Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

AUDIENŢE ONLINE: Primăria Alba Iulia răspunde la întrebările și sesizările locuitorilor, transmise prin intermediul Alba24.ro


Publicat

Primăria Alba Iulia revine cu răspunsuri la unele întrebări adresate în ultima perioadă de cititorii Alba24 prin intermediul secţiunii „Audienţe Online”. Pe lângă precizări privind circulaţia dificilă pe unele străzi din Oarda şi Partoş, administraţia locală oferă detalii privind anumite propuneri formulate de locuitori – amenajarea unei turbine eoliene pe Mamut, desfiinţarea parcărilor pe marginea Bd. Revoluţiei şi construirea unor spaţii etajate în acest scop, reglementarea opririi autovehiculelor pe strada Vasile Goldiş sau a taxiurilor lângă sediul spitalului.

Întrebare de la: Marc Aurelian. Subiect: Strada Ion Lăncrănjan

Locuiesc pe strada Ion Lăncrănjan şi doresc să adresez două întrebări domnului primar:

1. Când se va rezolva problema asfaltării acestei străzi?

2. Tot legat de această stradă, dacă primăria are măcar cunoștință că în capătul străzii este o nouă groapă de gunoi şi nimeni nu vrea să ia vreo măsură, de ani de zile. Este o imagine deplorabilă, de lumea a treia. În speranța că veți lua măsuri, vă mulţumesc în numele tuturor locuitorilor de pe această stradă.

Răspuns: Proiectul pentru strada Ion Lăncrănjan și extinderea acesteia se poate realiza doar după aprobarea PUG-ului. Pe această stradă încă nu sunt finalizate exproprierile.

Referitor la groapa de gunoi din capătul străzii, vă rugăm să sesizați Garda de Mediu pentru depozitele ilegale de gunoi.

 

Întrebare de la: Nicolae. Subiect: Noroi cât vezi cu ochii

Aş dori să îmi răspundeţi la următoarea întrebare: dacă se aprobă un proiect de executare a unei lucrări, de exemplu introducerea curentului electric pentru parcul dendrologic pe str. Varese şi Nazaret Ilit, să se refacă şi drumul după terminarea lucrărilor: după topirea zăpezii sau ploaie suntem nevoiţi să înotăm prin noroi, avem copii care merg la şcoală, înainte de începerea lucrărilor drumul era foarte bun.

Răspuns: Referitor la aceste lucrări, i-am atenționat în repetate rânduri pe constructori. O să insistăm în continuare în vederea soluționării problemei.

 

Întrebare de la: Gheorghe Nicolae. Subiect: Străzi Oarda

Ce se mai ştie despre asfaltarea străzilor din Oarda? Avem mare nevoie ca aceste străzi să fie reparate/asfaltate, pentru că sunt într-o stare jalnică, mai ales în această perioadă.

Întrebări cu subiect similar au transmis şi alţi cititori Alba24 (Vasile, despre strada Cedrului „(…) nu se poate circula cu mai mult de 10km/h pentru că literalmente, în orice moment de timp, cel puţin o roată este în groapă şi este imposibil să eviţi. Ca să nu mai pomenesc de faptul că, atunci când se dezgheaţă, abia poţi ţine maşina pe drum, din cauza noroiului, iar când se depune mai multă zăpadă trebuie să curăţăm cu lopeţile (aproximativ 1km de drum)” sau Tănăsescu Goerge, despre strada Dacilor, din cartierul Partoş, „(…) putem merge pe stradă doar cu cizme de cauciuc, noi plătim taxe şi impozite…”)

Răspuns: În aceste zile (4 feb 2013), firmele care au executat lucrările de canalizare vor completa cu agregate (balast și piatră) zonele în care s-au semnalat surpări. Totodată, vor reprofila și șanțurile. În cazul cartierului Oarda, firma responsabilă este „Hidroconstrucția”, iar în cazul cartierului Partoș, responsabilitatea îi revine firmei „Dafora”.

 

Întrebare de la: Borzescu George. Subiect: turbine eoliene

De ce nu se montează o turbină eoliană sau mai multe pe Mamut, iar energia electrică să fie folosită la iluminatul Cetăţii sau, de ce nu, a întregului oraş? A se vedea turbina eoliană de la Şeuşa, comuna Ciugud.

Răspuns: Acesta reprezintă un posibil proiect de dezvoltare, însă trebuie realizat un studiu de impact la nivelul întregului municipiu. Din păcate, încă nu există norme metodologice care să clarifice regularizarea energiei între cea produsă și cea consumată. Aceste eoliene pot produce mai multă energie decât se consumă, iar o autoritate publică nu poate comercializa curentul. O situație similară, care reflectă lipsa normelor, este și cea cu cele 1714 panouri foto – voltaice montate pe clădiri publice care produc anual cca 315 MWH și din care este recunoscut doar consumul înregistrat în perioada de funcționare a unităților. Vacanțele (în cazul școlilor) și zilele de sărbătoare nu sunt recunoscute de către „Electrica”.

Cu toate acestea, este un proiect de viitor.

 

Întrebare de la: Pop Claudiu. Subiect: parcare taxi

Lângă staţia de taxi de lângă spital, taxi-urile blochează banda de mers, încurcând circulaţia, rămânând doar o bandă de circulaţie. În fiecare zi, sunt parcate pe banda de circulaţie, deoarece acestea nu mai au loc în staţia de taxi şi opresc pe bandă din dreptul acesteia, încurcând tot traficul. Sper să puteţi face ceva privind această situaţie!

Răspuns: Vă mulțumim pentru sesizare. Am transmis mai departe solicitarea dumneavoastră Poliției Române, autoritatea responsabilă în acest caz.

 

Întrebare de la: Daniel Horvath. Subiect: Circulaţia pe Bd. Revoluţiei 1989

Pe Bd. Revoluţiei 1989 se circulă foarte greu. Cel mai bine ar fi să se interzică parcarea pe Bd. Revoluţiei 1989, pe porţiunea cuprinsă între str. Vasile Goldiş şi Stadion. Ne tot plângem de locuri de parcare. S-ar găsi, dar toţi vor să parcheze în casa scării, dacă se poate. Şi în Sibiu, şi în Cluj, şi în Brasov sunt destule bulevarde pe care nu se parchează. La noi de ce nu se poate?

Întrebare de la: Borzescu George. Subiect: Parcări

De ce nu se interzice parcarea pe Bulevardul Revoluţiei 1989, între Calea Moţilor şi strada Lalelelor, pentru a se descongestiona traficul şi să se construiască parcări subterane şi etajate în spatele blocurilor, în următoarele zone unde sunt deja amenajate parcări: în spatele celor două blocuri turn, în formă de potcoavă din zona intersecţiei de la stadion, în spatele blocurilor din zona „Mercur”, în capătul străzii Poligonului, de către Bulevardul Revoluţiei, cu acces din strada Vânătorilor, în zona pieţei, în spatele blocurilor de la intersecţia străzii Toporaşilor cu Bd. Revoluţiei, în spatele blocului vis a vis de Liceul militar, în faţă la fosta policlinică: se poate vedea Bulevardul Horea, care are patru benzi, din care se parchează numai pe una dintre ele şi se circulă foarte bine pe el.

Răspuns: Între str. Calea Moților și str. Lalelelor, pe ambele sensuri ale Bd. Revoluției 1989 sunt sediile Spitalului Județean Alba, cabinete medicale, precum și alți agenți economici care necesită atât aprovizionare, cât și asigurarea de spații pentru autovehiculele clienților. Sunt analizate toate propunerile care vin din partea cetățenilor municipiului.

 

Întrebare de la: Bogdan. Subiect: circulaţie

S-a publicat un articol în care d-nul Vasile Crişan prezenta ca opţiune realizarea unui nou sens giratoriu în secţiunea Fortuna – Piaţa Cetate. Acolo mai sunt încă două astfel de sensuri giratorii şi nu cred că mai este necesar încă unul. Propun ca soluţie interzicerea parcării pe acea porţiune de drum şi realizarea a 2 benzi de mers (ca o soluţie, s-ar putea amenaja o parcare etajată în stânga spitalului, actuala piaţă volantă de legume.. ce credeţi?).

Răspuns: Domnul Vasile Crișan a propus introducerea unui sens giratoriu la intersecția Bd. Revoluției 1989 cu str. Cloșca. Sugestia dumneavoastră va fi analizată.

 

Întrebare de la: Dumitraş Ion. Subiect: Parcări

Pentru a doua oară vă întreb când rezolvaţi problema parcărilor de pe trotuarul străzii Vasile Goldiş. Trebuie să se întâmple un accident şi poate după aceeea să eliberaţi trotuarul de maşini. De ce numai pe Goldiş se parchează pe trotuar, chiar la uşa blocului unde locuiesc, ce face poliţia locală?

Răspuns: Conform OUG 195/2002 R privind circulația pe drumurile publice, art. 144, pct. 2, administratorul drumului public poate permite oprirea sau staționarea, parțial sau total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar, în lipsa acestuia, numai dacă rămâne liber cel puțin un culoar de minimum 1 m lățime înspre marginea opusă părții carosabile, destinat circulației pietonilor. Poliția Locală Alba Iulia respectă reglementările legislației în vigoare privind circulația autovehiculelor pe drumurile pe drumurile publice.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

10 Comentarii

10 Comments

  1. alexst23

    miercuri, 06.02.2013 at 17:43

    ce ne puteti spune despre locuintele sociale de langa stadion?se vor finaliza daca s,au taiat banii pentru acestea?

  2. elena

    joi, 07.02.2013 at 12:41

    Daca pe fonduri europene, se pot face proiecte de exemplu pentru iluminatu.O strada privata poate face un proiect pentru a obtine finanatare in acest sens? Intreb pentruca s ar parea ca nu mai in zone rurale. Sau nu stiu bine poate.Am avea nevoie de asa ceva ca lat fel nu avem curent pentru a locui in casele pe care ni le am construit. Si Ce sa facem. Intrucat Trasul curentului e foarte scump.

  3. anti-borzescu george

    sâmbătă, 16.02.2013 at 19:08

    Borzescule , daca nu te staisfac raspunsurile Primariei la cele doua intrebari ale tale , nu-i bai , incearca la Guvern !

  4. rosca horia

    sâmbătă, 08.06.2013 at 14:34

    locuiesc in spate la cinema dacia si tin sa va anunt ca pe langa faptul ca a-ti pus ghenele de gunoi in fata blocului nici iarba nu a fost tunsa de cel putin 2 ani . poate se tunde iarba si la noi cei care platim impozite.. un grup de contribuabili.

  5. dan

    joi, 12.12.2013 at 22:29

    de ce nu continuati aceasta rubrica „audiente online” in prezent?

    • moderatorul de serviciu

      vineri, 13.12.2013 at 03:52

      pentru ca s-a sucit primaria. nu mai vrea

      • dan

        vineri, 13.12.2013 at 10:45

        ok.merci.

        e un lucru normal. de ce sa-i deranjam cu tot felul de intrebari „stupide” pe nenorocitii astia imbuibati care fac ce vor cu banii nostri …

  6. Costel

    duminică, 12.01.2014 at 14:26

    Simplu!!! Deranjati … de aia!!!

  7. maria

    miercuri, 29.01.2014 at 15:50

    Ma intereseaza daca str. Cutinei din Oarda de jos apartine de primarie s-au e str privata

  8. radu

    vineri, 01.08.2014 at 10:42

    Buna ziua am si eu o intrebare am o casa pa str Salaj din Alba Iulia si am inteles ca sa facut proiect pentru curent pe Nazaret Illit si sa si castigat licitatia si trebuiau sa demareze lucrarile in primavara 2014 dar am inteles ca nu a eliberat primaria autorizatie sa sape strada.puteti sa imi spuneti mai multe caci suntem mai multe famili interesate.Va multumesc anticipat!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cine are voie să se vaccineze înaintea populației generale. LISTA COMPLETĂ cu noile categorii, apărută în Monitorul Oficial

Publicat

Lista nouă a persoanelor care se pot vaccina anti-COVID-19 în perioada II de imunizare, înaintea populației generale a apărut în Monitorul Oficial, joi seară.

Față de varianta inițială, Guvernul a introdus zeci de noi categorii socio-profesionale cu prioritate la vaccinare, precum sportivii, veterinarii, avocații, lucrătorii la pompe funebre, dar și mai mulți politicieni.

A apărut în Monitorul Oficial, joi seară, noua listă a persoanelor care se pot vaccina anti-COVID-19 în perioada II de imunizare, înaintea populației generale. Față de varianta inițială, Guvernul a introdus zeci de noi categorii socio-profesionale cu prioritate la vaccinare, precum sportivii, veterinarii, avocații, lucrătorii la pompe funebre, dar și mai mulți politicieni.

Cine se poate imuniza în ETAPA 2 de vaccinare (noutățile sunt cele scrise cu litere îngroșate), potrivit actului apărut în Monitorul Oficial:

a) populația la risc:

(i) adulți cu vârsta peste 65 de ani;

(ii) persoanele aflate în evidență cu boli cronice, indiferent de vârstă, în funcție de indicațiile vaccinurilor utilizate;

(iii) persoane încadrate într-un grad de handicap, persoane imobilizate, persoane imunodeprimate, însoțitorii acestora și persoanele care locuiesc la același domiciliu cu acestea

(iv) persoane fără adăpost

b) lucrători care desfășoară activități în domenii-cheie, esențiale:

(i) personal-cheie pentru funcţionarea instituţiilor statului, respectiv Parlament, Curtea Constituțíonală, Preşedinţie, Guvern, Consiliul Economic și Social, Avocatul Poporului, Consiliul Legislativ, Banca Națională a României, ministere şi instituţii subordonate acestora

ii) personalul în activitate din cadrul instituțiilor din sistemul național de apărare națională, ordine publică, securitate națională şi al autorităţii judecătoreşti, executorii judecătorești, interpreții și traducătorii autorizați de Ministerul Justiției, avocații înscriși în tabloul avocaților întocmit potrivit Legii nr.51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și membrii Uniunii naționale a notarilor publici, precum și membrii din România în Parlamentul European

(iii) personalul din sectorul economic vital:

– procesare, distribuție și comercializare a alimentelor de bază, și anume: panificație, lactate, carne, fructe și legume;

– uzine de apă, epurare, transport și distribuție apă;

– centrale electrice, producție, transport și distribuție curent electric;

– unități de producție, transport și distribuție gaze;

– unități de producție, transport și distribuție combustibili lichizi și solizi;

– unități de producție, transport și distribuție medicamente și materiale sanitare;

– transport de persoane și mărfuri;

– noduri feroviare, aeroporturi civile și militare, porturi esențiale;

– comunicații, și anume Serviciul de Telecomunicații Speciale, radioul și televiziunea naționale;

– personalul navigant român maritim și fluvial;

– personalul român care își desfășoară activitatea pe platforme marine (eoliene, gaz, petrol)

– personalul român care își desfășoară activitatea pe unități mobile de foraj marin (nave tip FPSO și nave tip FSU)

(iv) personalul din unitățile de învățământ și creșe;

(v) personalul poștal și din servicii de curierat;

(vi) personalul cultelor religioase;

(vii) personalul din mass-media care desfășoară activități cu risc crescut de expunere la infecția cu SARS-CoV-2, cum ar fi: reportaje în unități medicale;

(viii) personalul din domeniul salubrității și deșeurilor;

(ix) personalul care lucrează în domeniul pompelor funebre, direct implicat în manipularea cadavrelor umane;

(x) personalul din cadrul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului/serviciul public de asistență socială care își desfășoară activitatea în relație directă cu beneficiarii;

(xi) persoanele care asigură asistență medicală și socială persoanelor prevăzute la pct.(iii) al lit.a);

(xii) personalul din administrația publică locală;

(xiii) lucrătorii din agricultură și din industria alimentară de alimente esențiale;

(xiv) personalul din Administrația Națională de Meteorologie

(xv) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare de carieră și reprezentanțelor organizațiilor internaționale din România, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc, deținători de cărți de identitate special emise de Ministerul Afacerilor Externe;

(xvi) personalul civil și militar care urmează să execute misiuni în afara teritoriului național, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc la post, anterior plecării în misiune;

(xvii) inspectorii sociali din cadrul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială și a structurilor subordonate acestora.

(xviii) personalul Curții de Conturi a României și ai camerelor de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti

(xix) personalul din cadrul aparatului central și local al Consiliului Concurenței

(xx) sportivii componenți ai loturilor naționale sau ai loturilor olimpice, sportivii calificați individual la jocurile olimpice precum și staful tehnic care participă la pregătirea acestor sportiv

(xxi) personalul veterinar care lucrează în cabinete medicale veterinare

(noutățile sunt cele scrise cu litere îngroșate), potrivit actului apărut în Monitorul Oficial:

a) populația la risc:

(i) adulți cu vârsta peste 65 de ani;

(ii) persoanele aflate în evidență cu boli cronice, indiferent de vârstă, în funcție de indicațiile vaccinurilor utilizate;

(iii) persoane încadrate într-un grad de handicap, persoane imobilizate, persoane imunodeprimate, însoțitorii acestora și persoanele care locuiesc la același domiciliu cu acestea

(iv) persoane fără adăpost

b) lucrători care desfășoară activități în domenii-cheie, esențiale:

(i) personal-cheie pentru funcţionarea instituţiilor statului, respectiv Parlament, Curtea Constituțíonală, Preşedinţie, Guvern, Consiliul Economic și Social, Avocatul Poporului, Consiliul Legislativ, Banca Națională a României, ministere şi instituţii subordonate acestora

ii) personalul în activitate din cadrul instituțiilor din sistemul național de apărare națională, ordine publică, securitate națională şi al autorităţii judecătoreşti, executorii judecătorești, interpreții și traducătorii autorizați de Ministerul Justiției, avocații înscriși în tabloul avocaților întocmit potrivit Legii nr.51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și membrii Uniunii naționale a notarilor publici, precum și membrii din România în Parlamentul European

(iii) personalul din sectorul economic vital:

– procesare, distribuție și comercializare a alimentelor de bază, și anume: panificație, lactate, carne, fructe și legume;

– uzine de apă, epurare, transport și distribuție apă;

– centrale electrice, producție, transport și distribuție curent electric;

– unități de producție, transport și distribuție gaze;

– unități de producție, transport și distribuție combustibili lichizi și solizi;

– unități de producție, transport și distribuție medicamente și materiale sanitare;

– transport de persoane și mărfuri;

– noduri feroviare, aeroporturi civile și militare, porturi esențiale;

– comunicații, și anume Serviciul de Telecomunicații Speciale, radioul și televiziunea naționale;

– personalul navigant român maritim și fluvial;

– personalul român care își desfășoară activitatea pe platforme marine (eoliene, gaz, petrol)

– personalul român care își desfășoară activitatea pe unități mobile de foraj marin (nave tip FPSO și nave tip FSU)

(iv) personalul din unitățile de învățământ și creșe;

(v) personalul poștal și din servicii de curierat;

(vi) personalul cultelor religioase;

(vii) personalul din mass-media care desfășoară activități cu risc crescut de expunere la infecția cu SARS-CoV-2, cum ar fi: reportaje în unități medicale;

(viii) personalul din domeniul salubrității și deșeurilor;

(ix) personalul care lucrează în domeniul pompelor funebre, direct implicat în manipularea cadavrelor umane;

(x) personalul din cadrul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului/serviciul public de asistență socială care își desfășoară activitatea în relație directă cu beneficiarii;

(xi) persoanele care asigură asistență medicală și socială persoanelor prevăzute la pct.(iii) al lit.a);

(xii) personalul din administrația publică locală;

(xiii) lucrătorii din agricultură și din industria alimentară de alimente esențiale;

(xiv) personalul din Administrația Națională de Meteorologie

(xv) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare de carieră și reprezentanțelor organizațiilor internaționale din România, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc, deținători de cărți de identitate special emise de Ministerul Afacerilor Externe;

(xvi) personalul civil și militar care urmează să execute misiuni în afara teritoriului național, inclusiv membrii de familie care îi însoțesc la post, anterior plecării în misiune;

(xvii) inspectorii sociali din cadrul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială și a structurilor subordonate acestora.

(xviii) personalul Curții de Conturi a României și ai camerelor de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti

(xix) personalul din cadrul aparatului central și local al Consiliului Concurenței

(xx) sportivii componenți ai loturilor naționale sau ai loturilor olimpice, sportivii calificați individual la jocurile olimpice precum și staful tehnic care participă la pregătirea acestor sportiv

(xxi) personalul veterinar care lucrează în cabinete medicale veterinare

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Israelul anunță că pandemia dă înapoi după începerea campaniei de vaccinare. Rata de reproducție a virusului a scăzut sub 1

Publicat

Rata de reproducţie R a virusului SARS Cov 2 a coborât sub 1 în Israel pentru prima dată de la debutul cele mai accelerate campanii de vaccinare din lume, sugerând că epidemia de COVID-19 ar putea începe să dea înapoi, a indicat joi guvernul, transmite Reuters.

Numărul R a atins 1,3 pe 11 decembrie, iar campania de vaccinare a început o săptămână mai târziu. În condiţiile în care numărul de infectări a continuat să crească, pe 27 decembrie a fost impus un al treilea lockdown naţional, încă în vigoare.

”Vedem oare lumina? Vedem o crăpătură printre jaluzele”, a comentat ministrul adjunct al sănătăţii, Yoav Kisch, la Canalul 13 TV, după ce Israelul a consemnat un număr R subunitar de 0,99.

”Am reuşit o stopare, dar am reuşit o stopare la niveluri ridicate de morbiditate”, a spus el.

Ministrul a creditat pentru aceasta lockdown-ul şi vaccinurile – administrate deja unui număr de peste un sfert din cei 9 milioane de locuitori -, dar a atenţionat că vaccinurile ‘în principal au redus morbiditatea gravă, nu neapărat numărul de purtători’.

Scăderea ar fi fost mai semnificativă dacă nu ar fi fost prezentă şi varianta britanică, deosebit de contagioasă, a virusului, a menţionat Kisch.

Prim-ministrul Benjamin Netanyahu, care vizează un nou mandat în alegerile anticipate din martie, a afirmat că vaccinul ar putea permite Israelului să-şi protejeze categoriile de populaţie cele mai vulnerabile şi să redeschidă economia luna viitoare

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Majoritatea angajaților români vor job aproape de casă. Ce cred despre distanțarea la locul de muncă

Publicat

muncaacasa

Mai mult de o treime dintre angajaţi (36,5%) sunt de părere că, în 2021, îşi vor relua activitatea la birou, împreună cu întreaga echipă, în timp ce proximitatea biroului faţă de casă rămâne un factor important pentru majoritatea angajaţilor (65%), relevă un studiu realizat de unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori de birouri de clasa A din România.

Conform datelor centralizate de Genesis Property, patru din zece persoane (41%) spun că vor evalua atent, de-acum înainte, şi tehnologiile adoptate în spaţiul de birouri pentru mai multă siguranţă privind sănătatea lor şi a colegilor, iar importanţa măsurilor sanitare luate în clădire sunt relevante pentru 51% dintre respondenţi.

De asemenea, aproape jumătate din totalul persoanelor chestionate (49,3%) pun accent pe modul de organizare a spaţiului, cu accent mai mare pe birouri delimitate care facilitează distanţarea.

În acelaşi timp, pe lângă măsurile pentru sănătate pe care peste 60% dintre respondenţi la sondajul de specialitate le văd necesare în clădirile de birouri astăzi şi în viitor, mulţi angajaţi consideră că este loc şi pentru alte schimbări. Astfel, 52% cred că, în viitor, birourile ar trebui să ofere angajaţilor o experienţă integrată de muncă, stil de viaţă, divertisment şi socializare, iar alţi 45% sunt de părere că situaţia actuală reprezintă o oportunitate pentru integrarea de tehnologii bazate pe inteligenţa artificială, care pot elimina activităţi repetitive şi de rutină, redefinind modul în care vor lucra în viitor.

Totodată, 40% dintre angajaţi îşi doresc ca, pe viitor, să aibă oportunitatea să lucreze în spaţii care le oferă un mediu mai bun pentru a-şi manifesta şi creativitatea.

Potrivit sursei citate, crearea unui mediu de lucru mai sigur pentru sănătate, prin măsuri sanitare şi tehnologii avansate menite să limiteze riscurile unor ameninţări pentru sănătate, cum este Covid-19, se află la baza The Immune Building Standard, primul standard global „open source” care evaluează rezistenţa clădirilor de birouri la ameninţări pentru sănătate.

Sondajul Genesis Property privind percepţia angajaţilor despre viitorul birourilor a fost derulat în luna noiembrie 2020 prin platforma iVox, pe un eşantion de 1.062 de utilizatori de Internet din toată ţara, dintre care aproape 60% femei şi peste 70% cu vârsta între 25 şi 40 de ani. De asemenea, opt din zece respondenţi erau angajaţi full-time şi aproximativ 77% ocupau poziţii cu activitate de birou, în arii precum IT, consultanţă, financiar, energie, imobiliare, auto sau comerţ.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Decizie luată de Ministrul Educaţiei: Numărul de elevi din clasele de liceu va fi redus. Care va fi numărul maxim dintr-o clasă

Publicat

elevi liceu

Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a decis că numărul de elevi în clasele de început de ciclu în învăţământul liceal de zi, se va reduce de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică şi învăţământul profesional, şi de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

Decizie luată de Ministrul Educaţiei: Numărul de elevi din clase de liceu va fi redus

DOCUMENTUL poate fi văzut AICI: Document-2021-01-21-24555219-0-ordin-pentru-modificarea-metologiei-privind-fundamentarea-cifrei-scolarizare

  • Învățământ liceal cu frecvență ( zi), filiera tehnologică și învățământ profesional, inclusiv dual – 24 elevi
  • Învațământ liceal cu frecvență ( zi), filiera teoretică – 26 elevi
  • Învațământ liceal cu frecvență ( zi) filieră vocațională, profil sportiv, teologic, pedagogic, precum și la învățământul liceal de artă – 24 elevi
  • Învățământ liceal cu frecvență ( seral) și frecvență redusă – 28 de elevi
  • Învațământ liceal cu frecvență ( seral)  filieră tehnologică, ciclul superior – 28 elevi
  • Învățământ postliceal – 28 elevi

Joi, 21 ianuarie a fost transmis la Monitorul Oficial Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2021-2022. Astfel, decizia de astăzi modifică OMEC nr. 5599/2020.

Având în vedere modificările promovate, activităţile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.

Astfel, inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educaţiei proiectele planurilor de şcolarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat. Această măsură se constituie într-un pas concret în direcţia României Educate, precizează cominicatul ministerului.

Cele patru scenarii aplicate după data de 8 februarie pentru școli, licee și grădinițe:

Scenariul verdeincidența sub 1 la mie:  toate școlile se redeschid fizic. Toți elevii merg la școală

Scenariul galbenincidența între 1- 3 la mie:  merg la școală elevii din ciclul primar ( clasele I- IV) și cei din clasele terminale clasa a VIII-a și Clasa a XII-a și a XIII-a. NU merg la scoală clasele V, VI, VII și IX, X, XI. La aceste clase NU se fac cursuri în sistem hibrid. Numai online.

Scenariul roșu –  incidența peste 3 la mie: continuă să meargă la școală copiii de grădiniță și elevii din ciclul primar. Ceilalți elevi nu merg la școală.

Rata de infectare peste 6 la mie: Când se ajunge la rata de infectare peste 6 la mie, localitatea se carantinează, școlile de închid.Nimeni nu mai merge la școală

Sistemul hibrid dispare complet după 8 februarie

Ministrul sănătății a anunțat că școlile nu se vor deschide fără să fie luate măsuri de precauție:

”Nu o vom face fără măsuri de precauție și printre măsurile de precauție vor fi următoarele:

  • vaccinarea personalului din învățământ, vaccinarea învățătorilor, vaccinarea profesorilor. Tot personalul din învățământ este în etapa a doua de vaccinare, etapă deschisă astăzi.
  • A doua măsură pe care o luăm este testarea, testarea tuturor persoanelor simptomatice și a tuturor persoanelor care sunt contacți ai celor identificați pozitiv cu Covid-19. Cu alte cuvinte, dacă cineva apare într-o anchetă epidemiologică și intră în contact cu cineva din acea școală sau lucrează în acea școală, va fi imediat testată cu teste antigen, fie că este copil, fie că este adult. De asemenea, dacă un copil într-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți copii vor fi testați.”

sursa: mediafax, edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate