Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cât de ușor se dă înapoi kilometrajul mașinilor din Germania. 3 mărci cu protecție din fabrică, manipulate cu un soft gratuit

Publicat

foto: Pixabay/32games 

Allgemeiner Deutscher Automobil-Club sau ADAC, este cea mai mare asociație auto din Europa, cu sediul central la München.

Specialiștii asociației atrag atenția că kilometrajul autoturismelor la mâna a doua, inclusiv al celor noi, poate fi încă manipulat fără probleme. 

Mai mult, acest lucru se poate face chiar la limita legalității și arată că regulamentul UE pe acest segment, nu se aplică încă.

Kilometrajul mașinilor mai noi, poate fi dat ușor înapoi

Un eșantion aleatoriu de trei vehicule actuale dovedește că kilometrajul multor mașini actuale poate fi încă manipulat rapid și ușor și la mașinile noi.

Trei mașini care ar fi trebuit să fie protejate din fabrică au fost manipulate cu un dispozitiv disponibil gratuit: un Ford Kuga din 2019, un Opel Grandland X din 2020 și un Peugeot 208 din 2019.

Rezultatul: kilometrajul a sărit de obicei la valoarea falsificată în mod arbitrar după câteva minute.

Cu modelele de la Ford și Peugeot, conectarea la priza de diagnosticare OBD a fost suficientă, cu Opel, vitezometrul a trebuit să fie conectat.

Softurile de manipulare, disponibile deodată cu intrarea noilor modele de mașini pe piață

„Furnizorii de servicii” de acest fel pot da kilometrii înapoi în cel mai scurt timp pentru sume care merg de la 50 la câteva sute de euro.

În plus, ADAC a evaluat site-urile web ale producătorilor de dispozitive pentru „reglarea vitezometrului”.

Rezultat: De îndată ce noile modele de vehicule intră pe piață, există deja oferte de manipulare a kilometrajului.

”Cei care falsifică valorile kilometrajului folosesc dispozitive de manipulare la îndemână, ușor de utilizat, care sunt disponibile legal de la aproximativ 150 de euro.

Aceste dispozitive conțin software cu care marea majoritate a mașinilor pot fi manipulate la orice kilometraj în câteva secunde” scriu cei de la ADAC, pe siteul propriu. ab24

În majoritatea vehiculelor, kilometrajul poate fi ajustat după cum este necesar, fără a scoate piese din mașină: prin conectarea dispozitivului de manipulare la priza de diagnosticare legală.

Trucuri mai noi

Kilometrajul nu este manipulat chiar înainte de vânzarea unei mașini second hand.

Este o practică obișnuită să fie ajustat kilometrajul, deoarece este atât de ușor, chiar și în timp ce mașina este în uz, astfel încât datele greșite să fie introduse în istoricul vehiculului din atelierul producătorului.

De exemplu, companiile de leasing sunt înșelate cu privire la kilometrajul convenit sau valoarea reziduală.

Victimele finale sunt în general cumpărătorii de mașini second hand.

Se poate atinge a doua oară în plus față de prețul de achiziție excesiv”, spune Markus Sippl, șeful tehnologiei ADAC pentru vehicule. De exemplu, dacă credeți că schimbarea curelei de distribuție are încă timp în funcție de citirea contorului.

Pot apărea de aici multe probleme, spune spune Markus Sippl, unul dintre șefii ADAC: „Dacă cureaua de distribuție se rupe pentru că intervalul de înlocuire nu este recunoscut, acest lucru poate duce, în cel mai rău caz, la deteriorarea motorului care costă mii de euro”.

Ce poate face un cunpărător

Garajele și marea majoritate a experților în autovehicule nu pot expune manipularea kilometrajului. Prin urmare, cumpărătorii de mașini second hand ar trebui să verifice dacă există discrepanțe:

  • Verificați facturile de reparații, rapoartele AU și TÜV, intrările în broșura de inspecție și etichetele de schimbare a uleiului la cel mult 40.000 de kilometri. Așadar, dacă se presupune că o mașină are doar 100.000 de kilometri pe ceas, dar eticheta arată că următoarea schimbare a uleiului trebuie făcută la 180.000 de kilometri, ceva nu este în regulă.
  • Contactați proprietarul anterior, care este înscris în certificatul de înregistrare partea II. Întrebați-l despre documentele menționate la primul punct. Clarificați kilometrajul cu care a fost vândut vehiculul. Alți proprietari anteriori pot fi găsiți și în broșura de service.
  • Nu vă bazați pe informații despre vânzător. Insistați ca „kilometrajul real” să fie menționat în scris într-un contract de vânzare.
  • Faceți o verificare a vehiculului la mâna a doua: acordați atenție nu numai kilometrajului, ci și stării de întreținere și condițiilor de funcționare.
  • Solicitați citirea memoriei de erori și comparați kilometrajul parțial înregistrat în cazul intrărilor de eroare cu cele afișate în vitezometru.
  • În caz de suspiciune, stabiliți data de producție a kilometrajului și a unităților de control în atelier: s-ar putea ca acestea să fie deteriorate în timpul manipulării și apoi înlocuite.

Bazele de date nu sunt o soluție

În lupta împotriva fraudelor de acest fel, UE s-a pronunțat în mod clar împotriva bazelor de date privind kilometrajul.

Asta întrucât kilometrajul nu poate fi verificat din punct de vedere tehnic pentru corectitudine înainte de introducerea într-o bază de date. Aceasta înseamnă că dacă vehiculul a fost deja manipulat, acest lucru nu mai poate fi verificat.

De asemenea, multe baze de date încep cu prima inspecție generală (vârsta vehiculului: trei ani). În acel moment, în special în cazul leasingului, vehiculul a fost adesea modificat.

Experții germani consideră că kilometrajul trebuie protejat sistematic la sursă, adică prin implicarea producătorului, astfel încât să nu fie transmise valori incorecte.

De ce nu sunt interzise dispozitivele?

Fabricarea și vânzarea dispozitivelor de manipulare sunt permise pe baza unei hotărâri a Curții Constituționale Federale din Germania.

Interzicerea lor nu ar ajuta, deoarece furnizorii se află adesea în străinătate, spun cei de la ADAC.

La inițiativa ADAC, manipularea contorului de kilometri a fost interzisă prin lege începând cu 17 august 2005 și se pedepsește cu până la un an de închisoare.

Publicitatea directă pentru manipularea contorului de parcurs în ziare și pe internet este, de asemenea, interzisă, deoarece legea interzice deja oferta unui serviciu ilegal.

Cu toate acestea, această interdicție este adesea eludată, astfel încât astfel de reclame și site-uri web sunt încă răspândite în practică (mai ales sub cuvintele cheie „reglarea vitezometrului” sau „reglarea vitezometrului”).

Sursă: ADAC

FOTO: Pixabay/32games

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: HOROSCOP 3-9 octombrie. Bucurii pentru Pești, Fecioară, Gemeni și Balanță. Atenție la sănătate pentru Taur și Scorpion

Publicat

Mercur a ieșit din retrograd, astfel că vin și vremuri mai bune. În weekend așteptăm luna plină în Berbec. Pregătiți? Atenție că Luna plină îi va pedepsi pe cei dezechilibrați sau pe cei agresivi, mare grijă la impulsivitate.

Vindecarea și clarificarea sunt cele mai importante note ale săptămânii ce urmează. Semnele cele mai fericite vor fi Balanța, Gemeni, Fecioara, Pești și Săgetător. Zodiile cele mai îngreunate: Berbecul și Capricornul.

Sănătatea poate fi o problemă pentru Taur și Scorpion. Dar banii vin mai ușor la toate zodiile.

Ziua cea mai concludentă în dragoste va fi 6 octombrie. Luna plină va avea ecou pe termen lung, până la 2 ani de aici înainte. Atenție de rupturi, divorțuri sau despărțiri, pornind de la acest weekend încolo, mai ales din cauza egoului.

Horoscop 3-9 octombrie: Berbec

O săptămâna care vrea să te vindeci! O lună plină care te scoate la tablă și la lecții! Am putea spune, apogeul unei crize personale! Atenție cât de repede vei învăța din aceste experiențe pe care ți le pune înainte această săptămână!

Horoscop 3-9 octombrie: Taur

horoscop taur

O săptămână cu reușite la muncă și la bani și o lună plină cu atenție la sănătate. Mai ales dacă aveți o stare de anxietate sau de agresivitate! Mare atenție dacă vă veți dori să vă dați demisia! Schimbări importante în obiceiurile voastre.

Horoscop 3-9 octombrie: Gemeni

horoscop gemeni

O săptămână de creștere și bucurii, inclusiv în proiectele la serviciu. Luna plină vrea să vă concentrați mai mult pe obiectivele voastre. Va trebui să renunțați la ceva dorințe expirate sau la situații toxice!

Horoscop 3-9 octombrie: Rac

horoscop rac

O săptămână de lecții personale, dorința de a primi iubire și vindecarea fricii de respingere. Luna plină vă cere să vă depășiți piedicile și auto limitările. Evitați experiențele inutile și căutați-vă locul!

Horoscop 3-9 octombrie: Leu

horoscop leu

O săptămână de vești bune și de semnături importante, decizii mari și bune! Luna plină din 9 Octombrie vă aduce o luptă pentru mai mult succes, pentru o situație de onoare!

Horoscop 3-9 octombrie: Fecioară

horoscop fecioara

Și pentru tine săptămâna 3 – 9 octombrie poate fi foarte benefică, mai ales că Mercur a repornit în mers direct și te lasă să clarifici ce ai de clarificat! Vindecare și aspecte benefice la bani mai ales! Luna plină te va ține sub presiune pentru a căuta soluțiile la problemele și crizele prin care treci!

Horoscop 3-9 octombrie: Balanță

horoscop balanta

Ești pe drumul cel mai bun și ai multă susținere astrală, iar dacă luna plină îți va atrage atenția că nu ești fericit, atunci atenție că fericirea ți-o poți face cu ”mâna ta!” și ea nu vine de la exterior ci de la interior! Mari bucurii prin tot felul de proiecte noi care depind de tine!

Horoscop 3-9 octombrie: Scorpion

horoscop scorpion

Dacă sănătatea este bună, atunci asta va simboliza însăși faptul că ai curățat mult din energiile de vibrație joasă! Dacă nu, atunci atenție la luna plină care îți poate da multă bătaie de cap. Atenție la rinichi și la epuizare. Mare accent pe intuiție și pe lumina sufletului!

Horoscop 3-9 octombrie: Săgetător

horoscop sagetator

O săptămână de vindecare și de dorințe împlinite și multă înțelepciune. Iar luna plină te va pune la drum. Nu fi agresiv la drum sau la volan! Fii cât se poate de deschis la comunicare și alege un weekend de armonie!

Horoscop 3-9 octombrie: Capricorn

horoscop capricorn

Săptămână, dar și perioada, îți cere să te vindeci de tristețe! Așadar, vezi de unde și până când mai îi dai voie să îți dea de furcă, apoi, luna plină pare că te răscolește foarte tare! Situații de criză cărora trebuie să le faci față prin schimbări personale!

Horoscop 3-9 octombrie: Vărsător

horoscop varsator

Mare parte din săptămână trebuie să faci eforturi personale și ai proiecte noi. Apoi, atenție că perioada te vrea înapoi în turmă! Iar luna plină te poate pedepsi dacă încerci să stai în bula ta sau dacă ”te scoți de pe radar!”

Horoscop 3-9 octombrie: Pești

horoscop pesti

O săptămână care te vrea dulce și iubăreț, săptămână cu reușite în general și în cuplu. Iată că Mercu a ieșit din retrograd și poți să vezi deja mici semne benefice în relația de cuplu. Luna plină te vrea preocupat de averea și de valoarea ta!

Horoscop realizat pentru cititorii Alba24, de astrolog Maria Sârbu

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

O stradă din orașul Câmpeni va fi asfaltată printr-o investiție de peste 6,2 milioane de lei. Contractul a fost semnat

Publicat

Un tronson de 2 kilometri dintr-o stradă aflată în orașul Câmpeni, ce face legătura cu drumul național DN 75, spre Mihoiești, urmează să fie modernizat și asfaltat. Contractul de execuție a lucrărilor, în valoare de peste 6,2 milioane de lei, a fost semnat vineri, la sediul Primăriei. 

„Am semnat astăzi (n.r. vineri – 30 septembrie), la sediul Primăriei Orașului Câmpeni, contractul de execuție a lucrărilor pentru investiția „Modernizare strada Horea-Drum Mihoiești, orașul Câmpeni” din cadrul proiectului „Îmbunătățirea calității vieții populației din orașul Câmpeni”.

Lucrările vor fi executate de Florea Grup SRL Alba care a câștigat licitația.

Tot astăzi (n.r. vineri – 30 septembrie), am fost pe teren împreună cu colegii din Primărie și cu reprezentanții firmei Florea Grup SRL, în zona în care se va derula investiția și am discutat cu cetățenii de acolo cea mai bună variantă de începere a lucrărilor.

Lucrările de execuție vor începe în cel mult 2 săptămâni și au ca termen de finalizare luna decembrie 2023.

Modernizarea acestui drum se va face cu fonduri europene. Valoarea totală a investiției (a lucrărilor) este de 6.245.978,50 lei (aproximativ 1.250.000 euro)”, a scris primarul Cristian Dan Pașca, pe pagina de Facebook.

Ce prevede proiectul

Potrivit documentației, lucrarea vizează modernizarea unei porțiuni de 2 km din strada Horea, de la km 1+275 până la km 3+275. Strada are originea în intersecția străzii Calea Turzii cu strada Revoluția 1848 – DC 96 și a fost modernizată anterior de la km 0+000 până la km 1+275.

Tronsonul strada Horea – drum Mihoiești urmează să fie asfaltat, soluția tehnică proiectată fiind următoarea:

  • lățimea părții carosabile: între 4 și 5,5 metri
  • ampriza medie a străzii: 7,2 metri
  • accese auto: 531 mp
  • lățimea trotuarelor: între 0,3 – 2 metri
  • zid de sprijin din beton armat: 18 metri
  • parapet direcțional semigreu: 453 metri
  • parapet pietonal: 254 metri
  • fundație adâncită de parapet: 160 metri
  • podețe: 3 bucăți cu lungimea între 6,2 și 6,3 metri, cu diametrul de 600 mm
  • rigolă carosabilă: 13 metri

Pentru evitarea exproprierilor, traseul străzii existente se păstrează în plan. Acesta este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente și curbe, viteza de proiectare luată în calcul fiind de 25 km/h.

Structura rutieră propusă este următoarea:

  • 4 cm strat de uzură BA16
  • 6 cm strat de legătură BAD22,4
  • 16 cm strat de bază din piatră spartă
  • 30 cm strat de fundație din balast
  • 7 cm strat de nisip cu rol de separație și anticontaminant

Se propune realizarea de trotuare, pe ambele părți ale străzii, unde este posibil. Acestea urmează să fie separate de partea carosabilă prin borduri de beton.

Structura trotuarului este următoarea:

  • 6 cm strat de uzură din pavele autoblocante
  • 4 cm strat de egalizare din nisip
  • 10 cm strat din piatră spartă
  • 15 cm strat de balast

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE FOTO-VIDEO: Avaria de la barajul din zona Roșia Montană. Operațiuni de golire parțială a lacului Tăul Mare

Publicat

Forțele de intervenție au început duminică, în jurul prânzului, operațiuni de golire parțială a lacului Tăul Mare, lângă Roșia Montană, unde a fost semnalată o avarie la baraj. Ministerul Mediului a anunțat ulterior că nivelul apei este în scădere.

În prima fază, se acționează cu motopompe pentru reducerea nivelului apei cu 5 centimetri, pentru un grad de risc acceptabil în conformitate cu expertiza întocmită de personalul de specialitate. Ulterior vor fi luate măsuri în dinamică, a anunțat ISU Alba.

UPDATE 20. 30: Potrivit ISU Alba,  la această oră se intervine cu 3 motopompe de mare capacitate pentru deversarea apei din lacul de acumulare: o motopompă fiind pregatită să intervină, iar 2 motopompe vor interveni la nevoie pentru evacuarea apei din zona îngustă a albiei pe raza localității Ro3sia Montană (zona locuită).

Cota apei în lacul de acumulare a scăzut cu 40 de centimetri.  În gospodăriile din zona care ar putea fi în pericol de a fi inundată, locuiesc un total de 268 persoane, din care 126 s-au autoevacuat, 137 au refuzat evacuarea si 5 persoane au fost evacuate în spații puse la dispoziție de autorităţile publice (internatul școlar de la liceul din Abrud).

Forțe și mijloace angrenate la acest moment:

ISU Alba: 25 militari, 2 camioane cu 2 motopompe, 2 microbuze, 1 autoturisme, 1 autospeciale de intervenție;

Pentru gestionarea situației, ISU Alba a alertat întregul personal operativ

ISU BH – 2 militari, 1 camion, 1 motopompă;

ISU MS – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;

ISU HD – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;

ISU CJ – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;

IJJ Alba – 4 jandarmi cu 2 auto;

IPJ Alba – 4 politisti cu 2 auto;

SGA – 2 persoane cu 2 auto.

Totodată, au fost constituite 4 echipe mixte (ISU, IPJ, IJJ) în vederea informării populației privind evacuarea acestora.

UPDATE, ora 12.35: ISU Alba a anunțat că a fost poziționată și pusă în funcțiune a doua motopompă, deoarece albia văii de deversare o permite. Pe măsură ce situația se stabilizează va fi pornită a treia motopompă. ”Această acțiune se face progresiv pentru a nu inunda cu motopompele valea satului”, potrivit sursei citate.

Ședință la Ministerul Mediului: nivelul apei din lac, în scădere

VEZI ȘI: VIDEO din dronă de la Tăul Mare din Roșia Montană: Cum se vede de la înălțime barajul și operațiunea de golire parțială a lacului

UPDATE ora 13.45: Nivelul apei în Lacul Tăul Mare din Alba, unde s-a depistat o avarie la baraj, a scăzut cu un metru, în urma acțiunilor de evacuare, a anunțat ministrul Mediului, în urma unei ședinţe extraordinare de duminică a Comitetului ministerial pentru situaţii de urgenţă al MMAP, potrivit Mediafax.

„În acest moment nivelul apei în lac a scăzut cu circa 1 metru, apa fiind evacuată printr-o conductă de sifonare de by-pass. La fața locului se află echipe ale ISU Alba și ale A.N <Apele Române>, intervenindu-se cu motopompe de mare capacitate pentru a asigura scăderea nivelului în acumulare.

ANAR, prin SGA Alba, va asigura monitorizarea tehnică a barajului pe toată durata intervențiilor. De asemenea, pe baza informațiilor actuale, pentru următoarele 24 de ore nu se prognozează creșteri importante de debite ȋn bazinul hidrografic Roșia Montană, debitele vor fi relativ staționare”, a declarat ministrul Tanczos Barna.

Șpecialiștii ANAR au informat că, în acest moment, din lac este evacuat un debit de circa 0.15-0.2 mc/s, prin sifonare, prin conducta de by-pass, dar și un debit redus prin conducta de preaplin.

„Pentru coborârea nivelului în lac cu 4-5 m IJSU Alba a început deja montarea pompelor de 10.000 l/min. Pomparea se va face gradual, ținând cont de condițiile din aval. Nu sunt semnalate infiltrații în galeria golirii de fund”, transmite Ministerul Mediului.

Ministrul Mediului Tanczos Barna a convocat, duminică dimineața, Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţă constituit la nivelul MMAP în urma apariției unei pâlnii de eroziune, cu diametrul de 60 cm și adâncime de 1,5 m-2 m, în coronamentul barajului lacului piscicol Tăul Mare, de pe teritoriul comunei Roșia Montană, județul Alba.

Ministerul Mediului menționează că, în acest moment, din lacul de acumulare nu se scurge apă în mod necontrolat. Acumularea Tăul Mare, realizată în anul 1908, este deținută de Primăria Comunei Roșia Montană. Autorizația de funcționare pentru acest obiectiv, care este folosit pentru piscicultură, este valabilă până la sfârșitul anului 2024.

UPDATE, ora 14.30: A treia motopompă a fost pusă în funcțiune (ISU Alba).

 

 

Știrea inițială

Peste 80 de persoane din Roșia Montană au fost evacuate în noaptea de sâmbătă spre duminică după o avarie semnalată la golirea de fund a lacului Tăul Mare. Autoritățile din Alba s-au deplasat de urgență la fața locului și au decis evacuarea preventivă a localnicilor din avalul lacului.

 

Breșa sub formă de con, apărută în partea din aval a barajului, la circa 10 metri de luciul de apă, a fost semnalată prin apel la numărul de urgență 112 în jurul orei 19:00, de către primarul comunei, Eugen Furdui. Anterior, problema a fost semnalată autorităților locale de către un cetățean, în jurul orei 16:00.

Vezi și UPDATE VIDEO: Cum arată fisura care s-a format în barajul lacului Tăul Mare din Roșia Montană

În zonă s-au deplasat zeci de forțe de intervenție cu utilaje de mare capacitate. Au acționat pentru pentru crearea unui drum de acces necesar autospecialelor de intervenție, având în vedere că drumul era impracticabil până la baraj.


Au fost dislocate motopompe de mare capacitate, fiecare având posibiliatea de evacuare de 10.000 l/min, inclusiv din județele limitrofe. Planul de acțiune a fost stabilit în colaborare cu un expert care a întocmit documentația ce a stat la baza obținerii autorizației de funcționare a barajului vizat, împreună cu alți specialiști ai SGA.

Vezi și UPDATE VIDEO: ALERTĂ în Apuseni. AVARIE la golirea de fund a lacului Tăul Mare de lângă Roșia Montană. Populația din zonă EVACUATĂ

A fost activat Centrul Județean de Conducere ș Coordonare a Intervenției. La ședința CJSU au participat, în sistem de teleconferință, și șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, dr. Raed Arafat și inspectorul general al IGSU, general-locotenent Dan-Paul Iamandi. La acțiuni participă zeci de pompieri din mai multe județe, dar și jandarmi și polițiști.

Lacul Tăul Mare

Aflat la o altitudine de aproximativ 930 m, pe teritoriul localităţii Roşia Montană, Tăul Mare este un lac artificial construit în anul 1908, alături de alte astfel de  tăuri (Tăul Cornei,Tăul Ţarinii etc.), care la acea vreme erau necsare pentru punerea în mişcare a steampurilor (instalaţie de separare a aurului).

Situat în parte estică a comunei, Tăul Mare are o suprafaţă de 40.000 mp. şi este alimentat de trei pâraie izvorâte din dealurile Rotundu,Vârşi şi Suley. Acesta reprezintă un  important punct de interes turistic al zonei, care oferă o panoramă deosebită spre Vârul Carnic, Vf. Cetate şi Vf. Vulcan

Privit dintr-un anumit unghi acesta ia forma unei inimi.

sursă imagini: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Patru străzi din Sebeș vor fi modernizate, printr-o investiție de peste 10,2 milioane de lei. Lucrările propuse

Publicat

Patru străzi din municipiul Sebeș urmează să fie modernizate, printr-o investiție de peste 10,2 milioane de lei. Proiectul prevede și reabilitarea și extinderea rețelelor de apă și canalizare.  

Primăria Sebeș a lansat vineri, 30 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectare – faza PT, DE, PAC, POE, verificarea tehnică a proiectării, asigurare asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuție a lucrărilor și execuția lucrărilor la obiectivul de investitii „Modernizare străzi: Aurel Vlaicu, 8 Martie, Fântâna de Aur, Sticlarilor”.

Valoarea estimată a lucrărilor este de 10.216.020,4 lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, străzile care urmează să fie modernizate au o lungime totală de 1.978 ml și sunt situate pe teritoriul intravilan al municipiului Sebeș.

În prezent, străzile Aurel Vlaicu, 8 Martie, Fântâna de Aur, Sticlarilor din municipiul Sebeș prezintă următoarele deficiențe:

  • lipsa sistemului rutier cu îmbrăcăminte modernă, străzile în situația actuală în perioadele umede fiind greu accesibile, producând și poluare fonică mai mare;
  • lipsa trotuarelor amenajate care să permită separarea traficului auto de cel pietonal, în condițiile actuale atât pietonii cât și șoferii (toți participanții la trafic) sunt supuși riscurilor de accidente, circulația pietonală se desfășoară predominant pe acostamente sau carosabil;
  • lipsa semnalizării rutiere, circulația auto la ora actuală făcându-se după prioritatea dreapta în intersecții, dar de cele mai multe ori nu este respectată;
  • lipsa trecerilor de pietoni, fiecare traversează strada pe unde vrea;
  • lipsa locurilor de parcare, autoturismele sunt parcate pe acostamente sau carosabil;
  • lipsa rigolelor amenajate, la ora actuală în proporție de 95%, rigolele sunt din pământ, iar pe unele porțiuni lipsesc, apele pluviale nu pot fi colectate și evacuate rapid de pe carosabil, iar în perioadele umede crește astfel risul accidentelor;
  • podețe de acces la proprietăți amenajate de fiecare în parte care dau un aspect urbanistic foarte inestetic;
  • lipsa utilităților pe anumite porțiuni (apa, canal) sau subdimensionarea lor;
  • intersecțiile cu străzile adiacente sunt neamenajate;
  • zonele verzi sunt neîntreținute;

Suprafața care urmează să fie reabilitată este de 24.630 mp. De asemenea, se vor realiza sisteme de apă și canal pe circa 1.978 ml.

Pentru o mai bună gestionare a proiectului străzile care fac obiectul prezentului proiect au fost împărțite în trei obiecte după cum urmează:

Obiectul 1. Reabilitare rețele de alimentare cu apă

Reabilitare rețea de apă strada Aurel Vlaicu

  • Lungime totală proiectată de reabilitare a rețelei și branșamente 942 ml
  • Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 400 ( lungime =160 ml), 250 mm (lungime = 296 ml) si 110 mm (lungime = 255 ml)
  • Branşamente de apă
  • Cămine de vane
  • Hidranţi de incendiu supraterani

Extindere rețea de apă strada Sticlarilor

  • Lungimea totală proiectată de reabilitare a rețelei de apăși branșamente este de 404 m
  • Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =250 ml)
  • Branşamente de apă
  • Cămine de vane
  • Hidranţi de incendiu supraterani

Extindere rețea de apă strada 8 Martie

  • Lungimea totală proiectată de reabilitare a rețelei de apăși branșamente este de 631 m
  • Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =323 ml)
  • Branşamente de apă
  • Cămine de vane
  • Hidranţi de incendiu supraterani

Extindere rețea de apă strada Fântâna de Aur

  • Lungimea totală proiectată de reabilitare a rețelei de apăși branșamente este de 291 m
  • Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =172 ml)
  • Branşamente de apă
  • Cămine de vane
  • Hidranţi de incendiu supraterani

Obiectul 2. Extindere rețele de canalizare menajeră

Extindere rețea canalizare menajeră strada Aurel Vlaicu

  • Lungimea proiectată pentru extinderea rețelei de canalizare menajerăși reabilitare racorduri este de 121 m
  • Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime =64 ml)
  • Racorduri de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 160 mm
  • Cămine de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

Extindere rețea canalizare menajeră strada Sticlarilor

  • Lungimea proiectată pentru extinderea rețelei de canalizare menajerăși reabilitare racorduri este de 380,50 m
  • Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime = 226,5 ml)
  • Racorduri de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 160 mm
  • Cămine de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

Extindere rețea de canalizare menajeră strada 8 Martie

  • Lungimea proiectată pentru extinderea rețelei de canalizare menajera și reabilitare racorduri este de 638,5 m
  • Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime =303 ml)
  • Racorduri de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 16 0 mm
  • Căminele de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

Obiectul 3. Modernizare străzi

Modernizare strada Aurel Vlaicu

  • lungimea străzii = circa 765 m;
  • lățimea părții carosabile l= 7 m,
  • lățime trotuare = 1 m;
  • lățime zone verzi existente care se pastrează = variabilă, min. 1 m
  • lungime canal beton = 615 m;
  • îngropare rețea gaz 3 puncte = 24 m
  • îmbrăcăminte din beton asfaltic

Modernizare strada 8 Martie

  • lungimea străzii =circa 635 m; din care tronson 1 = 410 m, tronson 2 = 110 m, tronson 3 = 115 m
  • lățimea părții carosabile: 2 m + 2 m si variabil pavele 8 cm.

Modernizare strada Fântâna de Aur

  • lungimea străzii = 313 m;
  • lățimea părții carosabile = 6 m;
  • lățime trotuare = 1 m

Modernizare strada Sticlarilor

  • lungimea străzii = 265 m; din care tronson 1 – 146 m și tronson 2 – 119 m
  • lățimea părții carosabile tronson 1 = 6 m;
  • lățimea părții carosabile tronson 2: 2 m + 2 m și variabil pavele 8 cm

Realizarea investiției va conduce la crearea unei infrastructuri adecvate ce va deservii populația din zonă, crează premiza dezvoltării turistice a zonei și automat creșterea nivelului de trăi a populației, reducându-se riscul depopulării zonelor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax