Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ADR Centru: Fonduri disponibile pentru dezvoltarea IMM-urilor. Cum pot primi până la un milion de euro pentru modernizări


Publicat

2-2_16ADR Centru continup sesiunile de informare a firmelor care vor să acceseze finanţări. La sediul Camerei de Comerț și Industrie din municipiul Brașov a avut loc miercuri, 8 februarie, prezentarea fondurilor disponibile pentru dezvoltarea IMM din Regiunea Centru.

În seminar au fost prezentate criteriile necesare pentru solicitarea a cel puțin 200.000 euro pentru o firmă, resurse financiare care se alocă prin Prioritatea de Investiții 2.2 din cadrul POR 2014-2020. Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru are calitatea de Organism Intermediar pentru POR, iar fondurile totale alocate regiunii sunt de 23,9 milioane euro destinate pentru dezvoltarea și modernizarea firmelor.

Prin fiecare proiect depus de către IMM-urile din mediul urban sau de către întreprinderile mijlocii din mediul rural din județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu, se poate solicita spre finanțare nerambursabilă minimum 200.000 euro și maximum 1 milion euro, echivalent în lei la cursul de schimb Inforeuro, valabil la data lansării apelului de proiecte (1 euro- 4,5172 lei).

Proiectele se pot depune începând cu data de 23 februarie 2017, ora 12.00, prin aplicația electronică MySMIS, disponibilă la adresa web http://www.fonduri-ue.ro/mysmis, depunerea de cereri fiind deschisă o perioadă de 6 luni, respectiv până în 23 august 2017, ora 12.00.

Lista domeniilor de activitate eligibile pentru care se poate solicita finanțare cuprinde atât IMM-uri care funcționează în domeniul producției și fabricației de utilaje și articole etc, cât și din domeniul serviciilor, care pot fi servicii de asistență medicală, de cazare, publicitate, arhitectură, centre fitness, baze sportive, cât și servicii de reparare mobilă, încălțăminte sau altele.

Lista completă a codurilor CAEN ce pot solicita finanțare se poate regăsi în Anexa 2 a Ghidului specific al Priorității 2.2. Obligatoriu, fiecare proiect depus trebuie să realizeze o investiție inițială, care constă în active corporale și necorporale, finanțabile prin ajutor de stat regional.

În cadrul seminarului, participanții au fost informați că vor depune sume diferite pentru cofinanțarea proiectelor lor, în funcție de tipul de societate și de tipul de investiție realizată/ ajutor acordat. Mai exact, schema de finanțare nerambursabilă este constituită din două categorii de ajutor de stat acordat, respectiv ajutor de stat regional și ajutor de minimis. Diferențierea dintre cele 2 categorii este realizată prin tipul de investiție/cheltuială care se realizează prin proiect. Astfel un proiect va avea în mod obligatoriu cheltuieli de investiții în active corporale (construire, extindere, dotare spații de producție/ servicii), care se vor finanța prin ajutor de stat regional și la care solicitantul va asigura o cofinanțare de minim 30% din valoarea lor, dacă este microîntreprindere sau întreprindere mică, respectiv minim 40% dacă este întreprindere mijlocie. Pentru cheltuielile ce se încadrează în ajutor de minimis (certificare, internaționalizare), cofinanțarea solicitantului va trebui să fie de minim 10%, indiferent de ce tip de firmă este.

Fondurile nerambursabile alocate sunt disponibile prin Axa prioritară 2 – Îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici și mijlocii, Prioritatea de investiții 2.2 – Sprijinirea creării și extinderea capacităților avansate de producție și dezvoltarea serviciilor pentru îmbunătățirea competitivității economice prin creșterea productivității muncii în IMM-uri. Acest apel de proiecte este unul competitiv, cu depunere la termen. În funcție de gradul de acoperire a bugetului alocat apelului, depunerea proiectelor poate fi suspendată, însă nu mai devreme de primele 2 luni ale apelului. În cadrul acestui apel, proiectele respinse în cadrul etapei de verificare a conformității administrative și eligibilității pot fi redepuse, cu condiția respectării termenului limită de depunere a cererilor de finanțare ori a condițiilor de închidere a apelului.

„Administrația publică locală din județul Brașov susține dezvoltarea mediului local de afaceri. De aceea județul nostru este unul dintre primele din țară în privința dezvoltării social-economice. Considerăm că acest gen de evenimente sunt foarte importante pentru sprijinirea dezvoltării județului nostru. Ieri am avut un eveniment pentru autoritățile publice din județ, iar azi avem un eveniment pentru mediul de afaceri, ambele vizând prezentarea modului în care publicul țintă, potențialii beneficiari, pot solicita fonduri nerambursabile care sunt atât de importante pentru creșterea calității vieții. M-am convins, încă o dată, că toți participanții la evenimentele organizate de ADR Centru – și au fost în număr destul de mare, pot să pună întrebări, să se documenteze, să solicite clarificări asupra unor aspecte neclare, sau să se informeze exact cu privire la procedurile de lucru și la documentațiile necesare pregătirii de proiecte finanțate din fonduri europene. Pot să vă spun că atât Consiliul Județean cât și ADR Centru vor mai organiza astfel de sesiuni de informare, pe tematici specifice, pentru că problema absorbției de fonduri europene este pentru noi o prioritate”, a declarat Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov, în cadrul întâlnirii cu reprezentanții mediului de afaceri la sediul Camerei de Comerț.

„ADR Centru coordonează la nivel regional procesul de dezvoltare, inclusiv creșterea competitivității economice, prin atragerea și derularea de fonduri nerambursabile. În precedenta perioadă de finanțare peste 1250 de proiecte din mediul de afaceri regional au atras aproape 230 milioane euro din surse europene, iar mediul de afaceri din Regiunea Centru a beneficiat astfel de o infuzie totală de capital de peste 430 milioane euro. Datorită acestor fonduri nerambursabile s-au creat peste 3.000 noi locuri de muncă și peste 10.000 de oameni și-au păstrat sursele de venit. Pentru că municipiul Brașov are o poziție privilegiată la nivel național, fiind o adevărată placă turnantă între zona de sud a țării și fiind bine conectat la infrastructura de transport, care se va dezvolta în următorii ani, considerăm că investițiile pe care le susținem pentru mediul de afaceri vor duce la îmbunătățirea potențialului economic la nivelul întregii regiuni. Avem aici un important sprijin local, de la autoritățile publice locale și județene, iar colaborarea noastră cu administrația și cu asociațiile patronale și profesionale este destinată creșterii competitivității economice a zonei”, a declarat, în cadrul întâlnirii de lucru de la Brașov, Simion Crețu, director general ADR Centru.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă Cosmin Arion, candidat Senatul României – Pro România: Pentru Legi bune, trimitem profesioniști în Parlament!

Publicat

”Românii își doresc oameni noi în politică, dar în primul rând să fie competenți.

PRO ROMANIA a înțeles acest mesaj și candidatura mea este o dovadă în acest sens. Activitatea mea de peste 15 ani în baroul Alba îmi dă încredere că pot fi cel mai bun avocat în reprezentarea locuitorilor județului Alba în Parlamentul României.

Locuitorii județului Alba își doresc în primul rând un trai mai bun si voi lupta pentru asta; un sistem de educație pus la punct si voi milita pentru asta; un sistem de sănătate sigur si voi face din asta o prioritate; o infrastructură care să ne asigure un acces rapid și voi susține asta.

România nu are niciun motiv să nu se dezvolte și să fie una dintre cele mai importante țări europene.

Avem resursa umană, avem resursele naturale, avem relieful, avem tot. Din păcate până acum nu am avut liderii care să știe să le folosească la adevărata lor valoare.

PRO ROMANIA are acești lideri care împreună cu noi toți ne vor face mândri că suntem români și ne vom bucura împreună de tot ceea ce vom face bun pentru noi. Județul Alba are obligația să se dezvolte pentru a însemna ceva în economia țării și pentru a asigura bunăstare locuitorilor săi, dar pentru asta este nevoie de oamenii potriviți care să știe să îl promoveze.

Aveți încredere că sunt unul dintre ei”, a declarat Cosmin Arion într-un comunicat de presă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

23 – 24 octombrie: Lucrări de dezinsecție și deratizare pe raza domeniului public al municipiului Sebeș

Publicat

În perioada 23-24 octombrie 2020, în funcție de condițiile meteorologice, se vor efectua lucrări de dezinsecție (combaterea insectelor) și deratizare (combaterea rozătoarelor) pe raza domeniului public al municipiului Sebeș.

Potrivit reprezentanților Primăriei, toate produsele folosite sunt avizate de Ministerul Sănătății.

Persoanele cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat.

Lucrările sunt efectuate de societatea comercială DD CHIM SRL, în colaborare cu Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului și Primăria Municipiului Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: WhatsApp va avea funcţie de shopping. Cum vor putea utilizatorii să facă cumpărături online

Publicat

whatsapp iphone

Facebook a găsit o cale de monetizare a WhatsApp, care constă în comanda de produse direct din ferestrele de chat. Mai exact, firmele vor putea vinde produse direct în WhatsApp, aşa cum o pot face deja în Facebook şi Instagram, a anunţat compania americană, care nu a oferit multe alte informaţii în afara unui scurt clip video.

Totul începe cu un mesaj trimis de utilizator magazinului din care vrea să facă achiziţia, în care întreabă despre tipul de produs pe care vrea să-l cumpere. Compania răspunde cu un catalog ce cuprinde produsele care corespund.

Utilizatorul poate adresa şi alte întrebări legate de produsele care-l interesează, înainte de a face achiziţia, iar magazinul va trebui să folosească, cel mai probabil, un bot pregătit să ofere răspunsuri la toate întrebările.

Când s-a hotărât, utilizatorul poate face achiziţia direct din fereastra de chat în care vorbit cu bot-ul magazinului. Aproape sigur operatorul de plăţi va fi Facebook Pay, deşi compania americană nu oferit această informaţie. P

entru Facebook, lansarea funcţiei de shopping din WhatsApp, pentru care nu a anunţat o dată exactă de lansare, este un pas firesc, după ce a făcut acelaşi lucru şi în cazul celorlalte două reţele sociale ale companiei.

Pentru utilizatori ar putea reprezenta o metodă rapidă de a face cumpărături online dar, ar putea să însemne şi că vor primi pe viitor mesaje comerciale pe WhatsApp de la companiile cu care au luat legătura.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Părinţii copiilor care învaţă acasă sau în sistem online vor primi 75 % din salariu. Actul normativ aprobat de Guvern

Publicat

Părinții copiilor din unitățile de învățământ care funcționează în scenariile galben și roșu vor primi zile libere plătite. Ordonanța de urgență a fost aprobată în ședința de Guvern de joi seara.

„Un părinte va putea să solicite angajatorului zile libere plătite pentru a supraveghea copilul care învaţă acasă, în sistem online, numai dacă specificul muncii acestuia nu permite munca la domiciliu/telemunca”, a declarat ministrul Muncii, Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii afirmă că plățile erau făcute punctual și până acum, pe baza avizelor epidemiologice eliberate de DSP.

„Suntem gata, eram gata de acum o săptămână, dar în procedura de avizare am parcurs toate etapele corespunzătoare, inclusiv Consiliul Economic și Social și Consiliul Legislativ.

Subiectul suscită într-adevăr un larg interes, în perioada ultimelor zile, noi aflându-ne în circuitul de avizare, au mai venit o serie de comentarii și completări. Actul normativ este gata și îl vom supune aprobării dumneavoastră”, a spus Violeta Alexandru.

75% din salariu, dacă școala copilului funcționează în scenariul 2 sau 3

Părinţii copiilor care învaţă în unităţi care funcţionează în scenariile 2 şi 3 vor putea beneficia de indeminizaţie de 75 % din salariu, completările legislative fiind aprobate în ședinţa de Guvern de joi seara.

”Ştiu exact, în zona de competenţă a Ministerului Muncii, ce trebuie făcut pentru părinţii copiilor cu vârsta de până la 12 ani înscrişi în unităţile de învăţământ sau de educaţie timpurie antepreşcolară, intrate în scenariile 2 şi 3.

Imediat după ce comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă au decis trecerea şcolilor din anumite localităţi, inclusiv din Bucureşti, în scenariul 2 (prezenţa la cursuri alternativ cu învăţământ în sistem online) sau în scenariul 3 (toate cursurile în sistem online) am iniţiat completări la cadrul legal existent pentru a putea acorda, şi în aceste cazuri, zile libere plătite (cu 75% din salariul brut dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut) pentru un părinte.

Deja reglementasem şi gestionăm situaţia părinţilor din şcolile în care se descoperă un focar covid, certificat de o anchetă epidemiologică”, a anunţat, miercuri, Violeta Alexandru.

”Acum completăm ceea ce deja avem în aplicare în urma evoluţiei situaţiei din ţară respectiv din şcoli. Adăugăm şi scenariile 2 şi 3.

Aceleaşi reguli de acordare pe care le-am avut în legea 19/2020 cu care am plecat la drum, de la începutul stării de urgenţă.

Toate avizele ministerelor, al CES şi al Consiliului Legislativ sunt luate. Am rămas în permanenţă la dispoziţia angajatorilor şi a angajaţilor care au avut diferite propuneri. Zeci de sugestii. Am trecut prin toate. Intru cu acest act normativ în şedinţa de Guvern”, a mai anunţat Violeta Alexandru.

Conform spuselor ministrului, instituția pe care o conduce face plăți către părinți și în prezent.

„Vreau să subliniez pentru cei care în spațiul public au precizat că nu avem cadrul legal pentru plata părinților, că Ministerul Muncii efectuează în acest moment plăți pentru toate situațiile în care, în baza avizului epidemiologic eliberat de DSP, o unitate școlară în integralitate sau o clasă se află în situația de a gestiona un focar Covid, avem în plată, avem în gestionare această situație.”, a spus Violeta Alexandru.

Astfel, ministrul Muncii a explicat că se realizează doar o extindere a ordonanței 147/2020, pentru a se acoperi și situațiile părinților copiilor care învață în scenariul doi și trei.

Noi practic extindem sfera de aplicabilitate a ordonanței 147/2020, ca urmare a ordinului comun al ministrului Educației și al ministrului Sănătății, acest ordin prevăzând cele trei scenarii despre care s-a discutat în spațiul public.

Ca urmare a ordinului apărut ulterior ordonanței, venim să completăm ordonanța pentru a avea cadrul legal în vederea acoperirii situațiilor părinților copiilor care învață în scenariul doi și trei. Noi am gestionat în toată această perioadă toate situațiile punctuale apărute. Ca urmare a ordinului celor doi miniștri înțelegem să completăm cadrul legal”, a mai spus Violeta Alexandru.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate