Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

16 metri de autostradă pe zi, ritmul în care s-a construit și inaugurat în 2018. Surprizele anului 2019


Publicat

autostrada

România încheie anul 2018 cu 60 de kilometri noi de autostradă deși ministrul transporturilor a promis că vor fi deschiși traficului 100 de kilometri. Un calcul simplu ne arată că ritmul de înaintare a fost unul relativ redus: doar 16 metri pe zi finalizați pe toate șantierele, în condițiile în care o mare parte dintre lucrări erau începute și trebuiau doar finalizate.

Printre cei care au pus umărul la inaugurarea lor se află şi constructorii cu cele mai mari progrese pe şantierele de autostrăzi în 2018: italienii de la Tirrena Scavi, nemţii de la Geiger, italienii de la Astaldi, austriecii de la Strabag şi grecii de la Aktor.

Anul viitor ar urma să se taie panglica pe 43 de kilometri din autostrada Lugoj-Deva, loturile 3 și 4, unde lucrările au început în 2013. Pe lotul 3 mai sunt de rezolvat probleme legate de calitatea slabă a unor lucrări deja efectuate și pe lotul 4 cele legate de alunecările de teren din zona „Dealului Liliecilor”.

Șefii de la Drumuri speră că, în 2019, vor tăia panglica la 41 de kilometri din autostrada Sebeș-Turda, dar și pe circa 18 kilometri din Autostrada Transilvania, unde stadiul lucrărilor variază între 49% și 60% și unde mai sunt de rezolvat unele probleme legate de mutări de utilități și eliberarea terenului în urma exproprierilor.

Cioturile de autostradă pe care CNAIR speră să le deschidă în 2019:

Autostrada Lugoj-Deva – lot 3

Lungime: 21,14 km

Valoare contract: 579,93 milioane lei + 24,38 milioane lei (descărcare nod Holdea)

Constructor: Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A.

Stadiul fizic: 92,5%

Termenul de finalizare a lucrărilor: trimestrul II 2019

Data începerii lucrărilor: noiembrie 2013

Până în septembrie ar trebui deschiși traficului și cei 22 de kilometri dintre Ilia și Șoimuș, parte din aceeași autostradă Lugoj-Deva. Firmele drumarului Dorinel Umbrărescu au realizat 95% din lucrări, dar au de rezolvat problema alunecărilor de teren din zona celebrului deal „al liliecilor”. În urmă cu două săptămâni șeful Companiei de Drumuri declara într-un interviu pentru DC News că în zonă a avut o nouă alunecare de teren. Acesta a fost acuzat de deputatul USR Cătălin Drulă că a mințit. Despre acest subiect, G4Media.ro a scris aici.

Autostrada Lugoj – Deva lot 4 

Lungime: 22,13 km

Valoare contract: 419,4 milioane lei

Constructor:  Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. –  S.C. SPEDITION UMB S.R.L

Stadiul fizic: 95%

Termenul de finalizare a lucrărilor: trimestrul III 2019

Data începerii lucrărilor: iunie 2013

Despre cele două loturi din autostrada Lugoj-Deva, directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, declara în urmă cu două săptămâni că sunt aproape gata. „Mai este de asfaltat un kilometru şi câteva sute de metri la Şoimuş şi alt kilometru la Ilia”, declara atunci șeful de la Drumuri.

Spre finalul anului viitor ar trebui să fie gata și loturile 1 și 2 ale autostrăzii Sebeș-Turda, unde stadiul de realizare al lucrărilor este de 60%, respectiv 49%.

Potrivit CNAIR, mai sunt de rezolvat câteva probleme: eliberarea terenului de deșeurile identificate în zona nodului rutier Alba Iulia Sud și executarea silită a proprietarilor care refuză să-și elibereze proprietățile care le-au fost expropriate, spun reprezentanții CNAIR.

Cei de la Asociația Pro Infrastructura deplângeau în urmă cu o lună slaba mobilizare a constructorului de pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda mai ales în ceea ce privește lucrările la structurile principale (podurile peste Mureș, pasajele peste calea ferată) cât și la cele mai mici (supratraversările drumurilor secundare și locale peste autostradă). „În ritmul actual, cu progres zero, putem spune că termenul de finalizare sau măcar de deschidere a circulației este în aer”, scriau cei de la API, care aminteau și de problemele legate de mutarea stâlpilor de curent.

Lucrări complexe sunt de executat și la nodul rutier de la Șebeș, pe lotul 1 al autostrăzii, care are bretele lungi și numeroase pasaje și poduri peste Autostrada A1, râul Sebeș și calea ferată. Potrivit celor de la API în 2019 s-ar putea deschide circulația cel puțin parțial între Alba Iulia Sud și bretelele scurte ale nodului Sebeș.

Autostrada Sebeș – Turda – lot 1

Lungime: 17 km

Valoare contract: 541,73 milioane lei

Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii SRL

Stadiu fizic: 60%

Termenul estimat de finalizare a lucrărilor: trimestrul IV (noiembrie) 2019

Data începerii lucrărilor: decembrie 2014

 

Autostrada Sebeș – Turda – lot 2

Lungime: 24,25 km

Valoare contract: 549,33 milioane lei

Constructor: Asocierea AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – S.C. EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L

Stadiul fizic: 48,9%

Termenul estimat de finalizare a lucrărilor: trimestrul IV (octombrie) 2019

Data începerii lucrărilor: decembrie 2014

Tot anul viitor estimează șefii de la Drumuri că se vor finaliza lucrările și la cei aproape 18 kilometri dintre Iernut și Chețani, parte din Autostrada Transilvania, iar odată cu ei și nodul Iernut și podul pe DN14A peste A3 și calea ferată.

Anul acesta, CNAIR a deschis circulației circa 14 kilometri de autostradă între Ungheni (aeroportul Târgu Mureș) și Iernut, iar în lipsa acestui nod rutier, au legat autostrada de DN14A printr-un sens giratoriu situat la câteva sute de metri de calea ferată.

Autostrada Transilvania – Iernut-Chețani

Lungime: 17,9 km

Cost: 437,63 milioane lei

Constructori: Astaldi, Max Boegl Romania, Astalrom si Consitrans.

Stadiul fizic: 57,9%

Estimare dare în folosință: iulie 2019

Data începerii lucrărilor: mai 2016

În total, CNAIR estimează că anul viitor vor fi deschiși circulației 102 kilometri de autostradă. În urmă cu două săptămâni, directorul general al Companiei de Administrare a Infrastructurii, într-un interviu pentru DC News avansa o altă cifră: 116 kilometri de șosea rapidă deschiși traficului în 2019.

Potrivit unui document publicat pe site-ul CNAIR care prezintă stadiul lucrărilor de infrastructură, până în iunie anul viitor ar fi trebuit finalizați și cei aproape 16 kilometri de șosea rapidă dintre Chețani și Câmpia Turzii, parte din aceeași Autostradă Transilvania. Cum până acum a fost realizat un procent foarte mic din lucrări, undeva la 18%, șansele deschiderii traficului anul viitor și pe acest lot de autostradă sunt zero.

Topul constructorilor de autostrăzi din 2018

Constructorul italian Tirrena Scavi se situează pe primul loc în topul celor mai performanţi constructori de autostrăzi în 2018, după ce a terminat în mai puţin de un an lucrările la Nodul Gilău. Podul peste Someşul Mic, început de Bechtel şi finalizat de italieni, a permis deschiderea circulaţiei pe cei aproape 9 kilometri ai tronsonului Gilău – Nădăşelu, cunoscut ca cea mai frumoasă autostradă din România şi care care era gata încă din 2017.

Tirrena Scavi a mai lucrat şi la lotul 3 din Autostrada Sebeş – Turda (12,5 kilometri), deschis circulaţiei anul acesta.

Pe locul doi în topul constructorilor pe 2018 se află nemţii de la Geiger, cu un progres anual de 63 puncte procentuale pe micul lor lot din Autostrada Câmpia Turzii – Târgu Mureş. În lungime de 3,6 kilometri, lotul Ungheni – Ogra a fost finalizat şi deschis circulaţiei tot anul acesta.

Podiumul este completat de italienii de la Astaldi, care au raportat un progres de 40,81 puncte procentuale anul acesta pe lotul Iernut – Cheţani, din Autostrada Câmpia Turzii – Târgu Mureş. Chiar dacă acest lot nu este finalizat, circa 1,2 kilometri din zona nodului Iernut au fost daţi în trafic anul acesta, pentru a permite deschiderea circulaţiei pe loturile vecine construite de Geiger şi Strabag.

În clasament urmează cu un progres anual de 39,82 puncte procentuale constructorul Strabag, al cărei companie –mamă are sediul în Austria. Lotul de 10 kilometri Ogra – Iernut, construit de acesta, a fost dat în trafic la pachet cu cel al nemţilor de la Geiger.

Pe poziţia a cincea în top se află grecii de la Aktor, care au progresat cu 32,38 puncte procentuale anul acesta pe ciotul de 3,3 kilometri de la intrarea în Capitală a Autostrăzii Bucureşti – Ploieşi. Şi această secţiune a fost deschisă recent traficului, chiar dacă mai sunt de efectuat lucrări în afara carosabilului. Acelaşi constructor lucrează şi pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, dar progresul raportat aici este foarte mic, de până la cinci puncte procentuale.

Chiar dacă nu a intrat în top 5, constructorul român Dorinel Umbrărescu a dat dovadă de o mobilizare spectaculoasă pe şantier, cu sute de muncitori şi utilaje. El se plasează pe locul 6 cu un progres de 23,21 puncte procentuale pe lotul 4 din Autostrada Lugoj – Deva. Lucrările pe acest sector de drum nu au putut fi terminate anul acesta din cauza provocărilor mari de la Dealul Şoimuş, cunoscut ca Dealul Liliecilor.

Următorii în clasament sunt italienii de la Impresa Pizzarotti, care au progresat anul acesta cu 20,50 puncte procentuale pe lotul 1 din Autostrada Sebeş – Turda.

Constructorul român Straco a raportat la rândul său un progres de 12,25 puncte procentuale anul acesta pe lotul lor din Autostrada Câmpia Turzii – Târgu Mureş.

Şi spaniolii de la Comsa au raportat un avans de 11,91 puncte procentuale pe lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva anul acesta, urmând ca anul viitor să finalizeze lucrările.

Amintim că anul acesta a mai fost finalizat şi deschis circulaţiei şi lotul 4 din Autostrada Sebeş – Turda al austriecilor de la Porr.

Inaugurări autostrăzi 2018

1) Autostrada Sebeş – Turda, lotul 3 (12,5 km), Tirrena Scavi

2) Autostrada Sebeş – Turda, lotul 4 (16,3 km), Porr Construct

3) Autostrada Gilău – Nădăşelu + Nodul Gilău (9,7 km), Spedition UMB + Tirrena Scavi

4) Autostrada Bucureşti – Ploieşti – Nod centură Bucureşti, Nod Moara Vlăsiei şi intrarea în Bucureşti (7 km), Aktor

5) Autostrada Câmpia Turzii – Tg. Mureş, lotul Ogra – Iernut (10,1 km), Strabag

6) Autostrada Câmpia Turzii – Tg. Mureş, lotul Ungheni – Ogra (3,6 km), Geiger

7) Autostrada Câmpia Turzii – Tg. Mureş, lotul Iernut – Cheţani (1,2 km), Astaldi

surse: economicca.net, g4media.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    miercuri, 26.12.2018 at 20:05

    Acum s-o vedem pe ”PROASTA” nr. 1 in guvern ce cuvant are ? Il da sau nu afara pe NEAGA, asa cum s-a exprimat ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Patru din zece români și-au redus consumul de carne. Câți spun că țin post. Studiu

Publicat

Patru din zece români spun că și-au redus consumul de carne în ultimele 12 luni, iar 61% dintre aceştia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post, potrivit unui studiu.

92% din consumatorii de carne consumă carne de două ori pe săptămâna, cel puţin. Cu toate acestea, nu sunt puţini nici cei care susţin că şi-au redus consumul de carne în ultimul an (39%).

“Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele 4 săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – şi asta nu ca opţiune pentru a posti. Este posibil că acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne l-ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu şi lung, cu aceşti potenţiali consumatori”, declară Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ România.

Şi pentru că se apropie Postul Paştelui, tot din studiu aflăm că 36% din respondenţi susţin că ţin post din când în când, iar 61% dintre aceştia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post.

Vezi și POSTUL PAȘTELUI 2021: Când începe cel mai lung și aspru post din an. Interdicțiile perioadei și zilele cu dezlegare la pește

9 din 10 români cumpără carne cel puţin o dată pe săptămână.

Tinerii cumpără carne cu o frecvenţa mai mare comparativ cu cei mai în vârstă. La cea mai recentă achiziţie, 87% dintre cumpărătorii de carne declara că au cumpărat carne neprocesată în timp ce 36% au au optat pentru mezeluri. Diferenţa dintre cele două categorii de carne este mai vizibilă în rândul celor mai în vârstă (45-59 de ani).

91% dintre aceştia au optat pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.

Preferinţele faţă de tipul de carne variază tot în funcţie de vârstă. Există o probabilitate mai mare ca cei tineri să cumpere carne din pui (79% din cumpărătorii de 18 – 24 de ani) în timp ce categoria celor mai în vârstă să aleagă mai des carne de porc (72% din cumpărătorii de 45-59 de ani).

În ceea ce priveşte capacitatea de a influenţa alegerea magazinului, carnea neprocesata este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături.

Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) şi pare că ocupă un loc central în meniul zilnic al românilor. Originea locală inspiră calitate ridicată în categoria “food”, în general, şi în legătură cu carnea în special.

Studiul s-a desfăşurat online, în perioada octombrie- noiembrie 2020. Eşantionul cuprinde 1000 de respondenţi, utilizatori de internet, din mediul urban, cu vârstă cuprinsă între 18-59 de ani.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 81 de cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în municipii, orașe și comune din județ

Publicat

În ultimele 24 de ore, în județul Alba au fost înregistrate 81 de cazuri noi COVID-19, potrivit datelor transmise de DSP Alba miercuri, 3 martie.

De la începutul pandemiei, 15.831 de persoane au fost confirmate pozitiv în județul Alba. Dintre acestea, 14412 de persoane au fost declarate vindecate. De asemenea s-au înregistrat 425 decese.

Marți, în Alba au fost prelucrat 744 probe (387 la SJU si 357 la DSP). Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 172979.

Lista localităților din care provin persoanele confirmate în ultimele 24 de ore:

Urban (54 cazuri noi)

Alba Iulia – 25

Aiud – 10

Sebeș – 6

Blaj – 4

Cugir – 4

Ocna Mureș – 4

Câmpeni – 1

Rural (27 cazuri noi)

Ighiu – 3

Lunca Mureșului – 3

Mihalț – 3

Unirea – 3

Valea Lungă – 3

Șona – 2

Șugag – 2

Cricău – 1

Doștat – 1

Jidvei – 1

Pianu – 1

Rădești – 1

Sâncel – 1

Șibot – 1

Vințu de Jos – 1

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba (17 februarie – 2 martie) 2,35 (anterior 2,38).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 17 februarie – 2 martie – incidența cazurilor COVID-19:

Alba Iulia – 417 cazuri – 5,45 (anterior 5,58)

Teiuș – 18 cazuri – 2,48 (anterior 3,16)

Sebeș – 100 cazuri – 3,04 (anterior 3,34)

Aiud – 38 cazuri – 1,49 (anterior 1,46)

Cugir – 31 cazuri – 1,20 (anterior 1,28)

Ocna Mureș – 19 cazuri – 1,36 (anterior 1,14)

Blaj – 26 cazuri – 1,25 (anterior 1,30)

Abrud – 5 cazuri – 0,95 (anterior 0,95)

Câmpeni – 5 cazuri – 0,67 (anterior 0,54)

Baia de Arieș – 1 caz – 0,26 (anterior 0,52)

Zlatna – 3 cazuri – 0,38 (anterior 0,38)

Mediul rural:

Localitate – cazuri în perioada 17 februarie – 2 martie – incidența cazurilor COVID-19

Șpring – 30 cazuri – 11,39 (anterior 11,39)

Mihalț – 23 cazuri – 7,02 (anterior 6,11)

Ponor – 4 cazuri – 5,86 (anterior 5,86)

Doștat – 4 cazuri – 3,91 (anterior 2,93)

Unirea – 15 cazuri – 3,04 (anterior 2,43)

Crăciunelu de Jos – 6 cazuri – 2,80 (anterior 2,80)

Lunca Mureșului – 7 cazuri – 2,71 (anterior 1,93)

Berghin – 5 cazuri – 2,61 (anterior 2,61)

Valea Lungă – 8 cazuri – 2,52 (anterior 1,58)

Pianu – 9 cazuri – 2,51 (anterior 2,23)

Cricău – 5 cazuri – 2,49 (anterior 2,49)

Livezile – 3 cazuri – 2,46 (anterior 2,46)

Livezile – 3 cazuri – 2,46 (anterior 2,46)

Ciugud – 8 cazuri – 2,45 (anterior 2,76)

Rădești – 3 cazuri – 2,30 (anterior 2,30)

Lopadea Nouă – 6 cazuri – 2,29 (anterior 2,29)

Șibot – 5 cazuri – 2,05 (anterior 2,05)

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Apel al autorităților: Persoanele care nu pot ajunge să facă vaccinul, să anunțe. Nici o doză nu trebuie irosită

Publicat

Andrei Baciu, vicepreşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor de Vaccinare, a declarat că dozele de vaccin sunt limitate și nu trebuie irosite. De aceea, persoanele care nu se pot prezenta la centrele de vaccinare când sunt programate, sunt rugate să anunțe acest lucru.

Potrivit procedurilor, dacă rămân doze de vaccin împotriva Covid-19 care nu sunt folosite, personalul din centrele de vaccinare trebuie să sune persoane programate în zilele următoare.

Prioritate trebuie să aibă, însă, persoanele vulnerabile, care sunt imunizate în etapa a II-a a campaniei de vaccinare, a declarat Andrei Baciu.

„Cred că în fiecare centru de vaccinare s-a întâmplat o astfel de situație. Știm ce trebuie să facem, apelăm pe cineva de-a doua zi. Nu vrem să aruncăm doze sub nicio formă”, a spus acesta.

Astfel, persoanele care nu se pot prezenta în ziua și la ora la care au fost programate la vaccinare pot suna la call center, la numărul 021.414.442. Acestea vor fi, de asemenea, reprogramate.

Sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Școala Gimnazială din Abrud va fi reabilitată și modernizată. Proiectul tehnic, lansat la licitație. LISTA lucrărilor propuse

Publicat

Corpul principal al Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Abrud va fi reabilitat și modernizat. De asemenea, se propune construirea unei anexe și a unui depozit de lemn, dar și amenajarea unui teren de sport și a incintei. Primăria Abrud a lansat miercuri o licitație pentru realizarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție.

Primăria Abrud a lansat miercuri, 3 martie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru realizarea proiectului tehnic și a detaliilor de executie, verificarea tehnică de calitate și întocmire aviz, asistența tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul „Reabilitare si modernizare clădire (corp principal Școala Gimnazială), desființare centrală termică, construire anexă și depozit de lemn, amenajare teren sport și incintă”.

Valoarea totală estimată este de 232.076,78 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se propun următoarele lucrări de bază: 

Reabilitare și modernizare corp principal – Școala Gimnazială

Se propune reabilitarea și modernizarea clădirii pentru crearea unui spațiu care să permită desfășurarea în condiții optime a activităților educaționale.

În acest scop se propun următoarele intervenții: reparații șarpantă și învelitoare; termosistem; intervenții la interiorul clădirii; intervenții la exteriorul clădirii.

  • înlocuirea elementelor din lemn deteriorate ale șarpantei și ignifugarea lor, înlocuirea învelitoarei, jgheaburilor și burlanelor, aplicarea de folie hidroizolantă peste noua astereală, înlocuirea șipcilor și contrașipcilor,
  • termoizolarea pereților exteriori cu vată bazaltică de 15 cm, termoizolarea soclului cu polistiren ignifugat de 5 cm,
  • refacerea finisajelor, pardoselilor, peretiilor interiori, refacere balustradă interior,

  • mascarea conductelor de instalații,
  • recompartimentarea zonei bibilioteci și refuncționalizarea laborator chimie în cabinet medical,
  • montare glaf la exteriorul ferestelor,
  • înlocuirea obiectelor sanitare, amenajare grup sanitar și refacere rampe de acces pentru persoane dizabilități,
  • realizarea de instalații cu rol de securitatea la incendiu,

Construire depozit lemne

Se propune realizarea unei clădiri pentru depozitarea necesarului de lemne cu regimul de înălțime P (pentru încălzirea spațiilor interioare din incinta și obținerea apei clade) având un sistem constructiv mixt din cadre de beton armat și zidărie portantă de 25 cm. (zidaria portantă va fi realizată din cărămidă ecologică). Șarpanta se va realiza din lemn de răşinoase, ecarisat și ignifugat și va sprijini pe placa de beton armat de peste parter, iar învelitoarea va fi din țiglă ceramică.

Clădirea va fi prevăzută cu trotuar de gardă, cu panta spre exterior de 2 %.

Finisaje exterioare: tencuieli decorative (culoare alb) și tâmplărie PVC alb cu geam termopan.

Finisaje interioare: tencuieli driscuite, zugrăveli lavabile, ciment sclivisit.

Construire anexă (ct, atelier, vestiare și depozit pentru terenul de sport)

Se propune realizarea unei anexe cu regimul de înălțime P (în care se va amplasa centrala termică, atelier, vestiare și depozit pentru terenul de sport) având un sistem constructiv mixt din cadre de beton armat și zidărie portantă de 25 cm.

Zidurile interioare de compartimentare se vor realiza din cărămidă de 25 cm, 15 cm respectiv 12 cm. Şarpanta se va realiza din lemn de răşinoase, ecarisat și ignifugat și va sprijini pe placa de beton armat de peste parter, iar învelitoarea va fi din țiglă ceramică.

Construire teren sport acoperit

Se propune realizarea unui teren de sport acoperit, având o structură metalică (profile rectangulare din oțel) pe care este tensionată o pânză PVC cu inserție textilă, impermeabilă, de culoare gri, în vederea protejării terenului de intemperii (ploaie, zăpadă, vânt, soare, etc.), laterealele fiind închise cu perdea culisantă, pe o înălțime de 2 m. Pe toată suprafața terenului se va realiza o placă slab armată de beton, pe care va fi aplicat gazon sintetic.

Amenajare incintă (refacere împrejmuire, amenajare alei și zone verzi)

Se propune corectarea sistematizării verticale a terenului din incintă, pentru dirijarea apelor pluviale. Se va reface împrjmuirea incintei, având înălțimea de 1,20 m la limita de proprietate dinspre strada Cloșca, respectiv 2 m pe restul conturului incintei.

Gardul va fi realizat din stâlpi metalici și panouri din fier forjat. Aleile din incintă vor fi realizate cu dale de beton, montate în șapă de beton, prevăzute cu pante pentru direcționarea apelor pluviale.

Zonele verzi vor fi amenajate cu gazon de trafic intens.

Desființare centrală termică existentă

Clădirea în care este amplasata centrala termică este într-o stare avansată de degradare. Aceasta este propusă pentru desființare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate