Eveniment
Atenționare DNSC: ce se ascunde în spatele unor oferte de angajare venite prin SMS sau aplicații de mesagerie
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a atenționat vineri asupra ofertelor de angajare venite prin SMS, aplicații de mesagerie sau canale social media. Instituția recomandă încă o dată evitarea furnizării datelor personale de către destinatarii acestor mesaje.
”Atenție la propunerile primite prin intermediul aplicațiilor de mesagerie sau sms, care vă prezintă oportunități de angajare sau de investiții ce promit câștiguri rapide!
Nu credeți orice ofertă venită pe mail, sms, platorme de mesagerie sau social media! Ofertele legitime de angajare nu vin prin mesaje simple de la persoane străine și necesită un proces de recrutare mai complex și mai îndelungat decât o simplă conversație pe platforme de mesagerie
Evitați furnizarea de date sensibile – date personale, date de autentificare sau date financiar-bancare – în cazul în care vă sunt solicitate explicit prin astfel de mesaje nesolicitate”, arată DNSC.
Cum se poate verifica dacă oferta este valabilă
Potrivit sursei citate, oferta primită trebuie verificată pe canalele oficiale de comunicare ale eventualei companii în numele căreia este transmis mesajul.
”Dacă o ofertă pare prea bună ca să fie adevărată, verificați existența ei pe canalele oficiale de comunicare ale companiei în cauză! De cele mai multe ori atacatorii se folosesc de imaginea unor branduri cu reputație pentru a păcăli utilizatorii, astfel că trebuie să fiți atenți la domeniul site-ului vizitat.
Fiți răbdători și vigilenți atunci când întâlniți astfel de ‘oferte’ și analizați cu atenție detaliile, în special textul. Lipsa diacriticelor ar fi un prim indiciu. În plus, de cele mai multe ori, atacatorii vor folosi instrumente de traducere automată a textului din limba lor nativă, astfel că veți identifica lesne greșeli gramaticale, de sintaxă sau de exprimare, pentru că acel text nu este adaptat la rigorile limbii”.
Ce trebuie să facă persoanele care au oferit datele personale
”Dacă ați oferit date financiare sau date de card în urma accesării unor astfel de link-uri pe social media, vă recomandăm să luați imediat legătura cu banca pentru blocarea cardului și monitorizarea tranzacțiilor din cont!
Dacă ați suferit pagube materiale, va trebui să depuneți o plângere la Poliția Română.
Totodată, notificați Directoratul la 1911 sau pe mail la alerts[@]dnsc[.]ro”, menționează DNSC.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News