Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cât de ușor se dă înapoi kilometrajul mașinilor din Germania. 3 mărci cu protecție din fabrică, manipulate cu un soft gratuit


Publicat

foto: Pixabay/32games 

Allgemeiner Deutscher Automobil-Club sau ADAC, este cea mai mare asociație auto din Europa, cu sediul central la München.

Specialiștii asociației atrag atenția că kilometrajul autoturismelor la mâna a doua, inclusiv al celor noi, poate fi încă manipulat fără probleme. 

Mai mult, acest lucru se poate face chiar la limita legalității și arată că regulamentul UE pe acest segment, nu se aplică încă.

Kilometrajul mașinilor mai noi, poate fi dat ușor înapoi

Un eșantion aleatoriu de trei vehicule actuale dovedește că kilometrajul multor mașini actuale poate fi încă manipulat rapid și ușor și la mașinile noi.

Trei mașini care ar fi trebuit să fie protejate din fabrică au fost manipulate cu un dispozitiv disponibil gratuit: un Ford Kuga din 2019, un Opel Grandland X din 2020 și un Peugeot 208 din 2019.

Rezultatul: kilometrajul a sărit de obicei la valoarea falsificată în mod arbitrar după câteva minute.

Cu modelele de la Ford și Peugeot, conectarea la priza de diagnosticare OBD a fost suficientă, cu Opel, vitezometrul a trebuit să fie conectat.

Softurile de manipulare, disponibile deodată cu intrarea noilor modele de mașini pe piață

„Furnizorii de servicii” de acest fel pot da kilometrii înapoi în cel mai scurt timp pentru sume care merg de la 50 la câteva sute de euro.

În plus, ADAC a evaluat site-urile web ale producătorilor de dispozitive pentru „reglarea vitezometrului”.

Rezultat: De îndată ce noile modele de vehicule intră pe piață, există deja oferte de manipulare a kilometrajului.

”Cei care falsifică valorile kilometrajului folosesc dispozitive de manipulare la îndemână, ușor de utilizat, care sunt disponibile legal de la aproximativ 150 de euro.

Aceste dispozitive conțin software cu care marea majoritate a mașinilor pot fi manipulate la orice kilometraj în câteva secunde” scriu cei de la ADAC, pe siteul propriu. ab24

În majoritatea vehiculelor, kilometrajul poate fi ajustat după cum este necesar, fără a scoate piese din mașină: prin conectarea dispozitivului de manipulare la priza de diagnosticare legală.

Trucuri mai noi

Kilometrajul nu este manipulat chiar înainte de vânzarea unei mașini second hand.

Este o practică obișnuită să fie ajustat kilometrajul, deoarece este atât de ușor, chiar și în timp ce mașina este în uz, astfel încât datele greșite să fie introduse în istoricul vehiculului din atelierul producătorului.

De exemplu, companiile de leasing sunt înșelate cu privire la kilometrajul convenit sau valoarea reziduală.

Victimele finale sunt în general cumpărătorii de mașini second hand.

Se poate atinge a doua oară în plus față de prețul de achiziție excesiv”, spune Markus Sippl, șeful tehnologiei ADAC pentru vehicule. De exemplu, dacă credeți că schimbarea curelei de distribuție are încă timp în funcție de citirea contorului.

Pot apărea de aici multe probleme, spune spune Markus Sippl, unul dintre șefii ADAC: „Dacă cureaua de distribuție se rupe pentru că intervalul de înlocuire nu este recunoscut, acest lucru poate duce, în cel mai rău caz, la deteriorarea motorului care costă mii de euro”.

Ce poate face un cunpărător

Garajele și marea majoritate a experților în autovehicule nu pot expune manipularea kilometrajului. Prin urmare, cumpărătorii de mașini second hand ar trebui să verifice dacă există discrepanțe:

  • Verificați facturile de reparații, rapoartele AU și TÜV, intrările în broșura de inspecție și etichetele de schimbare a uleiului la cel mult 40.000 de kilometri. Așadar, dacă se presupune că o mașină are doar 100.000 de kilometri pe ceas, dar eticheta arată că următoarea schimbare a uleiului trebuie făcută la 180.000 de kilometri, ceva nu este în regulă.
  • Contactați proprietarul anterior, care este înscris în certificatul de înregistrare partea II. Întrebați-l despre documentele menționate la primul punct. Clarificați kilometrajul cu care a fost vândut vehiculul. Alți proprietari anteriori pot fi găsiți și în broșura de service.
  • Nu vă bazați pe informații despre vânzător. Insistați ca „kilometrajul real” să fie menționat în scris într-un contract de vânzare.
  • Faceți o verificare a vehiculului la mâna a doua: acordați atenție nu numai kilometrajului, ci și stării de întreținere și condițiilor de funcționare.
  • Solicitați citirea memoriei de erori și comparați kilometrajul parțial înregistrat în cazul intrărilor de eroare cu cele afișate în vitezometru.
  • În caz de suspiciune, stabiliți data de producție a kilometrajului și a unităților de control în atelier: s-ar putea ca acestea să fie deteriorate în timpul manipulării și apoi înlocuite.

Bazele de date nu sunt o soluție

În lupta împotriva fraudelor de acest fel, UE s-a pronunțat în mod clar împotriva bazelor de date privind kilometrajul.

Asta întrucât kilometrajul nu poate fi verificat din punct de vedere tehnic pentru corectitudine înainte de introducerea într-o bază de date. Aceasta înseamnă că dacă vehiculul a fost deja manipulat, acest lucru nu mai poate fi verificat.

De asemenea, multe baze de date încep cu prima inspecție generală (vârsta vehiculului: trei ani). În acel moment, în special în cazul leasingului, vehiculul a fost adesea modificat.

Experții germani consideră că kilometrajul trebuie protejat sistematic la sursă, adică prin implicarea producătorului, astfel încât să nu fie transmise valori incorecte.

De ce nu sunt interzise dispozitivele?

Fabricarea și vânzarea dispozitivelor de manipulare sunt permise pe baza unei hotărâri a Curții Constituționale Federale din Germania.

Interzicerea lor nu ar ajuta, deoarece furnizorii se află adesea în străinătate, spun cei de la ADAC.

La inițiativa ADAC, manipularea contorului de kilometri a fost interzisă prin lege începând cu 17 august 2005 și se pedepsește cu până la un an de închisoare.

Publicitatea directă pentru manipularea contorului de parcurs în ziare și pe internet este, de asemenea, interzisă, deoarece legea interzice deja oferta unui serviciu ilegal.

Cu toate acestea, această interdicție este adesea eludată, astfel încât astfel de reclame și site-uri web sunt încă răspândite în practică (mai ales sub cuvintele cheie „reglarea vitezometrului” sau „reglarea vitezometrului”).

Sursă: ADAC

FOTO: Pixabay/32games



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Programul prin care tinerii de 18 ani pot călători gratuit în toată Europa a fost relansat. Înscrieri, până în 26 octombrie

Publicat

Un program prin care tinerii pot călători gratuit „Discover EU” reîncepe, după ce un an de zile a fost suspendat din cauza COVID-19. Se fac din nou înscrieri.

Tinerii de 18 ani au astfel oportunitatea să călătorească gratuit cu trenul în toată Europa, timp de 30 de zile. Concurența este mare. Sunt câte 5 pe un loc.

 „O lume întreagă așteaptă să fie descoperită. Fă-ți bagajele, ia-ți cel mai bun prieten și pornește la drum.”

Tinerii pot merge în călătorie singuri sau pot forma un grup cu alte 4 persoane, atâta timp cât și acestea îndeplinesc condițiile de eligibilitate menționate mai sus.

Toți membrii grupului trebuie să utilizeze codul alocat pentru a-și completa propriul formular de înscriere.

România are aproape 2.300 de locuri libere. Iar concurența este mare. La ediţiile trecute au aplicat peste 350.000 de tineri din Uniunea Europeană pentru cele 70.000 de locuri.

4 condiţii pe care trebuie să le îndeplinească cei care vor să se înscrie în program:

  • – să fie născuţi în 2003, adică să aibă 18 ani
  • – să fie cetăţeni ai unei ţări din UE.
  • – să completeze un formular online de înscriere şi un chestionar, ambele disponibile pe site-ul europa.eu.

Discover EU: înscrierea este deschisă până pe 26 octombrie

Miruna Covaci – responsabil al serviciului de informare Eurodesk România: “Exista tineri care văd în asta o provocare de a se descurca singuri, să descopere locuri noi – de a testa Europa propriu-zis.

Există de exemplu tineri care, pasionaţi de arhitectură, s-au gândit să se ducă şi să vadă anumite clădiri emblematice din Europa, sau pasionaţi de o anumită limbă străină, s-au gândit că poate fi o oportuntate să o audă mai mult”.

Anul trecut, programul a fost suspendat, din cauza restricţiilor. Aşa că, în mod excepţional anul acesta se pot înscrie şi tinerii care nu au putut participa în 2020. De când s-a deschis Discover EU, 2.700 de români au călătorit cu trenul prin toată Europa, potrivit PROTV.

Tinerii selectați, pot călători pe o perioadă de cel puțin 1 zi și cel mult 30 de zile, între 1 martie 2022 și 28 februarie 2023.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Închisoare cu executare pentru un șofer beat care a provocat un accident rutier, pe DN1, între Alba Iulia și Teiuș

Publicat

Un bărbat care a provocat un accident rutier, pe DN1, între Alba Iulia și Teiuș, a fost condamnat la închisoare cu executare. 

Șoferul care a plecat din localitatea Roșiile, județul Vâlcea, a condus beat pentru o bună bucată de drum.

În fața anchetatorilor acesta a spus că la ieșirea de pe autostradă din Sebeș nu își mai aduce aminte nimic și că s-a trezit în ambulanța care îl transporta la Spitalul din Alba Iulia. 

Mai mult de atât, un alt șofer în trafic a declarat că a fost depășit în viteză, pe Valea Oltului de bărbatul care a provocat accidentul dintre Alba Iulia și Teiuș. 

Accidentul s-a petrecut în noaptea de 16 spre 17 octombrie 2019. În data de 5 octombrie 2021, bărbatul a fost condamnat la închisoare cu executare.

Ce s-a întâmplat

În ziua de 16 octombrie 2019, bărbatul a plecat din localitatea Roșiile, județul Vâlcea înspre Baia Mare. Pe drum, pe raza județului Râmnicu Vâlcea s-a întâlnit cu un prieten căruia i-a propus să meargă cu el la Baia Mare.

Acesta i-a spus că merge dar că trebuie să îl aștepte. Așa că, șoferul a intrat într-un bar unde a jucat la aparate și a băut 200-300 millitri de coniac, apoi au plecat spre destinație.

În jurul orei, 00.00, au ajuns pe DN1, în dreptul localității Sântimbru. Atunci, bărbatul a pierdut controlul volanului, a intrat pe contra sens și a lovit două mașini.

Impactul a fost atât de puternic încât motorul mașinii pe care îl conducea a sărit pe câmp.

CITEȘTE ȘI: VIDEO: ACCIDENT pe DN 1, în sensul giratoriu de la Sântimbru. Două persoane rănite, după ce două mașini și un TIR s-au lovit

Potrivit IPJ Alba, în timp ce conducea un autoturism, s-a angajat în depășire, într-o zonă în care această manevră este interzisă prin indicator rutier și marcaj pe carosabil, intrând în coliziune cu o autoutilitară condusă de un bărbat de 30 de ani, din județul Brașov.

După impactul cu autoutilitara, autoturismul a intrat în coliziune cu un camion condus tot din sens opus de un tânăr de 27 de ani, din județul Suceava.

La ajungerea echipajelor de salvare și a oamenilor legii, bărbatul zicea că consumase câteva beri.

Însă, când a ajuns în fața anchetatorilor  bărbatul ”a declarat că după ieșirea de pe autostrada de la Sebeș nu își mai amintește nimic, s-a trezit ulterior în ambulanță și a fost dus la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia, unde a rămas internat 2 zile”, se arată în motivarea instanței.

Singurele persoane care au avut nevoie de îngrijiri medicale au fost șoferul și cu cel care se urcase alături de el.

Oamenii legii au mai descoperit că aceasta avea un permis provizoriu de conducere emis în Marea Britanie și care nu este valabil pe teritoriul României.

Alcoolemia  la prima mostră ora 01.40 a fost de 2,01 g/l alcool pur în sânge, iar la a doua mostră ora 02.40, o alcoolemie de 1,71 g/l alcool pur în sânge.

Pentru fapta sa, bărbatul a fost condamnat la o pedeapsă cumulată de 2 ani și 3 luni închisoare, cu executare în regim de detenție.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Două femei din Alba de 42 și 46 de ani, confirmate cu COVID au decedat. Nu aveau comorbidități și nu erau vaccinate

Publicat

coronavirus

Două femei de 42 și respectiv 46 de ani, din județul Alba au decedat din cauza complicațiilor survenite în urma infectătării cu COVID-19, potrivit surselor alba24.ro. 

Decesele au survenit în ultimele 24 de ore, dar vor fi raportate după ce vor fi transmise către INSP.

Cele două femei nu aveau comorbidități și nu erau vaccinate, mai precizează sursele alba24.ro.

Este vorba despre o femeie de 42 de ani din Lupșa care a fost confirmată cu COVID în data de 30 septembrie și a decedat la Spitalul din Câmpeni în data de 15 octombrie.

Al doilea deces este al unei femei din Aiud, în vârstă de 46 de ani, care a decedat pe secția ATI COVID a spitalului din Aiud, în noaptea de 15 spre 16 octombrie.

Potrivit surselor alba24.ro, femeia din Aiud lucra într-o funcție publică în sistemul judiciar.

De asemenea, DSP Alba, a mai raportat sâmbătă, încă șapte decese ale unor persoane care au contactat COVID-19.

CITEȘTE ȘI: Șapte decese în județul Alba, în ultimele 24 de ore, cauzate de infectare cu COVID. Cinci persoane erau nevaccinate

sursă foto: arhiva alba24.ro, rol ilustrativ.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Alertă alimentară: Maioneza contaminată cu oxid de etilenă retrasă din magazine. Pe lista figurează și un supermarket din Alba

Publicat

ANSVSA a emis o alertă alimentară după ce în mai multe magazine din România a fost descoperit un sos de maioneză contaminat cu oxid de etilenă.

Potrivit unei informări ANSVSA,  produsul Regal- sos cu maioneză 420 g, care expiră 23.03.2022, a fost retras din mai multe lanţuri de magazine din ţară.

Inspectorii sanitari au explicat că acesta a fost retras din cauza prezenţei oxidului de etilenă într-unul dintre ingrediente.

Alertă alimentară în țară

Interesant este că și producătorul a recunoscut lucrul acesta. Firma European Foods a precizat însă că motivul rechemării de pe piaţă a lotului ”este legat de prezenţa oxidului de etilenă într-unul din ingredientele (guma xantan) utilizate la fabricarea acestui produs”.

Lista magazinelor este prezentată mai jos:

Motivul: prezența oxidului de etilenă, o substanță periculoasă, interzisă în Uniunea Europeană pentru uz alimentar descoperită într-unul din ingredientele (guma xantan) utilizate la fabricarea acestui produs.

„Producătorul consideră că nu există nici un risc pentru sănătatea consumatorilor, dar din respect pentru aceştia, a decis rechemarea acestui lot de produs pentru a elimina orice fel de suspiciune. Celelalte loturi ale acestui produs pot fi consumate fără probleme”, se arată în informarea ANSVSA.

Persoanele care au achiziţionat aceste produse şi doresc rambursarea acestora au posibilitatea să le returneze la magazinul de unde le-au cumpărat şi pe baza bonului fiscal până la data de 15.11.2021.

Lista completă a magazinelor unde a fost distribuit lotul 1450 Regal sos cu maioneză 420 g poate fi consultată

Oxidul de etilenă, substanţă periculoasă înterzisă în Uniunea Europeană pentru uz alimentar

Potrivit ANPC, oxidul de etilenă este o substanţă chimică în stare gazoasă care are proprietăţi antibacteriene, antivirale şi antifungice, adică omoară virusurile, bacteriile, fungii şi orice alte tipuri de microorganisme care pot dezvolta boli ce depreciază anumite materii prime folosite în industria alimentară.

Folosit mulţi ani ca dezinfectant capabil să prevină mucegaiul şi să reducă riscul de salmonela, oxidul de etilenă a fost interzis ca pesticid în Uniunea Europeană din anul 1990, iar din anul 2011 a fost interzis ca produs de protecţie a alimentelor şi furajelor!

Oxidul de etilenă irită pielea, ochii, căile respiratorii, provoacă dureri de cap, greaţă, vărsături, iar pe termen mediu şi lung provoacă diferite tipuri de cancer şi anomalii genetice.

În prezent, în Uniunea Europeană, este permisă folosirea oxidului de etilenă doar pentru dezinfectarea echipamentelor medicale din spitale şi alte locaţii cu destinaţie medicală.

Toate alimentele contaminate cu oxid de etilenă, un dezinfectant cancerigen interzis în Europa, trebuie retrase de la vânzare din ţările membre ale Uniunii Europene, este mesajul Comisiei Europene către autorităţile responsabile cu siguranţa alimentară”, spune APC România pe siteul insituţiei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate