Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Un nou pod peste râul Ampoi, în satul Tăuți din comuna Meteș. Podul vechi, închis circulației publice în 2015, va fi demolat

Publicat

Un pod nou peste râul Ampoi urmează să fie construit în satul Tăuți din comuna Meteș, printr-o investiție de peste 1,2 milioane de lei. Podul vechi, construit în anul 1950 și închis circulației publice în anul 2015, va fi demolat. 

Primăria Meteș a lansat vineri, 17 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru modernizare drumuri în comună – respectiv construirea unui pod nou peste râul Ampoi, în localitatea Tăuț.

Valoarea totală este estimată la 1.209.976,75 de lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, podul existent în prezent a fost construit în anul 1950 pentru clasa I de încărcare. Acesta are o suprastructură alcătuită din două grinzi metalice a câte 3 șine de cale ferată legate cu colier metalic în secțiunea transversală, cu lungimea de 12 metri fiecare.

Distanța interax între grinzi este de 1,77 metri.  Legatura dintre grinzi și palee se realizează prin simpla rezemare, fără legătură directă.

Peste grinzi reazema podina de rezistență/uzură este alcatuită din traverse de cale ferată din lemn. Infrastructura este alcătuită din 2 culei și o palee (pila) din lemn.

Podul a fost închis circulației publice în anul 2015 în urma unei expertizei tehnice întocmite.

Proiectul „Modernizare drumuri în comuna Meteș – obiect Pod peste râul Ampoi” presupune demolarea podului existent, construirea podului nou (infrastructura, suprastructura, racordări cu terasamentele), amenajare albie și amenajare rampe de acces.

Va fi lung de 18 metri

Podul se află în intravilanul localității Tăuți, pe drumul comunal Tăuți – Poiana Ursului – Inuri, la km 0+132. Drum comunal Tăuți – Poiana Ursului – Inuri a fost propus spre modernizare de la km 0+000 (intersecția cu drumul național DN 74) până la km 0+807, pe o lungime de 807 metri, cu podul de la km 0+132.

Noul pod va avea o lungime totală de 18,8 metri, o deschidere de 17,5 metri și lumina de 8,9 metri. Podul va avea lîțimea de 7,15 m (5 m carosabil, 1 m trotuar, 0,25+0,65+0,25 m grinzi, parapet și bordură).

Calea pe pod se va realiza din două straturi de beton asfaltic BAP 2 x 4 cm. Zonele de îmbinare între betonul asfaltic si elementele din beton de ciment se vor etanșa cu cordoane de mastic bituminos.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax