Connect with us
Advertisement

Eveniment

ANCHETĂ ALBA24: Kaufland şi Service-ul Reprezentanței Dacia-Renault practică preţuri mai mari la Alba Iulia decât în alte oraşe

kaufland

Publicat

Mai multe persoane din Alba Iulia ne-au sesizat faptul că preţurile practicate de anumite firme sunt mai mari la noi decât în alte oraşe. Deşi părea puţin probabil, reporterii Alba24.ro au decis să verifice dacă aceste informaţii sunt adevărate.

Astăzi vă prezentăm două astfel de cazuri, verificate de Alba24.ro.

KAUFLAND vinde mai ieftin la Sibiu decât la Alba Iulia

Acest magazin este destinaţia  favorită de cumpărături pentru albaiulieni, când vine vorba de produse alimentare. Este un magazin mare, în care găseşti mai tot ce doreşti.

Verificarea preţurilor s-a făcut prin comparaţie cu magazinul Kaufland din Sibiu. Doi reporteri Alba24.ro au făcut, în aceeaşi zi, la aceeaşi oră, cumpărături la Kaufland Sibiu şi la Kaufland Alba Iulia. În acest fel, s-a eliminat posibilitatea ca preţurile să difere din cauza datei în care s-au făcut cumpărăturile. Cei doi au achiziţionat produse obişnuite absolut identice,  care se regăsesc în coşul oricărui român cu venituri medii, iar bonurile fiscale vi le prezentăm în facsimil.

REZULTATUL INVESTIGAȚIEI: Cei doi reporteri au descoperit că, la majoritatea  produselor alimentare şi nealimentare cumpărate,  preţurile sunt mai mari la Kaufland Alba Iulia decât la Kaufland Sibiu!

Iată lista produselor:

– Ulei „Bunica” – costă la Kaufland Alba Iulia 7,99 lei, iar la Kaufland Sibiu 7,89 lei

– Zahăr „Coroniţa” – la Kaufland Alba Iulia 4,89 lei, iar Kaufland Sibiu 4,79 lei

– 1 kg de cartofi noi albi – la Kaufland Alba Iulia 2,29 lei, iar la Kaufland Sibiu 2,19 lei

– 1 kg de vinete – la Kaufland Alba Iulia 6,49 lei, iar la Kaufland Sibiu 4,99 lei

– 1 kg de roşii – la Kaufland Alba Iulia 3,99 lei, iar la Kaufland Sibiu 2,99 lei

– 1 săpun lichid (300 ml) – la Kaufland Alba Iulia 9,16 lei, iar la Kaufland Sibiu 9,06 lei

– 1 pate „Bucegi” – la Kaufland Alba Iulia 1,99 lei, iar la Kaufland Sibiu 1,85 lei

– 1 balsam de rufe la 1 l – la Kaufland Alba Iulia 8,99 lei, iar la Kaufland Sibiu 8,09 lei

– 1 cutie spaghetti – la Kaufland Alba Iulia 4,99 lei, iar la Kaufland Sibiu 4,69 lei

– 1 cremă cacao – la Kaufland Alba Iulia 7,99 lei, iar la Kaufland Sibiu 6,65 lei

– cereale „Cini Minis” – la Kaufland Alba Iulia 11,99 lei, iar la Kaufland Sibiu 11,14 lei

– 1 kg mălai – la Kaufland Alba Iulia 3,89 lei, iar la Kaufland Sibiu 3,69 lei

– 1 kg detergent „Persil” – la Kaufland Alba Iulia 14,39 lei, iar la Kaufland Sibiu 13,89 lei

– Mozzarela „Delaco” (250 grame) – la Kaufland Alba Iulia 8,99 lei, iar la Kaufland Sibiu 8,69 lei

– cafea „Jacobs” (500 grame) – la Kaufland Alba Iulia 20,99 lei, iar la Kaufland Sibiu 20,89 lei

– 1 kg orez – la Kaufland Alba Iulia  7,89 lei, iar la Kaufland Sibiu 7,49 lei

Deşi, fizic, era imposibil să verificăm toate produsele, credem că exemplele oferite într-un timp foarte scurt sunt grăitoare.

Alba Iulia – salarii mai mici, prețuri mai mari

Este adevărat că diferenţele de preţ nu sunt semnificative, fiind vorba despre câteva mii de lei vechi la fiecare produs. Însă întrebarea care se pune este: De ce există aceste diferente? Cum sunt ele justificate? Este populaţia din Alba Iulia mai bogată decât cea din Sibiu sau din alte oraşe? Datele statistice susţin contrariul: rata şomajului în judeţul Alba, calculată ca raport între numărul şomerilor şi populaţia activă civilă a fost, la sfârşitul lunii aprilie de 7,7%, cu 2,3 puncte procentuale mai ridicată decât cea a întregii ţări (5,4%). Salariul mediu net lunar, la sfârşitul lunii aprilie, era de 1.232 lei, în judeţul Alba. Tot aici, numărul de angajaţi este de 76.269, dintr-o populaţie de 378.614 persoane. În ceea ce priveşte judeţul Sibiu, rata şomajului aici este de 4,6%, iar salariul mediu net lunar este de 1.627 lei. Sibiul are o populaţie de 423.119 şi un număr de 107.230 de angajaţi.


Service-ul Reprezentanței Dacia-Renault, cele mai mari prețuri din rețea

Acest concern este reprezentat la Alba Iulia de către firma Aurocar 2002 SRL. În atenţia noastră a venit un document care descrie o situaţie cel puţin la fel de ciudată ca şi în cazul Kaufland.

O societate comercială a cumpărat de la dealerul Dacia-Renault din Alba Iulia un autoturism marca Renault Megane. Din păcate, unul dintre angajaţi a avut un incident rutier în urma căruia maşina a fost avariată. Fiind asigurată CASCO, maşina a fost dusă la reprezentanţa din Alba Iulia pentru a fi reparată. Dupa execuţia lucrărilor, firma proprietară a avut surpriza să primească de la asigurator o adresă prin care i se refuza decontarea unei părţi a lucrărilor pentru că “Aurocar 2002 practică preţuri la service mai mari decât în reteaua Dacia-Renault”.

În adresa trimisă de asigurator se arată că suma solicitată de service-ul auto, pentru acoperirea daunelor produse este de 40.165,71 lei, sumă „umflată”, potrivit asiguratorului, cu nu mai puţin de 13.522, 62 lei, din cauza diferenţelor identificate între preţul facturat de unitatea reparatoare şi preţul practicat de reprezentanţele mărcii Renault.

Asiguratorul mai arată că, potrivit articolului 8.7.2 din condiţiile contractuale ale poliţei AVA, „valoarea părţilor componente avariate şi a manoperei necesare reparării şi înlocuirii acestora nu va putea depăşi, în nici un caz, preţurile practicate de către reprezentanţele din România agreate de producătorul tipului de autovehicul”.

Concluzia care poate fi trasă de aici este aceea că, dacă s-ar fi apelat la oricare alt service auto din ţară, costurile reparării daunelor ar fi fost mai mici, în această situaţie cu exact 13.522,62 lei. În fotografie puteţi vedea documentul societăţii de asigurări. Fără alte comentarii.

Redacţia Alba24.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

12 Comentarii

12 Comentarii

  1. Ilie

    luni, 20.06.2011 at 17:40

    Probabil ca totul se explica prin cerere-oferta. In alte orese, mai mari, concurenta este mai mare, astfel ca preturile mai scad. La Alba Iulia, firmele pe care le-ati prezentat nu prea au concurenta, asa ca isi permit sa practice niste preturi putin mai mari, e logic si normal intr-o economie de piata.

  2. Makavelis

    luni, 20.06.2011 at 18:43

    felicitari pentru ancheta! ziarele locale duc lipsa de asa ceva

  3. alexandru

    marți, 21.06.2011 at 07:32

    e un lucru normal ca in romania atelierele service sa practice preturi astronomice cand e vorba de auto reparate pe polite de asigurare.din acest motiv vom ajunge toti sa platim sume imense la asigurari in anii urmatori.binenteles ca proprietarul masinii nu are nici o problema cu asta si da mereu vina pe firma de asigurari.responsabilitatea romaniilor lipseste cu desavarsire.

  4. vlad

    joi, 23.06.2011 at 11:31

    Dar de pretul combustibilului la pompa ce ziceti? E cel mai mare din cate am vazut eu prin jumatate de tara cat circul.
    Explicatia e simpla. Pozitia de cvasimonopol a acestor comercianti pe o piata mica cum este Alba le permite sa practice preturi mai mari. In orasele mai mari, concurenta mai mare ii obliga sa tina preturile mici ca sa nu isi piarda clientii…

    • moderatorul de serviciu

      joi, 23.06.2011 at 13:24

      nu stiu daca este asa. Nu am sesizat pana acum chestia asta. Daca ai niste bonuri de la statii de bezina din mai multe localitati, te rugam sa le scanezi si sa le trimiti pe redactie@alba24.ro.

  5. Pingback: Sărăcia ne transformă în “ţepari” : Judeţul Alba, locul I în topul persoanelor cu credite nerambursate la bănci | alba24

  6. Danix

    vineri, 08.07.2011 at 12:54

    Vorbiti aiurea !!! :))

    Voi de politica de piata ati auzit?

    Daca nu cautati, si ca sa va zic Kaufland are politica de piata pe judete si orase .

    Scrieti si voi ceva mai informativ.

    • moderatorul de serviciu

      vineri, 08.07.2011 at 13:04

      @Danix.Este pur informativ. Este bine sa afle lumea ca sunt preturile mai mari sau nu? Ce zici? poate asa isi pun intrebarea de ce autoritatile nu au avut grija ca Alba iulia sa nu devina un monopol al unor retaileri ci sa faca politici ecomnomice care sa incurajeze dezvoltarea sistemului concurential. Nu-i judeca nimeni pe Kaufland doar daca au influentat in vreun fel autoritatea locala ca sa ramana singuri pe piata, ca sa isi faca preturile cum vor ei. Daca pana la urma se va dovedi ceea ce se speculeaza in oras , asta este foarte grav. Dar la asta are cine sa lucreze….

  7. LAKE

    vineri, 22.07.2011 at 14:59

    Mda,,,,,,,,,,,,,,,
    Lipsa concurentei naste monstri, dar din pacate cei care ii nasc sunt edilii locali, iar noi,,,,,,,,,,noi suntem cei ce le dam de mancare, pana o sa ajunga sa mergi cu GOLANU la coramex Deva (unde lucrurile stau cu totul altfel )sau Kaufland Sibiu te resemnezi si spui ca politica e cea mai mare curva

  8. Joe

    joi, 07.02.2013 at 19:09

    Salutare. Cam tarziu, dar daca tot am gasit articolul, vreau sa mentionez ca este incompleta informatia in acest articol. Si ma refer aici la cele doua bonuri fiscale de la Kaufland, prezentate mai sus: le lipseste partea finala, care descrie ora si ziua calendaristica in care aceste doua bonuri au fost scoase. Pentru ca lipsindu-le acest aspect, se poate foarte usor obtine o explicatie, si anume ca o parte din produse s-au ieftinit intr-o parte(-Sibiu) si/sau s-au scumpit in cealalta(-Alba), in decurs de…cine stie…doua, trei, patru luni. Cele bune!

    • moderatorul de serviciu

      joi, 07.02.2013 at 19:22

      @Joe, bonurile erau foarte lungi. si nu intrau la scanare. Le avem si acum. o sa scanam finalul si o sa le introducem. Documentarea pentru articol a fost facuta in cele doua magazine, in aceeasi zi la aceeasi ora. Diferentele de preturi le verificam intre noi la telefon, pentru ca trebuia sa cumparam acelasi tip de produse

  9. Pingback: „Cealaltă Capitală” s-a aliniat la standarul micilor orașe din Alba: LIDL deschide al 167-lea magazin din România, la Alba Iulia | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement