ACTUALITATE
Activităţi extraşcolare pentru elevi. Studiile au arătat că aceştia preferă excursiile, activităţile sportive şi tradiţionale
Interesul elevilor pentru activităţile extraşcolare a determinat autorităţile să formeze un program diversificat ce va fi pus la dispoziţia acestora. În cadrul proiectului “Şcoala altfel”, în săptămâna premergătoare vacanţei de primăvară de anul viitor, copiii vor putea alege din mai multe domenii.
Este vorba despre activităţi tehnico-ştiinţifice, culturale, sportive, de educaţie pentru cetăţenie democratică, dar şi activităţi ce promovează valori umanitare, printre care se află acţiuni de voluntariat, de caritate, de implicare activă în societate sau de responsabilitate socială.
De asemenea, programul mai include activităţi privind stilul de viaţă sănătos, educaţia ecologică şi protecţia mediului, precum şi activităţi de conştientizare a economisirii energiei şi a colectării selective. Nelipsite sunt şi activităţile de pază, pentru stingerea incendiilor, de educaţie rutieră sau pentru reacţii corecte în situaţii de urgenţă.
În acelaşi context al ofertei de activităţi pentru timpul din afara orelor de clasă, de data aceasta pentru elevii din mediul rural, un studiu efectuat de Fundaţia “Soros” a arătat că tinerii preferă excursiile, datorită posibilităţii de vizitare şi cunoaştere a numeroase locuri şi de interacţionare cu alţi oameni. Activităţile de tip sportiv, de tip cultural şi tradiţional, dar şi sărbătorirea diferitelor zile locale se află printre cele mai aşteptate activităţi extracurriculare pentru elevii din mediul rural.
Studiul a mai scos în evidenţă faptul că, în majoritatea cazurilor, olimpiadele sunt considerate activitaţi extraşcolare, tendinţa de a înlocui materiile mai uşoare cu cele considerate mai importante pentru examene viitoare fiind foarte proeminentă şi atrăgând astfel nemulţumirea deopotrivă a elevilor, cât şi a părinţilor. Totuşi, legătura familiei cu şcoala este una foarte slabă, potrivit studiului, puţini părinţi implicându-se în derularea proiectelor extraşcolare.
Studiul Fundaţiei “Soros” a fost realizat în 20 de comunităţi ale judeţelor Alba, Călăraşi, Vrancea şi Vâlcea.
Foto: arhivă
Andra TOTH
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.