Connect with us
Publicitate

Eveniment

Alunecări de teren în zona Stejeriș, pe Autostrada Sebeș-Turda. Constructorul spune că „lucrările vor fi gata la timp”

Publicat

alunecare lotul 4 sebes turda Deschiderea circulației rutiere pe lotului 4 din Autostrada Sebeș – Turda, la finalul acestui an, ar putea fi întârziată datorită unor alunecări de teren. Constructorul susține că pe tronsonul de autostradă au existat nu mai puțin de opt alunecări de teren, ultima dintre acestea în zona lacului Stejeriș, însă inaugurarea lotului nu va fi întârziată, scrie Ziua de Cluj.

Un deal din apropierea șantierul de pe lotul 4 al autostrăzii Turda – Sebeș vine la vale, potrivit jurnaliștilor de la Ziua de Cluj.

O surpare de aproximativ un metru și jumătate a apărut la un deal aflat pe granița dintre județele Alba și Cluj, în zona lacului Stejeriș. Constructorul susține, însă, că situația este sub control și ca tronsonul 4 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda va fi terminat așa cum a fost stabilit: până la finalul acestui an.

„Există o alunecare de teren, dar s-au demarat studiile geotehnice, iar lucrările vor fi terminate așa cum s-a anunțat, anul acesta”, a transmis șeful DRDP Cluj, Radu Băruță.

Reprezentantii societății Porr Construct SRL susțin, potrivit Ziua de Cluj, că aceasta este a opta alunecare de teren de pe tronsonul de 16,3 kilometri pe care îl edifică și că va fi stopată la fel ca precedentele șapte. Miercuri, inginerii unei firme subcontractoare forau dealul pentru a găsi soluții.

Orice asemănare cu situația din zona Cunța – Săliște, de pe Austostrada Sebeș – Sibiu, este respinsă de către constructor.

Șefii de la Porr Construct dau ca exemplu de bune practici zona lacului Stejeriș, parțial secat. Presa a scris și despre acest sector că va întârzia inaugurarea tronsonului. Pe o distanță de 480 de metri, la kilometrul 67 al autostrăzii, s-a găsit o soluție tehnică foarte complicată, dar menită să evite alunecările de teren. Pe solul instabil unde se afla lacul s-au adus 83.000 de metri cubi de piatră, apoi deasupra 282 de coloane din beton cu un diametru de 1,2 metri și o lungime între 12 și 18 metri, iar și mai sus un sistem geogril 3D (un fel de cofraj) umplut cu piatră. Abia apoi vine structura rutieră. Acest sector este cel mai întârziat din întregul tronson.

Autostrada Deecea – Turda din cadrul A10 este finalizată în proporție de 85%, susține constructorul. Dacă și tronsonul 3, Aiud – Decea, realizat de o italienii de la Tirrena Scavi, va fi gata la timp, șoferii vor putea circula din iarnă pe 4 benzi între Turda și Aiud.

Foto, sursa: ziuadecj.realitatea.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate