Connect with us
Publicitate

Economie

Autostrada Lugoj-Deva. Ministrul Transporturilor: Lotul 3 ar putea fi deschis în două săptămâni. Cât plătește CNAIR pe expertiză

Publicat

Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, între localităţile Ilia şi nodul rutier de la Holdea, ar putea fi deschis traficului peste aproximativ două săptămâni, susține ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Expertiza comandată de Compania Naţională de Infrastructură Rutieră se apropie de finalizare, a precizat ministrul, vineri, la Deva.

„Expertiza este spre finalizare. Cum s-a finalizat, deschidem lotul. Deci, e o problemă de, aş spune, două săptămâni pentru a deschide lotul 3″, a precizat ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, fisura din carosabil, prezentă în apropierea nodului de la Holdea, s-a extins.

”Vom da drumul traficului pentru că odată finalizată expertiza, vom avea volumul lucrărilor care trebuie făcute pe acest lot”, a explicat Cuc.

Ministrul Transporturilor a mai spus că vor exista restricţii pe anumite porţiuni de pe lotul 3, deoarece sunt locuri în care se impune acest lucru din cauza carosabilului.

Compania de drumuri și autostrăzi (CNAIR) plătește peste 133 de mii de lei, ca să afle când se poate deschide traficul pe „autostrada-muzeu”, Lugoj-Deva.

Banii sunt destinați realizării expertizei tehnice „a lucrărilor de artă proiectate și executate în cadrul contractului Proiectare și Execuție Autostrada Lugoj – Deva Lot 3 km 56+220 – km 77+361”.

Citește și Ministrul Transporturilor: Asfalt de 3-4 centimetri, pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Cea mai gravă problemă rămâne fisura

Cei 21 de kilometri de autostradă ar fi trebuit inaugurați în urmă cu aproximativ o lună şi jumătate, însă în urma conflictului iscat între statul român şi firma constructoare, a fost reziliat contractul.

Potrivit documentației, în cadrul acestui contract de servicii se vor supune expertizei lucrările de artă executate integral sau parțial în cadrul contractului proiectare și execuție autostrada Lugoj – Deva lot 3 km 56+220 – km 77+361, ceea ce presupune parcurgerea minimă a următoarelor etape:

– analizarea lucrărilor existente din punct de vedere funcțional, al performanței (prin parametrii determinați prin investigații), al gradului de finalizare și din punct de vedere al degradărilor constatate (identificate și cuantificate), în raport cu reglementările tehnice în vigoare astăzi, precum și cu cele aplicabile contractului de lucrări

– analizarea lucrărilor existente din punct de vedere funcțional, al performanței (prin parametrii determinați prin investigații), al gradului de finalizare și din punct de vedere al degradărilor constatate (identificate și cuantificate), în raport cu proiectul tehnic și de execuție (inclusiv specificațiile tehnice), precum și toate modificările aduse acestuia pe parcursul derulării contractului

– concluzii privind respectarea proiectului tehnic și de execuție

– concluzii privind lucrările proiectate și executate, la nivel de performanță, cu indicarea posibilității deschiderii traficului

– măsuri și recomandări de remediere a lucrărilor deja executate, precum și cuantificarea și planificarea lucrărilor necesar a fi executate în vederea finalizării tronsonului de autostradă

În plus, “prin raportul de expertiză, experții vor prezenta obligatoriu modul de remediere a lucrărilor de artă care nu respectă prevederile caietului de sarcini și proiectului, iar în cazul materialelor și lucrărilor neconforme se va preciza clar modul de remediere”, mai arată caietul de sarcini întocmit de CNAIR.

surse: agerpres.ro, realitatea.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate