Actualitate
Aproape 1000 de cereri pentru indemnizație COVID-19, înregistrate în Alba. Cine poate primi bani și ce documente sunt necesare
Aproape 1000 de cereri pentru primirea indemnizației COVID-19, potrivit OUG 32/2020, erau înregistrate la AJPIS Alba, până marți. Majoritatea solicitărilor au venit din partea PFA.
Potrivit AJPIS Alba, până la data de 7 aprilie, erau înregistrate 987 de cereri, din care pentru PFA, 802.
Reamintim că, pe lângă angajații cu contracte individuale de muncă, și persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, cele familiale, persoanele cu profesii liberale, cei cu contracte de activitate sportivă și persoanele cu drepturi de autor pot transmite online cereri pentru a primi ajutor de la stat în această perioadă.
Angajatorii se adresează AJOFM, iar celelalte categorii, la Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).
Documentele se transmit până în 10 aprilie, pentru perioada 16-31 martie 2020. Adresa mail AJPIS pentru cei din județul Alba este plati.covid.ab@mmanpis.
Condiția de bază pe care aceste categorii de persoane trebuie să o îndeplinească pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este întreruperea activității ca urmare a stării de urgență determinată de COVID 19.
PFA și celelalte categorii primesc 75% din câștigul salarial mediu brut, adică 4.072 lei. Din această sumă se vor plăti contribuții de asigurări sociale, de asigurări de sănătate și impozit.
Pentru persoane fizice autorizate (PFA), întreprinderi individuale (ÎI) și familiale (ÎF), profesii liberale (PF):
Acte necesare (se transmit electronic):
– cerere semnată (model, AICI)
– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)
– copie CI
– extras cont bancar
Pentru persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe:
Acte necesare (se transmit electronic):
– cerere semnată (model, AICI)
– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)
– copie CI
– extras cont bancar
– copie după un contract de drepturi de autori și drepturi conexe din ultimele 3 luni anterior declanșării stării de urgență
Pentru personalul încadrat în muncă la un angajator prin altă modalitate prevăzută de lege:
– adresa mail Alba: plati.covid.ab@mmanpis; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588
Acte necesare (se transmit electronic):
– cerere semnată (model, AICI)
– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)
– copie CI
– extras cont bancar
Pentru persoanele care își desfășoară activitatea în baza contractelor de activitate sportivă, vor depune structurile sportive:
– cuantum: 75% din banii aferenți prestației potrivit contract – maximum 75% din câștigul salarial mediu brut; vor trebui plătite și contribuțiile aferente și impozitul (vor fi reglementate ulterior); plata se face în cont bancar în cel mult 10 zile de la depunerea cererii; condiția este să fie suspendat contractul din cauza epidemiei; structura sportivă poate negocia cu persoana respectivă și alte forme de compensație pentru diminuarea venitului
– adresa mail Alba: plati.covid.ab@mmanpis; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588
Acte necesare (se transmit electronic):
– cerere semnată (model, AICI)
– declarație pe proprie răspundere semnată (model, AICI)
– copie CI (a administratorului structurii sportive)
– lista sportivilor (model, AICI)
Pentru persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației:
– adresa mail Alba: plati.covid.ab@mmanpis; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588
Acte necesare (se transmit electronic):
– cerere semnată (model, AICI)
– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)
– copie CI
– extras cont bancar
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News