Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF a publicat GHIDUL pentru compensarea obligațiilor fiscale. Ce trebuie să facă persoanele fizice și firmele din 1 martie 2023

Publicat

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat recent pe site-ul instituţiei “ Broşura privind compensarea obligaţiilor fiscale” care aduce clarificări despre ce este şi cum se efectuează compensarea.

Prin ghidul respectiv, ANAF oferă informaţii privind operaţiunea de compensare prin care e sting creanţele statului sau unităţilor administrativ-teritoriale ori subdiviziunilor acestora reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat cu creanţele debitorului reprezentând sume de rambursat, de restituit sau de plată de la buget.

Ce este și cum se efectuează compensarea cu ANAF

Compensarea se efectuează de către organul fiscal competent în a cărui administrare se află contribuabilul până la concurența celei mai mici sume, când ambele părți dobândesc reciproc atât calitatea de creditor, cât și pe cea de debitor, cu condiția ca respectivele creanțe să fie administrate de aceeași autoritate publică, inclusiv unitățile subordonate acesteia.

Compensarea se efectuează între obligații datorate aceluiași buget, urmând ca din diferența rămasă să fie compensate obligațiile datorate altor bugete, în mod proporțional.

Ce fel de obligații se sting prin COMPENSARE

Compensarea operează de drept la data la care creanțele există deodată, fiind deopotrivă certe, lichide și exigibile.

Compensarea se efectuează de către organul fiscal competent, la cererea debitorului sau din oficiu. Compensarea la cererea debitorului se soluționează în termen de 45 de zile de la înregistrarea cererii.

Organul fiscal competent comunică debitorului decizia cu privire la efectuarea compensării, la cerere sau din oficiu, în termen de 7 zile de la data efectuării operațiunii.

Documentul poate fi văzut AICI: Compensare 2023

Din 1 martie documentele se trimit la Fisc numai prin Spațiul Privat Virtual

Începând cu data de 01.03.2022, contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, precum și persoane fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent în una dintre formele prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, sunt obligați să transmită organului fiscal central documente, cereri, înscrisuri sau orice alte documente numai prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual2.

Broșura ”Cum se pot plăti obligațiile fiscale” poate fi consultată AICI: Brosura plati obligații fiscale 2023

Cum se pot obține informații suplimentare

  • – pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală www.anaf.ro;
  • – la numărul de telefon: 031.403.91.60;
  • – prin formularul de contact;
  • – la structurile de asistență pentru contribuabili din cadrul organelor fiscale teritoriale.

ANAF,  pregătește controale de amploare la persoane fizice

ANAF pregătește controale de amploare atât în cazul persoanelor fizice, cât și în cel al persoanelor juridice.

Persoanele fizice nu vor fi nici ele trecute cu vederea, astfel căpreședintele ANAF Lucian Heiuș a afirmat că în mai multe domenii precum cabinetele stomatologice, serviciile saloanelor de înfrumusețare, dar și altele, au fost constatate mai multe nereguli.

„Constatăm că există sectoare întregi de activități efectuate de persoane fizice la care riscul de neconformare este foarte ridicat.

Acolo, pe lângă controale, o să încercăm – să vedem în funcție de bugetele pe care le avem aprobate – niște programe de informare și de atenționare, că nu este în regulă ce se întâmplă acolo. Dar vom merge și în controale efective.

Iar dacă vorbim de controlul averilor persoanelor fizice, am început de pe la jumătatea anului trecut și vom continua și anul acesta, pentru că vedem că sume foarte mari de bani se învârt în această zonă”, a declarat Lucian Heiuș.

Instituția a publicat recent întreaga strategie prin care se va încerca eliminarea neconformării declarării și a plății în cazul persoanelor fizice. Acest plan urmează a avea loc în perioada 2023-2025 și va cuprinde și alte măsuri legislative care urmează a fi adoptate în viitor, potrivit avocatnet.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate