Administrație
Alba Iulia, oraşul şantier. Vezi stadiul investiţiilor în infrastructură realizate de administraţia locală

Se modernizează intrarea dinspre nord în municipiul Alba Iulia
Potrivit reprezentanţilor Primăriei, au fost realizate organizarea de şantier, trasarea lucrărilor în plen, terasamentele, a fost pregătită platforma de drum, canalizarea pluvială şi stratul de balast. Au fost adâncite fundaţiile, decapate îmbrăcăminţile asfaltice, demolate trotuarele în zona podului şi relocate cablurile şi conductele pentu utilităţi. Din valoarea totală contractată prin proiect au fost efectuate plăţi în valoare de 3.131.610,24 lei, din care 2.846.334,77 lei din fonduri europene şi contribuţie din bugetul naţional şi alţi 285.275,23 lei din bugetul local.
În perioada următoare, continuă lucrările de modernizare a drumului, podului şi pasajului de cale ferată, iar investiţiile cuprind şi intervenţii la reţeaua de iluminat public şi apă şi canalizare.
Prin acest proiect se urmăreşte îmbunătăţirea accesibilităţii centrului urban Alba Iulia şi a legăturilor lui cu ariile limitrofe. Reprezentanţii administraţiei locale doresc să vină în întâmpinarea navetiştilor şi turiştilor care tranzitează municipiul Alba Iulia.
Continuă lucrările pe DN74, Calea Moţilor – str. Zlatnei
Până în prezent, s-au executat lucrări la fundaţiile adâncite pentru extinderea suprafeţei carosabilului pe o lungime de 3.500 metri liniari, lucrări de infrastructură şi suprastructră drum, iar pe Calea Moţilor au fost realizate trotuare, piste de biciclişti şi zonă verde pe o lungime de 1.800 ml. Din valoarea totală de contract de 14.275.695,37 lei cu TVA inclus, s-au executat lucrări în valoare de 6.049.900,54 lei. În continuare, se vor finaliza lucrările de infrastructură şi suprastructură de pe Calea Moţilor şi lucrările de fundaţii adâncite de pe strada Zlatnei.
24 de străzi din centrul vechi al municipiului au intrat în reabilitare
Până la data de 31 decembrie 2011, au fost finalizate lucrările la străzile Nicolae Titulescu, Basarabiei, Munteniei, Lucian Blaga, Traian – pe 800 ml, Mihai Viteazu, Dobrogei, Iaşilor – pe 926 ml, Oituz, Simion Balint, Gheorghe Doja, Maramureşului, Bucureşti, Andrei Mureşanu, Florilor, Morii, Petre Dobra şi Libertăţii – primul tronson.
Pe strada Mărăşeşti au fost finalizate trotuarele şi a fost turnat primul strat de asfalt, pe strada Siretului sunt finalizate trotuarele şi a fost turnat primul strat de asfalt, pe 50% din lungime, pe strada Plevnei sunt amenajate trotuarele şi a fost realizată infrastructura drumului, iar pe strada Traian urmează să se toarne primul strat de asfalt, pe porţiunea dintre străzile Dimitrie Cantemir şi Pajiştei.
Zona investiţională se întinde pe o suprafaţă de 10 hectare, iar administraţia locală se aşteaptă ca îmbunătăţirea condiţiilor de trafic şi confort urban să conducă la regenerarea unor activităţi antreprenoriale de natura serviciilor şi comerţului. Valoarea totală a proiectului este de 32.902.986,20 lei, din care 27.578.980 lei sunt cheltuieli eligibile, 84.000 lei sunt cheltuieli neeligibile şi 5.240.006,20 lei reprezintă TVA.
Se finalizează lucrările la pasajul de cale ferată de la intrare în Alba Iulia dinspre Lancrăm
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
observator
miercuri, 18.01.2012 at 16:50
Din pacate se aloca fonduri importante pentru DN74, este afectat traficul de intarae -iesire din oras timp de doi ani si se vede ca ceea ce era cel mai important, largirea partii carosabile a drumului la doua benzi pe sens nu se face. S-a facut in schimb un aliniament paralel exagerat de trotuar, pista pentru biciclisti, spatiu verde si de parcare pe o parte a drumului, iar pe partea cealalta un trotuar inghesuit si strangulat (se vede in imagine) si o conectare la drumurile laterale si intrari care-i dezavantajeaza pe proprietari si locatarii din zona. Poate ca cei dezavantajati au impozite la jumatate. Modul asimetric exagerat de amenajare si modernizare a drumului spre Apuseni va afecta estetica si imaginea urbana a municipiului Alba Iulia in zona rezidentiala Alba -Micesti.
eu romanul
miercuri, 18.01.2012 at 17:44
Poate sa imi spuna si mie cineva cat era de necesar pavarea intre pasarela din partos si intersectia de la gara???
Florin Roman
joi, 19.01.2012 at 01:14
Da. Răspunsul este: pentru comision!