Connect with us
Advertisement

Administrație

FOTO Zici că e din altă lume: cea mai veche strada din Cluj refăcută ca-n occident. Cum se pot cheltui cu cap banii europeni

Publicat

O stradă din Cluj Napoca, zici că arată din altă lume după ce a fost reabilitată. Cea mai veche stradă din Cluj-Napoca, Regele Ferdinand, s-a finalizat din bani europeni iar acum a fost ”dotată” cu stații de încărcare pentru mașini, trotinete și biciclete electrice, zeci de arbori cu sisteme de irigații de ultimă generație și chiar cu un stand pentru taxiuri electrice, scrie cluj24.ro.

Iar acestea sunt doar câteva dintre beneficiile din zonă.

Str. Regele Ferdinand înainte de reabilitare foto: cluj.com

Cea mai veche stradă din Cluj este acum cea mai modernă din România, iar imaginile demonstrează că își merită această ”etichetă”.

,,Proiectul cu finanțare europeană include și str. Tipografiei, str. Emile Zola, str. Sexil Pușcariu, respectiv scuarul CEC. Pe str. Ferdinand, care anterior nu avea niciun copac, au fost plantați 51 arbori cu balot în cadrul procesului de reabilitare. Pentru aceștia a fost instalat un sistem de irigații automat, cu senzor de ploaie / umiditate.

12 stații electrice de încărcare pentru biciclete și trotinete sunt amplasate pe această arteră, din totalul de 23 stații pentru biciclete / trotinete și 8 stații de încărcare pentru mașini electrice din proiectul general.

De asemenea, proiectul general include și: primul stand pentru taxiuri electrice din Cluj-Napoca (va fi amplasat pe str. Tipografiei), sistem inteligent de management al traficului, respectiv sistem de iluminat public prin tehnologie LED.

Creșterea calității spațiului public a fost urmărită în acest proiect nu doar prin plantări, ci mai ales prin reorganizarea spațiului pietonal și carosabil.

Traficul a fost reorganizat astfel: se păstrează două benzi de acces pe direcția Centru – Strada Horea, sens pe care a fost creată o pistă de biciclete / trotinete cu lățime de 1,5 m. Pe direcția Horea – Centru, transportul public și bicicliștii beneficiază de bandă dedicată comună, realizată prin reducerea lățimii carosabilului.

Stația de transport în comun de pe frontul estic (în fața magazinului Central) permite acum atât staționarea concomitentă a două autobuze, cât și neîntreruperea circulației velo în timpul staționării.

De asemenea, o nouă trecere de pietoni și velo a fost marcată în dreptul străzilor Tipografiei și O. Petrovici”, a anunțat Emil Boc, primarul orașului Cluj-Napoca.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 23.056.184,98 lei din care valoarea nerambursabilă solicitată este de 21.425.503,55. Proiectul este realizat de Primăria Cluj-Napoca prin fonduri europene – Programul Operațional Regional 2014-2020.

 

foto: Emil Boc/ facebook

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    sâmbătă, 27.06.2020 at 13:20

    Ce vreti sa insinuati, ca avem primar prost ? S-ar putea sa se lege cumva.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement