Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ai văzut-o? Campanie de promovare a cheilor din județului Alba de 160.000 euro derulată printr-un ONG cu sediul într-un sat din Prahova

Publicat

Un ghid turistic de câteva pagini, cu prezentări scurte a unor forme de relief, niște flyere, broșuri, mouse pad-uri, stegulețe, calendare de birou, un site care a reușit să obțină în toată perioada de derulare a proiectului mai puțin de 300 vizitatori , câteva spoturi radio și reclame  outdoor sunt ”esența” unui proiect de „dezvoltare durabilă”, pe fonduri europene, finanțat cu aproximativ 160.000 euro, prin Programul Operațional Regional 2007-2013 pentru promovarea cheilor din județul Alba.

Campania se derulează printr-o asociație cu sediul în satul Predești, comuna Tinosu, județul Prahova și cu o sucursală într-un bloc din București, care a finalizat recent proiectul „Drumul cheilor în județul Alba”, finanțat cu 710.520,5 lei.

Asociația Dezvoltare Comunitară în Mediul Rural „ARD” a conceput un ghid turistic de 24 de pagini în care, sunt descrise succint 28 de chei din județul Alba, cu fotografii și informații despre căile de acces.

ONG -ul din satul Predești/ Prahova a dat și o estimare a creșterii numărului de vizitatori la obiectivele din ghid după consumarea banilor și evident a campaniei: ”În viitor, se speră că „proiectul va genera o creștere cu aproximativ 3% a numărului de turişti”. „Spunem acest lucru luând în calcul condițiile macroeconomice nefavorabile și ne bazăm că agenții economici din zonă vor oferi mai multe facilități pentru turiști, ținând cont de aceste conjuncturi neprielnice”, mai spun inițiatorii proiectului.

Iată pe unde trece „Drumul cheilor în județul Alba:

„Un tur al cheilor în județul Alba poate începe din comuna Galda de Jos, unde vizitatorul va întâlni Cheile Văii Cetii și ale Gălzii, urcând apoi înspre nord, unde se regăsește comuna Întregalde pentru a vizita Cheile Întregalde, Găldiței și Turcului și Tecşeştilor, comuna Rimetea cu Cheile Siloşului, comuna Râmeț cu Cheile Pravului, Piatra Bălții, Râmețului și Mănăstirii, comuna Ponor cu Cheile Geogelului și comuna Livezile cu Cheile Vălișoarei și Plaiului. Traseul continuă înspre comunele Ocoliș și Poşaga, zone în care se întâlnesc Cheile Runcului, Pociovaliștei și Poşegii. Cheile urmează drumul înspre vest, în zona comunei Gârda de Sus, unde se găsesc Cheile Ordâncușii, apoi în comuna Arieșeni Cheile Gârdișoarei, în comuna Scărișoara Cheile Mândruțului, coborând înspre comuna Albac pentru a admira Cheile Albacului și comuna Vidra cu Cheile Văii Morilor. Traseul se încheie în zona central vestică, unde se pot vizita Cheile Caprei, în Zlatna, Cheile Cibului și Glodului, în comuna Almașu Mare, încheind în comuna Meteş, cu Cheile Ampoiței”.

Contractul proiectului „Drumul cheilor în judeţul Alba” a fost semnat la data de 29.12.2011 şi termenul de finalizare a fost 29.05.2013, după care urmează perioada de monitorizare şi sustenabilitate de 5 ani în care se va urmări „dezvoltarea și consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării patrimoniului natural și a activităților de marketing specifice”, se mai menționează în proiect.

Valoarea totală a proiectului este de 975.580,82 lei. Valoarea totală eligibilă este de 710.520,50 lei, din care: 603.942,42 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR, 92.367,67 lei valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional, 14.210,41 lei cofinanţarea eligibilă a beneficiarului.

Banii au fost cheltuiți pe „conceperea și realizarea unor materiale promoționale, precum: 15.000 ghiduri turistice, 12.000 broşuri de prezentare, 8.000 mouse pad-uri, 20.000 flyere, 8.000 stegulețe, 8.000 calendare de birou; realizarea unei campanii outdoor, prin 70 de panouri ce vor promova atât produsul specific (50 de panouri), cât şi evenimentul de promovare (20 de panouri); conceperea și realizarea unor spoturi audio – campanie radio; distribuirea de materiale promoţionale cu scopul diseminării informaţiei referitoare la potenţialul turistic al judeţului Alba; organizarea unui eveniment în cadrul căruia va fi promovat proiectul”.

Proiectul are și un site, care a fost accesat de mai puțin de 300 de vizitatori, și a adunat 954 de click-uri și o pagină de Facebook, deschisă în 8 aprilie 2013, cu fotografii ale obiectivelor prezentate prin proiect și care, până în prezent, a adunat 3 Like-uri.

Comparativ cu mulțimea de zero-uri din elementele enumerate în „to do list”-ul proiectului (cele 15.000 de ghiduri turistice, 12.000 de broșuri etc), aceste cifre par nesemnificative.

Dacă dumneavoastră, cititorii Alba24.ro, ați întâlnit pe undeva astfel de materiale promoționale despre cheile județului Alba, care, teoretic, au început să fie distribuite de la sfârșitul lunii mai, dați-ne de veste și împărtășiți-ne impresiile dumneavoastră!

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. pavele uber ales

    joi, 22.08.2013 at 14:15

    intrebati-o pe roberta anastase…..

  2. Maria

    miercuri, 18.12.2013 at 20:57

    Oare ce mai descoperim?nu m-ar mira sa ne trezim ca aparținând altei natii. Astia au cu adevărat mințile diabolice …

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax