Connect with us
Publicitate

Eveniment

Cât de ușor se dă înapoi kilometrajul mașinilor din Germania. 3 mărci cu protecție din fabrică, manipulate cu un soft gratuit

foto: Pixabay/32games 

Publicat

Allgemeiner Deutscher Automobil-Club sau ADAC, este cea mai mare asociație auto din Europa, cu sediul central la München.

Specialiștii asociației atrag atenția că kilometrajul autoturismelor la mâna a doua, inclusiv al celor noi, poate fi încă manipulat fără probleme. 

Mai mult, acest lucru se poate face chiar la limita legalității și arată că regulamentul UE pe acest segment, nu se aplică încă.

Kilometrajul mașinilor mai noi, poate fi dat ușor înapoi

Un eșantion aleatoriu de trei vehicule actuale dovedește că kilometrajul multor mașini actuale poate fi încă manipulat rapid și ușor și la mașinile noi.

Trei mașini care ar fi trebuit să fie protejate din fabrică au fost manipulate cu un dispozitiv disponibil gratuit: un Ford Kuga din 2019, un Opel Grandland X din 2020 și un Peugeot 208 din 2019.

Rezultatul: kilometrajul a sărit de obicei la valoarea falsificată în mod arbitrar după câteva minute.

Cu modelele de la Ford și Peugeot, conectarea la priza de diagnosticare OBD a fost suficientă, cu Opel, vitezometrul a trebuit să fie conectat.

Softurile de manipulare, disponibile deodată cu intrarea noilor modele de mașini pe piață

„Furnizorii de servicii” de acest fel pot da kilometrii înapoi în cel mai scurt timp pentru sume care merg de la 50 la câteva sute de euro.

În plus, ADAC a evaluat site-urile web ale producătorilor de dispozitive pentru „reglarea vitezometrului”.

Rezultat: De îndată ce noile modele de vehicule intră pe piață, există deja oferte de manipulare a kilometrajului.

”Cei care falsifică valorile kilometrajului folosesc dispozitive de manipulare la îndemână, ușor de utilizat, care sunt disponibile legal de la aproximativ 150 de euro.

Aceste dispozitive conțin software cu care marea majoritate a mașinilor pot fi manipulate la orice kilometraj în câteva secunde” scriu cei de la ADAC, pe siteul propriu. ab24

În majoritatea vehiculelor, kilometrajul poate fi ajustat după cum este necesar, fără a scoate piese din mașină: prin conectarea dispozitivului de manipulare la priza de diagnosticare legală.

Trucuri mai noi

Kilometrajul nu este manipulat chiar înainte de vânzarea unei mașini second hand.

Este o practică obișnuită să fie ajustat kilometrajul, deoarece este atât de ușor, chiar și în timp ce mașina este în uz, astfel încât datele greșite să fie introduse în istoricul vehiculului din atelierul producătorului.

De exemplu, companiile de leasing sunt înșelate cu privire la kilometrajul convenit sau valoarea reziduală.

Victimele finale sunt în general cumpărătorii de mașini second hand.

Se poate atinge a doua oară în plus față de prețul de achiziție excesiv”, spune Markus Sippl, șeful tehnologiei ADAC pentru vehicule. De exemplu, dacă credeți că schimbarea curelei de distribuție are încă timp în funcție de citirea contorului.

Pot apărea de aici multe probleme, spune spune Markus Sippl, unul dintre șefii ADAC: „Dacă cureaua de distribuție se rupe pentru că intervalul de înlocuire nu este recunoscut, acest lucru poate duce, în cel mai rău caz, la deteriorarea motorului care costă mii de euro”.

Ce poate face un cunpărător

Garajele și marea majoritate a experților în autovehicule nu pot expune manipularea kilometrajului. Prin urmare, cumpărătorii de mașini second hand ar trebui să verifice dacă există discrepanțe:

  • Verificați facturile de reparații, rapoartele AU și TÜV, intrările în broșura de inspecție și etichetele de schimbare a uleiului la cel mult 40.000 de kilometri. Așadar, dacă se presupune că o mașină are doar 100.000 de kilometri pe ceas, dar eticheta arată că următoarea schimbare a uleiului trebuie făcută la 180.000 de kilometri, ceva nu este în regulă.
  • Contactați proprietarul anterior, care este înscris în certificatul de înregistrare partea II. Întrebați-l despre documentele menționate la primul punct. Clarificați kilometrajul cu care a fost vândut vehiculul. Alți proprietari anteriori pot fi găsiți și în broșura de service.
  • Nu vă bazați pe informații despre vânzător. Insistați ca „kilometrajul real” să fie menționat în scris într-un contract de vânzare.
  • Faceți o verificare a vehiculului la mâna a doua: acordați atenție nu numai kilometrajului, ci și stării de întreținere și condițiilor de funcționare.
  • Solicitați citirea memoriei de erori și comparați kilometrajul parțial înregistrat în cazul intrărilor de eroare cu cele afișate în vitezometru.
  • În caz de suspiciune, stabiliți data de producție a kilometrajului și a unităților de control în atelier: s-ar putea ca acestea să fie deteriorate în timpul manipulării și apoi înlocuite.

Bazele de date nu sunt o soluție

În lupta împotriva fraudelor de acest fel, UE s-a pronunțat în mod clar împotriva bazelor de date privind kilometrajul.

Asta întrucât kilometrajul nu poate fi verificat din punct de vedere tehnic pentru corectitudine înainte de introducerea într-o bază de date. Aceasta înseamnă că dacă vehiculul a fost deja manipulat, acest lucru nu mai poate fi verificat.

De asemenea, multe baze de date încep cu prima inspecție generală (vârsta vehiculului: trei ani). În acel moment, în special în cazul leasingului, vehiculul a fost adesea modificat.

Experții germani consideră că kilometrajul trebuie protejat sistematic la sursă, adică prin implicarea producătorului, astfel încât să nu fie transmise valori incorecte.

De ce nu sunt interzise dispozitivele?

Fabricarea și vânzarea dispozitivelor de manipulare sunt permise pe baza unei hotărâri a Curții Constituționale Federale din Germania.

Interzicerea lor nu ar ajuta, deoarece furnizorii se află adesea în străinătate, spun cei de la ADAC.

La inițiativa ADAC, manipularea contorului de kilometri a fost interzisă prin lege începând cu 17 august 2005 și se pedepsește cu până la un an de închisoare.

Publicitatea directă pentru manipularea contorului de parcurs în ziare și pe internet este, de asemenea, interzisă, deoarece legea interzice deja oferta unui serviciu ilegal.

Cu toate acestea, această interdicție este adesea eludată, astfel încât astfel de reclame și site-uri web sunt încă răspândite în practică (mai ales sub cuvintele cheie „reglarea vitezometrului” sau „reglarea vitezometrului”).

Sursă: ADAC

FOTO: Pixabay/32games

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate