Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Angajări masive la ISU, în toată țara: aproape 1.400 de posturi. Toate detaliile legate de întocmirea dosarului de recrutare


Publicat

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a anunțat marți, 23 noiembrie, că a început recrutarea pentru cele 1.400 de locuri vacante la nivel național. Dintre acestea, 53 sunt la ISU Alba. 

Pentru participarea la concursul pentru ocuparea celor 1.356 de posturi vacante de servant vor fi recrutați candidații cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani, iar pentru cele 44 de locuri din cadrul formațiunii de pază vor fi recrutați candidați cu vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani, transmite IGSU pe Facebook.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Unirea” a județului Alba anunță scoaterea la concurs a 53 de posturi vacante de soldat profesionist (servant).

Pregătirea necesară pentru ocuparea postului este învățământul general obligatoriu, acesta cuprinzând: învățământul primar (clasa pregătitoare și clasele I-IV), învățământul gimnazial (clasele V-VIII) și primii 2 ani ai învățământului secundar superior (clasele IX-X din cadrul învățământului liceal sau primii 2 ani din cadrul învățământului profesional).

Probele de concurs pentru candidații înscriși la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” al Judeţului Alba se susțin la centrul de selecție constituit la nivelul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Avram Iancu” al Judeţului Cluj.

Depunerea dosarului de recrutare:

În perioada alocată pentru depunerea dosarului de recrutare în volum complet, respectiv 22.11.2021 – 09.12.2021, candidaţii depun documentele prevăzute mai jos, în format scanat (PDF) la adresa de e-mail: concurs1@isualba.ro, până la data de 09.12.2021 inclusiv (ora 16 00).

E-mailul de înaintare al documentelor va cuprinde la rubrica ”subiect” sintagma ”dosar SGP” urmat de numele şi prenumele candidatului (Exemplu: Dosar SGP_Popescu_Ioan).

Actele necesare pentru dosarul de recrutare la ISU:

Pentru constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la concursul de ocupare a posturilor vacante, candidatul trebuie să depună, exclusiv în format electronic, următoarele documente:

a) cererea de înscriere AICI: Anexa-2-Cerere-inscriere-SGP

b) curriculum vitae (în format Europass)

c) copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului;

d) copii ale:

  • – actului de identitate;
  • – carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă;
  • – livretului militar, dacă este cazul.

e) copii ale certificatului de naștere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;

f) autobiografia, completată olograf cu pix/stilou cu pastă de culoare albastră, semnată și datată; Îndrumarul pentru scrierea autobiografiei AICI: Anexa-4-Îndrumar-întocmire-autobiografie

g) tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului – detalii AICI: Anexa-5-Tabel-nominal-cu-rudele-candidatului

h) extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar;

(Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de candidat.

Termenul de valabilitate al certificatului de cazier judiciar, conform prevederilor art. 27 alin. (2) din Legea 290 din 2004 privind cazierul judiciar, republicată, cu modificările și completările ulterioare, este de 6 luni de la data emiterii.)

i) o fotografie color 9×12 cm;

j) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie în condiţiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului.

DOCUMENTUL AICI: Anexa-6-Adeverinta-medicala

k) aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deţinerea, portul şi folosirea armelor şi muniţiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condiţiile legii;

l) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare – AICI: Anexa-7-Declaratie-de-confirmare

m) consimțământul informat

n) alte documente justificative în situația în care se vor aplica criteriile de departajare: contract de muncă, contract de colaborare, certificat de voluntariat etc.; adeverință din care să rezulte calitatea de soldat gradat rezervist voluntar/profesionist, după caz; copii ale documentelor ultimului nivel de studii absolvit.

Probele eliminatorii la concursul pentru angajare la ISU

Potrivit celor de la IGSU, probele de concurs constau în verificarea existenței unor fobii incompatibile cu sarcinile postului scos la concurs: proba „Urcarea pe scară” și proba „Deplasarea în subsol întunecat”, precum și în evaluarea performanțelor fizice prin parcurgerea unui traseu practic-aplicativ.

Proba eliminatorie: „Urcarea pe scară” Constă în urcarea pe scara culisantă până la nivelul etajului al II-lea, al turnului de instrucție, coborârea și revenirea pe sol. Este declarat „ADMIS” concurentul care a executat corect proba în maximum 90 de secunde.

Proba eliminatorie: „Deplasarea în subsol întunecat” constă în parcurgerea unui traseu cu lungimea de 20 m și lățimea cuprinsă între 2,5-3 m, amenajat în subsolul întunecat al unei clădiri.

Candidatul parcurge traseul echipat cu aparatul de respirat, având vizorul obturat. Pe parcursul traseului se amplasează patru obiecte pe care candidații trebuie să le identifice. Pentru a fi declarat „ADMIS”, candidatul trebuie să identifice minimum două obiecte și să obțină un timp final de maximum 3 minute.

Pentru fiecare obiect neidentificat candidatul este penalizat cu câte 20 de secunde.

Evaluarea fizică prin parcurgerea traseului practic-aplicativ:

Modul de desfășurare a probei traseului poate fi urmărit în următorul video:



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

LIVE VIDEO: Lotul 2 al A10, DAT ÎN TRAFIC, de la Alba Iulia la Aiud. Se va circula fără întrerupere între Sibiu și Cluj

Publicat

Ultimul tronson din A10 Sebeș-Turda a fost dat în circulație, marți chiar dacă nu toate lucrările sunt finalizate.

Este vorba despre un tronson de 24 de kilometri pe care se va circula cu restricţii până anul viitor, dar care va face legătura fără întrerupere între Sibiu și Cluj (Florești). 

În jurul orei 15.00, zeci de mașini erau prezente la nodul rutier Alba Iulia Nord. În scurt timp a fost formată o coloană, pe două benzi, în spatele mașinilor de poliție, în așteptarea deschiderii oficiale a circulației.

Deschiderea traficului s-a făcut fără oficialități și fără tăiere de panglică. ”Ar fi fost rușinoș să fie prezent vreun ministru pentru a da drumul la circulație”, a spus un șofer prezent în coloană.

Se va circula cu o restricție de viteză la 100 de kilometri la oră pe toți cei 24,25 km ai lotului pentru că gardul de protecție este instalat doar pe aproximativ 50% din suprafață.

Constructorul are la dispoziție două săptămâni pentru a finaliza această lucrare, pentru a se putea merge cu 130 de kilometri la oră.

Restricțiile se vor păstra însă în zona alunecării de teren de la Oiejdea, unde circulația se va desfășura pe un singur fir cel puțin până la primăvară.

Antreprenorul general, asocierea condusă de Aktor va executa până în primăvară soluția de stabilizare a versantului.

În aceste condiții se va circula fără întrerupere între Sibiu și Cluj. Traficul spre Cluj-Napoca se va face în continuare prin Florești, singura legătură a orașului cu autostrada.

În plus, rămâne problema podului de la Turda, aflat în reparații. Traficul este deviat prin Turda și asta va pune în continuare probleme șoferilor care doresc să ajungă în zona centrală și la aeroportul din Cluj-Napoca, din cauza timpilor lungi de așteptare mai ales pe direcția Aiud-Turda-Cluj.

Date generale:

Lotul 2 A10 (24,25km – de la Pârâul Iovului/ Alba Iulia până la intrarea în Aiud; km 17+000 – km 41+250)

Valoare contract: 549.332.493 lei

Constructor: Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading ’98 SRL

Contract: semnat în 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016 (inițial), amânat aprilie 2018, amânat decembrie 2019, amânat până în decembrie 2021.

Consultant (supervizare inginer): Asocierea S.C. KAPPA – Architects & Engineers S.R.L – SALFO & Associates SA

Proiectant: D.P. Consult SRL

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

RER Vest-RETIM: Încă 500 de pubele distribuite la casele din Alba Iulia. Cum și unde colectăm deșeurile din HÂRTIE și CARTON?

Publicat

Asocierea RER Vest-RETIM preia de mâine, 1 decembrie 2021, serviciul de colectare și transport al deșeurilor din Alba Iulia, Aiud, Teiuș și Ocna Mureș, precum și localitățile limitrofe. Iată care este situația la zi a mobilizării: numărul contractelor încheiate, a pubelelor distribuite la case, precum și o regulă a colectării separate.

Contracte semnate și pubele distribuite

Până la data de 30 noiembrie 2021 au fost încheiate 14.400 de contracte la casele din mediul urban din Alba Iulia, Aiud, Teiuș și Ocna Mureș, iar până astăzi au fost împărțite 10.502 pubele. Având în vedere ritmul de distribuire a recipientelor, estimăm că la finalul zilei de astăzi, 30 noiembrie, toți utilizatorii care au semnat contractul de salubrizare până la începutul săptămânii anterioare vor primi pubelele negre necesare.

În principiu, au rămas de distribuit recipiente pentru clienții care au încheiat contracte în ultimele 7 zile, adică după data de 23 noiembrie.

Localitate Număr contracte încheiate Pubele distribuite Procent distribuire pubele
Alba Iulia 6966 5520 79%
Aiud 3234 2061 64%
Teiuș 1534 255 17%
Ocna Mureș 2666 2666 100%

O regulă de colectare pe zi

Unde colectăm deșeurile din hârtie și carton?

În mod obligatoriu, deșeurile din hârtie și carton (maculatură, ziare, reviste, carton) le depozităm la containerul albastru, amplasat stradal în toate zonele de case (urban și rural), respectiv pe platformele de colectare destinate colectării deșeurilor pentru toți cetățenii care locuiesc la blocuri.

Cum trebuie depozitate aceste deșeuri?

Hârtia trebuie să fie curată la momentul depozitării, orice fel de contaminare poate să oprească procesul de reciclare. În ce privește cartonul, acesta trebuie să fie și el curat, dar și pliat, pentru ca spațiul din container să fie eficientizat. Reciclarea cartonului poate salva milioane de copaci în fiecare an.

Cartonul rezistă, în medie, la patru cicluri de reciclare fără să îşi piardă din proprietăţi, de aceea și cartonul este un material important, precum sticla, menționată în articolul anterior de ieri.

Toate informațiile necesare despre tarife, contracte, grafice de colectare le găsiți la următoarele pagini:

  • https://rervest.ro/utile/zona-alba/

sau

  • https://retim.ro/alba

În plus ne puteți scrie pe adresa de email contracte.alba@rervest.ro   și sesizari.alba@rervest.ro  sau ne puteți suna la numărul de Call Center +40374885694, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Asocierea RER Vest-RETIM

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reacția PEPCO după incidentul de la magazinul din Sebeș: Clientele nu au prezentat certificatul verde și au fost agresive

Publicat

Reprezentații lanțului de magazine PEPCO, la solicitarea reporterilor alba24.ro au transmis un punct de vedere referitor la incidentul de vineri, 26 noiembrie.

Atunci o femeie a spus că nu i-ar fi fost permis accesul în magazin, alături de sora sa, deși spune că avea certificat verde și că mai mult de atât a fost agresată de securitatea magazinului. 

Virginia S. a declarat că ea avea un certificat verde, dar sora sa, avea doar dovada vaccinării cu doza a doua anti-COVID.

Ce spun reprezentații PEPCO

”În ceea ce privește incidentul care a avut loc într-unul dintre magazinele noastre din Sebeș vineri, 26 noiembrie, dorim să subliniem că în conformitate cu Hotărârea de Guvern 1130/22.10.2021 accesul în toate magazinele PEPCO sau în orice alt magazin similar este permis doar în baza Certificatului verde valid.

Formele unui astfel de certificat sunt descrise cu exactitate în documentele oficiale, iar personalul nostru le respectă. Vineri, doi dintre clienți au insistat să intre în magazin fără să prezinte un Certificat verde valabil.

Potrivit unui raport al angajaților magazinului, clienții nu au respectat reglementările guvernamentale în vigoare și s-au comportat agresiv. Conform procedurilor noastre pentru astfel de situații, personalul de securitate a fost chemat să interzică acestor clienți să intre în magazin fără documente de siguranță adecvate.

Suntem în proces de examinare a incidentului și, dacă este necesar, suntem deschiși să cooperăm cu Poliția pentru a oferi detalii despre această situație.

Dorim să subliniem că siguranța clienților și angajaților noștri este o prioritate de vârf pentru noi și acționăm întotdeauna în conformitate cu legislația, așa cum a fost în această situație”, au transmis reprezentații magazinului, la solicitarea alba24.ro.

Varianta femeii

Potrivit femeii, Virginia S., o femeie de 55 de ani din Alba Iulia, aceasta a mers alături de sora sa care are probleme medicale, o femeie de 57 de ani și de nepoata în vârstă de 5 ani, la magazinul din Sebeș pentru câteva cumpărături.

În jurul orei 13.00, femeia a intrat în magazin, unde ar fi prezentat certificatul verde, pe care îl avea în format electornic pe telefon.

CITEȘTE ȘI: Incident la Pepco Sebeș. O femeie a reclamat la Poliție o agresiune, din cauza controverselor privind certificatul de vaccinare

Apoi, sora acesteia a vrut să prezinte unei vânzătoare, hârtia primită după vaccinare, prin care atesta că este vaccinată cu doza a doua de vaccin anti-COVID.

În acel moment, spune femeia, au început problemele. Vânzătoarea ar fi spus că nu ia în calcul hârtia respectivă și că vrea codul QR al certificatului verde.

Ulterior, vânzătoarea ar fi apelat la serviciul de pază pentru a le scoate pe cele două femei și pe copil din magazin.

Virginia mai susține că la scurt timp a apărut un agent de pază care a luat-o pe sora sa de mână și ar fi tras-o afară din magazin, iar pe ea ar fi scos-o de cot afară, folosind forța.

Cele două au apelat la numărul de urgență 112 unde au relatat cele întâmplate.

A doua zi au depus o plângere la sediul poliției din Sebeș, pentru vătămare corporală.

Potrivit reprezentaților IPJ Alba, sâmbătă a fost depusă o plângere, legată de presupusul eveniment de vineri, iar polițiștii vor face verificări.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concert vocal – simfonic extraordinar susținut de artiști din Alba și Prignitz, dedicat cadrelor medicale care luptă cu pandemia

Publicat

Artiști importanți din județul Alba și Districtul Prignitz din Germania susțin, marți, 30 noiembrie 2021, un concert extraordinar vocal – simfonic. Cele două regiuni sunt înfrățite, iar concertul este dedicat cadrelor medicale care luptă cu pandemia.

Concertul se va desfășura începând cu ora 19:00 la Casa de Cultură a Studenților din Alba Iulia și este inclus în programul de Ziua Națională a României.

Orchestra simfonică, alcătuită la Alba Iulia special pentru acest eveniment, va concerta alături de o parte dintre cei mai apreciați soliști vocali de operă din cadrul Academiei de muzică „Lotte Lehmann” din Perleberg (Prignitz): Angelo Raciti, Julia Araujo, Lada Shornik și Kento Uchiyama.

În programul concertului, vor fi interpretate lucrări muzicale de Meyerbeer, Bizet, Massenet, Donizetti, Mozart, Gounod, Cilea, Rimski-Korsakov și Verdi, sub bagheta dirijorală a Maestrului Cristian Sandu, lector univ. dr. la Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca.

Accesul public la eveniment va fi permis doar PERSONALULUI MEDICAL DIN JUDEȚUL ALBA, în semn de respect și gratitudine, până la 30% din capacitatea maximă a spațiului de desfășurare și cu purtarea măștii de protecție.

Vor avea acces doar persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau cele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Concertul extraordinar vocal – simfonic Alba – Prignitz va fi transmis LIVE pe paginile instituțiilor organizatoare din județul Alba, cât și pe paginile partenerilor din Districtul Prignitz din Germania.

Informații despre artiștii din Prignitz:

ANGELO RACITI (Italia, Elveția) – tenor, din anul 2009 este Director artistic al Academiei „Lotte Lehmann” din Perleberg. Repertoriul muzical personal cuprinde numeroase roluri din operele Bizet – Carmen, Puccini – La Bohème, Tosca, Madama Butterfly, Massenet – Werther, Mozart – Idomeneo, Gounod – Faust, Verdi – La Traviata si Falstaff. Angelo Raciti a concertat în cele mai importante săli de spectacole din Europa: Tonhalle Düsseldorf, Berliner Konzerthaus, Liederhalle Stuttgart, Konzerthaus Freiburg, Musikhalle Hamburg și Victoria Hall Geneva.

JULIA ARAJUO (Uruguai) – soprană, s-a născut în Montevideo, Uruguai. A absolvit în anul 2017 Facultatea de Muzică din Montevideo, la clasa prof. Rita Conito. Julia Arajuo a participat la numeroase cursuri de măiestrie conduse de Raquel Pierotti, Miguel Angel Arqued și Jorge Ansorena, iar între anii 2014-2017 a fost angajată ca solistă la Teatrul Național ,,Sodre” din Montevideo.

Studiile de master ,,Solist de Operă” au fost finalizate la Facultatea de Muzică și Teatru din Leipzig, în anul 2020. În februarie 2020 debutează cu rolul ,,Micaaela” din opera Carmen de Bizet, la Teatrul Massimo Bellini din Catania. Începând cu anul 2021 este bursieră a Academiei ,,Lotte Lehmann” din Perleberg, Prignitz.

LADA SHORNIK (Rusia) – soprană, s-a născut în micul oraș Orsk din Rusia și de la o vârstă fragedă a început dezvoltarea sa creativă în mai multe direcții culturale: canto, pian, pictură și teatru. La vârsta de nouă ani a fost admisă la Colegiul de Muzică și Artă Teatrală din Moscova.

În anul 2015 începe studiile la Colegiul M. Ippolitov-Ivanov, la clasa prof. Tatjana Sharova și în anul 2019 urmează studiile la Universitatea de Muzică din Berlin, la clasa prof. Albert Pesendorfer. A luat parte la cursuri de măiestrie conduse de Barbara Bonney, Brigitte Lindner și Regina Werner, începând cu anul 2021 este bursieră a Academiei ,,Lotte Lehmann” din Perleberg, Prignitz.

KENTO UCHIYAMA (Japonia) – bassbariton, s-a născut la Osaka și a studiat canto la Facultate de Arte din Kyoto, finalizând studiile cu premiul 1 oferit de Primăria din Kyoto.

Între anii 2016-2019 a fost angajat al Teatrului Biwako/Japan, interpretând mai multe roluri, precum Leporello – Don Giovanni, Aeneas – Dido și Aeneas, Sancho Pansa – Don Quichotte și Caporal – La fille du régiment.

Începând cu anul 2020 este student în cadrul Universității de Muzică din Berlin, la clasa prof. Albert Pesendorfer. Din anul 2020 este bursier al Academiei ,,Lotte Lehmann” din Perleberg, Prignitz.

Consiliul Județean Alba prin Centrul de Cultură „Augustin Bena”, Muzeul Național al Unirii, Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” și Teatrul de Păpuși „Prichindel”, în colaborare cu Instituția Prefectului și Primăria Municipiului Alba Iulia organizează și în acest an o serie de activități omagiale, comemorative, cultural-artistice și științifice dedicate Zilei Naționale a României.

Manifestările se vor desfășura cu respectarea tuturor măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2. Organizatorii susțin ferm vaccinarea populației, dar vin în sprijinul vremurilor actuale și cu soluții active, astfel încât s-a recurs, în acest an, la forme speciale de organizare și difuzare a activităților propuse, din dorința de a permite tuturor românilor să se bucure de Ziua Națională a României, în siguranță, în contextul epidemiologic.

Evenimentele vor fi disponibile tuturor cetățenilor prin amplasarea a patru ecrane led de mari dimensiuni, care vor fi amplasate în Cetatea Alba Carolina (Piața Tricolorului, Sala Unirii, Piața Cetății și Monumentul Unirii), și vor fi transmise în paralel și pe paginile de Facebook ale instituțiilor organizatoare.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate