Aiud
Un tronson din DJ 103G, ce face legătura între Ciugudu de Sus și județul Cluj, va fi asfaltat. Valoarea investiției
O porțiune în lungime de circa 2 km din drumul județean DJ 103G, ce face legătura între localitatea Cigudu de Sus și limita cu județul Cluj va fi asfaltată printr-o investiție de peste 3,2 milioane de lei.
Consiliul Județean Alba a lansat miercuri, 12 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare inclusiv asistență tehnică și execuția lucrărilor pentru obiectivul „Modernizare drum judeţean DJ 103G: Inoc (DN1) – Ciugudu de Jos – Ciugudu de Sus – limită județul Cluj”.
Valoarea totală estimată este de 3.225.083,39 de lei.
Obiectul contractului se împarte în două componente majore, și anume:
- Servicii de proiectare și asistență tehnică
- Execuția lucrărilor conform proiectului tehnic varianta propusă și aprobată pentru realizarea investiției este modernizarea de rulare drumului județean DJ 103G, cu amenajarea platformei drumului pe lățimea de 5,00 m în aliniament, având partea carosabilă de 4,00 m, acostamentele de 2 x 0,50 m și lungime sector proiectat cca. 2.000 m.
Drumul județean se află în nord-vestul județului Alba, la 40 de km de municipiul Alba Iulia.
Drumul își are originea în flancul stâng al drumului național DN 1, la km 422 + 900, pe raza localității Inoc, la aproximativ 10 km de municipiul Aiud. Acesta traversează localitățile Ciugudu de Jos și Ciugudu de Sus pe o lungime de circa 11,2 km până la limita cu județul Cluj.
Tronsonul de drum propus spre modernizare se află în extravilanul localității Ciugudu de Sus și are o lungime de aproximativ 2 km. Acesta începe după ultima gospodărie din satul Ciugudu de Sus, la limita sectorului amenajat cu îmbrăcăminte asfaltică și se termină la limita dintre teritoriile județelor Alba și Cluj.
Lățimea părții carosabile variază între 3,5 și 4 metri, ajungând până la 6 metri, local, în intersecții, cu acostamentele din pământ, de lățime variabilă.
La ora actuală, drumul județean DJ 103G, pe sectorul cuprins între km 9 + 200 și 11 + 200, prezintă multe degradări, sistemele de colectare, scurgere și evacuare a apelor sunt deficitare, podețele sunt parțial colmatate, iar unele au diametru insuficient pentru evacuarea corespunzătoare a apelor pluviale. Drumul este pietruit, fiind neconform cu necesitățile și perspectivele de dezvoltare economică și socială a regiunii în care se situează.
Se propune astfel realizarea unei structuri rutiere compuse din mixturi asfaltice, pe o fundație de agregate naturale de carieră și balastieră:
- 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16
- 6 cm strat de legătură din beton afaltic deschis BAD22,4
- 18 cm strat superior de fundație din piatră spartă
- minim 35 cm de fundație din balast care poate să aibă în compunere și material existent recuperat din amplasament
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News