Actualitate
31 mai: Conferinţa Educație pentru viitor și autoeducația educatorilor (părinți, educatori, dascăli), la Alba Iulia
La Alba Iulia va avea loc joi, 31 mai, prima conferință adresată părinţilor, educatorilor, cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar şi tuturor persoanelor interesate de sistemul de învăţământ alternativ Waldorf. Conferinţa „Educatie pentru viitor si autoeducația educatorilor (părinți, educatori, dascăli)” va fi susţinută de Sorin Țigăreanu, Lector Universitar la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei – linia germană, Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca care s-a specializat în pedagogie Waldorf la Şcoala Superioară de Pedagogie din Stuttgart şi la Seminarul Waldorf din Bucureşti.
Evenimentul organizat de Colegiul Tehnic “Dorin Pavel” Alba Iulia împreună cu Asociația “Waldorf” Alba Iulia va avea loc joi, 31 mai, începând cu orele 17.00 în Amfiteatrul A9 din cadrul Universității „1 Decembrie 1918” Alba Iulia.
Între 1991-2006, Sorin Țigăreanu a fost lector la Centrul pentru Pedagogie Waldorf din România şi Colegiul Universitar de Institutori Waldorf Bucureşti, în prezent fiind conducătorul Seminarului pentru pedagogia Waldorf preşcolară din Cluj şi reprezentantul României în Consiliul Asociaţiei Internaţionale pentru educaţia Steiner/Waldorf a copilului mic (IASWECE).
Obiectivul întâlnirii este promovarea sistemului de învăţământ Waldorf în Alba Iulia. Conferinţa va fi una dinamică, cu întrebări din partea părinţilor, dascălilor, dar şi din partea lectorului, care va avea o abordare menită să-i provoace pe participanţi să descopere răspunsurile în ei înşusi.
Orice sistem de învăţământ este format din triunghiul copil – părinte – dascăl. Ceea ce este diferit în alternative, în general, fie că vorbim de Waldorf sau Montessori, este că cel asupra căruia ne îndreptăm atenţia este copilul, care devine astfel punctul central. Rolul decisiv al educatiei Waldorf fiind dezvoltarea şi transformarea lui într-un adult încrezător în forţele proprii, dezinhibat, sociabil, adaptabil, creativ, împlinit şi fericit, iar la aceasta participă atât dascălul cât și părintele.
Pedagogia Waldorf își propune să educe persoane libere, creative, independente și fericite. Datorită acestui lucru, mulți părinți optează pentru acest sistem educativ alternativ. Ceea ce este specific pedagogie Waldorf este respectul profund pentru ființa copilului și viziunea realistă despre educație.
În România, școala Waldorf funcționează atât ca alternativă de stat cât și privată, în cadrul Ministerului Educației Naționale, în baza Acordului General de Cooperare, încheiat în anul 1996 cu Federația Waldorf România.
În Alba Iulia școala Waldorf este scoală de stat, profesorii fiind plătiti după normele juridice ale legislației în vigoare. Programa Waldorf este aprobată de Ministerul Educației, diferită fiind în primul rând metoda și intrumentele de predare, nu obiectivele propriu-zise.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News