinerea acordului unităţilor, această procedură repetându-se în trei etape.

Consiliile de administrație al unităților de învățământ analizează solicitările depuse de cadrele didactice titulare și comunică hotărârea privind acordarea sau neacordarea acordului pentru pretransfer. Ulterior, profesorul care solicită pretransfer depune acordul la comisia de mobilitate a personalului didactic constituită la nivelul inspectoratului școlar, pentru verificare și avizare.

Propunerea privind pretransferul formulată de inspectorii şcolari a fost ca aceasta să se desfăşoare într-o singură etapă de selecţie, unitar, la IŞJ, pentru elimina eventuale cazuri în care criteriile din metodologie nu sunt interpretate corect de reprezentanţii şcolilor. Apoi, să fie afişate situaţiile posturilor şi candidaţii să ajungă la şcoli pentru celelalte demersuri administrative. Reprezentanţii şcolilor au posibilitatea de a impune condiţii specifice pentru ocuparea posturilor, cu avizul IŞJ.

Aceste propuneri vor fi preluate de grupul de lucru ce va fi constituit pentru redactarea noii metodologii, ce va fi prezentată Ministerului Educaţiei şi, după consultări cu sindicatele, varianta finală ar urma să fie aplicată prin ordin de ministru, luna viitoare.

În judeţul Alba, în prezent, sunt 5.209 profesori, iar în unele cazuri aceştia au catedra la mai multe şcoli.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

6 Comentarii

6 Comentarii

  1. Elena Micu

    miercuri, 08.10.2014 at 21:38

    Asta se numeste descentralizare? Se vede ca inspectorii de resurse umane habar nu au ce se intampla in scoli. Vor doar controlul, asa cum demonstreaza tot ceea ce au propus la acea intalnire! Ei organizeaza, adica manaresc, concursul, trimit omul in scoala iar aceasta este obligata sa incheie contactul cu persoana respectiva. Are, n-are competente, cunostinte de specialitate si de cultura generala, acolo ramane, ca scoala nu mai poate face nimic! Multi dintre profesori, au grave probleme de limba, lucru care se poate constata din modul in care isi redacteaza lucrarile, dar iau note de trecere. Aceleasi greseli se regasec apoi in documentele lor scolare!
    De ce sa nu organizeze scolile, constituite in consortii sau asocieri temporare aceste concursuri, pentru ca la modul cum merg lucrurile cu scaderea populatiei scolare, fiecare scoala va fi interesata sa aiba dascali bine pregatiti si de calitate! Si ar mai trebui ca, indiferent de nota, sa aiba contract pe durata determinata pe un an, timp in care sa fie monitorizat de cei din scoala, evaluat si daca este compatibil cu postul, sa-i fie facut contract pe durata nedeterminata iar daca nu, la revedere! In loc sa se restranga aria de competenta a ISJ-urilor, ei vor sa le largeasaca! De ce in Ungaria nici nu sunt inspectorate scolare si nici in alte state, iar programele scolare sunt diferite, chiar daca finalitatile sunt aceleasi, fiecare educatoare/invatator/profesor avand libertatea sa aleaga modul in care abordeaza continuturile, in functie de elevii cu care lucreaza. La noi, parca cei care fac curricula sunt cazuti din luna! In alte tari, copii invata sa scrie si sa citeasca pana prin clasa a II a sau a III a, astfel ca acolo cu siguranta nu sunt analfabeti, iar la noi se pare, ca iar vor invata copiii din cl.a II a, tabla inmultirii si impartirii! Ca sa nu mai spunem de „abundenta” de auxiliare(toate aprobate de minister si pe banii parintilor), in care sunt pusi copiii sa lucreze, la toate disciplinele si ne mai miram ca sunt agitati, ca sunt hiperkinetici si ca au, ca este la moda, ADHD!
    Atata vreme cat toate masurile si deciziile se iau de la „centru” sau de la ISJ-uri, cat politicul face si drege, incepand cu numirile de la orice nivel, inspectori, directori, detasari/angajari ca suplinitori pe culoare politica, etc., lucrurile in invatamant vor merge din rau in mai rau! Atata vreme cat, evaluarea cadrelor didactice se face pe baza de „hartii’, multe din ele fabricate(pentru ca majoritatea dascalilor au devenit experti in fabricarea acestora), pe „participari” la, de exp., 3 simpozioane in aceeasi zi in 3 locuri diferite, toate platite si la care nu esti obligat sa participi de fapt, sa „scrii” carti, pe care le tiparesti intr-un singur exemplar, despre care nu stie si pe care nu le-a citit nimeni, iar activitatea efectiva cu copilul/elevul la clasa, este pe ultimul loc, cat universitatile scot, in continuare, cadre didactice pe banda rulanta, indiferent de nivel, slab pregatite profesional, fara nici un fel de afinitati cu invatamantul doar pentru ca platesc si care vin in in scoli doar pentru ca, de bine, de rau, aici mai gasesti ceva de lucru, nu prea putem avea sperante de mai bine in invatamant!

    • augustin

      vineri, 30.01.2015 at 10:39

      Stimata doamna… de ce doriti dvs sa acordati mai multa ,, atentie” scolilor si nu inspectoratelor nespunand de ,, manariile” directorasilor care desi au posturi vacante le dau cand si cui vor ?Oare nu e normal ca orice institutie sa fie condusa de un for competent?Ganditi-va ca si acei directori pe care ii elogiati provin din randul profesorilor pe care ii blamati ( si rau faceti)

      • moderatorul de serviciu

        vineri, 30.01.2015 at 10:48

        @augustin, noi nu avem de unde sa stim despre ”manariile” directorasilor. Spuneti dumneavoastra si noi vom scrie. Trimiteti documente pe adresa redactiei

    • viviana

      joi, 19.02.2015 at 13:22

      d-vs. stiti ca in scoli sunt profesori care nu nici macar definitivatul dat si predau ca sunt pilosi.Cum ramane cu educatia data copiilor .Daca ei au 10-15 ani de invatamant si nu au fost in stare sa-si de-a
      definitivatul, atunci ei merg la concursul de titularizare?Nu prea cred .Se bat cu pumnul in piept ca au relatii si ca fac si ca dreg .Ce e de facut?cine trebuie sa stie de aceste lucruri?.

  2. eu

    joi, 09.10.2014 at 13:43

    Probleme grave de limba ,nu grave probleme de limba se vede ca esti prof.

    • Eeu

      sâmbătă, 06.12.2014 at 10:10

      Vai, tu, dai pe-afara de desteptaciune! Mai bine taci dracu’!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement