Connect with us
Advertisement

Eveniment

Viza de flotant 2025: Obligație nouă pentru românii care locuiesc la altă adresă decât cea din cartea de identitate

Publicat

Viza de flotant 2025: A apărut o obligație nouă, care duce spre reglementări mai stricte în 2025 pentru a preveni abuzurile legate de viza de flotant. 

Viza de flotant este esențială pentru cei care locuiesc temporar într-un alt loc decât cel trecut în buletin.

Acest document le permite să acceseze servicii locale importante, precum înscrierea copiilor la școală sau asistența medicală. Există însă situații în care oamenii își fac viză de flotant la adresa unor prieteni, spre exemplu pentru a putea înscrie copilul la o școală considerată mai bună.

Din 2025, autoritățile au introdus reguli mai dure pentru a evita abuzurile legate de viza de flotant.

Iată ce presupun acestea:

  • Cei care cer viza trebuie să semneze o declarație pe propria răspundere prin care afirmă că locuiesc efectiv la adresa indicată cel puțin 15 zile pe lună;
  • Solicitantul trebuie să explice de ce are nevoie de această reședință temporară.

Poliția va face controale regulate ca să verifice dacă persoanele care au viza respectă regulile.

Dacă se descoperă că viza a fost obținută prin înșelăciune, aceasta poate fi anulată, iar persoana în cauză riscă sancțiuni, potrivit capital.ro.

Când este necesară viza de flotant

Viza de flotant este necesară pentru persoanele care:

  • Stau temporar într-un alt loc decât cel trecut în buletin, pentru mai mult de 15 zile;
  • Au nevoie de o reședință temporară ca să poată folosi servicii locale, cum ar fi înscrierea copiilor la școală sau accesul la servicii medicale.

Această viză este valabilă un an, dar poate fi prelungită printr-o nouă cerere la Serviciul de Evidență a Populației.

Actele necesare pentru a obține viza de flotant

Ca să obții viza de flotant, trebuie să pregătești următoarele documente:

  • Cererea de stabilire a reședinței, completată și semnată.
  • Actul de identitate, în original și copie;
  • Documentele care arată că ai dreptul să folosești locuința, cum ar fi contractul de închiriere, înregistrat la ANAF, declarația notarială a proprietarului, care confirmă că îți permite să stai acolo și acordul proprietarului (dacă nu poate fi prezent, trebuie să facă o declarație notarială sau, dacă este în străinătate, să o semneze la un consulat român).
  • Taxa de procesare, care poate fi plătită la poștă sau în alte locuri indicate de autorități.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement