Connect with us
Publicitate

Actualitate

Atenție la kilometrajul modificat. Cum evităm să picăm în plasa samsarilor de mașini

Publicat

kilometraj Kilometrajul modificat e principala teamă a celor care cumpără un autoturism second hand. Șefii Registrului Auto Român promit că, de la anul, vor furniza date despre kilometrajul real al fiecărei maşini vândute în România. În cazul autoturismelor uzate, aduse din vestul Europei, mai mulţi parlamentari cer înăsprirea pedepselor pentru cei care umblă la kilometraj.

Sunt câteva elemente după care ar trebui să ne ghidăm atunci când cumpărăm o maşină second-hand. Asta ca să nu cădem în capcana samsarilor care modifică voit numarul de kilometri la autoturisme.

Modificarea kilometrajului la autoturismele second hand este cea mai frecventă fraudă a samsarilor. Au trecut vremurile când indicatorul era dat înapoi cu instrumente banale. Acum, samsarii au nevoie doar de un telefon mobil şi o aplicaţie pentru modificarea datelor. Specialiştii spun că metodele sunt atât de rafinate, încât îi păcălesc chiar şi pe experți.

Potrivit specialiștilor, cei care vor să cumpere o mașină second hand trebuie să fie atenţi la uzura volanului, uzura scaunului şi în general la interior, deoarece acelea sunt detaliile care „trădează” o maşină cu kilometri mai mulţi decât cei declaraţi.

De anul viitor, din aprilie, proprietarii maşinilor vor primi de la RAR datele privind kilometrajul maşinii. Problema însă e că aceste date vor fi furnizate abia după încheierea tranzacţiei.

Rămâne însă problema autoturismelor aduse din străinătate. Samsarii le modifică datele şi mai adaugă în preţul maşinii, doar din kilometraj, cel puţin o mie de euro.

Aleşii caută soluţii pentru pedepsirea acestor fapte.

„În pagina a doua a talonului să fie la fiecare vânzare o declaraţie privind numărul de kilometri. Aceasta să fie susţinută de către vânzător şi cu o declaraţie pe proprie răspundere, declaraţie care atrage prevederi din Codul Penal, adică duce şi la posibilitatea de a face închisoare”, explică Valeriu Steriu, deputat PMP, unul dintre inițiatorii proiectului de lege.

„Dacă vânzarea unei maşini cu kilometri daţi înapoi este infracţiune, ar trebui ca şi manopera de intervenţie asupra rulajului unei maşini să fie infracţiune”, spune Mihai Cune, specialist în mașini rulate.

Nu este prima propunere de acest fel. Mai mulţi parlamentari cereau încă de acum doi ani pedeapsa cu închisoare de la 2 până la 5 ani pentru cei care falsifică istoricul reviziilor şi al reparaţiilor şi reduc numărul de kilometri afişat în bord. Proiectul de act normativ a fost respins de Senat.

Belgia a ales să lupte altfel cu samsarii care îşi păcălesc clienţii. Fiecare service este obligat să transmită către Car Pass, un ONG, numărul de kilometri ai maşinii de fiecare dată când aceasta intră la ei pentru reparaţii sau verificări.

Maşinile la mâna a doua ascund şi probleme grave, de aceea o vizită la service înainte de a bate palma este recomandată.

De la eliminarea timbrului de mediu, în februarie anul acesta, şi până la finalul lunii iunie, în România s-au înmatriculat peste 245 de mii de maşini la mâna a doua, cu 86% mai multe ca în aceeaşi perioadă a anului trecut.

sursa: digi24.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate