Actualitate
ANAF: Vedeţi care este procedura de soluţionare a contestaţiilor împotriva actelor administrative fiscale
ANAF a publicat miercuri în Monitorul Oficial ordinul privind procedura de soluţionare a contestaţiilor împotriva actelor administrative fiscale. Acesta stabileşte o procedură unitară pentru soluţionarea acestora. Dacă actul administrativ fiscal nu dispune măsuri executorii, termenul de depunere a contestaţiei este de 30 zile de la comunicare, conform art. 207 din Codul de procedura fiscală. Dacă sunt dispuse măsuri de executare silită, termenul de contestare este de 15 zile.
Contestaţia este o procedură administrativă, ce nu suspendă dreptul la acţiune în instanţă a persoanei interesate. Pentru a depune o contestaţie, persoana interesată trebuie să demonstreze dreptul sau interesul său lezat. Depunerea contestaţiei se face la organul fiscal emitent al actului administrativ fiscal contestat. În cazul în care contestaţia este depusă la un organ fiscal ce nu are competenţă în soluţionare, acesta are obligaţia ca în termen de 5 zile să comunice contestaţia către organul competent în soluţionare.
Cine are competenţa legală pentru soluţionarea contestaţiilor?
Această competenţă este dată de valoarea sumelor contestate astfel:
– pentru sume pana la 3.000.000 lei, competenţa este a structurii din directiile judeţene sau ale Municipiului Bucureşti;
– pentru sume mai mari de 3.000.000 lei, competenţa este dată de Direcţia Generală de soluţionare a contestatiilor. Soluţionarea contestaţiei împotriva refuzului nejustificat de a emite un act administrativ fiscal este în competenţa organului ierahic superior celui ce trebuia să emita actul administrativ.
Ce reprezintă intervenţia voluntară în contestaţie ?
Intervenţia voluntară este forma de participare la cerere, în soluţionarea contestaţiilor, a terţilor ale căror interese juridice de natură fiscală sunt afectate în urma emiterii deciziei.
Intervenţia voluntară se face la cererea unei terţe persoane care urmăreste realizarea unui interes propriu.
Intervenţia se poate depune la organul competent de soluţionare până la emiterea deciziei de soluţionare a contestatiei. Organul de soluţionare competent se va pronunţa asupra admisibilităţii cererii, urmând a fi înştiinţat intervenientul printr-o adresă.
Ce motive formale se pot invoca la respingerea unei contestaţii?
O contestaţie poate fi respinsă când:
a) este nedepusă la termen, în situaţia în care aceasta a fost depusă peste termenul prevăzut de lege
b) este depusă de o persoană lipsită de calitatea de a contesta
c) este depusă de o persoană lipsită de capacitate de exerciţiu
d) este lipsită de interes, în situaţia în care contestatorul nu demonstrează că a fost lezat în dreptul sau interesul său legitim
e) este prematur formulată, în situaţia în care sumele contestate nu sunt individualizate prin titlu de creanţă şi în situaţia în care nu au fost emise decizii privind baza de impunere.
Sursa: hotnews.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
vasile
sâmbătă, 05.10.2013 at 17:11
BAI ***** CU OCHI TOT NE SPUNETI DE OBLIGATII DAR DE DREPTURILE NOASTRE CARE NE SANT INCALCATE GROSOLAN DE CE NU VORBITI situatia asta nu va ramane asa la nesfarsit si veti fi viitori visinescu et comp.