Administrație
Transalpina de Apuseni: Câți bani a bugetat Consiliul Județean Alba pentru lucrările din 2020
Una dintre cele mai importante investiții în infrastructură, derulate de Consiliul Județean Alba, este „Transalpina de Apuseni”, adică modernizarea DJ 107 I, între Aiudul de Sus și Bucium Sat, ce face legătura între autostrada A10 și DN74. Lucrările au început anul trecut, iar în 2020 bugetul rezervat continuării lucrărilor este de 50 milioane lei.
Din această sumă, 30.884.060 lei sunt alocați din excedentul bugetar.
„Transalpina de Apuseni” va avea 78,43 de kilometri, cu piste de biciclete, stații de autobuz și podețe. Lucrările au început anul trecut și urmează să fie finalizate în 2023.
Proiectul „Modernizare drum județean DJ 107 I: Aiud (DN 1) – Aiudu de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bîrlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” își propune creșterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale și urbane din județul Alba situate în proximitatea rețelei TEN-T.
În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de modernizare a structurii rutiere (asfaltare), trotuare, piste cicliști, acostamente, șanțuri, rigole, poduri, podețe, apărări de mal, stabilitate versanți, amenajări intersecții cu drumuri laterale, semnalizare rutieră orizontală și verticală.
Lungimea totală a drumului modernizat este de 78,42 kilometri, 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe. Va asigura legătura între zona Apusenilor şi Autostrada Sebeş-Turda. De asemenea, lucrarea presupune pete 23 de kilometri de fundații adâncite, ziduri de sprijin și peste 73 de kilometri de șanțuri de beton.
Proiectul este finanțat prin POR 2014-2020 și are o valoare de peste 188 de milioane de lei adică aproximativ 40 milioane de euro. Consiliul Județean Alba va contribui cu valoarea neeligibilă a proiectului, adică puțin peste 400.000 de lei.
Potrivit caietului de sarcini, proiectul este unul deosebit de complex și de o valoare considerabilă, care necesită soluționarea la un nivel ridicat a diverselor probleme tehnice și financiare.
Execuția lucrării va fi asigurată de o asociere a trei firme și este împărțită pe două loturi:
- Lotul 1 – km 0 + 000 – km 43 + 510 – Asocierea Operes SRL (lider de asociere) – Societatea de construcții Napoca SA (asociat 1) – Cosedil S.P.A. (asociat 2)
- Lotul 2 – km 43 + 510 – km 78 + 420 – Asocierea Societatea de construcții Napoca SA (lider de asociere) – Operes SRL (asociat 1) – Cosedil S.P.A. (asociat 2)
Pe lângă potenţialul turistic al traseului ce include zonele pitoreşti de munte, reabilitarea acestui drum ar reprezenta încă o variantă de acces mai uşor între zona celui mai aglomerat drum naţional din judeţul Alba şi ieşirea spre Abrud, Cîmpeni, Arieşeni.
Şoseaua este asfaltată la extremităţi, respectiv între Aiudul de Sus şi mijlocul pădurii Sloboda (7 kilometri) şi între DN74 şi Mogoş (23 kilometri).
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News