Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Alegeri parlamentare 2020: PREZENȚA la vot în ALBA, ora 9.00 – 2,50%. Mai mulți votanți la secțiile din orașe


Publicat

sectii vot 1

Peste 7.000 dintre alegători au mers la urne, până la ora 9.00, în județul Alba. Prezența la vot este de 2,50%.

Secțiile de vot s-au deschis de la ora 7.00 și se vor închide la ora 21.00.

Până la ora 9.00, au votat 7.734 de alegători, dintre care 6.145 pe liste permanente, 1.582 pe liste suplimentare, 7 cu urna mobilă. Prezența este mai mare ca acum patru ani, dar mai mică față de alegerile locale.

În judeţul Alba, sunt 308.520 cetăţeni cu drept de vot, care au acces la 439 de secţii de votare organizate în localităţi. 61.838 dintre ei sunt din Alba Iulia, care are 50 de secţii de votare.

Vezi VOT alegeri PARLAMENTARE 2020: TOT ce trebuie să știi despre scrutinul din 6 decembrie. GHIDUL alegătorului

Alegătorii pot afla secția de votare la care sunt arondați AICI.

AICI, prezența la ora 8.00.

În 6 decembrie, cetăţenii români cu drept de vot sunt chemaţi să-şi aleagă reprezentanții în Senat și Camera Deputaților, pentru următorii patru ani. La alegerile parlamentare, votul este universal, egal, direct, secret şi liber exprimat.

În urma scrutinului de duminică, vor fi aleși 136 de senatori și 329 de deputați. În județul Alba, vor fi aleși 2 senatori și 5 deputați.

Pentru alegerile parlamentare 2020, votul este pe partide, se votează o listă sau unul dintre candidaţii independenţi.

Comparativ, la alegerile parlamentare din 2016, prezența la vot la ora 9.00 în județul Alba era de 2,3% (7.230 de alegători la urne; 5.892 pe listele permanente,  1338 pe liste suplimentare); prezența la vot la nivel național 2,58%.

La alegerile locale din 27 septembrie 2020, prezența la vot la ora 9.00 în județul Alba era de 3,94% (12.263 persoane din care, 10.912 alegători pe liste permanente/complementare, 1.350 pe liste suplimentare, o persoană cu urna mobilă).

ACTE necesare la votul din 6 decembrie 2020

Alegătorii din țară votează cu un act de identitate valabil, emis de statul român, respectiv: cartea de identitate; cartea electronică de identitate; cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; carnetul de serviciu militar.

Alegătorul care deține un act de identitate din cele prevăzute mai sus, al cărui termen de valabilitate a expirat în perioada 1 martie – 6 decembrie 2020, își poate exercita dreptul de vot la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020 în baza acestuia.

Procedura de votare la alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020

La intrarea în secția de votare, trebuie să prezentați operatorului de calculator al secției de votare actul de identitate şi, după caz, documentul care dovedeşte reşedinţa. Acesta va înscrie codul numeric personal în sistem, care va semnala dacă: ați împlinit vârsta de 18 ani până în ziua votării inclusiv; v-ați pierdut drepturile electorale; sunteți arondat/ă la altă secţie de votare; sunteți omis/ă din lista electorală permanentă şi ați formulat o solicitare de a fi înscris/ă în Registrul electoral cu adresa de reşedinţă; ați mai votat la acelaşi scrutin. (Art. 84 alin. (3) din Legea nr. 208/2015)

În baza rezultatelor generate de SIMPV, a comunicărilor efectuate prin intermediul acestuia şi a verificării actului de identitate, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare ia măsurile care se impun, conform legii: opreşte de la votare persoana care nu a împlinit vârsta de 18 ani până în ziua votării şi persoana care şi-a pierdut drepturile electorale; permite alegătorilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege să voteze; în acest sens, după ce alegătorul semnează în lista electorală permanentă sau suplimentară, după caz, îi încredinţează buletinele de vot şi ştampila cu menţiunea „VOTAT”.

Alegătorii votează separat, în cabine închise, aplicând ștampila cu mențiunea „VOTAT” în patrulaterul care cuprinde lista de candidați sau numele candidatului pe care îl votează.

După ce au votat, alegătorii îndoaie buletinele de vot astfel ca pagina albă care poartă ștampila de control să rămână în afară și le introduc în urnă, având grijă să nu se deschidă. Îndoirea greșită a buletinului de vot nu atrage nulitatea votului, dacă secretul votului este asigurat.

În cazul în care buletinul de vot se deschide în așa fel încât secretul votului nu mai este asigurat, acesta se anulează și se dă alegătorului, numai o singură dată, un nou buletin de vot, făcându-se mențiune despre aceasta în procesul-verbal al operațiunilor de votare.

Ștampila cu mențiunea „VOTAT”, încredințată pentru votare, se restituie președintelui, care o aplică pe actul de identitate, menționând și data scrutinului. În cazul alegătorilor care votează pe baza cărții de identitate, pe verso-ul acesteia se aplică un timbru autocolant cu mențiunea „VOTAT” și data scrutinului.

Președintele poate lua măsuri ca staționarea unui alegător în cabina de votare să nu se prelungească nejustificat.

În situația în care alegătorul, din motive bine întemeiate, constatate de către președintele biroului electoral al secției de votare, nu poate semna în lista electorală permanentă, președintele face o mențiune în lista electorală, confirmată prin semnătura sa și a unui alt membru al biroului electoral.

Așa cum este prevăzut în Constituție, Parlamentul este autoritatea reprezentativă supremă a poporului român şi unica legiuitoare a ţării.

Parlamentul reprezintă puterea legislativă și este una dintre cele trei puteri fundamentale din stat, alături de puterea judecătorească (instanțele judecătorești) și puterea executivă (Guvernul).

În exercitarea mandatului, deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului, având atribuția de a adopta legi, hotărâri și moțiuni. Inițiativa legislativă poate aparține și Guvernului sau cetățenilor.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Tânără de 15 ani răpită dintr-o stație de autobuz din centrul Clujului. Trasă de păr și băgată cu forţa într-o maşină

Publicat

O fată de 15 ani a fost răpită de trei indivizi de pe o stradă din centrul municipiului Cluj-Napoca şi urcată cu forța într-o maşină. Scena a fost surprinsă pe camerele video stradale și s-a petrecut într-o stație de autobuz din zona Piața Mihai Viteazu.

Nicio persoană aflată în zona respectivă nu a avut nicio reacție.

Potrivit Cluj24.ro scenele s-au petrecut în centrul Clujului, într-o staţie de autobuz sub ochii a zeci de martori, însă oamenii  care se aflau acolo nu au avut nicio reacţie.

Răpirea a avut loc pe 14 ianuarie. Pe imaginile surprinse de camerele de supraveghere din oraş se vede cum adolescenta de 15 ani este trasă de păr, târâtă pe jos şi băgată cu forța în maşină.

Ulterior, pe alte imagini surprinse de camerele de supraveghere dintr-o intersecţie se vede cum tânăra deschide uşa maşinii şi sare în mers din ea. Apoi intră disperată în prima maşină de pe stradă care aşteptă la semafor.

După cele întâmplate fata a mers direct la poliţie unde a depus plângere. Trei tineri cu vârste cuprinse între 24 şi 26 de ani au fost reţinuţi, pentru săvârşirea infracţiunii de lipsire de libertate în mod ilegal, faptă prevăzută şi pedepsită de Codul penal.

Potrivit IPJ Cluj ”La data de 15 ianuarie a.c., polițiștii din cadrul Poliției municipiului Cluj-Napoca – Biroul de Investigații Criminale și cei ai Secției 1 Poliție au reținut pentru o perioadă de 24 de ore trei bărbați cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, într-un dosar penal întocmit pentru săvârșirea infracțiunii de lipsire de libertate în mod ilegal, faptă prevăzută și pedepsită de Codul penal.

În fapt, polițiștii au fost sesizați la data de 14 ianuarie, în jurul orei 18.40, cu privire la faptul că o tânără care se afla pe o stradă din municipiul Cluj-Napoca, ar fi fost constrânsă să urce într-un autoturism, care ulterior a fost pus în mișcare.

Din verificările efectuate, s-a stabilit faptul că un tânăr de 26 de ani, din municipiul Lugoj, județul Timiș, a coborât din autoturismul menționat și ar fi contrâns-o fizic pe tânără de 15 ani, din comuna Baciu, județul Cluj, să urce în interiorul acestuia.

După câteva momente, în timp ce autoturismul se deplasa în zona intersecției străzilor Cuza-Vodă – Frédéric Joliot-Curie, tânăra a deschis una dintre portiere și a ieșit afară din interiorul autovehiculului.

În baza sesizării s-au constituit echipe operative complexe pentru identificarea în cel mai scurt timp a autoturismului și a persoanelor implicate, iar în cursul nopții mașina indicată a fost depistată pe raza localității Ciucea, în județul Cluj.

Pentru stabilirea împrejurărilor în care a avut loc fapta, cei trei bărbați au fost conduși la sediul Poliției municipiului Cluj-Napoca, fiind ulterior reținuți pentru 24 de ore.”

surse: cluj24.ro, mediafax, IPJ Cluj

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum va funcţiona sistemul de returnare a ambalajelor de băuturi. Garanţie de 50 de bani pentru sticle, doze sau PET-uri

Publicat

Ministrul Mediului, Barna Tanczos a explicat cum va funcționa sistemul de garanție – returnare a ambalajelor din plastic, sticlă și aluminiu. Acest sistem în care costul produsului va fi suplimentat cu 50 de bani pe sticlă/ambalaj de până la 3 litri, sumă ce va putea fi recuperată la returnare, este menit să contribuie la ținta de reciclare a României, spune oficialul din Guvern.

„50 de bani pentru fiecare sticlă de până la 3 litri care va fi adusă înapoi într-un automat sau la un magazin unde se va face colectare.

Fiecare consumator de produse ambalate în sticle PET, de sticlă sau aluminiu va avea posibilitatea să-și recupereze garanția, dacă aduce înapoi ambalajul, care va fi dotat cu un cod de bare special, astfel încât acel produs să poată fi identificat că provine din acel sistem de garantare – returnare.

Aceste ambalaje devin materii prime care intră în economia circulară și nu mai risipim energie, materie primă și nu producem deșeu, ci reciclăm. Din deșeurile care vin din gospodării, 90% ar trebui să ajungă la reciclare și 10% la gropile de gunoi. În România, astăzi, este invers.

Sistemul de garanție pornește în momentul în care producătorul pune pe piață un produs ambalat. Acel producător va introduce la nivelul produsului această garanție. Mai departe, distribuitorul, pe lanțul de distribuție până ajunge la magazin, această garanție urmărește produsul până ajunge la raft.

Când vin, ca și cumpărător, și iau de pe raft acest produs, achit produsul în sine plus garanția, mă duc acasă, consum ce este înăuntru și la următoarea cumpărare vin înapoi cu ambalajele, le pun în acele automate care marea majoritate a lor vor fi la supermarketuri în puncte, centre comerciale etc.

În zona rurală, pentru că aproape 70% din comerțul național se desfășoară în zona rurală, în magazine mici, acolo în marea majoritate a magazinelor mici se va prelua manual, se va înmâna garanția, se va pune în saci special pregătiți pentru sticle, PET și aluminiu, ele vor fi colectate de un sistem național de logistică și vor ajunge la acel operator unic care le va sorta, pregăti pentru reciclare și le va da mai departe la unitățile de reciclare.

Ambalajele pot fi predate la orice magazin, la orice punct de colectare.

Sticlele trebuie să fie golite de conținut”, a declarat ministrul Mediului, la Digi24.

Produse acceptate în sistemul de garanție – returnare a ambalajelor

Ministrul Mediului spune că nu vor face parte din acest sistem acele ambalaje care sunt produse lactate.

„Ele reprezintă un risc ridicat din punct de vedere sanitar – veterinar, de siguranță alimentară”, a explicat Barna.

Ministrul a precizat că apa, sucurile, berea, băuturile alcoolice, chiar și uleiul sunt printre produsele din ambalajele acceptate în sistem.

„Sticla nu se spală, se golește. Nu este obligatoriu să aibă capac, însă trebuie să aibă acea etichetă specială și acel cod de bare”, a adăugat el.

Când va fi lansat sistemul de garanție – returnare

„Lansarea sistemului de garanție – returnare este 1 aprilie 2022. Până atunci, după apariția Hotărârii de Guvern, va trebui să se facă investițiile pentru cumpărarea acelor automate, pentru sistemul de logistică și cel informatic care va urmări fiecare lot de produs pe circuit și pentru a realiza cele cinci puncte de selectare și sortare la nivel național. În principiu, într-un an și două luni de zile acest sistem trebuie pus pe picioare.

În primul an ar trebui să atingem un obiectiv de 70%. Adică 70% din ambalajul pus pe piață să se întoarcă în sistemul de reciclare. Ținta este în 3 ani de zile 90%. Sunt ținte ambițioase”, a afirmat Tanczos.

Cât timp va fi valabil codul de bare pentru obținerea garanției

„Timp de 24 de luni, fiecare sticlă poate fi adusă înapoi în sistem. Dacă în doi ani de zile de la vânzare, acea sticlă n-a ajuns înapoi în sistem, va fi eliminat sistemul informatic și trebuie depus la un colector.

Producătorii autohtoni vor fi obligați prin lege, pentru că el este cel care pune pe piață ambalajul, un potențial deșeu. Obligația de recuperare a ambalajului este al producătorului.

Importatorii când aduc pe piață aceste ambalaje trebuie să aibă și eticheta. O aplică în producție în afară sau după ce importatorul aduce în România trebuie aplicate acele coduri de bare”, a explicat ministrul.

El a subliniat că este vorba doar de ambalajele de băuturi.

“Nu vorbim de amabalajele pentru mezeluri, pentru brânzeturi, lactate, pantofi, cămăși etc. Partea de colectare selectivă rămâne în vigoare”.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

FOTO: INCENDIU la Câmpeni. Un autoturism a luat foc, în parcarea Spitalului de Boli Cronice

Publicat

Un autoturism a luat foc vineri seara, în parcarea Spitalului de Boli Cronice din Câmpeni. 

Potrivit ISU Alba, Stația de pompieri Câmpeni a intervenit pentru localizarea și stingerea unui incendiu incendiu, în parcarea Spitalului de Boli Cronice din Câmpeni.

Este vorba despre un incendiu care a izbucnit la compartimentul motor al unui autoturism aflat în parcarea spitalului.

În urma incendiului nu au fost înregistrate victime sau pericol de extindere.

Pompierii au intervenit la fața locului cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor.

UPDATE: Cauza incendiului a fost stabilită ca scurtcircuit electric.

foto: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ASF a amendat drastic două companii de asigurări pentru plata cu întârziere a despăgubirilor polițelor RCA

Publicat

Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a decis în cadrul ședinței desfășurate miercuri să amendeze companiile City Insurance și Euroins pentru plata cu întârzierea a despăgubirilor constate în urma dosarelor de daună RCA, informează instituția într-un comunicat. 

Potrivit ASF, în urma acțiunilor de control principala deficiență identificată, în cazul ambelor societăți, a fost plata cu întârziere a despăgubirilor aferente dosarelor de daună RCA.

În cazul City Insurance s-a mai constatat că societatea nu a formulat în scris oferte de depăgubire justificată în termenul prevăzut de lege și nu a întocmit procese suplimentare de constatare în termenul prevăzut de legislația în vigoare.

În ceea ce privește societatea Euroins s-a constatat, de asemenea, că nu a formulat în scris notificări cu privire la motivele pentru care nu a aprobat în totalitate/parțial pretențiile de despăgubire în termenul prevăzut de lege și nu a comunicat valoarea maximă de despăgubire în termenul prevăzut de legislația în vigoare.

Ca urmare a aspectelor constatate, Consiliul ASF a decis următoarele:

  • sancționarea societății de asigurare – reasigurare City Insurance S.A., conform prevederilor legale, cu amendă în valoare de 500.000 de lei;
  • sancționarea societății Euroins România Asigurare Reasigurare S.A., conform prevederilor legale, cu amendă în valoare de 450.000 de lei.

sursa: asfromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate